To chceš po 23 hodinách na cestě. Pumpu jako když najdeš :-D
Tak nějaký heslovitý reportík a fotky. Berte to prosím jak pohled někoho kdo tam byl na 3 týdny poprvé v životě (kdo tam žije déle může mít jiný názor): Jeli sme na 3 týdny s tím, že budem bajkovat a trochu i hikovat. Nakonec byl plán první týden v obytné dodávce, druhý týden v obytném tereňáku, abychom se dostali ještě kousek více mimo, a poslední týden v apartmánu vedle bikeparku. Jelikož jeden z účastníků dělá ve školství, tak přicházel v úvahu jen přelom 7/8, což znamená bohužel více peněz a více lidí (ale oproti Islandu nebo jiným destinacím to bylo docela v pohodě).
Totálně největší voser je zařídit transport kol – napřed musíš koupit letenku a až pak zařizuješ místo na kolo (tzn. když je plno nebo málo míst na menších letadlech, musíš přebukovat a vše znovu). Nechápeš, že v dnešní době není u každého letu políčko na zaškrtnutí s dostupnýma místama pro kolo… Dovolat se na infolinky chce hodně odolnosti a peněz…my letěli z Prahy do Frankfurtu a pak Vancouver. Někdo parkuje auto ve Frankfurtu aby to bylo jednodušší. Následně řešíš, jak dostat 4 kola a 4 lidi s hromadou báglů do Prahy. Naštěstí kamarádi půjčili dva bikebagy od evocu, čímž jsem to dokázal vše dostat do krátkého multivanu. Mimochodem ty bagy stojí za každou drahou korunu co za to chtějí – obsloužíš to pohodlně jednou rukou i na vzdálenost x km, zatímco krabicu sundávat u každých dveří atd, dost se to pronese cestou do hotelu, totálně neskladný, na letišti to chcou rozlepit, modlíš se ať neprší, atd…nebo na krabicu nějak chytře přidělat oddělávací kolečka ;-). Ve Vancouveru na letišti sedneš na bus a ten tě po třech hodinách vysadí přímo ve Whistleru.
Co se týká ježdění, tak jsme se pohybovali v oblasti Squamisch, Whistler a Chilcotin mountains. Dva dny jsme se schuttlovali dodávkou po service forest roads, což je tam běžná praxe a jsou i ofiko schuttly někde. Pět dní jsme měli permit na bikepark a jinak hike pěšky nebo za svoje do kopca na kole/s kolem (tzv hike and bike – šlapeš/tlačíš 4–5 hodin nahoru někam do hor a pak to hrneš po trailu hodinu až dvě dolu. Tímto stylem jsme dali dva výlety po 30 km a 1600 m nahoru (a dva takový výlety bez kol). Jinak jsme spíše dali více otoček na menších kopcích.
Jen u shuttluování jsme dali jeden trail vícekrát, jinak jsme nestihli nic zopakovat. Je tam toho extrémně moc a jeden hezčí než druhej. Favoritem pro nás rozhodně zůstává trailová oblast kolem Alice lake u Squamish, kterou znáte ze všech možných bikových videií od různých Marků, Remiů atd. Co se týká obtížnosti, tak bych to řekl tak, že kdo jezdí běžně Velblouda, Jestřába a traily na TT, tak se tam rozhodně nemá čeho obávat a užije si to tam. Samozřejmě kdo je vyznavačem kolmých stěn a dalších bizárů, tak si tam taky najde svoje. Na značení obtížnosti trailů se uplně nedá spoléhat – jeden doublediamond trail je uplně v klidu a o 20 metrů vedle jedoucí taky doublediamond ti udělá z žaludku oceán, takže po padesáti metrech tlačíš potupně zpět, protože to nejde ani sejít ani sject…a pak se kolem tebe prořítí 3 desetiletí místňáci na sjezďácích, což ti hrozně psychicky pomůže :-D.
Průběh drtivé většiny dnů byl biking/hiking, pak na večer koupel v řece nebo jezeře a výjezd někam na kempovací spot s výhledem. Občas doplnit zásoby nebo koncík na náměstí a padlbording.
Obecně se dá říct, že jsem měl velká očekávání a realita byla ještě lepší – hrozně milí lidi, země veliká, takže když neděláš co nemáš, tak tě nikdo nebuzeruje a spíš ti ještě zafandí. Můžeš autem do lesa téměř kam chceš. Každých 5 km několik jezer z kterých si můžeš vybrat na koupačku a všude traily. Nikde žádný odpadky, chlastání na veřejnosti zakázaný, takže žádní hlasití kreténi co dělají bordel a jelikož ve Whistleru drtívá většina lidí co tam jedou jsou sportovci, tak na ulici nevíš kam koukat dřív :-D. Místní pivo velmi dobrý, specializují se hlavně na různý ejly, pejly a jiný ly. V obchodě potraviny tak 20 % dražší bych odhadl, v restauraci tak o 40 % včetně téměř automatického dýška. Jo a je tam strašně moc japonců, kteří mají zajimavě atypické chování, ale jinak jsou neškodní :-).
Rozpočet cca (nepamatuju se přesně a nechce se mi to moc hledat):
letenka 22 500,–
kola 14 000,–
parkování dodávky v praze 3 200,–
pronájem auta průměrně 220 CAD/den včetně pojištění
apartmán 700–1500 os/noc (700 byla spíš haluz – objednávalo se v březnu)
rozhodující bylo jet ve 4 lidech, protože ve 2 je cena za apec i auto stejná jako pro 4…
takže asi tak.
ps – na konkrétní traily ani fotky z trejlů se prosím neptejte. Díky za pochopení.
pps – fotky jsou samo přeházený, ale seřazovat to teda nebudu :-)
(vloženo 21.8.25)
Kubajzik: je to kombinace sony a2c, a6400, rx100 a ruznych iphonu. Ale teda vzhledem k moznym sw upravam vubec nechapu jak to muze nekdo prirazovat k fotaku, na to asi vubec nemam cit :-)
Nimrod: popravde to se foti uplne samo. Ja jak jsme jeli vsechno jen jednou a ja prvni na oci a vsechno tak skvely velky a rychly, tak na foceni bylo minimum casu a chuti a stejnak z toho vylezly pekny zabery. Jen na ty medvedy, jeleny s jinou havet bych potreboval o hodne delsi sklo :-(
Dech beroucí. Parádní. Úžasný.
nemám slov, tohle je sen. a ty fotky… až budu jednou velký, tak se mi snad jedna také tak moc povede
No co na to říct(napsat)
Prostě nádhera.
Fotka č.58 je NEJ ( ve vší slušnosti)
Tak dneska, dneska jsi me fakt uz nas.al :)) Forky neskutecny! Vase babovky evidentne sjedou vic s prstem v nose, nez ja zpluzim – respect! Celkove na to kaslu a jdu to vydejchat na zahradu .))
Parádní nálož fotek!
Paráda! Můžu se zeptat, čím je to focené? Vidím tam nějaké Sony barvy, tak jestli jsem se trefil :-)