Můj první a vlastně nejoblíbenější karbonový stroj. Už je to veterán, na rámu už se začíná místy odlupovat krycí lak, ale stále jezdí velmi pěkně. Osazení už není úplně původní, za ta léta bylo potřeba leccos vyměnit.
Na podzim dostává blatníky a za sucha slouží i jako zimák.
(vloženo 15.8.25)
Značka | Scott |
Model | CR1 |
Modelový rok | 2007 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | cca.8kg |
Rám | Scott karbon |
Vidlice | Scott CR1 karbon |
Hlavové složení | Ritchey Pro |
Kliky | Bianchi carbon ISIS |
Středové složení | Shimano ISIS |
Přesmykač | Shimano Tiagra |
Měnič | Shimano Tiagra 10s |
Řazení | Shimano Tiagra |
Převodník | 50/34 |
Kazeta | Shimano 105 12-25 |
Řetěz | Shimano CN-4601 |
Náboj přední | Mavic Aksium |
Náboj zadní | Mavic Aksium |
Brzda přední | Shimano 105 |
Brzda zadní | Shimano 105 |
Ráfek přední | Mavic Aksium |
Ráfek zadní | Mavic Aksium |
Pedály | Shimano PD-M540 |
Řídítka | Ritchey Road Comp |
Představec | Ritchey Road Comp |
Sedlovka | Ritchey Pro Carbon |
Sedlo | Prologo Scratch , 134mm |
Pláště | Continental Ultrasport 25mm |
Cen da H: Pěkný dědeček, něco takového bych si měl také pořídit, hlavně když chci mimo silnici.
Krasavec, tak ať nadále slouží, Stando! Pět! Taky jsem teď z nostalgie začal jezdit na Fondíkovi, ale hlavně bych potřeboval zase nějak poladit hlávko u Yoelóčka, alenení na to moc čas, tak využívám, to co je více funkční, i když to již úplně ideálně neřadí a nebrzdí! ;-)
pekny scott, taky mam zaslouzileho cyclokrosoveho dedecka v duralu, roky jsem s nim jezdil do prace, ted ho ho obcas vytahnu kdyz s kamaradem jedem na silnici. Jinak vicemene travim vsechny svihy na gravelu, silnici uz moc nevyhledavam. Ta fotka je dost stara, ted uz je tam 10sp GRX prehazka…
PLATYPUS3: Ta vidlice je docela tuhá, trochu ale přece jen pruží, těžko se to srovnává třeba s ocelovou, prostě se to chová trochu jinak. Když jedu daleko, tak je to ještě málo, vody, hlavně v létě, není nikdy dost. Vždycky se nedá snadno získat (zavřený krám, nebezpečí, že mě kolo ukradnou atd…) Posed mám jak paní radová, jsem tuhý a neohebný. Registrační údaje tu nemám úplně pravdivé, jsem rok výroby II. čtvrtletí 1972… To už je taky hodně let.
Dík za reakci, 750ml jsem nikdy nevozil, u vidle jsem myslel to prohnutí jestli pobere nějaký nerovnosti, docela Ti závidím jak dáváš s takovým posedem takový kiláky, rokama budeme někde blízko. Bezduše byla taková sranda nadsázka, mám jinčí starosti, jestli koupit nový kliky atd.
PLATYPUS3: Udržuju ho, ale zblízka je ten věk a najeté km vidět. Zatím se nerozpadl… Přední vidlice je zajímavě řešená, ale má to nevýhodu, nejde tam moc dobře umístit snímač tachometru. V éře GPS je to nakonec jedno. Bowdeny to za ta léta trochu odřely, ale nic tragického, lepím tam nálepky z bezpečnostní fólie na okna. Mě tyhle držáky vyhovují, vozím většinou 2×750ml, tak velký bidon vyndat jde. A bezduše nechci, duši přehodím hned, je to relativně čistá práce a jak vypadá rám poté, co to mléko neucpalo jsem už také viděl. Na MTB to má určitě smysl, je tam nižší tlak a větší objem vzduchu, u silničky s plášti 25mm (víc se nevejde) to pro mě smysl nemá. Vzhledem ke stáří už dojezdí tak jak je, nějaké větší investice nemají smysl.
Kolo máš v pěkným stavu, zajímavý je zakřivená přední vidle, vedení bovdenů kolem hlavové trubky jaktože nemáš ošoupanej lak:-) tyhle košíky jsem dal po čase pryč, špatně se z něho tahala flaška, 39/25 jsem vozil taky, na jaře nová hazka s dvatřicítkou vzadu a už nechcu jinak. Počítám že v osmdesáti přejdu na bezduše:-)
miťo: Vyjel jsem s tím i na Ještěd, ale protože jezdím převážně po rovině, tak to ještě ušlapu. Oni jsou tam totiž jen 170mm kliky. (jiné jsem v tu chvíli narychlo nesehnal) Kazeta 11–28 leží v šuplíku, čeká, až tu stávající ojedu. Těžko srovnávat, Scott je taková moje srdeční záležitost, i když má horší sadu a záplety, tak bych asi hlasoval pro něj. Ale je to spíš psychologická záležitost, geometrie je podobná a nastavení stejné a v podstatě nepoznám, na čem sedím. Na obou jsem ujel dlouhé trasy a nevidím zásadní rozdíl. Snad jen, že starý Scratch mě přijde pohodlnější. Jenže pro úplně objektivní porovnání bych musel přehodit i sedlovku, na KTM je jen hliníková, mám v plánu ji vyměnit, ale nemá to prioritu.
12–25 mi nepřipadá úplně krutopřísné. Převod 34×25 je o fous lehčí než 44×32 což jezdím de facto jen v kopcích typu Dlouhé Stráně, Lysá hora apod.
12–25 vzadu je krutopřísný! Hezkej stroječek to je. Jak si stojí ve srovnání s KTM?