Přichází podzim a jako klasicky na mě dolehla touha pořídit si gravel. Shodou okolností Author uvolnil pár letošních rámů Aury XR, která má trochu delší geometrii než předchozí modely, lepší prostupnost pro pláště a polointtegrovaný vedení hadic víčkem hlávka.
S klukama plánujeme na příští rok na jaro výpravu Alpe Adria, tak doufám, že mi do tý doby vydrží a nějaký ty kilometry spolu najedem! :)
Je to taková klasická low budget stavba, ale zároveň to musí být i funkční :)
(vloženo 15.9.25)
| Značka | Author |
| Model | Aura XR7 |
| Modelový rok | 2025 |
| Velikost | 54 |
| Hmotnost | 9,7 |
| Rám | Author Aura XR7 2025 |
| Vidlice | Karbon |
| Hlavové složení | FSA integrated |
| Kliky | GRX RX600 175mm |
| Středové složení | RS500 |
| Měnič | GRX 812 |
| Řazení | GRX 600 1x11 |
| Převodník | GRX 40z |
| Kazeta | SLX 11-46 |
| Náboj přední | Novatec D981SB CL |
| Náboj zadní | Novatec D982SB CL |
| Brzda přední | GRX 400 |
| Brzda zadní | GRX 400 |
| Brzdové páky | GRX 600 |
| Ráfek přední | DT Swiss R500DB |
| Ráfek zadní | DT Swiss R500DB |
| Dráty | Sapim Race |
| Pedály | SPD |
| Řídítka | Easton EA50 AX 460mm |
| Představec | Easton EA50 AX 80mm |
| Sedlovka | Noname karbon 27,2 |
| Sedlo | Selle Italia SL |
| Pláště | Tufo Thundero 44mm |
Ahoj, naopak Author v 54 je ve skutečnosti dlouhej 58.
Takže já mám 184cm a tahle 54ka je úplně akorát.
Ahoj také budu kupovat rámovou sadu praskl mi rám na gravelridu od rockmachinu trochu tápu na velikosti rámu teď sem mam 52 ale author je trochu kratší a nižší a má menší rozvor takže to spíše vypadá na 54 jakou máš prosím výšku postavy já jsem 176 děkuji
easyrider: Hele vážím metrák a jsem zvyklej šlapat spíš kadenčně, z kopců se vozím, takže těžší asi nevyužiju, nějaký cesty s brašnama plánuju. Ale uvidím, třeba se ten prevod ještě nějak vyvrbí a budu to měnit.
Nejlehčí 40×46 je na grevl skoro až overkill, jestli na tom netaháš 20 kilo brašen nebo sám nevážíš 120 kilo :) Já mám nejlehčí 44×42 a je to úplně v pohodě…
mr.antik: Mrkni kolik Aura XR7 2025 stojí v originálu :)
easyrider: Právě, to jsem musel vzít :)
Chlebovník: No jo no, tak musíš to brát jako low end no. S tou kazetou to funguje naprosto ok, už jsem to u několika lidí viděl, ale uvidím, třeba do budoucna prodloužím ramínko a hodím tam 11–51, ale zatím se zdají převody dostatečný.
Teď koukám, kolik ta rámovka stojí a to je fakt dobrej deal! Jinak teda já vozím 40mm pláště na 19mm ráfku a kupodivu to taky jezdí a žádné abnormality nepozoruji :)
Lister: Kolik má prosím tě to 48mm Thundero na tom 24 mm ráfku reálnou šířku? Dík.
Škoda toho vedení lanka pod řetězovou vzpěrou. A taky si nejsem jistý kvalitou řazení téhle hazky na 46z kazetě.
Jinak je to pěkné. 4/5
Lister: Hele na terény mám ocelovýho hardtaila, tohle vyloženě najížděč km, lesní cesty + asfalt, takže já myslím, že pro mě na pohodu.
mr.antik: Já chtěl odhad ceny? :D
Nevim no, na mě působí ten rám strašně levně, ale tak 25 bych za to asi dal…
Majkee. Záleží na pojetí gravel jízdy a jak pak foukáš. Moje průměrná gravel jízda je spíš XC a tak tlaky tlačim co nejnižší a tam je pak každý milimetr na rafku znát. V zatáčkách se to na těchto kolech nechovalo dobře a dost to zavíralo řídítka. Zkoušel jsem i stejně široké a 40mm hluboke karbony s 2.1 mtb pláštěm a to bylo ještě horší. Ale na pohled to bylo úplně boží.
Na 24mm ráfku se tohle Thundero chovala dobře, ale chtěl jsem ještě víc a odolnější konstrukci.
Tak jsem pořídil Thundera 48HD a jsem tam, kde jsem byl s těma 44 na užším ráfku – takže asi nová kola :-D
Jak Lister napsal, že tam je hrozná kazeta, tak se mi už taky nelíbí :-) ale celkově gravlík moc pěkný. Thundera 44 jsou moc fajn a hezky gravl posunout víc do lesa.
Pekny, jednoduchy…na vel 54 i slusne vysokej predek.Asi prijemny kolo
Potrenovat vytrvalost a nohy se hodi :D
Na oko pěkné. Jen by mě zajímalo, kdy to vzdá svar spoje horní a sedlové trubky. Tahle móda podsazených vzpěr je pěkná čičovina. Nicméně užívej ;)
Jiri: Hele já nebyl nikdy moc příznivce hnědých boků, ale asi mě stáří dohonilo nebo co, ale začalo se mi to líbit ???? ale černá je černá, to je fakt :)
Na authora velice pěkné. Jen ty hnědé bočnice se mi tam nelíbí, ale ty se mi nelíbí snad všude :)
Makimaki: ještě tam mala rezerva je, 47 by podle mě ještě šly.
Lister: za mě je na 22mm ráfek 44mm plášť naprosto optimální a nemám důvod to řešit.
Není to tak dávno co se vozily pláště 50mm na 17mm ráfku ????
Hezké kolo.
Ale jako vždy mne neskutečně ruší ty vzhledově otřesna kazeta.
K plášťům – i kdyby se do stavby vešly, tak na tyhle ráfky už je 44 stejně moc. Přesně tuhle kombinaci jsem zkoušel a moc to nefungovalo. Chce to trochu širší.
Rám mám taky ve výhledu – bowdeny jde dát případně i ze spodu rámové trubky? Těch 44 mm je už asi max nebo to dá i 47mm? Jinak za pět.
Ty vole, tohle jsem ani nechtěl vidět:-( High cost leží v krabici.-D