Původně mělo jít Deore na enduro, ale prvně ho radši zkusím na city ebiku.
XTR je kamarádovi na stavbu nového Epica.
Edit: přidal jsem XT.
Deore nechám kde je, je pravda, že deore opravdu hodně mlátí/litá.
Celkově jsem asi přehodnotil Shimano di2 na enduro. :))
(vloženo 25.8.25)
Peslezedirou: hezká vize ale nemyslím si, že se bude tento komponent zmenšovat. Podívej se na SRAM ten je snad mohutnější než I.g
Design XTR potažmo dalších SHI mě neuráží naopak se mi líbí a proto ho na kole mám:)
@Peslezedirou:
První hydry od shimana na silnici byly úplně v pohodě. Furt na ně vzpomínám raději než na Sramy co mám teď :D
Edit: přidal jsem XT.
Deore nechám kde je, je pravda, že deore opravdu hodně mlátí/litá.
Celkově jsem asi přehodnotil Shimano di2 na enduro. :))
Jinak to vše řadí opravdu hezky, v tomhle se mi to líbí víc než Sram, ale do náročného terénu to zatím nevidím.
Až za pět, sedm let uvidíme tyhle fotky, tak se budeme smát, jak byly hazky neskutečně tlustý a těžký, stejně jako to bylo s prvními hydrami na silničních kolech, stačilo pár let :-)
Ale hlavně já se teda už se nikdy nechcu je*at s patkou!!!! Nikdy! :-D
Dvě pružinky? to bude extra labůžo to servisovat a namotat to zpět…
Ono to řazení v tahu funguje úplně stejně i na obyč. TT = tý 90 nebo 70.
Pocit na páčce je u digi spíš o zvyku, čověk to za chvilku přestane vnímat, ale řazení v tahu je super, to mi při přechodu na obyč dost chybí.
ps u shi chválili jeste řazení ergonomii,i pocit na páčce, to vyhrálo oproti sramu..
viděl sem na ytb nějaký hodnoceni, v kostce, vyhoda shi rychlost, nevyhoda shi – řažení v tahu a mlácení řetězu v terénu, a to i na urovni xtr…
pak to nějak tak shrnuli, že remiza, na xc prcání kolem komina klidne shi, do techniky t-t
@honzabike: jasny T-T jsou pomalejsi, ale zeby to byl nejakej problem nejak nevidim, mam AXS a pujcil jsem si kolo s T-T a kdyz jedes treba kopec vestoje, tak proste jenom klikas na vetsi, jak se kopec utahuje, < a dochazeji waty > v tom vidim prave ten smysl toho razeni, AXS taky radi do tahu, ale obcas to udela prasarnu, loni jsem natom treba roznejtoval retez
Na deorku je ta pružina fakt slabá, malíčkem se dá pohnout. Sada XT stojí 15k, je to dost, chtělo by to aby cena padla na 10k. Rychlost řazení je naopak skvělá, myslím že sram bude muset brzo zareagovat jeho TT sou dost pomalé.
Jenda: no předtím tam byla brzda/spojka, teď ty nové Shimano bezdráty mají Slim Stabilizer, což jsou dvě přužiny (bez brzdy/spojky):
Jenda: shledni videa, na youtube jich uz xy je a uvidis rozdil v pruzine mezi deore/xt a xtr. Proste deore ma nejslabsi, xtr nejsilnejsi a xt mezi
honzabike – nevím teda jak elektrika ale u mechaniky se deore/SLX a XT liší jen materiálem ramínka a kvalitou kladek. Brzdu mají všechny tři zcela identickou, stejně tak pružiny.
Co jsem četl o elektrice, tak Deore a XT se taky liší jen materiálem ramínka kvalitou (ložiskama) na kladkách.
Deorko bych určitě na enduro nedaval, má nejslabší pružinu ve srovnání s XT a xtr. Brzdy už tyhle sady nemaj takže řetěz bude slušně mlátit. Další věc je jednostranné uchycení na pátku. Předpokládá se, že už to bude montované na udh patky které už se tolik neohýbají. Na starou patku bych tenhle balvan určitě nedával pokud se stím má hopsat. Vím o čem mluvím mám gx axs a při padnutí kola na zem je 50% šance že se ohne. Pokud na enduro elektriku, nejpevnější dvouramenné uchycení má sram axs TT.
Nemôžem si pomôcť, ale strašne sa mi tento ich nový design nepáči. Zlaté staré axsko.
No jenže T-type se tam neplonckaj a u Eagle GX ta větší hmotnost právě bývá problematická – časem na tom dost mlátí řetěz jak se to tam rozdovádí.
Nevim co vas na te hmotnosti deorka tak pohorsuje. GX nebo S1000 transmission vazi bez par gramu stejne. GX AXS ma o 36g mene. To je realita dneska :-(. X0 9s mela asi 195g :-).
Jinak vizualne je za me deorko hezci nez xtr.
Fakt sem zvědavej kolik to bude stát za rok, za dva. Protože i když mám SH fakt rád, tak tohle mi nedává zatím smysl. Možná tak na gravel, kde mám drahý páky.
Ta váha Deorka je fakt strašidelná. Uvažoval jsem nad novým XT s XTR kazetou, ale nakonec jsem vyměnil vedeni a ta stará XT mrcha zase začala řadit…
DEORE: půlkilová přehazka + půlkilová kazeta – to na zadním odpruženém kole „chceš“. Na neodpruženou hmotnost se už asi nehraje :-)
Sehnat jde, někde za cenu za kterou jinde seženeš XT. :D
Já to měl za necelých 10.