Koga Miyata Full Pro Dura-Ace AX 1983

Přidat foto

Tak po letech dokončen další projekt. Řada AX mi učarovala už dávno, takže z tohoto Holandsko-Japonského křížence mám velkou radost. Nebudu se rozepisovat, kolik úsilí dalo poshánět všechny komponenty včetně rámu. Hodně moc. Vše je v původním stavu a 100% funkční, ještě bych rád časem doplnil originální řemínky klipsen a láhev.

(vloženo 30.1.25)

André Vebr André Vebr
Ohodnoť bajk: (4.9  / 45 hlasujících)
Značka Koga Miyata
Model Full Pro Dura-Ace AX
Modelový rok 1983
Velikost 57 cm
Hmotnost 9,9 kg
Rám CrMo, Superlite Tange Champion
Vidlice CrMo, Superlite Tange Champion
Hlavové složení Shimano Dura-Ace
Kliky Shimano Dura-Ace AX
Středové složení Shimano Dura-Ace
Přesmykač Shimano Dura-Ace AX
Měnič Shimano Dura-Ace AX
Řazení Shimano Dura-Ace AX
Převodník Shimano Dura-Ace AX 52/42
Kazeta Shimano Dura-Ace AX, 7spd 11/24
Řetěz Shimano UG
Náboj přední Shimano Dura-Ace AX
Náboj zadní Shimano Dura-Ace AX
Brzda přední Shimano Dura-Ace AX
Brzda zadní Shimano Dura-Ace AX
Brzdové páky Shimano Dura-Ace AX
Ráfek přední Martano Grand Primo
Ráfek zadní Martano Grand Primo
Dráty Berg Union
Pedály Shimano Dura-Ace AX
Řídítka Shimano Dura-Ace AX
Představec Shimano Dura-Ace AX
Sedlovka Shimano Dura-Ace AX
Sedlo Koga Miyata Ergo (SelleSan Marco Rolls)
Pláště Gommitalia Champion, galusky

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
bikerman2
bikerman2

9.2.25 21:04

bez debaty…fantas­ticke…si šikula…1*

Reagovat
standoslav
standoslav

4.2.25 09:43

Nádhera, takové kolo jsem viděl kdysi v katalogu. Já si v těch 80 tych aero letech pořídil ty brzdy, ale Adams, první tenkrát v Ostravě bez bowdenu, ostatní se mi smáli. Měl jsem Campy, ty jsem prodal, no aero blbec, Shimana nebrzdily, ale byl jsem in. Mám je dodnes, ty Dury možná brzdí, závodníci je měli, tak asi ano.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

2.2.25 12:06

Kubula: Máš pravdu, KM dělala aero Full Pro rám pro tuhle sadu, ale to prostě neseženeš.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

1.2.25 21:10

Obecne u AX pocitali s extra ramy, proze potrebuje vedeni nad stredem a nedohledal jsem, ze by soucasti sady byla voditka na sedlovou trubku. I to podle me dost ovlivnilo jeji pouziti. Ale je to proste krasna sada.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

1.2.25 21:05

Neber to s tim lankem nijak zle. Myslel jsem to spis tak, ze AX proste neni pro bezny ram. Fungovat to bude. Jen se to bude do toho dorazu zarezavat.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

1.2.25 11:39

Je to tak, ta sada předběhla svou dobu, nebyla pochopena. Kladl se důraz na aerodynamiku, tu nikdo v té době moc neřešil. Tady mají i řídítka zploštělý průřez (z foto to není vidět).

Je to první sada s kazetou a 7mi kolečkem uvedená na trh, D-A před tím (ř.7200) měla ještě šroubovací 6tikol.

Sady AX byly tři, Dura-Ace, 600 (Ultegra) a Adamas (105), přičemž jen D-A měla 7kol a možnost 11z pastorku. Bylo to dáno tím, že ořech (Uniglide) měl na konci vnější závit, na který se našrouboval poslední pastorek a celou kazetu stáhl. U D-A měl ten závit s osazením a menším průměrem, aby ta se 11ka vlezla. A strašně blbě se to shání :)

To lanko mě nedošlo, zkusím ještě poladit :)

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

31.1.25 21:22

KUBULA: Dost možná dorazem lanko provlečené být nemá. Nebo je tam nechat a zkusit trochu otočit po směru hodinových ručiček s vodítkem lanka, které je na patce. Pokud je to teda technicky možné.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

31.1.25 20:56

Koukam na uz asi po 5 a je to uzasne. Jedine co mi trochu nesedi je vedeni lanka na retezove vzpere. Predpokladam ze k AX tam ten doraz na bowden byt spis nema. Nebo se pletu?

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

31.1.25 20:22

Je to hodně dobré, hlavně díky sadě. Je až neskutečné, co před 45. lety Shimano uvedlo na trh. Bohužel je též neskutečné, že díky zabedněnosti a konzervatizmu tehdejších silničních cyklistů tahle sada byla totální obchodní propadák a na trhu k mání méně jak pět let- to samé se dá říct o sadě Santé, uvedené o pár let později. Následovníka tyhle sady neměly a Shimano se muselo potupně vrátit ke klasickým tvarům a systémům. Z dnešního pohledu předběhli o desítky let dobu. Z mého pohledu jsou tam nějvětší kuriozita pedály. Je tam dosaženo ideálního stavu, tedy, že, kufr výškově dosedá přímo doprostřed(v ú­rovni) otvoru pro pedál v klice. Dnešní terminologií řečeno – stack je 0 mm.

Člověk se opravdu učí celý život. Do ted´jsem žil v domnění, že pastorek 11 z. tehdy ještě neexistoval a že se začal vyrábět až o téměř deset let později.

Reagovat
přez les
přez les

31.1.25 17:37

To je šperk, těžko uvěřit že je vše původní když vidím ten stav dílů po těch letech .

Reagovat
miťo
miťo

31.1.25 16:39

Tak tohle je nádhera! O téhle sadě jsem si kdysi povídal s panem Kovaříkem a on řekl, že „tam bylo všechno naopak“. Podívej třeba na šaltr, on tak skutečně vypadá. Pedály s ložisky v klikách. No a tyhle brzdy používal Lance na koze ještě v devadesátkách.

PS: už chybí jen oblečení jezdce na fotce :-)

Reagovat
André Vebr
André Vebr

31.1.25 16:36

Díky za reakce, zuby jsou 52/42 vpředu a 11–24 vzadu (doplněno). Sedlovka prasklá není, je to jen poškrábaný elox.

Reagovat
les
les

31.1.25 06:02

Kolo krásné. Není u té sedlovky prasklina?

Reagovat
R-A-D-I-U-S
R-A-D-I-U-S

31.1.25 01:03

Špica !!!

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

30.1.25 21:22

André, tak to je velkoparáda, líbí moc, ať dělá radost, dávám jasných pět! ;-)

Reagovat
Alojs01
Alojs01

30.1.25 20:28

Nadhera, pred lety mi jeden krasny kousek s AX na ebay utekl. Ta sada je proste nadherna!

Reagovat
KUBULA
KUBULA

30.1.25 20:09

Krasa strida nadheru. Poslintal jsem si display. Kogu bych strasne chtel a ta Dura, to je proste bomba.

Reagovat
Lišák
Lišák

30.1.25 19:43

Nádhera!

Napiš, pro zajímavost, počty zubů na plackách a na kazetě.

Reagovat
MichalOld
MichalOld

30.1.25 19:33

Teda to je něco. To bych bral všema 10. To muselo dát makačku zkompletovat.

Reagovat
DaD
DaD

30.1.25 17:05

Jak veterány moc nemusím, tak tohle se mi hodně líbí. Ta sada je užasná!

Reagovat

Další galerie z kategorie

jinotaj 8
RitcheySwiss 11
PavelJiranek 15
Mirinda29 13
tyna.r 12
micinka 1