Co říkáte na nový topstone? Za mě skvělý počin...... O proti staré generaci kolo vyhladili, a zae vypadá fakt skvěle a konečně je to konkurence schopný gravel..
(vloženo 11.3.25)
MilesWheeler taky se me nezda, ze pulka lidi co potkama na kolech jsou na gravelech. Naprosta vetsina tech co potkam na gravelech jsou od pohledu sportovci kteri maji uz i solidni cyklovybavu a berou to kolo asi uz trosku vazneji nez nekdo, kdo si nedokaze ani vymenit plast, nema pomalu ani zadne cyklohadry a ma to kolo fakt jen na jezdeni v lete, kdyz se rozhodnou s kamosema nebo rodinkou zajet nekam na vylet, kde jedou 30km celej den. :D Nejvci asi potkavam jak pises elektrikare a nebo takove takove ty zabijaky zeny, muze, i starsi rocniky, kteri jezdi na starych trekovych kolech a pod. celorocne do prace atd.. Ale ze bych imrvere potkaval rodinky svatecnich cyklistu jak si to pelasi na gravelech to fakt teda ne hehe..
@nooski buď rád, že ses jim trefil do chutí a nálady. Ale že bych potkával suverénně víc gravelistů než turistů na mtb se mi nezdá. Skoro bych řekl, že je víc éček než gravelů.
Všem v okolí, kteří vybírali kolo jen na nenáročné ježdění, jsem doporučil gravel. Jsou vysmátí. Ostatně když jsem k Brnu před 12 lety přestěhoval, tak lidi do práce na kolech jezdilo méně a s berany na širších gumách jsem byl poměrně výjimka. Dneska je tak polovina všech cyklistů na gravelech. Lidi konečně pochopili, že na současných specializovaných MTB se jezdí dobře v terénu, ale jinak to stojí za pytel. Ostatně i prodeje a čísla mluví jasně.
@cyklista86 přesně
detoxy proc asi lidi stale berou MTB i na styl jezdeni, kde by jim stacil gravel. Protoze to jsou lidi co nehoni KOMy a nejezdi 200km svihy a hlavne 90% beznych lidi prijdou berany divne. Spatne se jim na to zvyka. Moc uzke(takovy nejisty pocit), spodni uchop nevyuzijou protoze nejsou tak flexibilni, maji neco se zadama atd.. Hlavne bezny clovek co jede ja nevim prumer 20km/h nebo pod, tak je mu uplne u zadku jestli je gravel vic aero a efektivnejsi pri prenosu energie a pod.. Bezny clovek se na tom kole chce citit dobre a to moderni MTB splnuje. Kdyz bude hoblovat hodne asfalt, tak tam vzdycky muze dat rychle gumy, uzsi riditka nebo zarezat, pripadne trochu vetsi prevodnik a ma z toho raketu s kterou se stale nemusi zabocit do lesa a muze si v klidu sjet nejakou lesni cestu bez smrti v ocich, kde ze mu ten gravel s pevnou vidlou a berany vykopne z rukou nejaka dira.. Proste si to proleti na 2.25 guma s odpruzenou vidlou s hubou od ucha k uchu, napoji se zpet na silnici. Zamkne vidlu a jede dal.. :D
@jonti Většina ze špičky na Leadville exceluje na gravelu, takže to spolu celkem souvisí. Ale třeba předchozí ročník jel klasiku. Tady šlo čistě o pokus o rekord. Což se nakonec i vinou defektu nepovedlo. Jinak ale předvedl krásnou jízdu. Jinak ta jejich série není úplně technicky tak náročná a často se jezdí na HT.
MilesWheeler: Dost se to kolo řešilo na US fórech. Leadville se jezdí na MTB a jsou tam i docela těžké sjezdy, Svenson to mohl jet s gravel řidítky především z důvodu, že ve sjezdech jel sám, mohl si vybírat ideální stopu a následně využít lepší aero v lehčích pasážích. Běžně to nejezdí.
@MrBlacky samozřejmě vím, proč to vezl. Nastavení posedu je individuální a většina z nás nemá zdaleka takovou mobilitu, jako profíci, kteří denně leží na masážním lehátku, cvičí core a dělají strečink. Jsem stejně vysoký jako Pogačar, ale na jeho kolo bych se nesložil ani náhodou. Ovšem berany na mtb nejsou novinka a pár podložek nebo představec do pozitivu udělá s posedem divy. Osobně už mám na kole raději pohodlí.
Mileswheeler – tak tenhle setup se jezdi kvuli aeru. Dneska si radsi zlomis zada, abys sedel o 2–3cm nize, protoze to ma zdaleka najvetsi vliv na usetreny watty
V UCI MTB zakázaný setup, ale jinak vítězný setup na loňském Leadville 100. Tohle by mi asi vyhovovalo. S berany se ukázalo víc jezdců.
Taky mam gravela, ale xc je ideál, o moc pomalejší neni, a nejsem limitovaný volbou cesty. Gravel mi slouží jako voňavá žiletka na léto. Nic vic nic min.
@Orm asi kdybych měl větší děti a hotový barák, gravel bude jasná volba. Ale jako kompromisní kolo je pro mě XC ideální. Jinak vybírám trasy úplně stejně. Jedu z Olomouce na Praděd nebo Pustevny většinou po turistických nebo cyklotrasách mimo civilizaci. Pak si užiju sjezd po Hladové cestě, gravel by byl ideál. Ale na xc je to taky pohoda. Sice jedu pomaleji ale dneska už nikam nespěchám.
@MilesWheeler: Zalezi co jezdis. Ja na gravelu jezdim delsi trasy (150+km) a to mne je na xc nepohodlne. Treba loni jsem jel z Brna do Ostavy. Jdu na mapy.cz, naplanuji si trasu co cykloturistickych trasach. Nemusism resit jestli je to sjizdne na silnicce nebo ne. Na gravelu projedes vsude s mensim ci vetsim nepohodlim. Kdybych mel jezdit primarne po lese, tak je xc rozhodne lepsi volba.
@Jakub koneckonců na Leadville zvítězil Swanson na Santě s berany. Nebýt defektu, jel by na rekord.
becis V loni Koretzky v jednom ze závodu SP na short track obul gravel pláště a vyhrál.Tím že na Unbound gravel vyhrávali s xc pláštěma se kruh uzavirá :-D
@detoxy hele asi tak. Já mám třeba xc na všechno. Do hospůdky, s dětma a nebo když se jednou za 14 dní utrhnu sám na kilo po Moravě. A jezdím na něm všechno. A to jsem dřív jezdil čistokrevnou silnici. Kolikrát strávím na silnici třeba 60km ze sta. XC mi prostě vyhovuje. Spousta lidí bude mít u Gravelu problém s pohodlím, úzkými řídítky. Vidím to v okolí pořád. Koupí gravel a rok si zvykají na kolo. Pak se spousta lidí vrátí k biku.
Slušela by tomu vidlice s nějakým nižším zdvihem.
detoxy: Vidím úspěch gravelů právě v tom, že hromada lidí nepotřebuje velké, ve sklepě nebo doma neobyčejně zavazející 29-er terénní mašiny s 80 cm řídítky a 60 mm gumami, ale bohatě jim na hrkání po cyklostezkách stačí kompaktní jednoduchý gravelbajk.
Já zase nikdy nepochopil, proč si lidi tady u nás na jižní Moravě, na placce, kupují horská kola. Přitom na nich jezdí po asfaltu a nejhorší terén, kam se ta kola dostanou, je polňačka.
Je to fajn pro lenochy, jede to skoro samo a nemusi se to ani nabíjet :))
Taky tak.:-) Na gravelu jsem sundal teleskopku, žádný inserty, 40mm thundera pláště a ať to prostě trochu jede na asfaltu a nevadí tomu polňačka a tak… S teleskopkou jsem měl tendenci to víc brát do terénu a tam už se to láme s další kategorií, což je u mě to HT… Drncá to, ale je to víc bezúdržbové… Ale hájím si to jen kvůli tomu, že nemám prachy… Kdybych je měl, tak si místo HT pořídím nadupanej lehoučkej karbonovej full a když se něco po*ebe, prostě si koupím novej, hehee:-D Jinak ten Topstone rámec je moc pěknej…
pico hosi a neni to v nasem veku tak trosku klukovina?:DDD
hele je to modni je to trendy je to lehky tak proc za to neutracet korunky kdyz se to nekomu libi…
Nekdo mel rad enduro a presel na XC a naopak. A nekdo kdo nema ani na jedno tak hleda cestu a jestli ho to tady na tom bavi, tak proc ne. Pochybuju, ze by kdokoliv z nas diky tomhule kolu zacal zajizdet bednu…;)
becis: gravel mě nutí vybírat vhodnou (hladší) cestu. Na THčku bych prasil na trailech :-D
becis: To je jednoduché,buď jedu na grevlu,což mě baví,nebo si chci užít hory,pak si vezmu full a nebudu se tam drncat na ht.
nojo, tobe ( me taky) – ale spouste lidi nejspis ne. Nemluve o dalsich rozdilech v geo proti HT
@kandik > ty mi v terénu, na šotolinách přijdou spíš na obtíž.
@LM > no právě že na XC HT by ty záda a zápěstí dostávalo zabrat ještě méně než na gravelu.
becis: Já třeba na gravelu nechci odpružení ani teleskopku. „Bezúdržbové“ celopevné kolo je zábavné na lesních/polních cestách.
a co berany?
Já fakt nechápu tu módu těch gravelů, obzvlášt nyní když už na to stejně cpou i odpružení. To už přece vyjde lépe si koupit XC HT a člověk si zajezdí pěkně i z kopce.
Obzvlášť úsměvné mi to přijde i vzhledem k tomu, že na posledním Unbound 400 ti co byli na bedně, tak vezli XC pláště, protože prostě vycházeli jako rychlejší než gravel pláště.
Káňa – V članku jsou i jiný barevný varianty
Je moc pěknej, černej s lety a zlatým logem se mě líbí nejvic.
tak vime co tam ma bejt ze – headshok.
Ty odpružený gravely zejména vpředu ztrácí jistou míru elegance neovidlených řešení. Díra mezi rámem a kolem je prostě moc velká. Je to celé takové nakopnuté :D
Moc se mi nelíbí ta masivní část kolem hlavy. Ale obecně to vypadá na podařený kolo.
ra.ma1: tak na bikepacking a podobné srandy je to v pohodě :) trh si to žádá, tak to dostal
Kurde ta ramovka uz je hruba jak cip, kvuli sosidž boxu tolik masa a hmotnosti navic? To uz tam meli rovnou prdnout tlumic, nebo motor…
Moc hezky. Je zajimavy a vidim to i u ostatnich znacek, ze se obraci pomer nabizenych kol s vybavou Sram vs Shimano v neprospech Sramu. Coz je za me teda skoda.
Ja bych se bal ze rupne ten spodek tim ze je napevno a nahore je ten cep, kde to asi pruzi vic..
BikerM. No neměl přece v rámu ďouru na prezervativy a vedení bylo trapně mimo hlávko :-)
Tak se mi zdá, že tvůrcům gravelů nějak dochází fantazie. Z náhledu jsem si myslel, že je to nový SUP :-) .
Pěkný, ale jen pěkný… to co je na foto je tuctovka.. to co jsem viděl jinde na lefty a se sramem 1×13 už je zajímavější.
není vyjímka
Topstone se mě vždy líbil ani toto nejí vyjimka.