Pořídil jsem origo blatníky jelikož mi kolo slouží i jako dopravní prostředek do práce a období podzim až jaro je pořád o dešti atd. Sedí pěkně a ani moc neruší vzhled jak to ostatně blatníky dělají.
Po roce a půl spokojeného užívání mého Authora guru jsem začal pokukovat čím si udělat radost a oživit svůj gravel park. Procházel jsem různé weby, eshopy, atd a našel pár kandidátů, které by se mi líbily. Ve výběru byl Giant revolt advanced pro, Colnago GR, Pinarelo grevil, a tohle 3T, které mi tak nějak padlo do oka svým Aero tvarem a hlavně barevným provedením. Pročetl jsem mraky recenzi, shlédl x videí a po prozkoumání geometrie jsem začal hledat, kde ho koupit co nejvýhodněji. Kamarád mi poradil eshop Buycycle a tak jsem začal hledat co nabízí. Recenze eshopu byly většinou pozitivní. Nabídku mají opravdu bohatou a po chvíli hledání mi padl do oka tento gravel 3T exploro racemax v provedení 2×11,ktery mi vyhovuje už z Authoru a i když jelikož je moderní elektrika zvolil jsem na začátek mechaniku. Ano byl tam model v elektru, ale cena byla zase o nějaké to euro navíc. Jelikož kolo je zcela nové s 2letou zárukou a cena byla oproti naším končinám i s dopravou příznivá tak jsem provedl objednávku, zaplatil a čekal na dopravu. Eshop komunikoval zcela bez problémů a kolo dorazilo službou UPS cca do 14dnu domů. Jelikož jsem nebyl doma tak zásilku převzal syn. Bohužel si nevšiml lehce poškozené krabice, kde došlo asi vlivem přepravy k protržení kartonu. Odnesla to páka řazení lehkým odřenim na povrchu. Odřeninu jsem opravil černým fixem a teď prakticky nejde poznat kde to bylo. O tomto jsem informoval eshop s tím že jsem zaslal fotky poškození balení včetně odřené kliky. Postavili se k tomu velice ochotně a nabídli kompenzaci 100e. To jsme přijal a na druhý den byly peníze na účtě. Nečekal jsem takový přístup. Ale kolo bylo nové tak proč to nechat jen tak, že. Jinak vše bylo dobře zabaleno a nic nechybělo. Doma jsem kolo pokládal, vyměnil kola za mé karbony z Authora a druhý den hned musel projet. A první dojmy? Kolo jede na asfaltu neskutečně hladce a dobře udržuje rychlost i když v den výjezdu poměrně foukal protivitr. Zřejmě Aero geometrie kola dělá své. Možná jen první dojem, ale jede to dobře. Kolo je znatelně tužší než Author a to se projeví i terénu kde je Author pohodlnější. Prostě něco za něco. Možná to dělá i sedlo, které má Author o dost pohodlnější. 3T má plochou sedlovku, která tak nepruzi jako kulatá verze. Tam bych kulatinu asi ocenil. Jinak je sedlovka parádní co se týče provedení a uchycení v rámu. Nic nezajíždí, neboť je vepředu zdrsněná a od výrobce byla již nanesena karbonová pasta. Co asi změním je představec, který je oproti Authoru o 3cm delší. Řídítka jsou zase o 2cm kratší. Tam si ještě nejsem jistý neboť jsem najel málo. Ale jinak je nádherné. Aspoň pro mě. Až udělám více fotek doplním.
(vloženo 23.11.23)
Značka | 3T |
Model | Exploro racemax |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 8,8 |
Rám | Karbon |
Vidlice | Karbon |
Hlavové složení | Cane |
Kliky | Shimano GRX 46/30 |
Středové složení | Shimano presfit |
Přesmykač | Shimano grx 800 |
Měnič | Shimano grx 810 |
Řazení | Shimano grx 800 |
Kazeta | Shimano 11-34 |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Dt Swiss 240s |
Náboj zadní | Dt Swiss 240s |
Brzda přední | Shimano grx 400 |
Brzda zadní | Shimano grx 400 |
Brzdové páky | Shimano grx 600 |
Ráfek přední | Dt Swiss xmc 1200spline Gold standard karbon |
Ráfek zadní | Dt Swiss xmc 1200spline Gold standard karbon |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | 3T 42mm |
Představec | 3T 100mm |
Sedlovka | 3T plochá |
Sedlo | WTB |
Pláště | Tufo Thundero 40mm |
To bude v dalším modelu. Musí si nechat něco na potom, ať je vidět jaký je pokrok napříč generacemi.
Přesně a ten umožňuje právě použití velkých 29 plášťů. Také jak je vidno ukryli všechny dráty.
No ty 29kola na větších rozměrech pláště jsou pro model Racemax ultra. Mají větší prostor. Kokpit ještě nemám, protože je kolo nyní na polep ochrannou folii s příměsí keramiky kvůli lepší údržbě. Údajně se z toho lépe smývaji nečistoty. No uvidíme. Hlavně ochrana, já totiž pořád padám. Stejně budu dávat kratší představec tak kokpit později.
Adu tak aspon by Pepa nemusel davat berany na ht…a přitom mít svoje oblíbené 2 2 pneu )))
Jsem koukal že 3T uz ma i novej model pro 29×2.2..doted furt na 27.5 kolech a tady to je teda už dobrý zvire))
Možná na to časem dojde, ale jak jsem psal níže vyhovuje mi rozsah a odstupňování
Kolo moc pěkný. Škoda, že si nešel do tý elektriky. Já preferuju u gravelu jednoplacku, ale plně chápu, že každý to má jinak.
Asi tak. Ano také mi to přišlo na 650 kach a 2,25 a místa vzadu mraky, až jsem to nečekal.
Spižírna na 3T je v pohodě, pravda je trochu blíž k jezdci.
Kabeláž se dá ještě trochu poladit, ale ano asi to není ta nejhezčí část kola.
Na zimu 650 kola a nacpeš tam v pohodě i blatníky :-) …
No já tašky nikdy moc nebyl. Jednou jsem měl na rámové trubce malou Apiduru na suchý zip a vrátil ji protože při šlapání vestoje jsem koleny o ní občas zavadil a to mi vadilo. Takže to mi až tak nevadí a na řídítkach už místo je
Parádní kolo, dávám pět, i když ta kabeláž též mému oku vůbec nelahodí, až to zkrátíš tak to bude zřejmě o něco lepšejší ;-)
Navíc se tam bude asi blbě instalovat pro mě celkem oblíbená fuel bag brašnička :-(
Ale za selfko samozřejmě bod navíc! :-)
Ty bowdeny vypadají hůře na obrázku než ve skutečnosti, ale chápu že pro někoho zrovna tohle může být překážka. Ale bowdeny nejezdí a tohle opravdu jede jako po másle.
Vidis…a clovek by rekl, ze gravel a tvrdy aero ram nebude idealni spojeni…:-)
ta kabeláž je vážně divná… Jinak hezký, extra palec nahoru za dvoupilu, ke kolu s berany to prostě patří:-)
Pěknej gravel, a dvojplacku plně chápu – sám ji vozím a nechtěl bych jinak…
Ale jak vidím v tvém profilu dvojpila ti asi není cizí, takže tak hrozné to zase nebude.
Tak vím že čistota jednoprevodniku je dnes módní, ale mi vyhovuje rozsah a jemné odstupňování převodů.
designově mě tak rozčiluje ta dvoupila :)
hadice v reálu jsou celkem ok, nebo teda dá se na to zvyknout
Jako také jsem byl na vážkách poslat balík peněz aniž bych ho viděl atd. Ale recenze nebyly nijak negativní a moje zkušenost včetně kompenzace a komunikace byla na výbornou.
Parádní stroj, i ty „zlatý“ karbony tomu sedí :)
Obdivuju odvahu nákupu přes Buycycle, ale je supr, že fungují takhle dobře.
Tak ať to jezdí ;)
Váha je s pedály. Ono to na fotce možná nevypadá ale místa tam je poměrně dost. A navíc já se vyhýbám bahnu celoročně takže neřeším. Je to gravel a ne horák. Já si terén vybírám a hnůj objíždím. Jen když není zbytí. Komín ještě uvidím protože mi to docela i sedí jak je to teď. Ale budu zkoušet různou výšku. Nepotřebuji za každou cenu jít až k hlavku kvůli vzhledu. Pohodlí je pro mě primár, i když jsem poměrně ohebný a nevadí mi to. Ale při delších vyjezdech nemusím být ohnuty až k zemi. Přece jen to není silnička i když vzhledem asi jo.
Váženo s pedály nebo bez? To vedení hadic je asi víc aero ale míň eye :) Soudě dle zadní stavby bych se raději vyhýbal blátu. Jinak proč ne, polomáčená neurazí. Komín pod představcem budeš ještě řešit?
No vedení je věc pohledu, také se mi líbí více uvnitř, ale bohužel. Půjdou zkrátit tak to nějak uhladim. To je jediné co mohli zakomponovat dovnitř.
No vedení je věc pohledu, také se mi líbí více uvnitř, ale bohužel. Půjdou zkrátit tak to nějak uhladim.
Jsem rád, že jsi spoko. Ale to vedení bowdenů a hadic je teda dobrý bizár a vypadá to hrozně.
na živo je to pecka, potkal jsem to tady u nás onehdá, jen to mělo jednopřevodnik a elektriku