Původně jsem mel zálusk na letošní Cuby – Agree nebo Litening. Krásný barvy, osazeni a ceny. Kvůli nižší dostupnosti a u Liteningu už zbytečně vysoké ceně jsem neodolal nabídce slovenského Decathlonu a v půlce května se vydal na otocku do Bratislavy. Po RCR AXS jsem pokukoval už v době přestavení. S koly od Decatholnu – Rockrider i Van Rysel mám sám i lidi v okolí, jen dobré zkušenosti.
Kolo mi bylo jako všechna před tím předána na prodejně sestavené se sadou odrazek a zvonku. Škoda, ze nedávají i blatníky a stojánek :)
K samotnému kolu. Rám je černý mat, jsou na něm hezky vidět mapy karbonu. Samozřejmě je to cely po jedné vyjizdce o prachu a pylu, ale čerstvé po úmrtí je to krása!
Za pedalem jede neskutečné. Velikost M na mých 178 cm ideál. Kola Zippy zatím na dusich jsou tuha a relativně lehká. Max 5 baru kvůli hookless rafkum hodnotim pozitivně – vždy jsem foukal 6 baru a bylo to tvrdé. 5 baru je ideál.
AXS Force 2×12 má parádne odstupňovane preskoky, řadí plynule a tiše.
Suma sumarum, za výrazně nižší cenu než byla ofiko se muže jít nějaký Spesl nebo Trek bodnout. Tohle je super tuha a zároveň komfortní střela, ktere se jen tak nezbavím.
Plus to kolo vypadá neskutečne sexy, z dálky skoro jako Tarmac/Sworks
(vloženo 24.5.25)
Značka | Van Rysel |
Model | RCR PRO AXS |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | M |
Hmotnost | 7,4 |
Rám | Carbon |
Vidlice | Carbon |
Kliky | Sram Force |
Přesmykač | Sram Force |
Co se týče volby pedálů, na takovou raketu by se spíše hodily silniční, ale tu univerzálnost naprosto chápu, proto mám já naopak i na pseudogravelu silniční pedály. Na šlapání mi rozhodně přijdou pohodlnější, naopak popojít se silničními tretrami už není úplná pohoda, ale dá se to přežít, tedy pokud to není 20km na vlak, což se mi taky díky defektu jednou bohužel poštěstilo :-)
Dnes Dacia ujela všem mercedesům, jeden boural v cílové šikaně. Neuvěřitelné.
Pěkná raketa, ať to pěkně lítá. Van rysel není třeba oproti jiným značkám obhajovat. Jinak motor 1.3TCE od Renault group využívá Mercedes i Dacia. Brzdy budou také pravděpodobně podobné podle váhy a výkonu modelu.
Kolo za nijak zajímavé nepovažuji, ale alespoň trochu rozumné fotky a popis si snad zaslouží. Ta hmotnost je opravdu tak, jak je na fotkách (bez bidonu, pochopitelně)?
Staci se podivat na vysledky zavodu, aby bylo naprosto jasne, ze ta kola jsou zcela srovnatelna. :) To bude platit i pro spoustu ramu z ciny, akorat tam se mnohdy dostavame k jinym problemum, ale ne vzdy. Ostatne jedna takova znacka jezdi v Pro tour.
plysovykozisek co je na tom uplne jinyho krome te reklamni masáže? Chapu, ze kdyz nekdo zaplati 3× tolik za S works kolo, tak ho bude obhajovat, ale me by skutecne zajimalo jestli lze namerit nejaky znatelny rozdil za predpokladu stejnych kol a stejneho obuti. Pochybuju..
Dekáč je Dekáč a S-Works je S-Works to je úplně něco jiného.
Pěkný kolo, u mě bylo taky dlouho ve výběru ale nakonec jsem sehnal právě Cube. Také jezdím na silničce SPD přesně ze stejného důvody mit dva systémy a řešit kdy jaký tretry. Navíc se v nich líp chodí.
Ať dělá radost a hodně spokojených kojených a bezpečných kilometrů
breta82: V cyklistice není žádná Dacia ani Mercedes. Jedině, že by se Mercedes vyráběl v Kambodži jako třeba Trek Madone :-) .
Tak za necelé 4000€ je super kup. Teď u nás v Decathlon za 138 tis Kč. Taky bych si pro něj dojel za ty peníze.
breta82: Majitel Dacie může kvůli ceně kritizovat Mercedes úplně v pohodě. A navíc v tomhle srovnání by ta Dacie měla stejný motor a brzdy jako ten Mercedes :-)
Zamyslel bych se nad sebou…
psát o Treku špatně měl-li bych Decathlon…
to je jako by majitel Dacie kritizoval Mercedes…
jinak kolo pěkné
Zamyslel bych se nad sebou…
psát o Treku špatně měl-li bych Decathlon…
to je jako by majitel Dacie kritizoval Mercedes…
jinak kolo pěkné
Zamyslel bych se nad sebou…
psát o Treku špatně měl-li bych Decathlon…
to je jako by majitel Dacie kritizoval Mercedes…
jinak kolo pěkné
V čem je pressfit špatný?
U nás se prodávalo za 125k. Na Slovensku bylo za 4400€ –10% přes appku = 3950€
Kosík a bidon doma nebyl :-)
Pedály uvidím. Boty mám nyní dvoje na SPD a vzhledem k praktičnost vůči horakovi mít dva systémy nedava moc smysl… pořad myslet, jaké boty kde mám. Zda budou s kolem kompatibilní atd…
Raketa, kolega ho má v modré. Nádherný kolo. Dekáč hodně zvážněl. Regulérní konkurence a to se mi líbí.
solid raketa… taky vozím na silnici spd, ale na takového krasavce bych už dal silniční pedály… a foto kazí bidon:-D
Pekny stroj, i za dobry penize. Ovsem ten pressfit by mne sral. Jinak neni co vytknout. At ti to jezdi!!!
To bude solidně tuhé, výkonná sbíječka, hltač km délkových a výškových.
Kolik nakonec byla sleva oproti běžné ceně v ČR?
Pěkná raketa. Tohle bych také bral.
Pekny. Zajimalo by me jestli lze namerit nejaky rozdily v necem tohle kolo vs treba S works za 350 tisic.. Myslim, ze to bude uplne stejny..