Nemá někdo srovnani řídítek RF Next, Era event Turbine R.
Dlouho vozím na kolech Turbine nebo Next řidítka v šíři 760mm s různým zdvihem. Ve vysledku ale maji všechna úplně stejný tvar.
Teď bych chtél zkusit nová řídítka Era ale nechci prijit o ověřený a vyzkoušený uchop. Neměl je někdo v ruce a nemá tak porovnání s těmi předchozími? Parametry maji úplně stejné, ale člověk nikdy neví…
(vloženo 10.9.25)
v rámci jedný značky bych snad úhlům i věřil. Za mě ještě teda víc rozdílu pak dělaj gripy, dřív jsem vozil ergony, teď Pivoty a díky tvarování doladěj úchop fakt dobře.
Ve vysledku hodne záleží na šířce
Měl jjsem 800 Turbine a ty byly tvrdé jako šutr. Teď mam nove Turbine 760 a to je mnohem lepší.
Naštěstí nepotřebuji opičí šířku tak jsem na tom možná líp.
Ale One Up fakt nemůžu, ten 10mm zdvih ja pro mne podmínkou.
Na sladění kokpitu do jedné značky jsem se už dávno vyprd, radši budu dělat parádu s Intendem, doplněným o rodla OneUp.
Tak snad na tom u RF zapracovali. Já měl 35mm atlas a to bylo fakt hrozný. Rozdíl mezi karbonem od E13 byl tak znát, že jsem je pak hned poslal dál. Jinak vozím OneUp V1 a teď jsem vzal ještě V2 abych měl stejné na všech kolech.
Zajimavy… mel jsem za to, ze na fullu 150mm+ by melo pruzit hlavne odpruzeni a neco malo pneu… Ale je fakt, ze utlumit i mensi mikrootresy, ze kterych bolej ruce by taky nebylo vubec spatny… Mam Nexty 35 a je pravda, ze ty nepruzi tolik, co kdysi starsi ENVE ve 31,8… Ale u tech to bylo kolikrat i neprijemny… A ted kde je ta hranice…?
A sakra…sehranost znacek u kokpitu me nejak minula :D
Mam Oneup a Chromag predstavec, ponevadz jestli neco Chromag umi, tak pevny, macaty, odolny vecicky.To jsem chtel od predstavce.Od riditek zas spis aspon od pohledu mensi tvrdost
Polepsim se?No nevim…riditka od Chromagu mi prijdou moc macek/klacek
Asi teda ne ))
TK75: je tam k tomu zajímavý dodatek od konstruktéra RF… To co tam říká o tom přínosu schopnosti řídítek tlumit vibrace vs. požadované pružnosti v určitém směru. O OneUp jsem kdysi v nějakém testu četl, že jsou pružné, ale zároveň na řízení tuhé, a to může být hlavní přínos jejich pohodlí, a ne schopnost tlumit vibrace. Protože sami se nad tím zamýšlejí, je hodnota 0,840 o tolik lepší od ostatních, nebo je to vlastně neznatelné? :-)
Tím nechci vyvrátit, že OneUp jsou super řídítka. Ale jak už psal Lister, to bych musel měnit i představec a to se pak prodraží… :-D
It's curious that the Race Face Turbine aluminum bar outperformed the Race Face ERA carbon bar (at the specific thing we tested: vibration damping)
Nedavno to PB erudovane meril
https://www.pinkbike.com/…dlebars.html
Oneup karbon i hlinik, Era tam je taky
RF právě u těch nových tvrdí to stejné.
A jelikož mám přímé srovnani hlinik karbon od jednoho výrobce na stejném kole tak mužů potvrdit, že pokud řídítka navrhneš dobře, tak to opravdu poznáš. Nexty jsou velmi pohodlná řídítka. Era by měly byt jeste víc – přesně proto byly navrhnuté.
Oneup se chlubi velmi dobrým tlumenim oproti ostatnim… Asi hodne zalezi co jezdis. Pokud je primarni xc, kde je predpoklad ze to „nendrca“ az tolik, a naopak vyzadujes tuhost, ktera se prenasi pri slapani, tak je to pro tebee asi zbytec.
Ale pokud mas rad am/trail/enduro tam si dovolim tvrdit, ze ty vibrace jsou celkem zasadni a clovek pak nema tolik utahany ruce…
Když pominu že jsem se na to neptal, tak to pánové asi neprojde ;-)
Protože 10mm je zdvih, který preferuju na čemkoliv se zdvihem 150 mm a víc. A takové nevyrábí. Jinak mám řídítka pod bradou. Podložky ubrat nemůžu. Vozím většinou jen jednu 5mm, abych neměl představec rovnou na hlavě.
No a ještě bych musel měnit i ten představec, přece nebudu vozit každý komponent od jiné firmy :-P