Qayron One.Dr Q 1X 2024

Přidat foto

Aktuální váha s pedály

Ryet Aircode 3D vs Ryet Ultimate

Ryet Aircode 3D vs Ryet Ultimate

Aktuální setup - oproti profilovým fotografiím jiné sedlo, delší 90mm představec Ritchey a Ultegry kotouče

Tak už i na mě došlo… Pořídil jsem si kolo s divně zakroucenejma řidítkama!:-) Jezdím jej už nějakej pátek, domů dorazilo 22. září, nalítal jsem s ním od té doby už asi 300Km, probíhalo nějaké lazení a k nafocení jsem se dostal až dnes.. :-)

A jak jsem se k tomuhle kolu dopracoval? Mno, na fulla se dostanu tak jednou za dva týdny, někdy se poštěstí a zvládnu to za tu dobu i 2X :-) Nejvíc času na kole trávím na pevňáku, co jezdím už od října roku 2018 (oceláček OneOne DeeDar) a to hlavně proto, že na něm vozím malou dcerku, jezdím na rodinné výlety a pak slouží jako zimáček..:-) Dlouhou dobu jsem pokukoval po oceláčku od Stantona, bylo by na čase jej za Dejdara vyměnit, jenže on mi tak nějak ten můj bělouš přirostl za ty společná léta k srdci, že bych jej nerad prodával a mít dvě dosti podobná kola by nebylo moc rozumné… A tak mě napadlo, že jediné kolo co nemám a pro které bych měl snad největší využití je gravel! :-) Mohu na něm jezdit z práce, za rodinkou na Šumavu a na rychlé protočení nohou okolo baráku je to prostě ideální bajk…

Takže začlo období určení cenového stropu a vybírání, které netrvalo moc dlouho.:-) Od kamarádů jsem si projel několik kol od Kellyse Soota, Spešla Diverge, Qayrona One.Dr CrMo, Krosse Eskera, porovnával jsem geometrie, osazení Sram vs Shimano, zjistil jsem, že chci hydraulické brzdy, což posunulo můj cenový strop na 40.000,– Kč. V hledáčku jsem měl NS Bikes RAG+1, ale tady bylo osazení od Sramu a já byl více nakloněn k Shimanu, kliky OEM a dost jsem váhal jakou vzít velikost. Další kolo byl nový CUBE Nuroad EX, parádní geometrie, pěkné osazení, super cena, ale bohužel nikde nebylo dostupné… A pak jsem natrefil na slevovou akcičku od Qayronu a bylo rozhodnuto! Objednáván One.Dr Q 1X v černém Mku! Qayrona jsem si projel, takže jsem věděl, že geoška bude OK, navíc je super osazený včetně parádních Mavic Allroad výpletů s rohatkovou volnoběžkou ID360 která chodí fakt skvěle, rám má kitované svary a vypadá prostě pěkně!

A tedy k samotnému kolu… Přišlo pěkně zabalené v krabici, kolo jsem poskládal, projel a začla fáze lazení… :-) Jako první jsem sundal teleskopickou sedlovku, chtěl jsem prostě čistej, lehkej bajk. Pak jsem sundal pláště od Michelinu a nahodil rovnou na bezduše Gravel Thundera od TUFA v rozměru 40mm, chtěl jsem trochu rozstřelit tu černou, takže padla volba na béžové boky. Dál jsem sundal OEM řidítka a nasadil kontroverzní slaninovou zkrouceninu od Ritchey – model Beacon v šíři 440mm! Jak jsem tak zpozoroval, plno silničářů tyhle berany nemůže vystát, ale mě prostě padly do ruky. Mají extrémně malý drop (80mm), takže při spodním úchopu nemám pocit, že jsem s rukama na zemi a díky extrémnímu vyhnutí (36° drop flare) mám v terénu pěkně jistej širokej úchop, nic mi nikde nepřekáží a řidítka celkem dobře pracují, nejsou to žádný tuhoňové… Dál jsem vyměnil 90mm představec za kratší 80mm, tady trochu laboruji, je to mé první gravelové kolo, nevím, jaký je vlastně „ten správný posed“, takže všecko dělám pocitově, zkoušel jsem představec otočit do pozitiva, což mi přišlo fajn v terénu a na technice, ale zase naopak na silnici v rychlosti mi přijde fajn klasický negativ a mít kokpit trochu níž, možná se i vrátím zpět k 90mm představci. Dál jsem pořídil z Alíčka karbonovou sedlovku – protože gramy! (143g) :-D Funguje fajn, nic nevrže, všecko drží, je pevná a je znát, že sedlovka pěkně pruží.. Pak jsem pořídil (také Ali) karbonové sedlo Ryet Aircode 3D, tohle byla trochu loterie, ale nakonec jsem byl mile překvapený! Zpracování je naprosto super, sedlo je pevné, lehké (160g) a hlavně je hrozně pohodlné! Tohle je první sedlo, se kterým nemám naprosto žádný problém… Hodinu a půl na něm sedím a mě nebolí zadek a hlavně se mi neodkrvuje čůro! Jsem šťastnej! :-) Pedály jsem nasadil platformové – měl jsem doma staré ověřené a celkem lehké (350g) platformy EnLee z Alíčka, ale třebas v budoucnu zkusím SPDčka.:-) Zbytek osazení (až na nějaké šperky) je zcela sériový, kolo zváženo tak jak je na fotkách s nasazenými pedály a váha jest pěkných 9,8 Kg, což se mi zdá fajn. Rám je moc hezky zpracovaný, kitované svary u hlavy a sedlovky vypadají prostě pěkně, zvláštní je použití sedlové trubky na průměr sedlovky 30,9mm, běžný rozměr u těchto kol je 27,2mm, širší sedlová trubka dělá rám tužší, výrobce nejspíš myslel na lepší dostupnosti teleskopických sedlovek pro tento rozměr, na druhou stranu je větší šance, že moje karbonová sedlovka z Číny v tomto větším průměru jen tak nepraskne… :-)

Nalítal jsem nějaké Km po silnicích a polňačkách, zkusil jsem i nějaké traily, kolo je krásně tiché, letí, parádně řadí, trochu i brzdí :-) a hlavně tedy dost drncá! A to je super! Člověk musí být fakt dost čistej! :-)

A nějaká negativa? Ani nevím, nemám moc možnost srovnání.:-) Na Shimano pákách mi trochu vadí, jak se melou do strany, při spodním úchopu na brzdách se necítím tak jistě, tady mi více vyhovoval Sram. Ale zase v horním úchopu je Shimano příjemnější a tam travím většinu času.:-) Co se týče velikosti, já mám 180cm, nohy asi 85cm a jsem na horní hranici Mka. Mko se mi zdá dlouhé akorát, nízká sedlová trubka je super, ale asi by byl fajn vyšší Stack, nemusel bych mít tolik podložek pod představcem a kokpit by byl tužší. Takže by mi asi ani nevadilo Lko s kratším představcem.

Celkově mě to kolo neskutečně chytlo, tak doufám, že bude dlouho a dobře sloužit! :-)

  • Leden 2024 – Nalítáno cca 500Km, myslím, že vše dolazeno ke spokojenosti. Hrál jsem si s nastavením pák, celkově kokpitu a posezu – koupil jsem si z Číny další karbonové sedlo, tentokrát klasické konstrukce – Ryet Ultimate, které je o dalších 40g lehčí, je kulatější, takže neřežou do stehen ostré hrany, ale také je pevnější, v tomhle ohledu je to 3D měkčí. Je ale také děsně pohodlné, má super tvar, který mi sedl, takže na kole nechávám toto sedlo klasické konstrukce, lépe se čistí a taky ty gramy! :-D Dál jsem zkoušel offsetovou sedlovku, abych šlapal víc před sebe, což jsem potřeboval na tom 3D sedle, to mělo geometrii více posazenou dopředu, na tomto klasickém sedle jsem se ale vrátil k sedlovce bez offsetu, protože to má konstrukci naopak více posazenou dozadu, navíc se mi asi lépe šlape pod sebe, než před sebe (holt MTB), pak jsem také nechtěl být tolik natažený, protože jako další věc jsem vyměnil představec za delší 90mm, zjistil jsem, že je mi celkem příjemný mít delší kokpit, když dupu do pedálů ve stoje a pak i ve spodním úchopu když jedu z kopce… S váhou jsem nyní na pěkných 9,75Kg s pedály.
  • Únor 2024 – Nalítáno cca 700Km, všecko tak nějak finálně odlazeno co se týče kokpitu a posezu viz odstavec výše, takže jsem si koupil v ověřené délce 90mm pěknej představec Ritchey 4-AXIS – více materiálu tam kde je třeba – vyšší objímka sloupku – vyšší tuhost…:-) Kotouče Deore SM-RT64 se mi okoukaly, tak jsem nasadil Ultegry SM-RT800S co jsem měl doma v šuplíku… Tak jak se mi nelíbily kvůli vyvedenému hliníkovému středu po celé ploše kotoučů, tak se mi najednou líbit začaly..:-) Stejně tak se mi znelíbily pláště s hnědou bočnicí a už se těším, až je sjedu, abych pořídil klasické černé.:-)

(vloženo 7.11.23)

benobiker benobiker
Ohodnoť bajk: (4.8  / 49 hlasujících)
Značka Qayron
Model One.Dr Q 1X
Modelový rok 2024
Velikost M
Hmotnost 9,75
Rám Al 6061, kitované svary
Vidlice Qayron Carbon, délka 395mm, 50mm offset, pevná osa 12x100mm
Hlavové složení Spec, polointegrované
Kliky Shimano GRX FC-RX600 175mm
Středové složení Shimano Tiagra SM-RS500 (68mm domek)
Měnič Shimano GRX RX812, 11s
Řazení Shimano GRX ST-RX600, 11s
Převodník Shimano GRX FC-RX600 40z
Kazeta Shimano XT CS-M8000 11-42z, HG
Řetěz KMC X-11.93
Náboj přední Mavic Allroad, Straightpull, CenterLock, 24 děr, 12x100mm
Náboj zadní Mavic Allroad (ID 360, 40 POE), Straightpull, CenterLock, 24 děr, 12x142mm
Brzda přední Shimano BR-RX400 Flat Mount, kotouč Shimano Ultegra SM-RT800S CenterLock 160mm
Brzda zadní Shimano BR-RX400 Flat Mount, kotouč Shimano Ultegra SM-RT800S CenterLock 160mm
Brzdové páky Shimano GRX ST-RX600
Ráfek přední Mavic Allroad 700, 24 děr, 23mm vnitřní šířka
Ráfek zadní Mavic Allroad 700, 24 děr, 23mm vnitřní šířka
Dráty Mavic
Pedály ZTTO JT-01 (AliExpress)
Řídítka Ritchey Beacon COMP 440mm, Al 6061, 31,8mm, 80mm drop, 65mm reach, 36° drop flare, 6° out flare, 4.5° backsweap
Představec Ritchey RL1 4-AXIS 84D, 90mm X 6°, 31,8mm průměr, kovaný Al 6061
Sedlovka ElitaOne Carbon 30,9mm X 350mm (AliExpress)
Sedlo Ryet Ultimate Carbon (AliExpress)
Pláště TUFO Gravel Thundero 40-622 (700x40C) černo-béžové

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
benobiker
benobiker

11.11.23 18:36

TK75: Letos jsem najezdil celkem prd, ale nějakej sestřih samozřejmě bude! :-D Gejron tam ale nebude..:-D Je to prostě vejletní kolo a asi už se letos nenaskytne příležitost nějakého klípku.:-) Jooo, Dejdar, zrovna se chystám sundat dětskou sedačku a začít jej huntovat přes zimu:-)

Reagovat
TK75
TK75

11.11.23 13:52

Benobiker: jsem zvedavej jestli bude Gejron i v sestřihu za rok 2023 nebo 24 :)) Co jsem viděl tve starsi video tak kraťoučkej Dejdar je podle me takrka neprekonatelnej :)

Reagovat
easyrider
easyrider

10.11.23 12:25

Bohužel naživo už je to za ty roky dost otřískaná plečka, navíc technicky dost out. Ale pořád moje nejpoužívanější kolo no. :)

Reagovat
TK75
TK75

10.11.23 12:20

Novák vypadá tak pěkně ze bych se snad i projel…možná i ve spodním uchopu :D

Reagovat
easyrider
easyrider

10.11.23 11:56

Vkládám pro představu fotky. Měl jsem tam předtím identickej 5× dražší karbonovej model a ten byl možná o malinko pohodlnější, tuhost je ale srovnatelná. Za mě fakt super klacky za tu cenu.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

10.11.23 11:46

Easyrider:

Pro Discover 20 jsem měl v hledáčku. Přišla mi to zlatá střední cesta. Mírně vyšší flare ale ne žádný extrém jako slaniny. Teď jsem zkusil ještě 25 a je možný za příští finální budou ty Discover 20. Jak jsou na tom s tuhostí a komfortem. Jsou spíše tužší?

Jinak pro představu posílám ty 25, 440 široký ale reálně bohužel spíš 460 jestli ne 480. Kokpit pořád ladím, proto to děsný omotání.

Reagovat
benobiker
benobiker

10.11.23 11:33

Aaa, už se nám tu rozjíždí debata ohledně těhle klacků.:-D Horní úchop je jasnej, tam nějak necítím velké omezení oproti klasickým beranům s menším flare, ale asi přece jen je na klasikách trochu příjemnější mít páky více kolmo se zemí při horním úchopu… Největší přínos a vlastně to, proč jsem si slaniny pořídil, je ten spodní úchop, který má prostě pěkně malej drop. Za spodek se chytnu hlavně v terénu, kdy chci mít jistotu na brzdách a chci držet pevně řidítka, dole mám pěkně širokej úchop a nic mi nikde nepřekáží, ale jasně, jsem prostě níž. Tohle mi trochu ale vyváží kratší dosah ve spodním, kdy nejsem tak nad řidítkama.

Ale furt je všecko o kompromisech, prostě berany… Na horním úchopu jsem měl ze začátku tendenci si dávat páky víc nahoru, abych se do nich mohl opřít a lépe dosáhl na brzdu zezhora, ale pak to bylo úplně naprd naopak dole, kdy jsem si na brzdě lámal zápěstí… Takže jsem kokpit vlastně nakonec naladil tak, že jsem si nejprv pocitově natočil řidítka tak, aby mi to bylo příjemné ve spodním úchopu a poté jsem naladil brzdové páky, abych pěkně dosáhl jedním prstem na brzdu ze spodu, nelámal si zápěstí a zároveň si jej nezalamoval moc dolů v horním úchopu…

Reagovat
easyrider
easyrider

10.11.23 11:14

Pěkně popsáno. A mám to podobě. Na trailbiku se svezu jednou začas, na XC HT tahám děti a zbylou většinu vyjížděk odjíždím na gravelu. Tedy mám k tomu dvoje kola a většinou jedu silniční, protože na tom v podstatě jezdím jen po asfaltu do práce, pác na nic jinýho s těma dětma není čas. :) Ikdyž po objevení plášťů Pirelly Cintaturato Gravel H, který jedou SKORO jako silniční pláště (a Thundero by podle internetů mělo jen ještě líp, mám je v hledáčku :) ), už vlastně kola ani nepřehazuju. Myslím, že Shimano je super volba a se 180 cm mi na M, což je 56 cm dlouhej rám, přijdeš akorát. Zvlášť, když jsi to ještě tak zkrátil nulovým ofsetem a představcem.

Ad řídítka – osobně jsem se k těmhle debilně rozevřenejm gravel modelům odhodlal až teď a to hlavně z důvodu nízkýho dropu. Svoje břicho už jsem prostě do klasickejch oblouků neskládal snadno. Našel jsem super model PRO Discover 20 a skutečně ho doporučuju všem, kdo chtějí udělat přechod z klasiky. Jsou decentní, super ergonomie, dobrá váha a hmotnost. K tomu co píše TK – já taky vše jezdil za páky, ale přeučil jsem se na spodek a že bych nějak trpěl přílišnou pozici vpředu/dole jsem nezpozoroval .

Reagovat
TK75
TK75

10.11.23 10:25

To jo… když se jede rychle z kopce nejakej větší štěrk a ustreluje to do stran tak ten spodní širší uchop kde je treba 56 cm dává vetsi šanci to udržet

Reagovat
šlapatko
šlapatko

10.11.23 10:07

Mi zase sedí ty Beacony. V rozbitém sjezdu držím za spodek a projedu kde co. Se silničními bez flare je to o hubu. Ty centimetry prostě chybí. Jediné kde mě Beacony vadí je jízda proti větru. Spodní úchop je široký a brzdí. Proti větru jezdím horní úchop a pořádně se ohnu.

Reagovat
TK75
TK75

10.11.23 10:00

LM: i když je to širší uchop, tak je to ale spodní uchop…to znamená ze ty situace kde ten širší uchop potřebuješ nejsou zrovna ideální na předklon…to jde proti sobě.Proto jsem nakonec našel řídítka bez rozšíření spodního uchopu,s šířkou 48 cm uz na pakach PNW Coast, kde u te větší páky nemusíš být hlavou dolů když chceš zpestřit jízdu někde v lese

Je to lepší na ruce protože páky nejsou tolik vytoceny..ale pořád to jsou jen berany )

Reagovat
TK75
TK75

10.11.23 09:41

Jako v osumdesatkach na sobi20 ))

Páka a ovládání o dost jinde, než na silniční klasice

Reagovat
LM
LM

10.11.23 09:33

Jak se s těma řidítkama jezdí ze sedla ve spodním úchopu? Nevadí, že je to dole „rozevřené do stran“?

Asi jsem nahlodán :-)

Reagovat
antuch
antuch

10.11.23 08:37

Parádní bajk… kdybys chtěl vzykoušet, mám doma vidli gvx:D

Reagovat
benobiker
benobiker

9.11.23 09:32

ceo: Ono, fotky jsem dával zrovna z lesa, ale procentuelně je drtivá většina trasy co jezdím asfalt a šotolina… Tam vidím na gravelu oproti MTB přínos hlavně v jeho váze a těch beranech. Když to srovnám, tak se stejným úsilím jedu na gravelu prostě 2X rychleji, za stejnej čas toho víc ujedu a víc vidím. A čas je vzácnej :-) Ty kousky v lese jsou spíš pro zpestření cesty a na tom gravelu je to trochu výzva, jak je to prostě jiné kolo, tak mě to baví odhalovat, co s tím vzládnu přejet, projet a sjet:-) Ale samozřejmě s MTB se to nedá srovnat. Kdybych chtěl jezdit primárně v lese, postavil bych si zase nějakého 29" hardtaila se 120mm vidlí…

Reagovat
vpa007
vpa007

9.11.23 09:29

Parádička, tohle se kouká a čte jedna báseň! Tak ať dělá furt jen radost! ;)

Reagovat
ceo
ceo

9.11.23 08:50

Taky jsem řešil jestli z oldschool MTB rámu neudělat gravel. Pocitově jsem byl tomu nakloněn, ačkoliv berany pro mě vždy byly fuj. Nakonec jsem zatím skončil spíš u konceptu rychlého xc ht . Jen jsem mu snížil vidlici (na 95mm) a nasadil Thunder Burt. Vidlici budu lockovat.

Že jsem nešel do beranů kromě nějakých technických problémů bylo l, že pláště na gravel se pořád rozšiřují. Už jde narazit na 50c i více a většinou píší, že v terénu to drncá… Takto si říkám, že na MTB vidlici locknu a když to bude drncat, tak můžu otevřít. Kdyby to nefungovalo, můžu dát pevnou vidlicí a gravel pláště. A nakonec i ty berany..

Taky teda je na tom rámu problém s tím, že tam asi s dobrou řetězovou linkou nedostanu 40z převodník…

Když koukám kudy na gravelu jezdíš, zase to ve mě hlodá…

Reagovat
Cen da H
Cen da H

8.11.23 21:32

Taky po nem koukam, skoda ze neni mozno koupit jen ramovku, kola a komponenty bych preskladal z aktualniho kola…

Reagovat
Haryk
Haryk

8.11.23 21:12

Super. Dal jsem ti 5.

Reagovat
benobiker
benobiker

8.11.23 11:42

rasto: Což já nelituji, jen jsem podotkl, že by mi asi ani Lko v případě Qayrona nevadilo, do délky to roste minimálně, delší sedlovou bych snad nějak přežil, ale naopak bych uvítal ten vyšší stack.:-)

Reagovat
rasto
rasto

8.11.23 11:40

nelituj M. mám podobné rozměry. koupil jsem pellse L (jako zimáka silnici) a po.ral jsem to. velice špatně se to skládá do utahovacích zákrut. sedím na tom jako vosa na bombóně. M je good!

ke kolu, dávám Ti za 5*!

Reagovat
benobiker
benobiker

8.11.23 10:17

mirorek2: Hehee:-D Hele, je to fakt dobrý! :-D Člověk nemusí řešit žádné pazvuky a vakly z tlumičů, vidlice a čepů, je to lehký :-D A hlavně to teda fakt jede no, což je super :-) Největšího brouka do hlavy mi asi nasadil náš zrzavej Mirek, ten mi dycky dobře poradí, kam investovat peníze :-D Ten tak dlouho koumá a skládá toho svojeho gravela, až mi vnutknul myšlenku, že jej taky potřebuju… :-DJen jsem si jej teda koupil dřív, hehee:-D

Reagovat
mirorek2
mirorek2

8.11.23 10:10

tvl něco se děje a nevím jestli je to dobře, trialista na beranech :-D a řeší gramy :-DDD

dočetl jsem, neboj

Reagovat
benobiker
benobiker

8.11.23 09:39

PatrikKalista: Sedlo mě stálo asi 48€, což není málo na sedlo z Alíčka. Ale naštěstí sedlo sedlo a zpracování je pěkné, tak cajk.:-)

Reagovat
PatrikKalista
PatrikKalista

8.11.23 09:18

benobiker: Ahoj, povedeně překopáno. Co stojí to sedlo? Díky Patrik

Reagovat
šlapatko
šlapatko

7.11.23 23:30

Pěkný stroj. Bůčky od ritchey mám dvoje a spokojenost. Máš tam 5

Reagovat
benobiker
benobiker

7.11.23 22:32

Aduldinho: Vděk! :-)

TK75: Díky za názor! Jooo, bude to cesta plná kompromisů.:-)

Fran-tic: Diverg nebyl vůbec v hledáčku, páč byl cenově naprosto mimo.:-) Naskytla se pouze možnost jej projet, tak jsem tak udělal, abych si udělal obrázek o geošce.:-)

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

7.11.23 22:27

Mě by zajímalo, proč třeba tohle vyhrálo nad divergem :) Protože ten diverge má luxusní fun factor a geometrii k tomu dělanou (teda takhle to přijde aspoň mi)

Reagovat
TK75
TK75

7.11.23 21:00

Ten rám je fakt pěknej…a jeste leskla černá :)

Řídítka jsem ladil x let než jsem přišel na tajemství maleho dropu což je základ kdyz to chces pouzivat i v terenu…to jsi trefil pocitove výborně

Ono naladit kolo na mix silnice versus terén,uchop a posed.. není snadnej úkol )

Až slouží k spokojenosti

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

7.11.23 20:52

Bezchybný popis, parádní kolo, pět! Ať slouží! ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

TJK 7
TJK 0
Simi82 4
Koli13 11
Milan17 5
Zucco 6