2x11 a 40mm - zimní režim
Střed ENDURO BEARINGS BSA24 MAXHIT a klika Ultegra s wattmetrem 4iii
Klasicky u “levného” kola došlo ke změnám :D
Vyměnil jsem mechanické 1×11 GRX za elektrické Di2. A to tak, že v zimě kdy kolo slouží místo silničky vozím 2×11 (kvůli lepšímu odstupňování převodů) a kola s plášti 40mm. V létě kdy kolo slouží převážně na bikepacking pak 1×11 a kola s plášti 45mm. Koupil jsem tedy i druhý set zapletených kol Kootu z cyklobazaru, abych nemusel měnit pláště a kazety… Přehazovačka je 817 pro 1×11, ale s vodítkem a kladkami Garbaruk zvládá 2×11 bez problému. Rovnou jsem vyměnil i třmeny za novejší 820 s větším prostorem pro kotouč mezi destičkami.
Došlo také k výměně kokpitu. Původní řidítka byla naprosto strašná a tak jsem místo nich dal Deda Superzero Gravel Carbon 46cm, což je u jiných výrobců 44cm. Omotávka je Supacaz Gravel. Dal bych normálně užsí, ale tyto jsou lepší na bikepacking kvůli brašně. Ještě jsem dal dopředu 160mm kotouč místo původních 140mm z důvodu “vyšší” hmotnosti s brašnami.
Také jsem vyměnil tragický čínský střed za pořádný, co vydrží.
Teď jsem s kolem maximálně spokojen, za ty peníze rozhodně.
Dopravní prostředek, zimák a výletní speciál je to ideální :)
Foto v 1×11 dodám později, až to přehodím na letni režim :D
(vloženo 3.5.25)
Ja jak mam kazety ruzne velky, tak jeden retez je kratsi a druhy delsi…
Tomstasa: ad „Ale hned na začátku jsem zjistil, že u MTB platí: každá kazeta musí mít v takovém případě i svůj řetěz.“
Nemusí. Jen je potřeba hlídat, ať se obě dvě kazety jezdí zhruba stejně. Tj. pokud na jednom zadním kole najedu výrazně víc času, tak je dobré občas prohodit kazetu (a brzdový kotouč) s tím na méně používaném zadním kole.
Provozoval jsem to takto na předchozím kole 5 let bez problémů. Kazety začaly přeskakovat nastejno.
„Koupil jsem tedy i druhý set zapletených kol Kootu z cyklobazaru, abych nemusel měnit pláště a kazety…“
Dělám to několik let podobně na svých MTB (rychlé pláště na delší cyklovyjížďky v kombinaci silnice a lehkého terenu/lepivé pláště do náročnějšího terénu). Ale hned na začátku jsem zjistil, že u MTB platí: každá kazeta musí mít v takovém případě i svůj řetěz. Platí to i ve tvém případě?
S Di2 jsem to ještě nezkoušel, ale až zkusím, tak dám vědět. Každopádně mechanika s tímto ramínkem a 11–50z nebyl problém a řadilo to výborně… Tak doufám, že u Di2 to bude stejné :D
A řadí Ti to dobře s touto 11–50 kazetou? Já jen že jsem měl stejné ramínko na Di2 GRX a s kazetou 11–50 to už moc dobře nechodilo, i když ten Garbaruk uvádí rozsah do 50z. Takže jsem nakonec skončil u 11–46 a tam je to v pořádku.
Vilem: Barva je ciste pragmaticka, byly o dost levnejsi nez v barve jine :D tudiz na levne kolo ideal…
A vlastne to bori i to celocerne kolo. Koupit je cerne, byla by to jeste vetsi nuda.
Byt to ale na nektere z mych hlavnich kol, tak to tam nedam.
LM: presne tak :) Navic 1×11 ve variante 38/11–50z nabizi lehci prevody nez 2×11 46/30 s 11–32z. A to se se zatezi a hlavne misty v lehcim terenu hodi…
MilesWheeler: Má to tam napsané :-)
Strašně by mě zajímalo, proč vlastně vůbec přecházet mezi 2×11 a 1×11? Proč?