Čtvrtmíče na novou silnici jsem neměl, takže jsem pořídil „jen“ pěkný budget-stroj. Sice tam není žádné vyloženě těžítko, ale i tak je celková hmotnost dost brutální.
Zatím jsem zvládl tři výlety. Ve srovnání s Colnagem je to dost pohodlné. Hurá! Neb u nás v kraji je většina silnic na sračku. Nabízí se otázka, z jaké části za to můžou bezdušáky a z jaké samotný rám..?
Sedlo má nějakou neklouzavou úpravu. Zatím nevím, jestli to plus nebo mě to víc štve. Byl jsem zvyklej, po šlapání ze sedla, si sednout a posunout se do pozice. S toudle potvorou to nejde.
Elektrika je fajn, ale na předku mám pořád tendenci mačkat páčky obráceně, ale to se asi poddá. Co mě ale štve, tak při nastavení automatického přeřazení na kazetě, při přehození vpředu, systém neřadí najednou, ale nejdřív v předu, čeká až naběhne a teprve následně nahází zadek, což trvá věčnost..
(vloženo 4.6.25)
Značka | Basso |
Model | Venta |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | 53 |
Hmotnost | 8,75 včetně pumpičky |
Rám | Basso z kartónu |
Vidlice | Basso |
Hlavové složení | microtech |
Kliky | Ultegra |
Středové složení | Ultegra |
Přesmykač | Ultegra Di2 |
Měnič | Ultegra Di2 |
Řazení | Ultegra Di2 |
Převodník | 52/36 |
Kazeta | 11 - 34 Ultegra |
Brzda přední | Ultegra |
Brzda zadní | Ultegra |
Ráfek přední | Mavic cosmic sl 45 |
Ráfek zadní | Mavic cosmic sl 45 |
Pedály | Look |
Řídítka | Deda |
Představec | Basso |
Sedlovka | Basso |
Sedlo | Selle Italia novus boost evo superflow |
Pláště | Pirelli P Zero Race TLR 28c |
Když má chlap přes 70 kilo, což většinou má, tak nějaké kilo má kole je malichernost. A tohle je luxusní budget! Ať to brutálně jezdí!
Pokud nekoupíš přímo Diamante tak jsou to celkem těžítka. Moje Astra má též 8,5 s pedálama. Ale na oplátku je to velice pohodlné kolo.
Máš to pěkně vyladěný. S váhou toho asi moc neuděláš. Možná to sedlo by šlo vyměnit za něco lehčího, ale to ušetříš jen tak 150g. Jiné odlehčení nedává moc smysl, bylo by to draze zaplacený. Ta posloupnost řazení Di2 má podle mě opodstatnění. Zejména při podřazování na na menší kolečka současně vpředu i vzadu nemusí ramínko přehazovačky stíhat napínat řetěz a ten pak může spadnout.
Moc pěkný, váhu bych až tak neřešil, ale taky moc nechápu kde se vzala. Že by to Cosmicy byly tak těžký?
Asi těžká pumpička, ale jinak pěkné ;-)
Budget strojem bych tuhle silničku nenazval, Ultegra je je dobrá sada, máš tam carbec kola a celkově to vypadá super :-) jen to asi není taková ta pozérská mašina. Za mě pět hvězd :)
Při přehození z malého převodníku na velký to vzadu dorovnává okamžitě, protože napětí řetězu se v průběhu toho přeřazení na převodnících zvyšuje (ramínko přehazovačky se otáčí dopředu proti směru hodinových ručiček).
Při přehození z velkého převodníku na malý to vzadu dorovnává s drobnou prodlevou, protože napětí řetězu v průběhu toho přeřazení na převodnících klesá (ramínko přehazovačky se otáčí dozadu po směru hodinových ručiček). Přehazovačka tedy okamžik čeká, než se chvění řetězu ustálí.
Jak píše keymaker, řazení se dá krásně nastavit v aplikaci. Ať už logika páček, tak rychlost přeřazení. Jinak, pěkný stroj, jen přemýšlím, kde se nasbírala ta hmotnost..
Kámo, tak to máš moc pěkný kolo, líbí, ať dělá radost, tu máš pět! ;-)
Jednoduchý, modrý, prostě parádní. Jen ty nápisy na podložkách pod představcem … kdyby to šlo umýt, třeba acetonem, tak to bude určitě hezčí.