Gx axs aka garbaruk style= vaha jako xx1. X01 10-52 je na lejno skokem, ale 52z se u burta vzdy hodi a Garbaruka jsem nechtel.
Xx1 kliky s 30z prevodnikem, jo 490g komplet bylo citelne znat, nez puvodni RF ride s vahou 750g
Burt osobne v plne krase :-). Je to radost na nem jezdit.
Ze zavodu jedna akcni :-)
Zdar, to ze fatbike miluji a jezdim na nem vic, nez na klasickem biku je uz zname. To ze s nim absolvuji i dlouhe maratony, typu Sudet, apod. beru jako samozrejmost :-). Proste me to bavi. Letos jsem se rozhodl, ze na nej dam, co mozna nejvic karbonu a snad i dostanu vahu pod 12kg se vsim. Byl jsem doted se vsim kolem pod 13kg. Nove jsem nasadil xx1 kliky (misto RF ride) a nahodil x01 kazetu (misto xt) a bude retez x01 (na foto provizorni gx). Nyni je vaha se vsim kolem 12,6 kg a budou nasledovat Nextie karbon rafky, a asi Look xtrack race ti/karbon pedaly a pak snad pujdu pod vysnenych 12 kg. Cvakam par fotek cisteho burta
(vloženo 5.6.25)
Jecnak: jj to jsem bral jako samozrejmy, ale mas pravdu, ze je fajn to zminit. Tedy jadro ventilku vzdy vysroubovat. Bez toho by to neslo u fatu asi nikdy :-).
Mám 50l vzdušník, to je samozřejmě hodně důležité, ale jde i o to, aby byl dost velký průtok najednou – vyšroubovaný ventilek, dost široká vzduchová hadice. Pláště Bontrager. S našroubovaným ventilkem ani náhodou.
Lachtis: spíš než o sílu kompresoru jde o velikost vzdušníku, tj. jak rychle je to tam schopno ten vzduch dodat :-)
Jo a jeste taky hooodne zalezi na tlaku, tedy kompresoru. Mozna mas fakt dobry a pak je pravda, ze to nahodis i bez meho postupu nize.
Pamatuji si, ze jednou jsem takhle nahodil fatbike plast bez uvedenoho postupu na shellce nebo molce, ted nevim. Ale muj domaci kompresor nebude asi tak silny, nez ten, ktery jsem kdysi pouzil na benzince. Tam to slo jak po masle :-).
jecnak: tak zalezi na kombinaci vseho, rafku, plaste, pasce.
Ja potvrzuji zkusenosti Anatol J., ze nasazeni je porod, kdyz nevis, jak na to.
Mam zkusenosti i s rafky sunringle, ktere mas ty, mel jsem je na byvalem fatbiku a taky opruz nahodit. Mel jsem plaste Schwalbe, Veetire a ted Bontrager a je to fuk. Nicmene, jak jsem psal nize uvedeny postup, tak ten mi funguje vzdy a u vseho a je to rychle. Taky bez mlika nahodim.
Zkusenost s nahozenim u karbonu reknu za cca 1,5 mesice :-). Uz mam rafky objednane a pak se bude prepletat :-).
Na SUNRingle Mulefut ráfcích a CafeLatex pásce (taková tlustá gumová páska) stačí vyšroubovat ventilek a nový plášť v pohodě naskočí do patek bez mlíka. Pak stačí vyfouknout, nalít ventilkem mlíko, našroubovat jádro ventilku a dofouknout na běžný tlak.
Anatol J.: ano, s bezdusemi na fatbika, kdo nevi a nema nacviceno, tak potvrzuji, ze to je pak porod neskutecnej :-). Ja zadek vozim celorocne stejny, nedovedu si predstavit se tahat s 1,5 kg Gnarwhalem. Ale na predek prave prehazuji letniho Barbegazi za Gnarwhala.
Postup, ktery funguje a dokazu to nahodil za rekneme 15–20 minut.
Musis plast nahodit s dusi. Takze nafoukas s dusi, aby obe patky k rafku perfektne zaskocily. Pote vypustis vzduch. Opatrne sundas plast od jednoho rafku a ten druhy si hlidas, aby nevyskocil. Vyndas dusi. Nasadis bezdusovy ventilek. Nahodis sundanou patku plaste zpet do rafku. Rukou povoleny plast u rafku nacvakas co nejbliz k rafku- rukou proste posouvas, co to jde. Dusi nasadis na kolo zvenku, cili duse ti pritlaci plast k rafku. Tohle je nejtezsi pac pruznost duse dela odpor, ale jde to. Opet zkontrolujes vizualne pripadne velke diry mezi plastem a rafkem. Pres kompresor pustis tlak.
Tohle se mi vzdy bez mlika behem chvile chytne. Nechas zaskocit patky plaste do rafku a mas hotovo. Pres jadro ventilku nalejes mliko a jezdis :-). Nekdy to stopnu ale za 20 minut do myslim dam.
Lachtis: Ano, SU-Mo mi kdysi dávno v rámci víkendu prošlo taky rukama, ale v té době už jsem měl za sebou testovačku od Spešla, a to prostě opravdu byl šrot (to Su-Mo…).
K těm bezduším – určo chápu, jen já mám 3 páry gum (hroty, horské zubaté a slicky silniční) a to si nějak neumím představit se fifrat s bezdušema, takhle to mám za 15min přehozené dle chuti a počasí… Blbě se zeptám…čím to nahazuješ? (KDyž si vezmu, jak volné ty gumy jsou, že tam prstrčím loket :-)
„Prostě kolo, které podrží“.
Když jsem měl půjčený na pár dní fatbike, tak jsem s ním díky tomu, jak to drželo, dělal stále větší číčoviny a když jsem ho pak jel po zmoklé asfaltové cyklostezce vracet, tak mi v zatáčce v náklonu podklouzlo přední kolo na zmoklé koleji a byl jsem pak dodřenej jak pes :-)
Anatol J.: JJ, pod to se podepisuji. A doplňuji, že teda záleží i na konkrétním fatbiku, geometrii, pevných osách atd. Jezdil jsem více fatbiků a třeba Author Su-mo byl za mne šrot a pak chápu někoho, kdo vyzkouší špatný fat a pak řekne, že je to o ničem. A s tou univerzálností to říkám furt, že fat je nejlepší univerzál, který zvládne vše. Já i s fatam závodím, ale jasně, časy nikdy mít nebudu takové, jako kdybych vzal DC raketu, ale prostě mě to baví :-). No a tlaky jsou alfou a omegou, stejně jako nutnost vozit bezduše.
Těm, kteří se podivují nad odporem fata – jeden vzkaz (vynecháme diskuzi v porovnání s Tour de France). Rychlost a kouzlo kola spočívá v naprosto pohodlném šlapání a neuvěřitelné stabilitě, čímž se člověk nebojí a dovolí si víc, navíc s neskutečnou adhezí, kdy projede v podstatě vše, ať už klouzavého nebo šutrovitého..... To je prostě věc, která mě na fatu okouzlila a je to prostě ideální kolo na cesty cestou necestou :-) Prostě kolo, které podrží… V tom je jeho síla a kouzlo… A neskutečně moc ale záleží na konkrétních pneuškách a tlaku… stačí malá změna, a je z toho jiné kolo… Nabombit znamena skoro lepší jak klasika horák i na silnici, totál podhuštění je zas crawler že nikdo okolo nechápe…Asi tolik…mohu jen doporučit. Ale musí se člověk na tom naučit, nemá logicky rád prudké změny rychlosti (pokud jde o rozjezd) naopak krásně drží rychlost, pokud nějakou už máte… takže de facto přesný opak nějaké cx rakety… ale na dlouhé nezávodní cesty lesy a poli je to luxus.
Okulahodící bajk, prostě takový trošku obézní fešák :-) .
Plysovykozisek: kdyz koupis poradnej, tak to tak hrozny neni. Ale samosebou drina to proste je, ale je to krasa. Jen teda asfalt proste nechces :-)
O fatbikovi taky dlouho uvažuju, oproti horákovi to bude o dost větší dřina.
Adi: diky. A samosebou na buckovi. Zavody jezdim uz jen vyhradne na nem.
Jo a ta akční fotka je suprová, ač z kola není vidět vůbec nic, takže můžeme jen hádat, na čem to vůbec jedeš! :-D