Cestou po hřebeni rovnou za nosem.
Po dlouhé době byl dnes konečně pěkný letní den, tak jsem to z práce vzal výjimečně přes kopec a ne kolem kopce.
(vloženo 21.7.25)
Singlespeed: Je to přímo v aplikaci Sram. V některém z vláken se řešilo, že někdo to tam má a někdo ne, nakonec z toho vylezlo, že řazení nejspíš musí být spárováno s Garminem.
jIrI: Z čeho jsi vytáhl ten graf využití převodů? Taky bych ho chtěl :-) .
Když si tvoje kolo představím s Thunderama 48mm, tak je z toho parádní offroudek…
Mám Grizla, to víš :-) tohle kolo bylo pro mě překvapením, že rozbilo všechny představy o Gravelu, směřoval jsem to pořád k endurance silničnímu kolu, ale zjistil jsem, že je kolo docela schopné se širšími plášti a vlastně to je potom i docela zábavné. Taky jsem začal rozumět MTB převodům na Gravelu, tak už nic neříkám k odpružené vidlici…třeba jednou :-)
Kubanec: jo ono to pujde, hlavne kdyz neni vzadu jen 42 nejvetsi pastorek
46z převodník je pro mě z říše pohádek a sci-fi :D. Ten nejlehčí převod využívám poměrně dost a lehčí převod byl vlastně důvod, proč jsem vyměnil Rival XPLR (44z pastorek) za MTB převody.
Po dlouhé době byl dnes konečně pěkný letní den, tak jsem to z práce vzal výjimečně přes kopec a ne kolem kopce.
Tak já bych to dělal přesně naopak. Včera jsem výjezdy, co normálně jezdím, skoro všechny tlačil. Tepovka v červeným a bylo mně docela mdlo.
Tak na biku vozím u nás v Jizerkách celkem v pohodě 38 zubů. Nohy nemám jako Dangerholm, ale zase jsem celkem „hubenej“ :)))
Singlespeed: Tak zkusím pro začátek 44 zubů a uvidím.
Dejv0: Nebude :(
46 zubů už je docela dost. U gravela odpovídá 52 zubům u klasické silničky s 25 mm pláštěma a 11z vzadu.
Já právě zvažuju aero převodník 44 nebo 46 zubů. Motor mám taky slabý, ale nejezdím moc daleko :))) Tak to nějak otestuju a uvidím. Díky.
Kubánec: Mám slabý motor a v okolí kopce, takže 40z. Ale většině lidí by v této konfiguraci na gravelu asi chyběl rychlejší převod a naopak nadbýval lehký převod.
Budu si teď stavět gravela s bikovou kazetou a šaltrem. Jaký vozíš převodník?
Peslezedirou: Milerád popíšu – když jezdí člověk převážně po asfaltu, je odpružená vidlice k ničemu. Naopak když toho asfaltu v okolí moc nemáš a využíváš lesní cesty nebo polňačky, pak je to velký pomocník a funguje výrazně lépe než třeba představec od Redshiftu. Nevýhodou je výrazně vyšší hmotnost a potřeba nějaké malé údržby. A ano, ten Ghost by se plně dal zastoupit lehkým HT, jen ta variabilita úchopu by nebyla tak velká. Na další otázky rád odpovím :)
Za mě bych asi ocenil trochu popsání života s odpruženkou na gravelu :-)
mr.antik: Fizik to má jako součást při koupí toho sedla na míru. Tam ty ceny začínají od 11500kč…
andy97: po víkendu bych nějaké měření uvítal, co to stojí (pro mě asi Radotín)
Místo Posedla bych radši investoval do Fizik a jejich měření sedla na míru. Kde jde vidět přesně tlak sedacích kostí apod…. To se mi zdá více profi než si jen sednout do toho jejich kitu od Posedla.
Ad Posedlo, kazdej, kdo ho ma, tak mi rikal, ze zadna hitparada… Rozhodne velky nepomer cena/vykon… Ve vysledku cinan za desetinu udela svy lip:)
Letos vyrubane, v zimě se tam blbě běhalo, ale tedka jsou alespoň výhledy :)
Jiří, parádní to tam máš, vem to častěji přes kopec, předem dík! ;-)
Jirkovu recenzi na Posedlo, to bych si aji přečetl :-) .
Já si ho koupil v provedení Carved po přečtení tvé recenze, dlouhém váhání a půjčení si ho z Azubu. Taky mi skvěle sedí. Nakonec jsem na jaře koupil i koženého Swifta, už se docela vyseděl, takže taky pohoda :-) .
Singlespeed: Ano, Brooks je opětovně na kole a pohodlím stále vede, překonává i marketingovou hříčku jménem Posedla :)
Aha, už to vidím, Brooks je na kole, jen je trošku rozmazaný :-) .
A kde máš Brookse?
wilda81: Správný odhad. Je to focené na zelené TZ kousek od, nyní už zbourané, lékárníkovy vily na Horečkách.
Super. Já dnes zase výjimečně kolem kopce podél asi vůbec nejzajímavější tramvajové linky u nás z Poruby do Zátiší.