Nedalo mi to a ještě trochu jsem odlehčil gravel a dostal váhu pod osm kilo. Naproti tomu jsem dal širší pláště pro větší komfort. Další gramařina se už asi konat nebude, nechci to hrotit na úkor pevnosti.
(vloženo 21.10.23)
Stejná zkušenost s Thundero. Ten 44 plášť váží jako běžná 40 a přitom má životnost, žehlí, nedefektí a je za dobrou cenu. Je dost hlučný, ale to se zase ušetří za zvonek
V podstatě mám ty 45mm krátce a asi u nich zůstanu, předchozí 40 byly sice rychlejší na silnici, ale když se jelo svižněji po šotolině kde byly větší šutry tak to bylo už o ráfek. Jsem zvyklý jezdit nižší tlaky.
Thufo Thundero 44(realna sirka 45mm)
To kandelik:
Myslim že to máš lehký dost ;-)
Tenhle Addict je prostě fantastickej. Moc by se mi líbil i nad 8 kilo :) Paráda!
Blacky já to určitě poznal. Na Revoltu alu ráfky, jebky, v základu a dalo se. Po „upgradu“ na Bontrager Pro 3V se stejnými plášti a tlaky se to kolo chovalo jak splašená koza na úsecích se šutry. Rozdíl tam rozhodně byl.
To zirecek:
A když koukam na tvoje kolo v profilu a 200mm kliky na bajku tak se divim že je netahaš pořád po zemi, na bajku mi přijdou dlouhý kliky úplnej nesmysl. A ty rohy na řidítkách bych zase morálně nedal já, sorráč.
Combo v základu nebylo a měl jsem možnost si ho vyzkoušet. Kratší kliky jsem chtěl také vyzkoušet a upřímně rozdíl 2,5mm při jízdě nepoznám.
Rafek udela na pohodli nula nic, jestli tam je 25 nebo 35(40) carbon napnuty na 120–130 tak to nepozna v realu nikdo se 40mm plastem. Na silnici se z toho uz stalo jen tema teoretiku u piva a v realu se vozi 40mm minimum a na gravelu to za chvili skonci podobne.
Vysoké ráfky jsou trendy ve smyslu větší-lepší, viditelnější-více in. Bude to sbíječka, větší pláště pomohou, ale vhodnější kombinace ráfek-plášť by mohla být příjemnější. Každopádně je to pěkná raketa, která musí letět, když se člověk opře, :-).
Moc nechápu menší délku klik, když sám říkáš, že máš delší nohy při výšce 186 cm. Tenhle trend jsem ještě nepochopil, i když „studie“ říkají. Dle mého pocitu delší trajektorie pedálu umožňuje efektivněji šlapat. Kliky 172,5 mm byly v základu? Ty kazeta TOP sady mi s tím velkým pastorkem připadá jako Shimano Tourney. To bych mentálně nedal, :-D.
Kombo řidítka ti sedlo v základu?
Chápu že někteří gravelisti „neradi“ vidí vysoké ráfky, ale jak píše Dejv0 níže, pokud máš široké obutí a nízký tlak tak i s těmito ráfky naprostá pohoda. Navíc každý vnímá gravel ježdění po svém, já to nehrotím a jezdím klasické prašné cesty, polňačky, klidně i kamenité cesty ale žádný extrém. Třeba taková klasika co jsme teď jeli je od nás ze severu Prahy-Klecany-Řež-Libčice a dále pořád po levém břehu přes Kralupy a dál po červený na Říp a zpátky. To považuju za klasický gravel. Na silničku nesmysl a na bajk „netřeba“.
Výšku ráfků a obutí mám stejné a tam, kam takový gravel patří, je to pohodlné dost. Pecka kolo i váha, mám podobné “pod 8” myšlenky, ale zatím odolávám, moc peněz a posun né moc velký.
Pecka. Já se včera přehozením plášťů na zimní 36 mm dostal s gravelem pod 10 kg :))
Na to že jsem gravel moc neuznával tak teď jsem se v tom našel, mega mne baví ta univerzálnost kola a když už toho naklepávání zadele mám dost chci si dát něco techničtějšího, co už je na gravel zbytečně moc tak vemu ven Sparka. Jinak s tím hubnutím už jsem asi taky na mém příjemném limitu a hrotit to už nemám zapotřebí.
Máš to moc pěkný a navíc opravdu lehký. Dál už s odlehčováním nepokračuj, zbytečně vyhozené peníze za pár dalších ušetřených gramů – vlastní zkušenost. Raději shodit kilo na sobě, vyjde to mnohem levněji :-)) Ať ti to jezdí!
Jo.. Ja kdyz odlehcoval gravela, dal sem tam tydle BBB, prisel mi to fajn kompromis funkcnosti, vahy a ceny. Jasne, ne ze by tech 80g neco resilo:)
HT M2 (300g) na bajku mám ty samé, ale s titan osou(260g) takže zase taková gramová prda to není. Vozil jsem i CB titan šlehače(180g) ale dal jsem je pryč. Někdy holt ani faktor nízké váhy není rozhodující a vyhraje funkčnost.