Nove karbon fatbike papuce :-D
Nova kola: 2.038g
Bike komplet se vsim (pedaly, kosik i garmin
Konecne normalni sirka a ne ty silnicni uzounke 30mm vnitrky :-)
Stara dtcka 2.744g
Krasavec osobne :-)
Dnes jsem si vyzvedl nove karbonove Nextie wild dragon 27,5 90 (83mm vnitrek), ploche draty Sapim cx ray, naboje dt swiss bigride (350tky). Je to metelice, puvodni dtcka mela pres 2.700g a nove nextie maji komplet lehce pres 2.000g. Celkova uspora v rotacni hmote tedy cca 700g. Neskutecne leti. O tuhosti ani netreba mluvit, to je jiny svet. Bezduse sly nahodit krasne. Vaha celeho meho biku tak skocila na temer presnych 12kg s pedaly, kosikem a garmin drzakem. No, uz to je skoro finale, ale mam tuseni, ze XTR brzdy spolu s Galfer mne neminou a tim skocim pod 12 kg. Tak fatbikum zdaaar ✋
(vloženo 22.8.25)
jecnak: parada a vitej do klubu fatbike carbon rafkaru :-D. Mas to paradni a ta uspora v rotacni hmote je sakra znat a hned to vali o nejakych x procent lip :-). To chce udelat upgradu biku a pozvanku do galerie. Tvuj Farley si to zaslouzi a aspon ten ziletkarum na MTB ukazeme spravnou velikost kol :-).
Přidávám se do klubu s fatbike ráfky F27C74D28. Zapleteno na 32× DT Swiss Revolution a mosazných niplech a na původních nábách. Nevážil jem, ale i díky výměně gumové pásky za klasickou Tesu jen kryjící niple jsem na rotační hmotnosti cca o 700g níže.
Kolo samozřejmě příjemně ožilo – rychlé změny směru, zrychlení, prudké výjezdy, kde už se nejede plynule jsou najednou skoro jak na normálním MTB. Nešel jsem primárně za váhou, ale trochu jsem se ohlížel na finance a kvůli provozu u moře a v zimě v soli zvolil mosazné niple (i ty na původních ráfcích byly už celkem zatuhlé).
Máš to boží, mistře, krásnej tlusťoch, ať ti nadále dělá radost! ;-)
Jecnak: mam to stejne, ze nove jen rafky a draty. Rozdil je to masakrozni, jednak poznas ten rozdil ve vaze, ze to akceleruje uplne jinak a pak citim i rozdil v te tuhosti, proste je to takove pevnejsi, jistejsi. Jako za mne nejlepsi upgrade a u fatbiku bych rekl, ze je citelnejsi nez u klasickeho mtb… uvidis, myslim, ze si budes chrochtat :-)
Ráfky už jsou někde na cestě. Taky jsem zvědav na rozdíl – zvlášť takhle přímé porovnání – měním jen ráfky a dráty.
I já se chystám na zimu složit dva tlouštíky, tak zase budu otravovat místní znalce problematiky :-)
Hlavis: Jasně že vlastní výroba, já na sériových mr.kách už nejezdím… Mám to trochu vymyšlené, bude to trochu netradiční. Ale dostanu se na to asi až příští rok, letos ještě dělám jeden rám ven.
@kamaro Doplneni Fatta do staje myslis zase stavbu vlastniho ramu? :O To by me dost zajimalo. A kdyby to bylo se zadni osou 12×177, tak bych se asi zacal vyptavat i na to, zda se da domluvit :D
TK75: Kdybys chtěl, můžu ti na pár dnů fatta půjčit. Napiš kdyžtak SZ. Jako skákat se na tom dá, jen to prostě není tak hravý – zvlášť třeba střídavý klopky nebo jiný náhlý změny směru. Do vzduchu jde taky hůř, ale jde.
jecnak: tak myslim, ze tohle jim asi z logiky veci je jasny, nikdy nemuzes udelat lepsi cas na fatu, proti treba klasickemu MTB. Vykon zmereny nemam, watak totiz nemam na zadnem kole. Ale jednou, jsem tlaky nabombil na 0,5 baru a jel svuj 50km okruh, ktery jsem jezdil i na klasickem kole a cas jsem mel plus minus stejny. Ale samosebou nemohu rict kolik watu jsem vynalozil u fatu a u mtb… Za mne je fatbike o univerzalnosti, projede vse a za vsech podminek, sjede nesmysl, plaste odpusti mnoho, vyjete koleje, bordel pod listim apod te nezajimaji, proste to prevalcujes :-). A dale pak jednoduchost servisu, pac, zadne cepy, pruzeni (pokud teda nemas vzduch vidlu).
Jasně, mě fat taky hodně baví a na klasickém MTB už skoro nejezdím, jen mi přijde to lidem, co na něm nikdy nejeli, na rovinu říct.
jecnak: presne a s tim samosebou nelze nesouhlasit a ani nikde nerikam, ze fat je RYCHLEJSI, jen ze je univerzalnejsi. Kdybych jezdil zavody na svem DC biku, tak budu zejmena na dlouhych tratich casove a umistenim jinde. Ale jednak uz mi nejde o umisteni a druhak mi to uz nebavi, nebo spis takhle, bavi me to a to je prave ono, ze kolem se bavim, a prave fatbike mne totalne pohltil a vetsi radost mam z jizdy na nem, nez na silnicnim MTB :-). Jak se kdysi psalo, fatbike bud milujes anebo nenavidis a nic mezitim neni a to lze asi jen potvrdit.
Odpruzenou, ja v podobe Laufu, jsem taky chvili zvazoval, ale nejak by to pro mne bylo zbytecne, uz by to bylo pomalu enduro kolo :-). S timhle na prednim tlaku 0,21–0,24 spolu s karbon vidlou a rodlama vse sjedu a ani dlouhe Sudety v podobe 111 km a 3000+m vyskovych me na fatbiku rozhodne neznicily. Navic v pripade klasicke vzduchove vidle by pripadal v uvahu dalsi servis, coz nechci. Staci mi jen ten teleskop.
aha, no tak to je relativne nove, protoze kdyz jsem to sveho casu s Tomem resil, tak umeli jen 26"
Bral jsem na fatta karbony od Toma, ale zůstal na původní šířce kvůli řetězové lince na nejlehčím převodu, kdy mám řetěz cca milimetr od pláště. Náby jsem nechával původní Bontrager, jelikož mají víc poe než DT, což se v terénu hodí. Zatím čekám na doručení, tak uvidíme. Starý zadní ráfek mám nakopnutý po nějakým nepovedeným doskoku, což byl asi hlavní důvod pro výměnu. No a jelikož jezdím vysloveně v terénu, tak samozřejmě odpružená vidle.
Samozřejmě zázraky se na fatbiku nekonají a ani v nejlepší setupu kvůli plášťům nesmažeš ten cca 50 W rozdíl valivého odporu proti závodním šlupkám na XC.
Lachtis: Souhlas, píšu že si to pro své použití dokážu představit na cca 0,3 barech. S mými kily a dle Tvých zkušeností možná i 0,2 baru.
Kamaro: 0,5 baru je beton!!! To jsem jednou zkusil na cyklostezce a jelo to jak klasicke HT, ale v terenu nepouzitelne.
Mam taky 27,5×4.5 a mam cca 85kg a tlaky: 0,31/0,21 baru kdyz vim, ze bude vic terenu. 0,34/0,24, kdyz je to takovy univerzal.
Bezduse nutnost a nizke tlaky taky, to rikam furt.
DaD: diky, jj nakonec to tam sedi jako hrnec na zadel a cervene niple to lehce doladuji k cervenym detailum na ramu.
Vyzkoušeli jsme fatbiky na dovolené, uvažoval jsem o takovém kole a po projížďce vím, že doplním další kousek do stáje. Byly to celkem základní modely od Treku, řazení 1×11 s Deorkem, pevná vidla, pláště 27,5×4.5". Jestli si dobře pamatuju tlak, tak to z půjčovny bylo připravené na 0,5 baru. Pro ten jeden výlet jsem jim do toho nechtěl šťourat, ale být to moje tak by na tom snad šlo jet i s 0,3 baru. Bylo to na duších. Grip neuvěřitelný, šel na tom vyjet nesmysl. Přes kořeny mi to přišlo tvrdé, ale to bylo asi i tím tlakem, který bych snesl ještě níže.
Takže za mě jo!
TK75: je nas malo, ale fatbike skupina na FB existuje a je aktivni.
Obecne, je fatbike a fatbikeoser… ono fakt zalezi na geometrii, vybave a vaha samosebou hraje taky velkou roli. Pokud vyzkousite nejaky lowend shit, tak to stoji za prd. A alfou a omegou jsou bezduse a nizke tlaky.
Jsem na tu Konu Woo koukal a jako ono to má kratkej zadek a i ta geo je jak Honzo.Ale ty balóny:D No… třeba potkám nekoho z Lachtisova gangu někde naživo
Ja teda pořád nevěřím že to může být i stroj pro hraní a jízdu bananem.....furt vidim jen tank co chce bejt na zemi.
Hardtailparty zrecenzoval stovku pevnaku a od ty doby co projel nedávno Corvuse a zjistil že to může být i hravej trailbajk, tak se nějak ten jeho kanal meni na párty pro tlustochy ))
Akorát teda dává na predek Mastodonta a ne pevnou https://m.youtube.com/watch?…
Parádňácký … jak ráfky, tak celý kolo.
TJK: obavam se, ze bys vyzkousel a pak musel ty svoje silnicni uzovky prodat a koupit poradny kolo s plastemi alespon 4.0 plus :-D. Kdybych byl bliz klidne bych Te nechal se projet.
osobne tento typ kol nechapu, v zime si rad od kola odpocinu s v lete uz vubec necisim duvod proc bych na tom jezdil… nastesti to je jen muj nazor :-D minimalne tohle bych fakt peojel abych vedel jaky to realne je, vypada to luxusne!!!
Kalimer0: taky jsem cekal min, ale jsou to 27,5… Dtcko udava vahu jen na 26 a ta je kolem 2,2kg, ale bez pasky, takze plus 150g, tedy cca 2350g. No a 27,5 ma vic matrose, takze tech cca 400g navic plus minus sedi.
Jinak ta dtcka byla fajn, vo tom zadna a budou na prodej, kdyby nekdo chtel nesehnatelne dtswiss 27,5 fatbike rafky.
Překvapuje mě váha původních zápletů. Čekal bych mnohem méně.
waters: Na tom jsou těžké akorát pláště. Jinak tam není nic až tak moc rozdílného od klasických MTB.
Tak to ses cenove vesel jeste relativne hezky…
Mne se to povedlo koupit za 900 liber komplet i s upgradem ratchetu v naboji a vcetne Surly plastu. Tak jsem nevahal :D
Celnik na Ruzyni chvilku zkousel, ze by mi je jeste proclil a zdanil, ale nastesti to byl muz rozumu a nechal me s nima odejit bez placeni…
Jak něco tak obrovského, tlustého může vážit 12kg:) Celé kolo je napumpované heliem a pak zváženo:)
Hlavis: jen tak daaal, fatbiku neni nikdy dost :-). Ikdyz jsem na jednu stranu rad, ze nas je min, at si silnicari na uzovkach (cti klasicke mtb) jezdi v tisicich :-).
Hale platil jsem rafky, ploche draty sapim cx ray, dt swiss niple, praci a v ramci servisu se menila jeste predni loziska. Ano, naboje tedy byly moje, takze ty do ceny nejsou zapocitany -pouzily se z puvodnich kol. Celkem to stalo i s praci 22 tis. Kc a nejake drobne…
Na kolik te vysly penez jestli to neni tajny? Ja ted koupil ve Skotsku stejny, jen 26” na Hope Fatsno 4 nabojich a v limitovanym designu. A ty kola jsou super. Jeden fatbike mame jako “rodinne kolo”. A souhlasim s tim, ze je to strasne univerzalni vec. Take to mam jako kolo do “sr&cek”, kdyz mi je lito tahat celopero. Popripade jako expedicni bike packing stroj. Na techto kolech budu stavet uz jen muj vlastni :D X0 kliky mi uz dorazily. Cekam na GX AXS upgrade kit. A pak se postupne musim pustit do toho to poskladat…
jkcz: dikes, fatbike kolego :-)
becis: to je prave milna domnenka vsech kolemjdoucich a prihlizejicich anebo vyzkousejicich fatbike plecek s desnou geometrii a vahou 16 kg a vice, kde to je fakt opruzbike bez emoci. Ja s tim jezdim vsude a vsechno. Vsechny zavody vcetne treba 111km Sudet a podobne delsi maratony. Na svem DC fullu, ktery je jinak super a BMC je moje srdcovka, tak mam najeto prd a uvazuji o prodeji a zcela oddani se jen fatbikum. Miluji to, rikam a stojim si za tim, ze fatbike je nejuniverzalnejsi kolo, protoze projede vsechno a ve vsech podminkach.
Fatbike není nutně o sněhu. Já to mám i jako kolo na podzimně-jarní sr*cky, kdy je mi líto ničit celopéro. A jsou i tací, kteří se na tom mučí celoročně. Třeba právě Lachtis :)
Krásný! Kam s tím jezdíš? Vůbec mě nenapadá kde bych takovy kolo využil když není sníh.