TREK TREK TOP FUEL 8 2022

Přidat foto

TREK TOP FUEL 8 CRIMSON 2022

TREK TOP FUEL 8 CRIMSON 2022

TREK TOP FUEL 8 CRIMSON 2022

TREK TOP FUEL 8 CRIMSON 2022

detail vidlice

detail tlumiče

detail zadní stavby

detail pohonu

detail kokpitu

detail sedla

detail úložného prostoru

a jeho vnitřního vybavení

dokoupený multiklíč do otvoru středového složení

na výletě v přírodě

a na trailech

Celoodpružené horské kolo se zdvihy 120 mm, hliníkový rám s vnitřním úložným prostorem, odpružená vidlice RockShox SID s 120 mm zdvihem a tlumič RockShox Deluxe o stejném zdvihu. Kolo umožňuje měnit geometrii rámu díky technologii Mino Link. Teleskopická sedlovka je osazena TranzX se zdivem 150 mm, pohon 1×12 je kombinací Shimano Deore XT a SLX a o brždění se starají 4 pístkové brzdy Shimano. Kola se skládají z ráfků Bontrager Line Comp 30 a bezdušových plášťů Bontrager XR4 Team Issue 29×2,4.

Na kolo jsem přesedl z trailového karbonového hardtailu, který byl sice rychlejší, v technických sekcích mi ale dokázal pořádně nakopat zadek. To recenzovaný Trek je sice trochu těžší a zdálky působí jako nějaký sjezdový stroj, po prvním seznámení jsem ale musel uznat, že je to parádně navržený univerzální stroj pro mé výlety v nezávodním ale svižném tempu. Kolo je dobře čitelné a ovladatelné, nově si tedy mohu dovolit pustit se i do více technických sekcí a nechat kolo pod sebou jet, nechat dělat ho jeho práci a já jen lehce udžuji rychlost a požadovaný směr. Kolo je díky širokému rozvoru kol a velkým pneumatikám stabilní i při vyšších rychlostech. Čtyřpístkové brzdy od Shimana (páčka M6100, třmen M6120) jsou dostatečné, nemají sice kousavý nástup jako předchozí dvoupístky SLX, ale brzdný účinek je dobrý i v delších sjezdech a hlavně je brzdný účinek dobře dávkovatelný. Odpružení funguje parádně, po prvotním nastavení se o odpružení již nestarám, pouze občas při delších stoupáních uzamykám vidlici i tlumič, není zde vyvedeno dálkové ovládání na řidítka, což mi ale nevadí, tak často to zase nepoužívám.

Na kole mě velice potěšil integrovaný úložný prostor v rámu, který pojme vše potřebné na případné opravy kola v terénu, ke kolu jsem dostal neoprenový vak, do kterého jsem vložil MTB pumičku, montpáky a lepení a zvlášť se do rámu ještě vleze i MTB duše. Vše je tedy elegantně schováno v rámu, je to vždy po ruce a na první pohled to není vidět a nekazí to tedy vzhled kola. Navíc jsem koupil multiklíč i s nýtovačkou řetězu do středového otvoru, takže se z mého kola stal mistr integrace.

S kolem jsem tedy spokojený, jeho nastavení a charakter mi teď aktuálně vyhovuje, navíc se mi kolo líbí i po designové stránce, má nádhernou červenou barvu a kolo jsem koupil v rámci jarních výprodejů za super cenu, takže mám aktuálně doma již 3 kola značky Trek (MTB Top Fuel, fitness FX5 sport a zimák Dual Sport), vypadá to, že jsem se stal dobrovolně neplaceným ambasadorem této americké značky :-)

(vloženo 31.8.24)

drbiker
Ohodnoť bajk: (4.9  / 18 hlasujících)
Značka TREK
Model TREK TOP FUEL 8
Modelový rok 2022
Velikost M/L
Hmotnost 14,5
Rám Hliník Alpha Platinum, vnitřní úložný prostor, kónická hlavová trubka, Knock Block 2.0, vnitřní vedení lanek, chránič dolní rámové trubky, magnéziový kolébkový spoj, Mino Link, ABP
Vidlice RockShox SID, pružina DebonAir, tlumení Rush RL, zamykání, kónický sloupek, offset 44 mm, Boost110, Maxle Stealth 15 mm, zdvih 120 mm
Tlumič RockShox Deluxe Ulitmate RCT, 185 mm x 50 mm, zdvih 120 mm
Kliky Shimano Deore M6120, převodník 30 zubů, délka 170 mm
Středové složení Shimano BB-MT501 BSA
Přesmykač Shimano XT M8100, dlouhé ramínko
Řazení Shimano XT M8100, 12 rychlostí
Převodník převodník 30 zubů
Kazeta Shimano SLX M7100, 10-51, 12 rychlostí
Řetěz Shimano SLX M7100, 12 rychlostí
Náboj zadní Bontrager slitina, zapouzdřené ložisko, 6 šroubů, Rapid Drive 108, ořech Freehub Shimano MicroSpline, Boost148, 12mm pevná osa
Brzda přední Hydraulická 4pístková kotoučová verze Shimano, třmen M6120, brzdový rotor: Shimano RT66, 6 šroubů, 180 mm
Brzda zadní Hydraulická 4pístková kotoučová verze Shimano, třmen M6120, brzdový rotor: Shimano RT66, 6 šroubů, 180 mm
Brzdové páky Hydraulická 4pístková kotoučová verze Shimano, páčka M6100
Ráfek přední Bontrager Line Comp 30, možnost použití bezdušových plášťů, 28 děr, ventilek Presta
Ráfek zadní Bontrager Line Comp 30, možnost použití bezdušových plášťů, 28 děr, ventilek Presta
Pedály Shimano SPD
Řídítka Bontrager Line, slitina, 35 mm, prohnutí 27,5 mm, šířka 780 mm
Představec Bontrager Elite, 35 mm, 0 stupňů, délka 45 mm
Sedlovka TranzX JD-YSP39, zdvih 150 mm, vnitřní vedení, 34,9 mm
Sedlo Bontrager Arvada, ocelové ližiny, šířka 138 mm
Pláště Bontrager XR4 Team Issue 29 x 2,40

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Aduldinho
Aduldinho

2.9.24 09:45

Paráda, ať to sviští, ambasadore, pět! :-)

Reagovat
Tomstasa
Tomstasa

1.9.24 16:05

Ať slouží ????????

Mimochodem, bylo by dobré přečíst si, co za tebe predikce textu napsala. Nic ve zlém.

Reagovat
DePaX
DePaX

1.9.24 09:31

Ty musíš mít krásný život :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

paulart23 14
krus 7
Jurgennn 7
JakubTr. 4
JakubTr. 4
Atrey17 12