Městolet podruhé. V podstatě stejné kolo jako Tribe Cross, který jsem měl předtím viz galerie. Stejný rám, česky brand. Rovnou ale můžu říct, že Tribe byl hezčí a možná o chlup svižnější. Herku mám o číslo větší, je díky tomu komfortnější, posez je uvolněný a tak akorát na všechno, docela mi připomíná posez na XC biku. Mám stejný problém jako u Tribe, že mě celkem brní ruce po delší jízdě. Ocelová vidlice nic neodpouští. Ta je tedy největší slabinou kola (a podobný problém jsem měl i s prvním Roninem). Ani vizuálně není čumák žádná sláva, viz masivní navárky na brzdový třmen. Brzdy jsem hned měnil, základní hydra Shimana pracují krásně a stojí prd. Mechaniky od Sramu brzdily překvapivě dobře, ale zvuky loudily šílený. :) Sedlo šlo z Decathlonu, tvrdší, dobré, za slušnou cenu, doporučuju. I když na mého Ergona nemá. Pedály tam šly plastové Crankbrothers Stamp ze zbytků, jsou pocitově takové jalové, menší platforma z kovu by mi tady byla příjemnější. Byly to pedály na zkoušku na trail bika a už bych je nepořídil.
Gripy šedý ESI chunky. Docela dost pomáhají s vibracema, ale nemůžu vychválit špunty. Za tu cenu by mohli dodávat nějaký solidnější, celý se mi vylámaly a jeden moc nedrží. Dám už přednost silikonum od Redmonkey, ačkoliv tohle je možná moje poslední kolo s flatbary. Gravel a případně silnice je budoucnost.
Bídu dostanu za pytliky a dlouhý brzdový bovden, ale..seru. :)
Kolo jede příjemně a zvládá dost terénu, do takové Prahy na jízdu přes hnusný brownfieldy nebo kostky je to ideální přesouvadlo. Na asfaltu taky docela letí, ale gravel je samozřejmě svižnější. Co mi ještě vadí je řadící lanko vedené pod spodní rámovkou. Při nošení kola za něj chňapu, tím vytahavam a Alivio je celkem háklivý…v ramu zas překáží brzdový bovden a vzhledem k výšce rámu nemůžu ani zahaknout sedlo za rameno. Nošení kola je tedy zapeklitost. Ale ne každý to dělá tak často jako já a konstrukčně to stejně jiné řešení nemá.
(vloženo 9.8.24)
Značka | Herka |
Model | Genius |
Velikost | 58 |
Hmotnost | Asi 12 kg |
Rám | Ocel |
Vidlice | Ocel, plná |
Hlavové složení | 1 1/8", průměr přírub 34 mm |
Kliky | Herka hliník 165 mm |
Středové složení | Na čtyrhran |
Řazení | Shimano Alivio 9s |
Převodník | 46z |
Kazeta | Shimano HG4009132, 11-32T, 9sp |
Řetěz | KMC Z99 |
Náboj přední | Nevim |
Brzda přední | Shimano mt 201 |
Brzda zadní | Shimano mt 201 |
Ráfek přední | Nevim |
Pedály | Crankbrothers Stamp |
Řídítka | MTB seříznuta na cca 66 cm |
Představec | 100 mm |
Sedlovka | 27,2 x 300 mm aloy |
Sedlo | Decathlon 60°, 270 × 160 mm, 300g |
Pláště | CST 700x42 mm |
Gripy s rohama na tohle kolo nikdy nedám, integrita je posvátná a na městolet rohy ani ergo gripy nepatří. :) Karbon řidítka jedině nějaký starší, ať zůstane punk punkem. A to vlastně neni špatnej nápad. Nepohodlí vidlice se řeší tlakem přední gumy celkem funkčně, ale zas je to znát na řízení, že není tak ostrý a pohotový. Všechno má svou cenu.
Aww – ano, je to prý stejný rám a ano, kazí to ta vidlice. :) Kliky jsou podle mě jen důsledek dostupnosti komponent a cenový optimalizace kompletu, asi tam prostě nebylo co jinýho naprat. :) pro moje nohy zvyký na vyšší sady GRX to není zásadní citelný rozdíl, ale skoro bych za kolo nedal těch původních 20 tis. s něčím takovým.
Herka je v tomhle případě branding Cyklospecialit pro novější model Tribe Urban Cross potom, co Tribe přestali s výrobou, ne? :) V tomhle případě Urban Cross 2019 s vlastní barevnou kombinací. Starší modely měly hezčí korunku vidlice a patky.
A je tu i to podivné zpřevodování, na 1×9 do města dávat 130 BCD kliky mě zaráželo už na Tribech, tady mě ještě překvapily 165mm kliky.
Celkově super, líbí se mi to a fandím tomu přístupu.
místo esi bych dal ergony s rohama (osobně bych volil gp3)
jestli se ti zdá ocelová vidlice málo pohodlná, zkus hliníkovou, změníš na ocel názor :-) tady asi funguje nejlíp širší plášť, má-li zůstat pevná vidlice
jinak supr
Řídítka: MTB seříznuta na cca 66 cm
Měkčí karbon řidítka by taky mohla pomoci ;-)
Dlouhý trasy brzdí trochu to brnění rukou, ale možná by trochu pomohly řidítka se sweepem k jezdci.
Vzadu spousta závitů na nosiče a jízdní pozice je dost optimální i na nějaké cestování. Cykloturistika bys tím dost šla…
Mám stejný peklostroj a dají se s tím jezdit i poměrně dlouhé trasy i přes 200 km :) Herka je super.
5 za kolo, 5 za vyraz mestolet, jedna dolu za neotoceny fotky. Takze za 9
Sem myslel, ze je to nejakej fooor a ona ta znacka fakt existuje! Herka je to ale suprova!