Hřebíky v pláštích

Přidat foto

Už nám i tady napadl ten bílý sajrajt a drží :-(

Nasadila jsem záplety obuté na ohřebíkované pláště Schwalbe Marathon winter Plus (4 řady hřebů).

V neděli jsem si udělala vyjížďku po protažených lesních asfaltkách v Přírodním parku Bobrava – celkem 20km, z toho jen 6 po silnici.

Včera jsem byla prozkoumat sjízdnost okolních silnic (vesměs zcela čisté a mokré), jen v Radosticích bych s normálními plášti po souvislé vrstvě ledu pod rozježděnou břečkou neprojela, s hřebíkama jsem tamnější kopec vyjela bez ztráty kytičky. Psala jsem už před časem, oni tam snad ten bordel svážejí z okolních polí na silnici, všude čisto a v Radosticích jak v Rusku :-D Celkem 30km, z toho většina po čisté silnici a 2km pěšky v závějích.

Své dojmy bych shrnula takto:

Po čistém asfaltě to sice jede, ale výrazně pomaleji při větším úsilí, nic moc pro mě. Výborně to jede po protažených nesolených cestách se slabou vrstvou ujetého sněhu či zmrazků, po tom bych normálně jet vůbec neuměla, s hřebíkama v pohodě. V hlubším sněhu to nejede. Na kratší cesty po protahovaných cestách je to ideální, na delší cesty s převahou čistého asfaltu jen pro zdatné jedince. Někteří píšou, že to stačí jen dopředu, mně by to nestačilo, na kluzkém jsou potřeba do kopce i vzadu.

Bláhově jsem včera věřila, že dnes už půjde v pohodě dojet do Brna, silnice byly čisté (krom Radostic), ale od rána sněží, takže jsem ohřebíkované záplety na kole zatím nechala a koukám na to bílé z okna. Ale prý slibují už brzo oblevu, tak se můžu těšit :-)

(vloženo 6.12.23)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
LM
LM

12.12.23 18:20

Alojs01: tak záleží co si představujem pod pojmem „normální pláště“ :-)

Co jsem střídal kola se Shortym 2,3'' 3C + DHF 2,3'' 3C a druhé s Ice Spikery Pro 2,25'', tak mi to fakt přišlo, že ty Ice Spikery Pro jednou po ledě líp jak Maxxis třísměs po asfaltu. Maxxis 3C totiž v nižších teplotách ztvrdne jak šutr, Schwalbe zimní směs vydrží měkčí. Navíc ty pláště váží zhruba stejně (Maxxis 865 g, Schwalbe 965 g). Vše nahozeno jako bezduše.

Reagovat
Alojs01
Alojs01

9.12.23 23:00

LM: to asi neee:-) Jezdil jsem s tim i na cistem ledu a fakt to nejede lip, nez normalni plaste na asfaltu. Uz jen kvuli te jejich tvrdosti a vaze…

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

8.12.23 19:52

@LM, jj máš pravdu, pláště utichnou a po tobě zůstane jen důlkovaný povrch. Jel jsem s tím i po zamrzlým rybníku a dobrý, dá se to. Jak mají ty pláště do čeho se zarýt, tak je to paráda ;)

Reagovat
LM
LM

8.12.23 16:27

jj, na ledě mají hrotové pláště nejspíš menší valivý odpor než normální pláště na asfaltu :-)

Reagovat
bara2
bara2

8.12.23 15:31

Kocoure, přesně, jak píšeš. Je to jen na určitý povrch, který odpovídá těm propagačním videím městského provozu po protažených cestách ve městě. (A po rovině). Pak je to fakt příjemné svezení.

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

8.12.23 13:26

Baruš, rovněž jezdím na ohřebíkovaných pláštích, mám je jen na bajku, typ Schwalbe Icespiker, ale těch míst, kde by se to teď tady u nás dalo užít je málo, je to neprohrnutý, sníh nedrží při sobě a jízda je spíš balanční cvičení, na druhou stranu, když by bylo prohrnuto a uježděno, tak je to super, jízdní projev je parádní a to i na umrzlým povrchu, za mě respekt!

Reagovat
bara2
bara2

7.12.23 19:37

Milesi, tak dva dny v roce se to tu povede. To musím vyjet, abych měla zimní fotky :-D

Ale už je to ze silnic pryč, dnes už na normálních gumách a silnice jen vlhké, místy už skoro suché. Snad to chvíli vydrží.

Reagovat
Miles90
Miles90

7.12.23 19:19

Tohle je prostě krása.

Reagovat
orm
orm

7.12.23 10:48

@vlasto: zvu te do brna. Hlavni cyklo tahy podel rek jsou v zime lahudka . ..

Reagovat
vlasto
vlasto

7.12.23 10:22

Bara/orm: asi mame jine stavy silnic/cyklostezek. Tady je to bud vypluhovany nebo dva dni neprujezdny. Takovy stav, abych hroty vyuzil, je tak jednou za sezonu. Kazdopadne kdyz vam to pomuze ttak je to ok. Hlavne vyrazit a ve zdravi se vratit.

Reagovat
orm
orm

6.12.23 21:17

@bara2: CX Comp je uplne jinej plast. Vozil jsem ho drive take. CX Comp asi lepe pojede, kvuli nizsi hmotnosti, ale tohle je odolnejsi a daleko lepe to drzi prave v techto podminkach. Doporucuji vyzkouset. Za me je to nejlepsi celorocni plast co jsem vozil.

@vlasto: Nesouhlasim. Takhle pres zimu bych se bez hrotu na trekovem kole tezko vubec dostaval z Brna. V Brne se zasadne stezky neuklizej, a to ani ty paterni podel Svitavy a Svratky. V nedeli to bylo jedno velke kluziste. Bez hrebu, alespon na tom prednim kole, bych byl porad na zemi. Ani chodit se po tom nedalo. Rozumne silnice na jih Brna, tj. bez provozu, prakticky nevedou.

Reagovat
bara2
bara2

6.12.23 20:43

Vlasto, na cestách na fotkách bych na normálních pláštích nedokázala jet, s těma hrotama to bylo v neděli a včera v pohodě. Ve sněhu, jak je na deváté fotce, bych nejela na ničem, tam mě unavovala i prostá chůze :-) Po asfaltě jsou hroty zbytečné, brzdí to, ale hodí se tam, kde jsou u krajnice ještě zbytky ujetého sněhu, můžeš na to v klidu najet. A když mám v polovině trasy 4km ledové silnice (viz. foto se značkou Radostice), tak bych to bez hřebíků nevyjela a než bych to prošla pěšky, měla bych úplně mokré nohy. Zítra už zkusím udělat okruh jinudy normálně po silnici, ale toto je ta nejklidnější trasa, jen škoda těch Radostic :-( V lese to dnes neprohrnuli a už tam ta cesta zdaleka není tak pěkná, jak v neděli. Jak to tam párkrát projedou lesáci náklaďákama, bude tam led a vyjeté koleje, to tam ani nejezdím.

Reagovat
vlasto
vlasto

6.12.23 20:09

Ja tedy nevim. Hroty jsou zbytecny. Na ledu v zatacce lehnes, ve snehu to absolutne nema smysl.

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

6.12.23 19:54

Kde to neklouže a není zmrzlo nejsou potřeba hroty na sněhu. A po čistém asfaltu to akorát zpomaluje. Takže hroty nic pro mě.

Reagovat
bara2
bara2

6.12.23 19:24

Miťo, je to jen pro případ, když se nedá vyjet. A jako krizovka do obchodu. Doufám, že zítra už vyjedu na normálních pláštích. Proto jsem to taky dala na jiné záplety. Loni to najelo něco přes stovku, letos mám osmdesát a mám toho plné zuby. Ale zas lepší, jak sedět doma. Na trenažér či válce bych teda nešla, to by mě nebavilo, raději pomalu venku.

T29, zvažovala jsem i ty dvouřadé, ale raději jsem vzala 4 řady. Zkoušela jsem to nafoukat až na maximum 6 barr, to už se na ledě vepředu ani nechytlo, já to tak nezatížím. Teď jsem tomu dala jen 4barr, budiž, už jsem tomu začala celkem důvěřovat a drží to pěkně. Nejelo to ani s těma 6. Ano, je to těžké, roztočí se to jen s kopce :-D

Adu, tak je to fakt nouzovka. Dovedu si na tom představit dojíždět do těch 10km po rovině do práce, prostě si o čtvrt hodiny přivstaneš, na sport to opravdu není.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

6.12.23 18:46

Baruš respekt, já po loňském laborování s hrotími plášti tuto variantu cyklistiky zavrhl, nevadil mi bzukot a ani větší odpor na holých silnicích, ale to že to ve sněhu nedrží a my tu prostě krajnice máme nasněžené a stezky neprotažené, takže se snažím hýbat po svých a též se těším na oblevu ;-)

Reagovat
t29
t29

6.12.23 18:40

Jakékoli Pluska jsou pomalé pancéřáky, rychlost nečekej. Čtyři řady hřebíků jsou možná zbytečně moc, dvouřadý Winter by byl lehčí a držel by stejně. S vyšším tlakem jedou líp, takže pokud máš „delší cestu s přehavou čistého asfaltu“ dá se začít s vyšším tlakem a upustit až podle místních podmínek.

Reagovat
miťo
miťo

6.12.23 17:50

Pěkně Báro! Nic tě nezastaví, máš můj obdiv.

Reagovat
bara2
bara2

6.12.23 16:22

A tak Orme, něco takového mám na tom zimákovi celý rok (Schwalbe CX Comp), je to nepropíchnuyelné, proto to tam mám, a když jedu někde víc na polňačky, tak si to kolo vezmu i v létě. Ale opravdu jen málo, letos jsem s tím kolem od března do října najela 300km. Mě to prostě nebaví.

Reagovat
Mikikuba
Mikikuba

6.12.23 16:16

Pěkný dobrá! Já srabácky na bajku:)

Reagovat
orm
orm

6.12.23 16:14

Ty gt 365 nejsou traktorove gumy. Ja je mam na trekovem kole celej rok, na jare s nima jezdim dlouhe trasy a jedou moc pekne. Jen na zimu davam hroty.

Reagovat
bara2
bara2

6.12.23 16:08

Dnes sice celé dopoledne sněžilo, ale je kolem nuly a posyp to stíhá brát. S vyjímkou Radostic je všude čisto a mokro, třeba to do víkendu stihne oschnout, to by se dalo jet aji na silničce :-)

Sundala jsem kola, osprchovala sůl z pohonu a uvidím, který kola na to zítra dám. S rychloupínákama je to práce na minutu a další dvě mi trvá přehodit kazetu, ale nebudu se unáhlovat, vyčkám do zítřka.

Hawrdo, nic proti sněhu nemám, když je to někde na Vysočině a na horách, proč ne. Ale tady na jihu to být nemusí.

Anatole, to je maximum, co jsem ochotná na kolo dát. I tak už i na nákupním kole mám uzší. Každej kus gumy něco váží a s těma hřebíkama se s tím skoro ani nedá jet. Dnes osmdesát procent po čistém asfaltě, najeto 32km a jsem sedřená, jak kdybych jela stovku.

Vlasto, mám ty hřebíky fakt jen příležitostně, zítra už pojedu tam, kde se dá jet na normálních pláštích. Včera a dnes jsem byla na průzkumu stavu silnic. Já zas do toho lesa jezdit nemusím, beztak je to tam všude do kopce, a jak to bílé opadá z větví, je to tu jen jednotvárná šeď. Tady jsou samé bučiny, jehličnanů jen trochu až nahoře na kopci.

Orme, tady to na těch pár dnů v roce nemá žádný smysl a ani bych traktorové gumy nechtěla, nehraju si na terénní motocykl. Mě nebaví jezdit v blatě, ve sněhu ani přes kořeny. To je na mě moc fyzicky náročné, po asfaltě to jede mnohem lehčeji a mám tu dost asfaltů i v lese, dál stejně jezdím jen po silnici.

Reagovat
Pepa Hrabačov
Pepa Hrabačov

6.12.23 15:58

Báro dobře Ty. Prostě zimní ježdění je jen pro pořádné bajkery a bajkerky :-)))

Reagovat
orm
orm

6.12.23 15:46

Tlustym lidem to vzadu neklouze i bez hrebu. Muzes do zadu dat zimni plast bez hrebu. Napr. od schwalbe gt 365.

Reagovat
TK75
TK75

6.12.23 14:56

Asfalt ma ujezdeny části kde je ledovka …je to o dost víc o hubu než sníh v lese.Takže ja bych teda na asfalt tlak nepridaval.Na sněhu to klouze min

Vlastně cokoliv je ujezdeny tak tam bych čekal tvrdej led ;)

Reagovat
Anatol J.
Anatol J.

6.12.23 14:14

No však píšu, ve sněhu… ne na asfaltu, ale zároveň si stojím za svým, že i na takovéto rozkydané cestě budou lepší širší, než užovky (minimálně nebudou tolik „drncat“ :-)

Reagovat
vlasto
vlasto

6.12.23 13:44

Ha, dalsi do klubu:-)

Anatol: na fatu nejpodfouklejsi gumy je hloupst v takovem terenu. Podfouknot jedine kdyz se i fat zacne zavrtavat.

Reagovat
Anatol J.
Anatol J.

6.12.23 12:53

Ahoj, v zimě na takto úzkých gumách, to je opravdu jen tam, kde je to dobře ujeté a problém je jen v klouzavosti.

Jinak doporučuju spíše horák, ještě lépe fat, prostě co nejširší a nejpodfouknutější gumy (což na těch tvých moc nepůjde), aby se rozplácly a nebořily, pak sníh nevadí.....(a tam kde holt je jen asfalt, nezbývá než zas nafoukat…)

Reagovat
hawrda
hawrda

6.12.23 12:42

Takové pěkné zimní fotky a Bára si přeje oblevu:).

No, vypadá to, že přání bude v následujícím týdnu vyslyšeno.

Bohužel k nevoli nás lyžařů :).

Reagovat
bara2
bara2

6.12.23 11:43

LM, píská to a musím jet pomalu. Z Bučína (průměr 10%) jsem to v neděli raději vedla.

Reagovat
LM
LM

6.12.23 11:40

Dneska budou asi lepší běžky. Jak to brzdí s ráfkovejma brzdama na sněhu? :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

bmx20 0
bmx20 0
bmx20 3
bmx20 4
hawrda 20
strasny_jester 3