Při montáži někdo skřípnul břitovou manžetu a brzda se při zmáčknutí pomalu propadala. Sice jsem dostal novou páku, ale jelikož se dala sehnat i samostatně sada těsnění, tak jsem to cvičně rozebral a přetěsnil, ať mám náhradní páčku.
(vloženo 14.4.25)
Honik: Tech 4 E4 mi moc nesedí pákou… Je taková ostrá na prst, hranatej konec, bez rukavic bych to mít určitě nemohl, je krokem houbovitější. Ale na málo výkonu si teda určitě nemůžu stěžovat, jen je to prostě takové jiné, no.:-) Ale někdo má rád hrušky, někdo jablka, no.:-)
A HOPE jsou horší v čem? Myslel jsem ze TECH 4 uz mají i výkon..Dík za info.
benobiker: Záleží jak velká je tam mezera. Lze s tím vymezit i vůle ložisek hlávka
LM: tvl nevím, myslíš že to bude držet? To mi přijde rozumnější tu destičku prostě po koncích trochu „rozklepat“ :-D
benobiker: ani kdybys to tam napatlal jen takhle ze stran destičky a u pístku to nechal být? To by mělo vymezit vůli a utlumit vibrace ;-)
Benobiker: Ja je nastesti koupil zanovni za 6ku cca takze imho cena odpovidala kvalite… ale jako byt tohle chovani a vykon v tele designu a kvality Hope bylo by to super… proto jsem taky premyslel o Lewis.
LM: Ee, viz předchozí komentář, co se pak děje, dyž se pístky kousnou a desky se volně nepohybují.:-) Řešení by bylo, kdyby nějaký alternativní výrobce udělal trochu těsnější základovou destičku, která by ve třmeni měla minimální vakl… :-)
benobiker: ad klepající brzdy: slabá vrstvička CRC Disc Brake Quiet (nebo něčeho podobného) by mohla pomoci. Vytvrdne to do takové lepivé tepelně odolné gumy.
Atilla: To ale už praskla membrána, ne? :-D Jestli teda myslíš ty novější páky..:-)
TJK: Hele jo, za ty dva roky co to mám jsem s těma brzdama hrozně spokojenej co se kroku týče… Prostě to brzdí furt stejně, nepumpuje to, nebolí mě předloktí, jak to má extrémně lehký „odpor“… Ale klidně bych si litr připlatil, ať ku*va udělaj přísnější tolerance ve třmenu a desky tam sedí všude stejně, lépe.:-)
Ty jo, snad každá brzda má místo kdy prosákne při vyšším tlaku v expanzce. Shimanu to teklo takovou dírkou ve víčku.
Benobiker:
Me origo desky necinkaji na Hayesech ale trmeny nelicuji taky a kazdy jinak (coz je u premiovy brzdy trosku fail) a jedna paka mi taky prolina kolem vika pri plneni obracene, ale nezavzdusnuje se a drzi.. tak jsem to zatim neresil… pistky zatim neprolinaji vubec (jak se obcas nekomu deje) takze za me funkcne ta brzda top… ten vizual jem uz nejak pokousal :-)
Concorde: Jj, asi kvůli tomu. Na nic kloudnějšího jsme nepřišli.:-)
Atilla: Jj, vím o doživotní záruce, na těsnost nebo na co jsem to četl že to Hayes poskytuje? Zatím s tímhle nemám úplně problém. Ale neduhy prostě ta brzda má… Třmen je prostě takovej jen výkovek hrubej, kolikrát to u některých kousků ani pořádně nelícuje, tam se prostě šetřilo. Víko expanzky je plastové, mno tvl, už se mi stalo, když jsem tlačil brzdovku do okruhu trochu pod tlakem, tak to trochu prolínalo okolo, to se mi prostě nelíbí. Ale dá se s tím žít… Co mi ale dost vadí je celkem velká vůle destiček ve třmeni. Originál sintrované desky se základou bez nátěru po pístkách tak moc kloužou, že prostě brutálně klepou. Vyřešil jsem to tím, že jsem zadní plochu desky natřel barvou, aby se do desky pístky trochu zakously (originál semimetaliky mají také základnu desek natřenou), pístky se zakously, ale tak moc, že deska sice neklepala, ale jak má přece jen velkou vůli ve třmenu, tak při brždění „sem a tam“ se pístky dost „páčí“ a brzdovka začala kolem pístků prosakovat. Brzda mi začala kvílet, když sem mrkl na pístky – byly vlhké. Natřenou stranu desek jsem vzal trochu smirkem, aby se pístky vyloženě extrémně nezakously a od té doby bez problémů, žádné prosaky, ani klepání. Tohle se děje lidem v trialovém světě, kde řeší klepání destiček jejich podlepením páskou, kdy to sice přestane klepat, ale díky velkému „páčení“ to začne prosakovat, páč v trialu máš ten brzdnej moment obouma směrama, tak je to prostě umocněné… U Lewise jsem právě četl, že desky nemají velkou vůli ve třmenu, v trialu žádné úniky kolem pístků, tak mě to trochu láká.:-)
Bych řekl, že to dělají kvůli tomu aby se brzda tak snadno nezavzdusnila do okruhu, pokud je nějaká bublina v expanzce.
Concorde: Ok, dobrý vědět! Tak třebas se do nich hecnu..:-) Hayes mají nějaké neduhy, které tyto brzdy dle referencí nemají, tak mi to vrtá v hlavě..:-) Hele, když tě tady mám a rozebírají se brzdy..:-) Zrovna jsme to teď s kámošem řešili, když jsme měli pár rozebraných pák na stole. Někteří výrobci jako třebas Hope a starší modely Shimana – překrývají primární port expanzky plíškem/deflektorem, Hope u Tech4 páky překrývá oba dva porty. U páky Shimano M505 fakt skoro vyloženě ležel na primárním portu (na fotce je plíšek sundaný, vedle stará XT páka s plíškem nandaným) tak si tak debatíme, jaký důvod to tam vlastně má? Páč třebas Hayes to tam nepoužívá, ale tam není expanzka umístěna horizontálně. Koukám, Lewis také tento „krycí plíšek/deflektor“ nepoužívá, tak mě vlastně zajímá, jakou funkci tam tvoří, jestli to jen usměrňuje víření.:-) Ty jsi takovej technickej šmat, tak třebas budeš vědět.:-)
Beno: U Hayesu by jsi měl mít na brzdu doživotní záruku. Mě měnili páku úplně bez problémů, ale byl jsem teda ještě i v záruční lhůtě.
Základní díly jako membrány, fittingy, páčky, těsnění atd mám v zásobě, jelikož Lewisy jsem postupně naházel na všechna svá kola. Od pana Lewise pak není problém doobjednat pratkicky cokoliv, jen to chvíli trvá.
Concorde: Hele, „dala sehnat“… Výrobce teda normálně nabízí náhradní díly – jako těsnění, pístky, samostatné páčky a další náhradní díly? Nebo jak to je.:-) Docela mě to zajímá, jaká je podpora téhle vyloženě čínské značky za né úplně malé peníze.:-) Srovnávám to třebas s HOPE – tam se dá koupit snad každej malej šroubek… U Hayesu to není žádná velká sláva, ale pístky, těsnění, membrána, víko expanzky a nějaký další věci taky výrobce nabízí. Tak jak funguje podpora tohodle brandu? Tlačí to teď všude festovně tyhle brzdy, začíná mi to trochu šrotovat v hlavě, jaký jsou:-D Co dostanu za ty peníze. Tak se ptám :-) Je mi jasný, že zpracování je perfektní, předpokládám, že to i maká parádně, tak ještě jak je to s tou podporou no.:-)
Ze ja vim ci ta brzda byla :DDD