Husty, nevedel jsem. Potkal jsem Goldstona a mel to omotany 2kg zavazi. A udajne s tim jedou uz letos skoro vsichni. Tak dekuji za osvetu
Attila: co koukam, tak ta vidle ma udavanou vahu 2,1 kg a nejake drobne. Do Zeba teda furt neco vahy zbyva.
Ta vidle je těžší jak ZEB a tlumič je tak 200g od mé pružiny. S nářadím a o-chain jsem lehounce přes 16kg a to mám vše v karbonu krom zadního ráfku a lehčí komponenty všude.
hele navíc zadní 27,5 kolo tak dost ušetří oproti 29… když koukám že Bandita jsem měl pod 15kg a dneska natuňenou karbonovou transku nedostanu pod 16 :-)
Baba-ji : souhlas
je tam lehounký vzduchový tlumič, 160 mm vzduchová vidle na 36 mm nohách, Magury brzdy… 16.5 kg za mně klidně může být. Nevím, co jsou tam za ráfky, pláště a ostatní věci(myslím typ kostry/ochrany), ale komponentový ohoz nevypadá jako nějaký „extra burly“, takže váha klidně.
Až se to ověší Zebem/38 a pružinovým tlumičem, jak se sluší a patří + odolné pláště, pak bude váha k 18 kg jak nic (čili aktuálě „klasická“ EN závodní váha)
Honzo lahev by šla zespod spodní nebo z vrchu horní trubky což by asi bylo kvůli blátu lepší :)
16.5kg na tomhle olepu? To ten rám váží tak 2,5kg. Jinak se mi to líbí a fandím tomu.
To umistění lahve je dobrej koment, když jsem kupoval novy kolo byla to jedna z podminek, aby tam sla aspon menší lahev. Na 2h zablbnuti nechci tahat camel…
Geo abych pravdu řekl sám neznám :D
Jezdit se na tom dá i dokopce :) o víkendu to jezdilo rychlebky a nebyl problém ( samozřejmě v rámci kategorie.....)
Vepředu se počítá s vidlicí 170–200 mm
Momentálně je tam durolux 160mm čistě na první jízdy , do testu už půjde asi 170/180
Ty kokso, 200 zdvih? A ve predu je 180? To uz je skoro jak pripraveny i na sjezdovou vidlici :) A teda ta vaha neni vubec spatna!
Váha kola na fotce cca 16,5 kg
Pláště 2,5 vzadu 2,6 vepředu
Zadní zdvih 200mm
Tlumič 230*65
Však je to zadní kolo tak 15–20 cm ve vzduchu
NO ja jsem rad, že RB žije a endurko bude, ale jak pise jIrI – skoda že až ve chvíli, kdy enduro manie opadá. Takhle z fotek prototypu to vypadá zajímavě, jen tam hledám něco, co by byl tahák na zákazníka, něco zajímavého, aby se rozhodl práve pro RB.
Z praktickejch věcí doufám, že umožní velké zasunutí sedlovky bez nějaké kolize v tom odltku a že tlumič dostaně nějaký elegantní blatníček Jo a že zas bude k dostání v brutal finish :)
Až na tom někdo dojede na Kuks bude za hvězdu :)
Mě se to tedy vůbec nelíbí :(
TJK: Taky mě ta umírněnost diskuze zklamala. Holt enduro už je na B-F mrtvá disciplína, tady se raději šmrdlá na silničkách na dortíky.
RB: hele chran buh abych to hejtoval… ja se nad tim jen pozastavil protoze mi to prislo vzhledove jiny… ja jsem za vyssi stred porad… na technicky jezdeni je to super vec a ja rozhodne nedosahuju rychlosti kde nizkej stred a DH zravost prijde vhod…
TJK: Já bych naopak na ježdění u nás (a předpokládám že i u vás) vyšší střed + ještě takhle hezky bez kolene uvítal.
BTW: Baví mě, jak tu superenduro stroj rozebíraj silničáři:)
roud: opustili frézování, protože v těžkých časech prodali CNC. Prej začali experimentovat s 3D tiskem, takže krom plastového prvotního modelu 1:1 budounejspíš 3D tištěné i ty kovové „odlitky“ ;).
Jo, pokud, ale i ten Claymore má flipchip kterým redukuješ BB drop pro mullet setup ať neryješ klikama v zemi. Teď jsem se díval a je to 30 (29") vs 12 mm (MX), takže není úplně na úrovni nábojů ani v mullet verzi.
Plus jak píšeš, důležité bude jak je to v sagu. Přijde mi ten spodní link delší než u Claymore, takže asi i víc sedne. Věřím, že to bude nakonec, co se týká výšky středu, úplně v pohodě a srovnatelné.
To vypadá jako krutopřísně těžká věc. :-) BB rise jak na sjezďáku z roku 2005.
TJK – mě to přijde celý nahlavu před lety opustily od frézování kvůli snížení ceny a teď si nechávají dělat ne zrovna malé odlitky na kterých je samozřejmě taky spousta obrábění :D Jinak je to zajímavej počin ale finální cenu si moc dobře představit nedovedu :)
Wilda: to je snad jedno ne.. pokud nezmeni ulozeni zadni stvaby nejakym flipchipem tak se u mulletu zmeni vyska stredu odzeme ale BB drop zustane stale stejny.. ten se preci velikosti kola nemeni
Claymore na fotce je 29er, ne? Pokud by byl v mullet setupu, tak bude střed minimálně v ose nábojů.
tyjo cekal jsem ze se tady rozjede masivni diskuze a je to takovy mrtvy :-)
Me se to libi, vypada to moderne, zajimavy koncept odlitku..
Jinak na to delsi dobu koukam a stale mi na tom neco nesedelo az jsem na to prisel… staticky negativni BB Drop.. nejak nevím co si o tom myslet… jasné že v SAGu to může být jiné, ale ten rozdíl např. oproti HP Claymore (obdobny systeme) je proste obrovsky… ale traba je to dane fotkou v poloze a buh vi cim dalsim, nebo testovací mula… tezko říct
adam320: je to trend nastupujici po trendu staveni co nejlehcich kol. Prislo se na to, ze tezsi kolo je stabilnejsi/lip zehl7 v bordelu, rock gardenech,…
Proto se posledni cca dve sezony tu a tam pridavaji na kola zavazi, tyka se to ale jen DH, trochu min i EN. V EN si az tak nepridavaji zavazi, ale proste se od zacatku stavi spis tezsi kolo celkove.
V DH se k tomu jeste pridavaji na vidlici a zadni stavbu tzv. „Mass dampers“, jakesi tlumice (neodpruzene) hmoty. Jsou to takove valecky. Kdyz si projdes nejake galerky ze sjezdovych zavodu, muzes je zahlidnout.
Třeba tady: https://www.mbr.co.uk/…-ride-450110
Kdo si pridava zavazi na kolo prosim? To slysim opravdu poprve..par zavodnich dh kol jsem uz videl, ale zavazi nikde
Povstání je asi silné slovo, ale snad se jim podaří rám dotáhnout do finále.
Váha u středu u sjezdového kola nevadí. Ba naopak si tam závodníci ještě přidávají závaží :-)