Když ti exploduje bezduše...

Přidat foto

Dnes závěrem švihu rána v křižovatce a přední kolu vyzuté. Naštěstí jsem to nejak utancoval, ubrzdil a nevletěl pod auto…

Foukáno na 3,7 baru (věděl jsem, že dnes jedu jen silnici), max. pro pneu je 4,5 bar. Ráfek hookles, pláště specialized pathfinder s-works…

Čím tomu lze předejít? Co mohlo být příčinou?

(vloženo 17.9.23)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Chlebovnik
Chlebovnik

24.9.23 19:27

Hookless na silničce/(gravelu) je totální <|>vina.

Reagovat
miťo
miťo

23.9.23 21:46

Když to vidím a čtu, mám se trochu rád na to, abych vozil na předku takovouhle ruskou ruletu ;-)

Reagovat
Atilla
Atilla

21.9.23 15:05

tak i změřené to je celkem jasně. Rozdíl 10psi je na speederu 2,5watt. Pozice na gravel vs silnice je o hodně víc.

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

21.9.23 15:01

no, tak si priste vic vsimej, co k tomu jinak rict :)

Reagovat
Atilla
Atilla

21.9.23 14:59

Zkusil, mám 85kg teď jsem jel bikepacking naložený na několik dní, takže souprava hooodně přes 100kg.

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

21.9.23 14:28

2,5 a 3,5bar minimální

ehm, zkousels to nekdy? specielne pokud mas treba metrak?

Reagovat
Atilla
Atilla

21.9.23 13:16

Tak na silničce jste taky neměli pomalu bikové pláště, že? U gravel plášťů je rozdíl mezí 2,5 a 3,5bar minimální a stačí kousek rozbitého asfaltu a rozdíl je smazaný.

Reagovat
Freeky
Freeky

21.9.23 11:21

Aduldinho: Přesně tak, začátky na silničce byly podobné :D 7–8 barů nebylo nic neobvyklého a hlavně skoro žádné defekty.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

21.9.23 10:49

Svého času jsme bušili 9 barů do 23mm plášťů, krásně to odvalovalo a zvonilo! :-D To jsou ty vaše slavný bezduše ;-)

Reagovat
Atilla
Atilla

21.9.23 09:15

3,7 bar na 42mm plášť? A to jako proč?

Reagovat
Libas
Libas

21.9.23 07:55

A co mid-hook ráfky? Tam je taky potřeba mít nějaké spešl pláště?

Tyto ráfky ASD33C mají max. tlak 80 psi (6 bar), jezdím na nich pláště Schwalbe G-ONE ALLROUND 40–622 Addix Performance TLE RaceGuard, zadek 4,5, předek 4,0 bar.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

19.9.23 10:45

I30 ráfek, 2,1" neboli 48 mm a foukat na trojku, letí to pak v terénu jako divé :-D

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

19.9.23 08:04

Dle tabulky je Pathfinder hookles kompatibilní.

Reagovat
zirecek
zirecek

18.9.23 18:38

Vozit duše.

Reagovat
paw_jh
paw_jh

18.9.23 15:31

Tyjo, já se svejma ± 108kg, E!E hookless ráfkama a 40c Thunderama foukám těsně pod 3 vzadu a 2,8 vepředu a říkám si, že bych potřeboval ještě trochu ubrat, ale to zas nemůžu kvůli váze :). Dát tam přes tři, tak mně asi vyskáčou všechny plomby :). A to jezdím převážně po asfaltkách.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

18.9.23 13:41

No já když na tom někdy potřebuji jet vyloženě silnici, tak mi cokoli pod 4 přijde hrozně měkké. Je to tedy u plášťů Maxxis Rambler 38mm.

Reagovat
Freeky
Freeky

18.9.23 11:20

Mám na gravelu Tufo pláště šířku 40 a jezdím je na 3,5baru vzadu a 3 bary ve předu a jezdí se mi pocitově na tom lépe, než když jsem měl 2,5/2 bary. Vážim 102–98kg, podle toho jak se najím :D

Reagovat
milan.v
milan.v

18.9.23 10:58

Nevozit hookless…

Reagovat
KRoser
KRoser

18.9.23 10:45

KUBULA: na 4.2 bar foukám 32mm pláště na silnici, to mám normál latexové duše a 80kg :). 40mm na gravel a 4.5bar musí bejt hrozný svezení :).

Reagovat
TK75
TK75

18.9.23 10:40

46 pneu je uz na dvou barech tvrda az az…davat tam takovou haluz 3 barmany a vic je nesmysl.Jede to akorat hur

Reagovat
gemini
gemini

18.9.23 10:32

KUBULA – já to chápu tak, že udaný maximální tlak ( v tvém případě 80psi ) je uveden pro nejužší doporučenou variantu použitého pláště – s rostoucí šířkou pláště maximum tlaku klesá. Je to ostatně vidět i na té tabulce DT Swiss, kterou postoval Kubad…

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

18.9.23 10:24

Možná bych se zeptal rovnou Tomáše, ten s tím bude mít nejvíc zkušeností. A nebo taky ne.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

18.9.23 10:12

Když to tu tak čtu, tak mi jako chcete říci že tuto kombinaci prostě na 4,5 baru foukat nemám?

https://www.eiecarbon.com/…/SRG35TC28HW

https://www.koloshop.cz/…bezova/82748

Reagovat
Redjuu
Redjuu

18.9.23 09:20

Vysvětlovali to na CGN, Hookless ráfky se dají vyrobit lehčí se stejnou pevností, protože tam lze vložit lepší formu (která jde poté vyjmout) a tím zlepšit tlak na karbon/méně karbonu/už přesně nevím. Když jsou háky, tak se tam vkládá jen balónek.

Reagovat
hrota
hrota

18.9.23 08:10

@jiri_ Pro uživatele může být výhodou nižší cena (až opadne hype) a zároveň z toho jak je ta patka dělaná plyne i vyšší odolnost pokud se nepletu.

Nicméně, díky mé vyšší hmotnosti přestanu nad hookless ráfky přemýšlet a spokojím se s tím, co mám :D

Reagovat
ZdeNECK1
ZdeNECK1

18.9.23 07:57

podle me na hookless ráfku stejné šíře jako nehookless je ve výsledku širší plášť

Reagovat
jIrI___
jIrI___

18.9.23 07:52

cyklista86: Pro uživatele jsou výhody nulové, pro výrobce je výhodou jednodušší konstrukce a vyrobitelnost.

Reagovat
jerrymouse
jerrymouse

18.9.23 07:04

Nic, akorát jsou levnější na výrobu. Zbytek je marketing bullshit, aby to prodali :) Říkám jako (nešťastný) majitel dvou hookless ráfků.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

18.9.23 06:57

„Ráfek hookles“

To vysvetluje vse.. :) Jinak jake ze to jsou ty benefity tehle rafku tedy krome toho, ze ze sebe dokaze zhodit plast kdyz se mu nelibi? :))

Reagovat
mr.nikdo
mr.nikdo

18.9.23 06:30

Duse :)

Reagovat
Jan D.
Jan D.

18.9.23 00:05

Jak dopadl ráfek?

Reagovat
kubad
kubad

17.9.23 22:07

výrobce píše do 45mm pneu, takže asi cajk

Reagovat
orm
orm

17.9.23 22:06

@FOSA: Jeste jedna poznamka. Plasti bych uz neveril pro bezduse a hookless rafky. Ten vybuch mohl ten plast poskodit v oblasti patek.

Reagovat
FOSA
FOSA

17.9.23 21:56

kubad: sedí, ja teda žil v tom, že mají 25mm. Ale i tak by měly být na gravel úplně cajk, nicméně v dnešní náhodě to zase hraje ve prospěch výbuchu pláště :-D

Reagovat
andy97
andy97

17.9.23 21:55

Ty kráso! mám úplně stejný ráfky, tak to si budu dávat bacha abych to nepřefoukl.

Reagovat
FOSA
FOSA

17.9.23 21:52

Noo, tak mám asi jasno, tedy prefoukano. Akorát tedy, pro smrtelníka, aby se v tom vyznal a dohledal tabulky, není to jen tak…

Díky za postřehy.

Reagovat
kubad
kubad

17.9.23 21:50

jinak ještě ARG35TC28H ráfky co máš v profilu , mají jen 22mm. ale nevím jestli s neměnil

https://www.eiecarbon.com/…s/ARG35TC28H

Reagovat
DaD
DaD

17.9.23 21:47

orm: Jj, přehlédl jsem. Omluva..

Reagovat
kubad
kubad

17.9.23 21:45

ten limit moc nesedí

v příloze povolené tlaky pro Hookless od DT Swiss pro 25mm ráfky

pro 43mm pneu je tam 3,7bar

takže hrana

bůh ví co číňan uvádí

Reagovat
orm
orm

17.9.23 21:45

@DaD: Psal jsem bez mala mtb plast. Narazel jsem na tu sirku 46mm. 4 bary jsou podle me uz hranicni a loterie. Kolik vozis na silnici s 32mm plastem? Podobne ne? A tady je ten objem uplne jinde. Podle me jde o to, ze u uzsiho plaste foukas vetsi tlak, proto je tam narok na presnost, pripande na tu certifikaci pro hookless, vetsi nez u mtb, ktery vozis s nizsim tlakem. Gravel je tak nekde up rostred, u 46mm sirokeho plaste bych to radil spise k tomu mtb. ps: Jinak jsem koukal, ze jsem mel asi stesti a panaracer je hookless compatible :-). Ale take mne doma v kuchyni bouchnul, kdyz jsem ho nechal na 4 barech. Jeste mam na strope flek :-).

Reagovat
gemini
gemini

17.9.23 21:44

Fosa – tak ještě prověřit pumpu, jestli měří správně tlak – mě letitá Author pumpa dávala o 15–20 psi víc, než ukazoval její manometr…:-)

Reagovat
FOSA
FOSA

17.9.23 21:39

orm: tak jsem koukal na ráfek a má limit 80psi, tedy 5,5 baru. Tedy teorericky jsem všude dle výrobců v tolerancich, jak plášt, tak ráfek, tak asi tedy i hookless použití a šířky. Netvrdím, že to nebylo nafoukano dost, ale nečekal bych, že v tomhle setupu to nezvládne 100km :-)

Reagovat
DaD
DaD

17.9.23 21:33

To není MTB nýbrž gravel plášť. Ty čtyři, by to dát asi ještě mělo..

Reagovat
orm
orm

17.9.23 21:22

@FOSA: Limit maji i rafky, nemuzes se orientovat jen podle plaste. U hookless rafku bych se pres 3.5 baru uz bal.

@DaD: Mam nextie rafky s vnitrni sirkou 25mm a na tom jsem vozil panaracer gravel king sk. Jestli maji certifikaci jsem neresil ani se nebal. Na mtb se to vozi bezne a neznam nikoho kdo by resil certifikaci u mtb plastu, ze mohu byt pro hookless rafky. Problem je s vyssim tlakem, jaky se vozi na silnici a tam bych to uz resil, ale u gravelu a mtb, pokud to clovek neprefoukava, ne. Nevidim k tomu duvod. Za me FOSA nabusil skoro mtb plast na bez mala 4 bary a to je proste moc.

Reagovat
DaD
DaD

17.9.23 21:12

hrota: máš pravdu, ty novější už jsou. Záleží na verzi.

Melvin: tahle fičura je myslím standart, ale jistý si nejsem. Jednu dobu jsem je také vozil, ale to omezení mě štvalo a tak šly z baráku.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

17.9.23 21:00

FOSA: Chybu bych hledal spíše v těch čínských rafcích než u S-Works pláště… S tou rezervou u výrobce to v dnešní době už nemusí být pravda, všichni kvůli konkurenci a tlaku na cenu jedou hranu.

Reagovat
Melvin
Melvin

17.9.23 20:57

DaD: navíc někteří výrobci používají jiný materiál pleteniny kolem patky, aby nedocházelo časem k roztažení.

Reagovat
FOSA
FOSA

17.9.23 20:56

orm: standardně vozím samozřejmě míň, předek foukám cca 2,2 až 2,5. Dnes jsem věděl, že jedem jen a pouze po silnici a že kolega na silnici pojede tempo a potřeboval jsem mu stíhat :-D

Ale i tak, bych tedy čekal, že když má plášť na bočnici max 4,5, tak snese 4,5…(čekal bych, že to zkouší s 6,0 bar a pak dají koeficient bezpečnosti a udávají 4,5 :-D ať už uvádím limity u čehokoli, tak vždy si výrobce nechává rezervu)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

17.9.23 20:56

No tfuj tajbl, hlavně, že si cajk! ;-)

Reagovat
DaD
DaD

17.9.23 20:52

orm: to platí pro všechny hookless výrobky. Ty pláště se dělají o dost přesněji než klasické. Proto jsou schváleny na použití na ráfku bez háčku.

Reagovat
hrota
hrota

17.9.23 20:50

https://support.specialized.com/…gravel-tires

Tady podle tabulky by Pathfinder SW měl být hookless compatible, tak těžko říct.

Reagovat
orm
orm

17.9.23 20:49

@DaD: To plati jen pro silnicky a vyssi tlaky ne? Na gravelu jsem to vozil a nebyl zadnej problem. 3 bary se tam vetsinou neprekracuji.

@FOSA: Na tak sirokej plast, i pro silnici, je to moc velky tlak, zvlast ve predu. Ja mam 120+kg a 40mm plaste vozim 2.5 a 3 bary max a take jezdim primarne po silnici. Za me teda problem ve velkem tlaku. Hookless rafky budou mit ten limit mensi nez plaste.

Reagovat
FOSA
FOSA

17.9.23 20:47

Namátkou jsem zkoušel najít nějaký hookles plášt, ale na webech to neuvádí, musím ověřovat přímo u výrobce?

Reagovat
jIrI___
jIrI___

17.9.23 20:42

Na hookless ráfky jen a pouze hookless compatible pneu, jinak je to o hubu.

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

17.9.23 20:40

Hlavně, žes nevletěl pod auto.

Reagovat
vt
vt

17.9.23 20:36

EiE + Tufo?

Reagovat
FOSA
FOSA

17.9.23 20:34

pláště 42mm (46 real) a 25mm vnitřní ráfku

Reagovat
DaD
DaD

17.9.23 20:34

Jaj, tak tohle mohlo skončit hodně špatně. Hookles ráfky musí mít pouze doporučené pneu! Pokud tomu tak není, tak tohle je následek. Pathfinder v seznamu na beton nebude:( Bacha na to!

Reagovat
Doyle
Doyle

17.9.23 20:31

Šířka pneu a vnitřní šířka ráfku je kolik?

Reagovat

Další galerie z kategorie

Renda69 6
vlasto 4
Barcak 11
kotew CZE JIHLAVA 12
Enron 19
Yearling 8