kokpit jezdce
Zrace je pecka a Shimano kliky a jejich nesmrtelné středy vyloženě můžu
UDH patka tam je - ale GX AXS s upgrade od Garbaruk je skvělá
Farsports W36
Galfer už jedině
díky bohu za toto vedení a ne hlávkem.
Sid 35
váha se vším
Ahoj, co napsat…8 předchozích let jsem jezdil starou generaci Fourstroka a byl s ním velmi spokojený. Po novém kole jsem pokukoval, ale vyloženě nutně jsem nic nepotřeboval. Podmínky jsem měl jasné, už chci něco ve stylu downcountry, nechci dálkové lockouty, chci fungující systém odpružení bez nutnosti zamykání, nechci vedení bowdenů a hadic hlavovým složením. Tím se mi výběr v podstatě zúžil na pár výrobců kol.
Srdce mne stejně táhlo k nému oblíbenému BMC a dokud byla nejlevnější verze za ne přijatelné peníze, tak jsem statečně odolával :-). Ovšem, jednoho dne bike 24 dal bezkonkurenční cenu a bylo vymalováno :-).
Z původního osazení zbyl jen rám, vidle, tlumič a brzdové třmeny a páky, vše další vyměněno. Něco jsem koupil a něco použil ze starého Fourstroka FS01, kde jsem měl zánovní díly.
Ohromnou radost mám z nových karbon kol od Radka z bikepart, to je asi nejznatelnější upgrade v podobě cena/výkon.
Jízda? Je to pecka, neskutečně to letí, a to jak po rovině, tak hlavně dolekopcom. Přeci jen změna ze 70 stupnů na 66,5 je fakt citelná. 120 mm zdvihy, 35 nohy, 4 pístky, 30mm ráfky, no prostě jiný svět :-D. Ale teprve se seznamujeme, takže to jsou takové ty první jízdní dojmy
Hodně jsem rád za váhu celého kola, která se vším (pedály a košík) je na slušných 11,7 kg a to tam mám dost rezerv (kazeta, pláště, sedlo, brzdy, těžký reverb), že by se dalo v klidu dostat hluboko pod 11,5 kg. Ale váhu už řešit nebudu, možná časem kazetu…
Dost mě i potěšila barva kola, na fotkách to tolik není vidět, ale v reálu je ta šedá s tou modrou metalízou moc pěkná :-).
Dávám první fotky a omluvte podložky u představce, délku hadic – ještě ladím a bude upravováno.
(vloženo 8.3.25)
Značka | BMC |
Model | Fourstroke LT |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11,73 včetně pedálů a košíku |
Rám | Karbon, 120 mm zdvih |
Vidlice | Rock Shox SID Select+ 120, 35mm nohy |
Tlumič | Rock Shox Sidluxe select+ |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | XTR M9100 |
Středové složení | Shimano MT800 |
Měnič | GX AXS s Garbaruk ramínkem a kladkami |
Řazení | GX AXS |
Převodník | 32z ZRace |
Kazeta | Shimano XT 10-51z |
Řetěz | Shimano XTR |
Náboj přední | DT Swiss 350 boost, 6 děr |
Náboj zadní | DT Swiss 350 boost, 6 děr |
Brzda přední | Shimano MT520, Galfer destičky a Galfer 180 mm kotouč |
Brzda zadní | Shimano MT520, Galfer destičky a Galfer 180 mm kotouč |
Brzdové páky | Shimano MT501 |
Ráfek přední | Farsports W36 (30 mm vnitřek), karbon |
Ráfek zadní | Farsports W36 (30 mm vnitřek), karbon |
Dráty | Sapim CX Ray |
Pedály | XTR |
Řídítka | Reverse 760 mm, karbon |
Představec | 50mm BMC |
Sedlovka | RS Reverb AXS 31,6, 150 mm |
Sedlo | San Marco |
Pláště | Vittoria Barzo/Mezcal TNT 29X2,35 |
Krásné kolo! Taky jsem o něm chvíli uvažoval jako zdvihový a taky geo update mého Anthemu, ale mám jiné starosti aktuálně, takže jsem to nakonec neřešil. Hmotnostně na 120 mm po upgrade taky super, užívej! Za 5*
Nevím co si kluci predstavujou za gumy ke kolu s xc vidlici a 66.5 hlavou (nechci napsat strmou…ale 65 je někde jinde)
Za me moc pěkný kolo a i fajn osazený
Filous. Diky, jj, je to maratonsky bike a barzo/mezcal je za mne top, takze zmena by prisla jedine, pokud by udelali i barzo v 2,4. Zatim je jen mezcal v 2.4…
Kdepak, Zrace uz vozim asi 2 roky a no problem, takze ja uz s nim mam dlouhodobou zkusenost. Mozna hodne silovy jezdec muze mit problem, ale ja jsem frekvencni, viz i jen 32z :-).
Jj, bike paradni, vic se mi libila ta „Pidcockova“ generace. Svezl bych se rad. Nicmene bacha na ten prevodnik, je super lehkej a hezkej, nicmene zivotnost neni nikterak zazracna, tak abys nebyl nemile prekvapenej. Jinak souhlas s jmenovcem filipesem, taky bych to poslal vic do DC, ale pokud to mas jako maratonskej bike, tak to chapu.
Tak přesně na toto kolo jsem se taky díval, ale trochu jsem se bál barvy a taky se mi nechtělo moc zkoušet něco nového. Když to teď vidím na fotkách, tak jsem možná prohloupil :-D nevyšel by mně ten upgrade tak draho.. z o jednu generaci staršího scalpela na nového scalpela.
Paráda. Já bych si to posunul více do DC (vlajdy +20mm, delší teleskop, a obutí více do terénu), ale to je čistě věc preferencí. Barevná kombinace je top, virtuál pro DC taky, komponenty funční a lehký.
zdeneck1: diky. T-type? Do budoucna urcite nerikam ne, ale ted jsem k tomu nemel duvod. AXS prvni generace mi slouzi na vsech kolech k max. spokojenosti. Kliky shimano a hlavne nesmrtelne stredy jsou za mne top. Takze ted urcite t-type ne, ale treba jednou x01 nebo xx bude…
Lachtis: Na tohle kolo by byl super FOX Float :) Ten novy, s tlustym shaftem. Jo tech 170 je omezujici, aspon pro mne treba. Tak zatim lanko… Ta castka za FOX Neo je nesmysl.
Hezkypekne. Taky jsem to malem nevydrzel. Byla to paradni nabidka. At slouzi.
Cyklofanatik: Strašně moc udělají kola, jak píši, ty základní měli skoro 2,4 kg, dvě duše 400g, pláště dohromady 1800g, kotouče 400g, takže když si to spočítáš, tak jen na tomhle + bezduše + pláště, shodíš 1,7 kg jak nic. A to nemluvím o dalších dílech, které zase tolik nestojí a taky váží ramec, jako rodla (bohužel, ty jsem nevážil), ale kazeta měla přes 570g, kliky s převodníkem skoro 800g atd. No a ono to naskákalo, jak nic :-). A to bych mohl s klidem a za pár kaček sundat 300g ještě v klidu, ale j.bu na to. Možná časem opět nahodím Garbaruk kazetu a budu o cca 150g dole a budu na těch cca 11,5kg se vším :-).
GGW: JJ, je to daň za virtuála, což ale já vyloženě chci, takže holt daň za dvě vahadla a víc čepů a ložisek, ale prostě já ty virtuály mám nejraději. Upřímně, jsem spíše FOX fanda, i na svém starém fourstroku jsem měl Performance elite a to byla lahůdka. Ale dám RS šanci a uvidím. No, teleskop mne štve, že jsem kdysi nevzal 170mm, ale tehdá jsem si nebyl jistý, zda by se mi na starém biku vešel… Nicméně, já lanko už nechci, takže bezdrát pro mne jedině a tím pádem mohu max na 170 mm :-D
Lachtis: Tak si to nevydržel :) Gratuluju! Tahle barevná varianta je moc pěkná – úplně to z fotek není vidět, musel by sis fakt s nima hodně pohrát :)) Ta váha mne překvapila, protože ten rám není úplně lehká záležitost. Mne vycházel při vážení na 2,5kg bez tlumiče.
Já bych doporučoval časem upgradem tlumiče, za mne SIDLuxe bez opory a hodně projížděl zdvihem. Zase je to jako celek fakt pohodlné. Věřím že seš asi v šoku z těch schopností směrem dolů – to kolo omezuje hlavně nízkej stack, jinak to sjede hodně :)) Takže za chvíli podle mne budeš časem prodlužovat teleskop – vejde se tam 210 po zámek – kdo by to řekl u XC :))
Lachtis: No mě hlavně překvapilo, že ses dostal na takovou váhu. Kdybys to nevyfotil, tak bych asi nevěřil :-). Já bych tipoval tak o kilo víc – po tom upgradu. Což už konkuruje prakticky HTčkům za plus minus podobnou cenu….to je v pr….:-D
Cyklofanatik: jj to byl i muj problem :-). Ja vylozene nove kolo nepotreboval, ale uz jsem neodolal. Obzvlaste, kdyz jsem vedel, ze pouziji ze stareho cely pohon, reverba, rodla, jen jsem resil kola a jine desky a kotouce. I v zakladu je to fajn bajk, ale ma 13,5 kg, a jen ta zapletena kola maji brutalnych skoro 2,4 kg( to je nejtezky komponent) plaste pres 900g, kotouce 200g, kazda duse 200g atd.
Díky za odpověďi. Koukal jsem tam a je to po té registraci 5 let, to je cajk.
No blbý je, že tam furt visí, a mě to dost svrbí :-D
Cyklofanatik: jj presne, kupoval jsem to za 2.300 e, oni s tou cenou hybali kazdy den o par procent nahoru/dolu.
Ram jsem registroval a mela by tam byt prodlouzena zaruka, ale nestudoval jsem to, driv byla 5 let, tak treba bude i ted… ale fakt to nastudovane nemam. Kdyztak koukni na stranky BMC, tam to nekde bude napsane.
Nejsou to moje prvni 4pistky, na fatbiku mam na predku taky deore 4pistek a je to znat. Nevadnou tolik. Xt 2 pist jsem v delsim sjezdu uz mel nekdy problem, ale kdyz das deore 4 pist a slusne desky a kotouce, tak ubrzdis fakt vse.
Pokukoval jsem po Santa Cruzovi, lux trail, epicu, ale vse bylo bud cenove mimo, nebo nesplnovalo podminku, tedy houpacka s nutnosti locku, ci vedeni hlavkem… vicemene pro mne by bylo jedine BMC ci jiny virtual jako lector fs apod.
Tos koupil za těch cca 2340 éček? Za tu cenu je to defacto vysněný kolo. I barva je fajn. Moc mě ani nenapadá čím to vylepšit – myslim teda, aby to ještě dávalo smysl. Kvůli váze už určitě ne.
Tak si to užívej. Zasloužilo by si to pak i nějaký postřehy až budeš mít víc najeto.
Ještě bych měl prosím pár dotazů:
Je na kolo/rám 2 letá záruka či delší?
Jsou ty 4-pístky velký rozdíl oproti 2 pístkům např. XT?
Jaká kola jsi ještě zvažoval jako alternativu (třeba Neuron, Stumpjumper EVO, Fuel EX apod)?
Díky
LM: dik a s voditkem mas pravdu, ze posunu niz, zatim jsem do nej nesahal :-)