Je to tady. Not Works podle očekávání nezklamal a zklamal. BSA vložka, která byla jedním z hlavních důvodů proč jsem zvolil právě onen čínskej zázrak od SP cycle, zmutovala v kurv*tko a jala se žít vlastním životem nezávisle na zbytku bicyklu. Situace kolem středu postupně rozkvetla v zahradu akustických projevů, která spolehlivě plaší okolní zvěř i lidstvo, zvyšuje krevní tlak, snižuje libido a ředí stolici. Ani přiložená ruka karbonáře nedokázala kreativitu týhle dvojice vyřešit k mojí spokojenosti, a tak jsem se rozhod nad Not Worksem zlomit svojí pamětní Sherwoodku, už jednou zlomenou nad mojí hokejovou kariérou, délkou se nepříliš lišící od kariéry Epigovi. Mám ale takový tušení, že z Not Workse ještě vzejde bájný Not Fénix.. Teď to ale neni na pořadu dne ani roku.
Číňan je tedy mrtev, ať žije Číňan! Rodokmenem sveřepě zůstavám v zemi, kde bych se jinak za žádnou cenu ocitnout nechtěl a jak název napovídá, zůstávám i u HT. A stejně tak u Not-Worksovi geometrie, která bavila, byť ve dnech nynějších s mírně vetším položením všech úhlů v důsledku vyšší vidle. Select se přestěhuje o dům dál a nahradil ho Ultimate s 35mm hnátama. Neuskutečněnou výhodu BSA, pak nahradila teoretická výhoda UHD. Rám se subjektivně tváří bytelnější, tužší a exaktně taky trochu těžší než Nefungující bratr. Pokud to má bejt příslib delší životnosti, jsem ochoten sám sebe přesvědčit, že mi to nevadí. Víc mrzí menší průchodnost rámu. Mezi 2,4 pláštěm a řetězovou vzpěrou by se šprajcovali mravenci, takže jsem jako milovník zvířat radši couvnul k 2,25. To aspoň hodilo pár gramů mínus, protože jinak to chtělo jít bezohledně celý do plusu. Kromě těžšího rámu je tam navzdory menšímu průměru i zdvihu těžší teleskop, těžší je i vidle a nový, mimořádně vošklivý karbonový kombo váží nemlich stejně jako předchozí variace s vlašťovkama a hliníkovým forbcem od Truvativu. Abych jako impérium trochu vrátil úder, zainvestoval jsem do XT kazety s hazkou a ve finále proti Not Worksovi stran hmotnosti nula od nuly pošla, takže oukej. Sice jsem tam zase za pár tisíc zahučel, ale pořád lepší než stát u beden a čekat až padnou třesně.
Designu jsem zachoval strohost a jen drobně změnil odstín. Not Workse totiž všichni považovali za bílý kolo, což je pochopitelně urážka, páč je krémovej do psí díry! Bylo teda nutný zvýšit plesnivost. Nechal jsem si namíchat odstín Parmigiano Reggiano přilepenýho benediktínským mnichem na rubovou stranu pultíku bibliotéky kláštera San Giovanni ve třináctým věku našeho letopočtu. Dalším designovým složitostem jsem se znovu obratně vyhnul. Jednak stále chybí chuť a vzhledem k tomu, že i tohle bude otloukánek trpící pod bičem otrokáře, byla by to práce zbytečná jak Ringo Star v Eleanor Rigby.
Zatim jsem na tom najel celkem prd, ale zážitků už máme spoustu. Hlavně z protahování bovdenů hlávkem. Vždycky mě znovu překvapí kolik trpělivosti v sobě mám. Ale povedlo se, rameno jsem si nahodil a šedivej přeliv je prej sexy.
Takže můžem zase topit.
(vloženo dnes)
Značka | I CAN'T |
Model | Zeropéro |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,1 |
Rám | karbon |
Vidlice | RockShox SID Ultimate 3P 120 mm |
Kliky | Shimano SLX 7120 |
Měnič | Shimano XT 8100 |
Řazení | Shimano SLX 7100 |
Převodník | Shimano SLX 34z |
Kazeta | Shimano XT 10-51 |
Řetěz | Shimano SLX 7100 |
Náboj přední | EiE |
Náboj zadní | EiE |
Brzda přední | Shimano SLX 7100 |
Brzda zadní | Shimano SLX 7100 |
Brzdové páky | Shimano SLX 7100 |
Ráfek přední | EiE A29C30D28 SL |
Ráfek zadní | EiE A29C30D28 SL |
Dráty | DT Swiss Competition Race |
Pedály | Force SPD |
Řídítka | Progress PG246 |
Sedlovka | KS Lev 125 mm |
Sedlo | Ryet full carbon |
Pláště | Wolfpack Race 29x2,25 |