BMC Fourstroke LT 2024

Přidat foto

Aktuální z 7/2025 - váha na fotce komplet 11,5 kg.

Nove Garbaruk kazeta a Mezcal/Peyote 29x2.4

xtr kliky a jejich středy můžu :-)

XT kazeta, XTR řetěz a AXS je nejlepší kombinace.

LTéčko

kokpit jezdce

Zrace je pecka a Shimano kliky a jejich nesmrtelné středy vyloženě můžu

UDH patka tam je - ale GX AXS s upgrade od Garbaruk je skvělá

Farsports W36, 30 mm šíře

Galfer už jedině

Ahoj, co napsat…8 předchozích let jsem jezdil starou generaci Fourstroka a byl s ním velmi spokojený. Po novém kole jsem pokukoval, ale vyloženě nutně jsem nic nepotřeboval. Podmínky jsem měl jasné, už chci něco ve stylu downcountry, nechci dálkové lockouty, chci fungující systém odpružení bez nutnosti zamykání, nechci vedení bowdenů a hadic hlavovým složením. Tím se mi výběr v podstatě zúžil na pár výrobců kol.

Srdce mne stejně táhlo k nému oblíbenému BMC a dokud byla nejlevnější verze za ne přijatelné peníze, tak jsem statečně odolával :-). Ovšem, jednoho dne bike 24 dal bezkonkurenční cenu a bylo vymalováno :-).

Z původního osazení zbyl jen rám, vidle, tlumič a brzdové třmeny a páky, vše další vyměněno. Něco jsem koupil a něco použil ze starého Fourstroka FS01, kde jsem měl zánovní díly.

Ohromnou radost mám z nových karbon kol od Radka z bikepart, to je asi nejznatelnější upgrade v podobě cena/výkon.

Jízda? Je to pecka, neskutečně to letí, a to jak po rovině, tak hlavně dolekopcom. Přeci jen změna ze 70 stupnů na 66,5 je fakt citelná. 120 mm zdvihy, 35 nohy, 4 pístky, 30mm ráfky, no prostě jiný svět :-D. Ale teprve se seznamujeme, takže to jsou takové ty první jízdní dojmy

Hodně jsem rád za váhu celého kola, která se vším (pedály a košík) je na slušných 11,7 kg a to tam mám dost rezerv (kazeta, pláště, sedlo, brzdy, těžký reverb), že by se dalo v klidu dostat hluboko pod 11,5 kg. Ale váhu už řešit nebudu, možná časem kazetu…

Dost mě i potěšila barva kola, na fotkách to tolik není vidět, ale v reálu je ta šedá s tou modrou metalízou moc pěkná :-).

Dávám první fotky a omluvte podložky u představce, délku hadic – ještě ladím a bude upravováno.

(vloženo 8.3.25)

Lachtis Lachtis
Ohodnoť bajk: (4.8  / 58 hlasujících)
Značka BMC
Model Fourstroke LT
Modelový rok 2024
Velikost L
Hmotnost 11,44 kg včetně pedálů a košíku
Rám Karbon, 120 mm zdvih
Vidlice Rock Shox SID Select+ 120, 35mm nohy
Tlumič Rock Shox Sidluxe select+
Hlavové složení BMC lockblock
Kliky XTR M9100
Středové složení Shimano MT800
Měnič GX AXS s Garbaruk ramínkem a kladkami
Řazení GX AXS
Převodník 32z ZRace
Kazeta Garbaruk MS 10-52z
Řetěz Shimano XTR
Náboj přední DT Swiss 350 boost, 6 děr
Náboj zadní DT Swiss 350 boost, 6 děr
Brzda přední Shimano MT520, Galfer destičky a Galfer 180 mm kotouč
Brzda zadní Shimano MT520, Galfer destičky a Galfer 180 mm kotouč
Brzdové páky Shimano MT501
Ráfek přední Farsports W36 (30 mm vnitřek), karbon
Ráfek zadní Farsports W36 (30 mm vnitřek), karbon
Dráty Sapim CX Ray
Pedály XTR
Řídítka Reverse 760 mm, karbon
Představec 50mm BMC
Sedlovka RS Reverb AXS 31,6, 150 mm
Sedlo Elia one, karbon
Pláště Vittoria Mezcal/Peyote 29X2,4

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Lachtis
Lachtis

3.9.25 14:52

Cyklofanatik: ano, ale pozor, u fatbiku je zasadni rozdil mezi nejakou pleckou a uz solidnim fatbikem se schopnou geometrii, pevnymi osami a nejakou normalni vahou. Ja jezdil i ty sraj.y jako author sumo apod., a to je fatbike fakt o nicem a pak lidi na to nadavaji a rikaji ze fatbike je blbost, coz u techto modelu je bohuzel pravda.

Takze u fatbiku mnooohem vic nez u klasickeho mtb zalezi na konkretni geometrii, vybave a vaze. No a dalsi a to za mne nejvetsi nutnost je vozit bezduse a nizke tlaky. Pokud nebudes vozit nizke tlaky a bezduse, coz v nasi komunite vozi fakt malo lidi, tak s tim proste nedas, to co s tim jezdim ja. Ale i tak je to proste jiny druh jizdy, ze ty nizke tlaky a mega siroky plast ti taha za rodla a das do rukou mnohem vic usili pri zataceni. Je to proste jina jizda no. Zase kdyz presednes na klasicke mtb po delsi dobe na burtovi, tak mas pocit, ze to je nejake nestabilni, male, uzke, zbrkle :-). Aspon ja to tak vzdy mam :-).

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

3.9.25 10:03

Díky moc. Fakt zajímavý. Já to vždycky bral spíš s úsměvem, ale jak to tak čtu tak to má opodstatnění. Já se totiž skoro úplně vyhýbám silnicím a jezdím tak nějak cross over krajinou, tak by to asi nebylo vůbec špatný.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

2.9.25 21:15

Cyklofanatik: vyloženě terénní trať… Asi takhle, třeba rallye Sudety jsem loni jen dlouhou 111 km na buřtovi. U něj vozím tlaky 0,21–0,24 baru předek a 0,31 – 0,34 zadek (pláště 27,5×4.5). Fulla vozim na tlacích 1.15 předek a 1.35 zadek (pláště 29×2.4). HTčko jsem měl na 1,2–1,3 a 1,4–1.5 na 29×2.25. HT bylo v terénu samozřejmě v pohodlí nejhorší. No a srovnání pohodlí fatbike vs DC full BMC. Kořenové pasáže, kde je kořen za kořenem zvládne o něco líp full, je tam znát ta vidle, ale není to až tak velký rozdíl, protože u fatbiku vozím opravdu nízké tlaky a ten plášť reálně propruží až 8 cm + k tomu karbon vidle, rodla a rám taky něco poberou. Ale fatbike můžeš poslat na prasáka těžké kamenné pasáže, neřešíš tolik stopu, ten mega plášť se prostě převalí. Rovný těžký dolekopcom dám rychleji na buřtovi, než na DC fullu. U plášťů 2.4 prostě musíš volit stopu jinak a nemůžeš vyloženě jet prasečinu. V tom je ten asi zásadní rozdíl, že fatbike sjede nesmysl a dost rychle a přitom není riziko procvaknutí jako u DC fullu. Na Sudetech to bylo krásně vidět, že borci na fullech mi sjezdy prostě neujížděli a to jsme asi byli technicky na tom stejně, že jsme i vše sjeli. Ale fatbike Tě musí prostě bavit, je to jiná jízda, mě baví ta všestranost, největší univerzalita, ať si melou lidi o gravelech, co chtějí, tak gravel nesjede kameny, kdežto fatbike ano. Fatbike sjede vše a umí jet právě na každém povrchu. A dále fatbike má minimum údržby, což full s ložisky, čepy a pružení prostě není… Časy jsou dané, tam je prostě fatbike horší, to je jasný, ale u kratších tratí to v případě hobbíka není až tak markantní rozdíl.

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

2.9.25 20:38

A kdybys porovnal buřtíka vs BMC na stejný terénní trati a na stejných tlacích, vyhraje v pohodlí fatbike HT nebo full?Neresim rychlost.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

2.9.25 12:47

Cyklofanatik: diky a asi jo, klasickeho MTB se zatim nebudu zbavovat, ikdyz fatbike me bavi vic :-). Musim si to v hlave nastavit, ze mimo sezonu, tedy pro beznou populaci v sezone :-), budu jezdit DC fulla, rekneme od dubna do zari a pro mne v sezone, tedy rijen -brezen budu jezdit fatbike :-). Zavody jezdim jen fatbike, ale taky zkusim neco na DC fullu.

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

1.9.25 22:14

Lachtis: Tos udělal dobře, máš to skvěle potuněný a je to krásný kolo.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

28.8.25 13:25

Cyklofanatik: pres nabidky, jsem to nakonec stahl sam… nejak se mi to rozlezelo a necham si jej.

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

26.8.25 09:41

Tak na mě dnes vyskočilo na bazaru tvoje kolo. Takový pěkný, aby ti pak nechybělo :-).

Reagovat
MilesWheeler
MilesWheeler

18.8.25 14:21

Luxusní.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

19.5.25 06:35

Nasel jsem ti fotku z vzeni. I s kotouci 180mm mely 2.773 g. Kazdy kotouc se srouby mel kolem 199g. Takze samotna kola 2.375g. Kazda duse mela 200g. Kazdy plast 900g. Proste v kolech je nejvic hmoty celkove.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

19.5.25 05:49

U mne byly ty kolo bezmala 2,4kg, jen kola!

Reagovat
riccardosl
riccardosl

17.5.25 12:31

Byla to jen kola 2,4 kg, nebo kola + pneumatiky?

Reagovat
Lachtis
Lachtis

4.5.25 18:08

Bike24 bylo za nejlip.

Reagovat
riccardosl
riccardosl

4.5.25 17:18

Moc hezké, sehnal jsi to v místním obchodě nebo na Bike24?

Reagovat
grafik
grafik

11.4.25 12:55

Super raketa. Líbí se mi Fourstroke černo/žlutý (na upgrade). Zatím odolávám … musel bych už prodat některé(á) kolo(a), abych se vešel tam kde je skladuju …

Reagovat
JIrKI
JIrKI

8.4.25 21:33

Lachtis: Díky moc. Dneska taky objednáno v Lku. Upgrade kol budu taky zvažovat.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

8.4.25 08:00

JIrKI: 187cm, 89 cm nohy. Velikost eL. Ano, s dusemi a v serii to ma 13,5 kg. Mega tezky jsou samotny kola, maji 2,4 kg, kazdy plast 900g, kazda duse 200g, 180mm kotouce taky kazdej 200g.

Cili upgradem na lehci kola, klidne hlinu, plaste kolem 700g, nahozeni bezdusi a treba lehcich kotoucu, shodis bez problemu 1,5 kg a vejdes se (pri prodeji dilu) do 10tis. Kc, kor kdyz najdes nejaka kola v akci ci bazos. Takze za mne urcite upgrade kol udelat, tam je fakt ta vaha hosne znat.

Reagovat
JIrKI
JIrKI

8.4.25 07:16

Uvažuji o stejném kole. Píšeš, že v základu to má 13,5 kg. Jakou velikost máš a kolik měříš?

Reagovat
Lukster
Lukster

10.3.25 15:27

Krásné kolo! Taky jsem o něm chvíli uvažoval jako zdvihový a taky geo update mého Anthemu, ale mám jiné starosti aktuálně, takže jsem to nakonec neřešil. Hmotnostně na 120 mm po upgrade taky super, užívej! Za 5*

Reagovat
TK75
TK75

10.3.25 13:20

Nevím co si kluci predstavujou za gumy ke kolu s xc vidlici a 66.5 hlavou (nechci napsat strmou…ale 65 je někde jinde)

Za me moc pěkný kolo a i fajn osazený

Reagovat
Lachtis
Lachtis

10.3.25 13:08

Filous. Diky, jj, je to maratonsky bike a barzo/mezcal je za mne top, takze zmena by prisla jedine, pokud by udelali i barzo v 2,4. Zatim je jen mezcal v 2.4…

Kdepak, Zrace uz vozim asi 2 roky a no problem, takze ja uz s nim mam dlouhodobou zkusenost. Mozna hodne silovy jezdec muze mit problem, ale ja jsem frekvencni, viz i jen 32z :-).

Reagovat
filous
filous

10.3.25 12:56

Jj, bike paradni, vic se mi libila ta „Pidcockova“ generace. Svezl bych se rad. Nicmene bacha na ten prevodnik, je super lehkej a hezkej, nicmene zivotnost neni nikterak zazracna, tak abys nebyl nemile prekvapenej. Jinak souhlas s jmenovcem filipesem, taky bych to poslal vic do DC, ale pokud to mas jako maratonskej bike, tak to chapu.

Reagovat
jarouš2
jarouš2

10.3.25 12:23

Tak přesně na toto kolo jsem se taky díval, ale trochu jsem se bál barvy a taky se mi nechtělo moc zkoušet něco nového. Když to teď vidím na fotkách, tak jsem možná prohloupil :-D nevyšel by mně ten upgrade tak draho.. z o jednu generaci staršího scalpela na nového scalpela.

Reagovat
filipes
filipes

10.3.25 10:54

Paráda. Já bych si to posunul více do DC (vlajdy +20mm, delší teleskop, a obutí více do terénu), ale to je čistě věc preferencí. Barevná kombinace je top, virtuál pro DC taky, komponenty funční a lehký.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

10.3.25 09:10

Krásnej stroj, tu máš pět! ;-)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

10.3.25 07:57

zdeneck1: diky. T-type? Do budoucna urcite nerikam ne, ale ted jsem k tomu nemel duvod. AXS prvni generace mi slouzi na vsech kolech k max. spokojenosti. Kliky shimano a hlavne nesmrtelne stredy jsou za mne top. Takze ted urcite t-type ne, ale treba jednou x01 nebo xx bude…

Reagovat
GGW
GGW

9.3.25 21:05

Lachtis: Na tohle kolo by byl super FOX Float :) Ten novy, s tlustym shaftem. Jo tech 170 je omezujici, aspon pro mne treba. Tak zatim lanko… Ta castka za FOX Neo je nesmysl.

Reagovat
plzakj
plzakj

9.3.25 19:59

Hezkypekne. Taky jsem to malem nevydrzel. Byla to paradni nabidka. At slouzi.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

9.3.25 18:59

Cyklofanatik: Strašně moc udělají kola, jak píši, ty základní měli skoro 2,4 kg, dvě duše 400g, pláště dohromady 1800g, kotouče 400g, takže když si to spočítáš, tak jen na tomhle + bezduše + pláště, shodíš 1,7 kg jak nic. A to nemluvím o dalších dílech, které zase tolik nestojí a taky váží ramec, jako rodla (bohužel, ty jsem nevážil), ale kazeta měla přes 570g, kliky s převodníkem skoro 800g atd. No a ono to naskákalo, jak nic :-). A to bych mohl s klidem a za pár kaček sundat 300g ještě v klidu, ale j.bu na to. Možná časem opět nahodím Garbaruk kazetu a budu o cca 150g dole a budu na těch cca 11,5kg se vším :-).

GGW: JJ, je to daň za virtuála, což ale já vyloženě chci, takže holt daň za dvě vahadla a víc čepů a ložisek, ale prostě já ty virtuály mám nejraději. Upřímně, jsem spíše FOX fanda, i na svém starém fourstroku jsem měl Performance elite a to byla lahůdka. Ale dám RS šanci a uvidím. No, teleskop mne štve, že jsem kdysi nevzal 170mm, ale tehdá jsem si nebyl jistý, zda by se mi na starém biku vešel… Nicméně, já lanko už nechci, takže bezdrát pro mne jedině a tím pádem mohu max na 170 mm :-D

Reagovat
GGW
GGW

9.3.25 18:12

Lachtis: Tak si to nevydržel :) Gratuluju! Tahle barevná varianta je moc pěkná – úplně to z fotek není vidět, musel by sis fakt s nima hodně pohrát :)) Ta váha mne překvapila, protože ten rám není úplně lehká záležitost. Mne vycházel při vážení na 2,5kg bez tlumiče.

Já bych doporučoval časem upgradem tlumiče, za mne SIDLuxe bez opory a hodně projížděl zdvihem. Zase je to jako celek fakt pohodlné. Věřím že seš asi v šoku z těch schopností směrem dolů – to kolo omezuje hlavně nízkej stack, jinak to sjede hodně :)) Takže za chvíli podle mne budeš časem prodlužovat teleskop – vejde se tam 210 po zámek – kdo by to řekl u XC :))

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

9.3.25 17:56

Lachtis: No mě hlavně překvapilo, že ses dostal na takovou váhu. Kdybys to nevyfotil, tak bych asi nevěřil :-). Já bych tipoval tak o kilo víc – po tom upgradu. Což už konkuruje prakticky HTčkům za plus minus podobnou cenu….to je v pr….:-D

Reagovat
Lachtis
Lachtis

9.3.25 16:54

Cyklofanatik: jj to byl i muj problem :-). Ja vylozene nove kolo nepotreboval, ale uz jsem neodolal. Obzvlaste, kdyz jsem vedel, ze pouziji ze stareho cely pohon, reverba, rodla, jen jsem resil kola a jine desky a kotouce. I v zakladu je to fajn bajk, ale ma 13,5 kg, a jen ta zapletena kola maji brutalnych skoro 2,4 kg( to je nejtezky komponent) plaste pres 900g, kotouce 200g, kazda duse 200g atd.

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

9.3.25 16:46

Díky za odpověďi. Koukal jsem tam a je to po té registraci 5 let, to je cajk.

No blbý je, že tam furt visí, a mě to dost svrbí :-D

Reagovat
Lachtis
Lachtis

9.3.25 15:29

Cyklofanatik: jj presne, kupoval jsem to za 2.300 e, oni s tou cenou hybali kazdy den o par procent nahoru/dolu.

Ram jsem registroval a mela by tam byt prodlouzena zaruka, ale nestudoval jsem to, driv byla 5 let, tak treba bude i ted… ale fakt to nastudovane nemam. Kdyztak koukni na stranky BMC, tam to nekde bude napsane.

Nejsou to moje prvni 4pistky, na fatbiku mam na predku taky deore 4pistek a je to znat. Nevadnou tolik. Xt 2 pist jsem v delsim sjezdu uz mel nekdy problem, ale kdyz das deore 4 pist a slusne desky a kotouce, tak ubrzdis fakt vse.

Pokukoval jsem po Santa Cruzovi, lux trail, epicu, ale vse bylo bud cenove mimo, nebo nesplnovalo podminku, tedy houpacka s nutnosti locku, ci vedeni hlavkem… vicemene pro mne by bylo jedine BMC ci jiny virtual jako lector fs apod.

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

9.3.25 14:30

Tos koupil za těch cca 2340 éček? Za tu cenu je to defacto vysněný kolo. I barva je fajn. Moc mě ani nenapadá čím to vylepšit – myslim teda, aby to ještě dávalo smysl. Kvůli váze už určitě ne.

Tak si to užívej. Zasloužilo by si to pak i nějaký postřehy až budeš mít víc najeto.

Ještě bych měl prosím pár dotazů:

Je na kolo/rám 2 letá záruka či delší?

Jsou ty 4-pístky velký rozdíl oproti 2 pístkům např. XT?

Jaká kola jsi ještě zvažoval jako alternativu (třeba Neuron, Stumpjumper EVO, Fuel EX apod)?

Díky

Reagovat
iron.hide
iron.hide

9.3.25 10:54

Zaujimava farebna kombinacia a pekna vaha. Top

Reagovat
Poznja
Poznja

9.3.25 06:57

Pěkná raketa!

Reagovat
Janek.5
Janek.5

8.3.25 20:37

Moc pěkné fotky a popis!

Reagovat
ZdeNECK1
ZdeNECK1

8.3.25 14:50

Konecne :) jeste transmission a top

Reagovat
Radovan84
Radovan84

8.3.25 13:23

TOPka 5☆

Reagovat
Lachtis
Lachtis

8.3.25 11:58

LM: dik a s voditkem mas pravdu, ze posunu niz, zatim jsem do nej nesahal :-)

Reagovat
LM
LM

8.3.25 11:52

Pěkné. Ad „bude upravováno“: vodítko řetězu nejde dát blíž k převodníku? (viz foto 10)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Vitoid 3
maajkee 8
Silverback 2
Saibot 13
Spyderco 8
Pietrobelo 3