Je to tady. Not Works podle očekávání nezklamal a zklamal. BSA vložka, která byla jedním z hlavních důvodů proč jsem zvolil právě onen čínskej zázrak od SP cycle, zmutovala v kurv*tko a jala se žít vlastním životem nezávisle na zbytku bicyklu. Situace kolem středu postupně rozkvetla v zahradu akustických projevů, která spolehlivě plaší okolní zvěř i lidstvo, zvyšuje krevní tlak, snižuje libido a ředí stolici. Ani přiložená ruka karbonáře nedokázala kreativitu týhle dvojice vyřešit k mojí spokojenosti, a tak jsem se rozhod nad Not Worksem zlomit svojí pamětní Sherwoodku, už jednou zlomenou nad mojí hokejovou kariérou, délkou se nepříliš lišící od kariéry Epigovi. Mám ale takový tušení, že z Not Workse ještě vzejde bájný Not Fénix.. Teď to ale neni na pořadu dne ani roku.
Číňan je tedy mrtev, ať žije Číňan! Rodokmenem sveřepě zůstavám v zemi, kde bych se jinak za žádnou cenu ocitnout nechtěl a jak název napovídá, zůstávám i u HT. A stejně tak u Not-Worksovi geometrie, která bavila, byť ve dnech nynějších s mírně vetším položením všech úhlů v důsledku vyšší vidle. Select se přestěhuje o dům dál a nahradil ho Ultimate s 35mm hnátama. Neuskutečněnou výhodu BSA, pak nahradila teoretická výhoda UHD. Rám se subjektivně tváří bytelnější, tužší a exaktně taky trochu těžší než Nefungující bratr. Pokud to má bejt příslib delší životnosti, jsem ochoten sám sebe přesvědčit, že mi to nevadí. Víc mrzí menší průchodnost rámu. Mezi 2,4 pláštěm a řetězovou vzpěrou by se šprajcovali mravenci, takže jsem jako milovník zvířat radši couvnul k 2,25. To aspoň hodilo pár gramů mínus, protože jinak to chtělo jít bezohledně celý do plusu. Kromě těžšího rámu je tam navzdory menšímu průměru i zdvihu těžší teleskop, těžší je i vidle a nový, mimořádně vošklivý karbonový kombo váží nemlich stejně jako předchozí variace s vlašťovkama a hliníkovým forbcem od Truvativu. Abych jako impérium trochu vrátil úder, zainvestoval jsem do XT kazety s hazkou a ve finále proti Not Worksovi stran hmotnosti nula od nuly pošla, takže oukej. Sice jsem tam zase za pár tisíc zahučel, ale pořád lepší než stát u beden a čekat až padnou třesně.
Designu jsem zachoval strohost a jen drobně změnil odstín. Not Workse totiž všichni považovali za bílý kolo, což je pochopitelně urážka, páč je krémovej do psí díry! Bylo teda nutný zvýšit plesnivost. Nechal jsem si namíchat odstín Parmigiano Reggiano přilepenýho benediktínským mnichem na rubovou stranu pultíku bibliotéky kláštera San Giovanni ve třináctým věku našeho letopočtu. Dalším designovým složitostem jsem se znovu obratně vyhnul. Jednak stále chybí chuť a vzhledem k tomu, že i tohle bude otloukánek trpící pod bičem otrokáře, byla by to práce zbytečná jak Ringo Star v Eleanor Rigby.
Zatim jsem na tom najel celkem prd, ale zážitků už máme spoustu. Hlavně z protahování bovdenů hlávkem. Vždycky mě znovu překvapí kolik trpělivosti v sobě mám. Ale povedlo se, rameno jsem si nahodil a šedivej přeliv je prej sexy.
Takže můžem zase topit.
(vloženo 22.8.25)
Značka | I CAN'T |
Model | Zeropéro |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,1 |
Rám | karbon |
Vidlice | RockShox SID Ultimate 3P 120 mm |
Kliky | Shimano SLX 7120 |
Měnič | Shimano XT 8100 |
Řazení | Shimano SLX 7100 |
Převodník | Shimano SLX 34z |
Kazeta | Shimano XT 10-51 |
Řetěz | Shimano SLX 7100 |
Náboj přední | EiE |
Náboj zadní | EiE |
Brzda přední | Shimano SLX 7100 |
Brzda zadní | Shimano SLX 7100 |
Brzdové páky | Shimano SLX 7100 |
Ráfek přední | EiE A29C30D28 SL |
Ráfek zadní | EiE A29C30D28 SL |
Dráty | DT Swiss Competition Race |
Pedály | Force SPD |
Řídítka | Progress PG246 |
Sedlovka | KS Lev 125 mm |
Sedlo | Ryet full carbon |
Pláště | Wolfpack Race 29x2,25 |
Se současným vývojem trhu by možná stačilo toho Epica HT posušit pár let na půdě, pak vytáhnout a budeš unicorn :D Meanwhile všude kolem samé ICANy :D Toť má predikce. Uvidíme :D
squalo: to je to samý jak s ojetým Epicem. Furt to znamená sundavat lak a ještě za to hned na startu vysolit třicetník :) Abych pak ve finále jezdil na Procalibru jako každej druhej. To je na mě až moc velká jízda po proudu :)
vik: Díky, je to tak. Dostal jsem na to grant :)
Dobrej počin! Rám je místo UCI schválen Ministerstvem švihlé chůze, takže za mne naprosto bezpečná a unikátní záležitost…
Jo i taková myšlenka mi napadla mozek, ale narazilo to na dvě skutečnosti. Jednak v cenově sympatických relacích se pohybujou jen letitý kousky disponující na dnešní dobu zastaralou geometrií, a druhak bych z toho musel sundavat originál lak, protože na fabrických designech jezdit nehodlám. A to to dám o zimních večerech přednost jinejm kratochvílím :)
Dávám tomu solid 5/7 :D Když už jsme u toho selhání Not-workse… neuvažoval jsi o koupi bazarového origoše? Tím by se možná leccos vyřešilo :D
Hjumora proti tumora. 10 z 5
A mně se to líbí komplet včetně zábavného příběhu tohoto kola, šikula, tak ať dělá radost a něco vydrží! 5*! ;-)
TK: moc toho nepředved no. Řek bych, že Číňan v honbě za váhou, která byla sympatická, podcenil tuhost hlavně v oblasti středu. A když toho pustim svoje brutální watty, znáš to.. :)
Pepe: jo, je to design spontánních nápadů, u kterých šlo zejména o rychlost a nenáročnost provedení. Výsledek tomu odpovídá, ale k mojí spokojenosti :)
Singl: je to tak jak říkáš. Nicméně já tam něco dát chtěl, švihlou chůzi už sem tu měl připravenou z jinýho „projektu“ a rozměrově vyhovovala, tak je tam. A sem tomu rád musim říct.
Simi: jo Přídolí byla prozatím jeho labutí píseň :)
Všem dík, malůvek tam mělo bejt víc, ale přestalo mě to bavit. Až mě to omrzí, předělám dle aktuální nálady. Zatím mě ten punk baví.
Popis dobrej, malůvky na rámu klidně taky, ale kdyby to bylo aspoň nějak barevně sladěno, třeba rám do té SIDky a bíle ICAN'T, o té modré cypovině ani nemluvě :-)
Not worksa jsem zahlídl počátkem srpna v Přídolí na 50ce. Tohle vypadá ještě líp, tak ať drží a jezdí…
Mně se to barevně líbí. Texty a malůvky taky ok, naopak ty obrázky na horní trubce mi přijdou dost rušivé, všeho moc škodí :-) .
Ale zas to „zachraňují“ obrázky na horní rámovce a nápisy kolem hlavovky :-D