Rovaly - lehčí set
Jeden menší Spur, zato s mnohem větším jezdcem
Nahoru velmi ano, dolu velmi skvěle ano. V lehčím terénu (Kleť) to přelítává, jak kdyby to popíralo gravitaci. V tvrdších podmínkách to celkem slušně sedí, dá se s tím krásně cokoliv (Krušky). Tenhle jednočep je malinko tužší, míň peřinovitej než třeba Franta nebo Marino. Možná ale bude hlavní rozdíl ve vidli (Sid 120 x Pike 150)
Lehčí trailovej set na krásu (Roval, GC, FT), těžší na prasečiny (E1900, Scorpion M/R). Tímto děkuji Kubáncovi za fantasy rám – sem upřímně unešen :-)
Foto by mum-on-bike
(vloženo 16.6.25)
Atilla: pedro má ty rámy docela těžký. Poctivý 4130 trubky. To bys musel koupit něco úplně jiného.
Já spíš jen že původně jsi hledal něco jezdivějšího i na bikepacking a nakonec postavil další 15kg enduro. A na Spuru jestli chceš jezdit co na enduru, tak se už možná budeš pohybovat na hranici možností toho rámu. Jestli by nestačilo odlehčit Sentinel a zkusit na něj hodit jezdivější gumy. O kolik bude lehčí Spur když ho postavíš podle svých potřeb?
Jan D. Tak na vyjížďce sjíždím docela velké skály, dávám dropy a skoky. To asi na maratonu nepotkáš.
I kdybych to postavil na jiném rámu Crmo a s lehčí vidlicí, tak ušetřím kolik 500g? 600g?
Atilla: A nechtěl jsi to původně na bikepacking? Enduro HT a DC full není fér srovnání. To spíš moderní XC HT, které bude o několik kg lehčí jak enduro HT na 150mm enduro vidlici.
Tak pohodlí na HT už je dost supjektivní:) Někomu to drncání vadí a někomu ne. Že bych po vyjížďce na HT nemohl vstát z postele říct nemůžu, ale nepochybuji o tom, že pružina pod zadkem ušetří dost sil. Minulý víkend jsem si zajel 50 km XC maraton na HT a přesně tohle jsem si říkal:)
Jan D: Mám tam 150mm.
Enduro HT vs DC full. Mám teda za to, že vždy budu rychlejší na kole aka spur co má pružinu. Minimálně ráno budu moct vylézt z postele jinak než po čtyřech.
Spura jsem viděl v různých sestavách a pro lehčí lidi si myslím, že s Pikem a SDLX s HBO to bude pořád lehké a rychlé, ale nesmyslně schopné kolo. Jak seženu nějaký DC rám tak jdu do toho. Jezdit na HT traverzy a přesuny v terénu je děsná otrava. Dřív mi to nevadilo, ale teď …
Líbí se mi jak to Alena dovede vyfotit..příroda, kluci jsou videt …
Moje Zuzka by se měla polepšit.Buď tam nejsem, nebo mi vylepší ksicht, aby se na to dalo dívat
Atilla: Ale tak Bardino s tímhle moc srovnávat nejde (Britango na 120–130mm vidlici a rychlých pláštích už trochu víc, ale pořád je to full vs ht). Bardino je čistokrevný enduro HT. Ty ho máš na 160mm vidlici? Tohle je relativně lehké DC kolo na lehounké 120mm vidlici. Jsou to úplně jiná kola. I jejich cenovka se dost liší:)
Mám Txabardo, gravel a xc ht. Na Txabardu mě baví jezdit nahoru a dolu, roviny vůbec. Na delší výjezdy bych si taky jednou rád pořídil nějaký karbonový full alá Spur, Epic 8 apod. Co nejlehčí. Akorát se bojím, že už bych pak na ničem jiném nechtěl jezdit:)
lazza: chápu to, 17 je na trail bike opravdu hodně. Ale zase to bylo takový pěkný punk kolo:-).
Tk: tak barva me samozrejme irituje – zvlast kdyz sme se svobym jak dvojcata :)) Ale zatim to necham tak..
Fugas: mel sem tu ocel na 17kilech a vlastne sem na tom uz nebyl ochotnej jezdit. Tohle me zas vratilo mezi zivy – preci jen se to roztaci lip :)
Ja myslim ze je mozna lehci i nez Britango..to mam na 13kg s lepsi vidlici nez Sid, jede stejně jak mi jel xc chisel, z kopce geo v sagu jak Spur…ale vzadu nepruzi ))
Jeronimo ma 14.3 kg a je víc tank, ale přijde mi že hlavně kvůli geo, než vyšší váze
TK75: Jenže tohle kolo jede a pruží a dělá všechno líp jak bardino a ještě k tomu je lehčí.
Fugas: ona ta váha zas tolik nedela u celku, když je v rozumných mezích.Ale chápu oblíbenost tohodle kola ..vidím to u Nordestu.Jak je kolo o neco kratší, není tak moc slack hlava, je lehci.To ovládání je daleko živější, rychlejší reakce…v rychlosti ale víc o hubu, než tezkej kulomet Jeronimo…ten je zase trochu mrtvej v nizsich rychlostech :)
A není škoda vyměnit ušlechtilou ocel za bakelit?:-). I když ten rám, nevím proč, vypadá opravdu dobře. A hmotnost je asi nakažlivá… Doufám, že mě podobná choroba nezachvátí:-).
A jak budeš u tohodle sundavat barvu? To budeš poprvé jezdit s tou co je? :D
Parádní stroj, super barva. Na chudáka peruance se teď asi bude víc prášit.
Diky. S temahle zdvihama to chce jet akorat obezretnejs, pomalejs, no :)
add.: awk, zde bylo neco napsano..
Atilla:
Když jsem koukal tenkrát jak naladit nizkej zdvih vidle u ht, protoze to byl des, tak jsem se učil od Thomsona :))
Ten ma 75kg, 95psi, 6 tokenu..120 Pike
https://youtu.be/2rnpiAfBsNU?…
U me to šlo po jednom k dokonalosti u pěti tokenu.
No a potom tu člověk zjistí, ze to ma drzet hur.Me bez tokenu uplne o ničem.S tokeny drží.Rany z výšky, stoupnout ve svahu na předek atd.Ale dám teda na vás tady a zkusím ty penovy jestli to bude lepší uprostred
jedzdim ve vidli (f36) uz nekolik let awk chickadeehil a v kombinaci s grip2 patronou se da prubeh dost dobre poladit ;) kolega to ma v RS Pike-u a taky naprosto spokojen…
filipes: To pak pouzivas tokeny k necemu jinemu, nez na co jsou urcene. Kdyz das tokeny a snizis tlak, dostanes se se sagem hloubeji, nez bys mel byt. Tim padem efektivne prijdes o horni cast zdvihu vidle a vychozi stav je stred zdvihu, coz je spatne. Vidle je pak gumova, nori se, bez opory a celkove je to na houby.
Právě že na agresivní jízdu chceš co nejvíc lineární vidlici aby se plynule zvyšoval odpor( vidlice se nebude potápět a bude konzistentní a plynule tlumit v celém zdvihu) a pak mít ideálně něco jako HBO co zabrání dorazu. Když jí narvu tokeny, tak sice na začátku bude zobat, na konci bude odpor, ale střed zdvihu je bída. Úplně stejně je to na tlumičích a proto se preferuje pružina, protože má citlivost a podporu ve zdvihu. Pokud máš HBO je vyhráno.
TK75: to máš pravdu, když dáš pevný token a necháš stejný tlak, tak ovlivníš hlavně poslední třetinu zdvihu. Když začněš s tokenama snižovat tlak, tak platí, co jsem psal.
Když to hodím na předek, bez tokenu to proletí, s tokenama drzi..tak leda že jsem oprenej o zeď z tokenu :))
Když tokeny vyndam, tak jsou vidle pohodlnější, ale na agresivnější ježdění to nefunguje.
Budu muset tu pěnu zkusit
TK75: Tokeny ničí střed zdvihu. Prostě se to propadá, protože máš menší objem vzduchu.
Pěnové tokeny tohle výrazně eliminují. Na Bardino (F36 grip2) jsem je musel dát protože jinak nejsem schopný vidlici naladit tak aby byla citlivá a zároveň se nepropadala a nechci trpět na dorazy.
Stejný problém mám na F38 grip2 na 160mm to prolítne s tokeny zdvihem i když mám přefoukáno. Myslím, že pěnové to vyřeší.
Geniální je za mě Zeb, tam mám jeden token na 160mm a chodí to úplně perfektně, na 170mm bez tokenu taky, ale u 180/190 je problém využít plný zdvih.
Minule kdyz to tu nekdo psal,tak jsem vyndal dva a bylo to naprd i pri postaveni na predek hned pred barakem
Furt nechapu proc by s tokenama mela vidle hůř držet ve strmych pasazich a pohorsit si v midstroke
X krát jsem to kvuli tomuhle co se tu pise zkoušel.Vyndaval atd
Logicky když mám trubku a 120psi, tak když objem vzduchu uvnitř zmensim (tokenama) a opět dam 120psi, tak to naopak drží o dost líp, poněvadž je pri stlaceni vyssi tlak v ty mensi komore prece ne??
Je to pro me u hardtailu dost podstatný, takže jsem s tím laboroval dost.Bez tokenu ve strmym nebo pri skoku…to je špatný a nadoraz.To bych musel foukat co to jde na max:))
Používám Formula Neopos (na bike24 už nemaj), ale zajímavější je Andreani ProImpact https://r2-bike.com/…ct-Universal
Krásný kolo.
Nacpi do SIDA pěnový tokeny a teprve pak řeš co dál (přidat tlumení komprese nebo klasický pevný tokeny). Když tam dáš klasický tokeny, tak si pohoršíš mid-stroke, ve strmých pasážích se to bude bořit a ze 120 ti toho na nerovnosti moc nezbude.
Jj,odřené kolena ,rám ,vidle to bych asi neunesl,seru na to,gravel mi musí stačit :))
Tlk: vidle klame telem – Kuba tam vecpal Ultimate vnitrnosti, takze 1520g :)
Jako moc pěkná strojovna, ale beztak mám radši ten tvůj flatbar gravel! :-)
Kubanec: ano, velmi rad – to kolo si chce proste hrat a dovadet :)
Jecnak: s tlakem a tokenama to jeste budem ladit. Sice po dorazech nechodim, ale 120 neni uplne bezedna :)
Diky
Jestli je tahle pozice červené gumičky na vidlici nějak oblíbená, přidej tokeny :-) Moc pěkné.
Klet sem preletel, nebyl cas na nic. Tady sem se obcas zasek, upad… a vyndal fotak :)
Tohle není Kleť!:)
Tk: dik, byla to dlouha cesta a sem rad, ze sem – doufam – na konci :)
Mirorek: jako pajka mam, ale prijde mi to jako zbytecny tezitko na takovyhle lehoucky kolo. A ten Sid ty kameny pobira docela slusne :)