Dráček Spyro

Přidat foto

Ta modrá je naživo parádní.

Tak jsem se konečně dokopal k nafocení kola, trvalo to jen pár let, až to původní kolo nestihlo a místo něj je teď tento stroj. Fotky by po té době mohly být určitě lepší, ale mě to focení zkrátka moc nejde. Až ukecám manželku o nafocení pořádným foťákem, tak profil upravím.

Dlouhé roky jsem jezdil tradiční XC s konzervativní (= zastaralou) geometrií – MRX X7 – ale jelikož se moje preference ježdění změnily od občasného závodění na maratonech k trailům a výletům, tak jsem dlouho koukal po něčem novém. Původní zadání bylo nízkozdvihový celoodpružený trailbike, docela vážně jsem zvažoval a testoval RB TR 120, ale nebyly finance. Vymýšlel jsem různé kombinace, slevoval ze svých nároků, ale finance byly zkrátka problém – kdykoliv jsem něco našetřil, tak se objevily nečekané výdaje a nové kolo bylo v seznamu priorit až někde vzadu.

Nakonec jsem se dobral k vizi hardtail trail / downcountry biku, který bude univerzálem, co zvládne všechno. Když pak loni v únoru přišly roční bonusy a já měl navíc třicetiny, tak jsem si konečně udělal radost a nový bike byl doma. Zvažoval jsem, zda nevzít vyšší modelovou řadu, ale jelikož bych stejně časem měnil celkem dost komponentů a nemohl jsem jít moc přes 30k, padla volba na základní verzi. Navíc když jsem naživo viděl tu modrou barvu, tak se mi kolo neskutečně líbilo.

Spyro mi dost sedlo, kratší reach mi nevadí, je krásně obratné, ale ve sjezdech stabilní a poslušné. Jediné, co mě překvapilo, je jak moc „hard“ tenhle hardtail je. Díky rovným a docela silným horním vzpěrám jdou všechny rázy od zadního kola hezky rovnou do sedlovky a když pláště ufouknu tak, aby měly trochu i tlumící funkci, tak už tak pěkně neodvalují a v terénu jdu dost často na ráfek aniž bych jel nějakou kudlu. Jasně, je to daň za odolné bočnice, ale jelikož po celý život skoro vůbec nemám defekty a bočnici jsem neřízl nikdy, tak příští pláště budou bez této ochrany – snad to trochu pomůže jízdnímu komfortu v terénu.

Co se dosavadních změn týče, tak první přišly vyměnit pláště, protože ty drátový Nobby Nic byly fakt těžký a ne moc jezdivý. Namísto nich tak přišel dopředu Ground Control a dozadu Fast Trak, samozřejmě bezduše. Dále také brzdy, Deore šestkové řady jsou překvapivě dobré a mě bohatě stačí. Zatím je teda namontovaná jen přední brzda, jelikož objímka nových pák není kompatibilní s I-spec úchytem současného řazení, takže zadní bude na řadě až s přechodem na 1×12 (mám z předchozího kola, jen musím nechat zaplést nový zadní náboj). Sedlo Fizik Tundra jezdím už snad pátým rokem, vyhovuje mi jeho užší profil (125 mm), ale po těch letech už solidně vrže, takže v dohledné době je plánovaná výměna za SQ Lab 611. Poslední změna pak byla teleskopická sedlovka – sice nějaký no name z bazoše co má už od začátku mírný vakl, ale zejména po výměně ovládací páčky funguje celkem dobře a spolehlivě. V zimě jsem pak ještě předělal vidlici na mazání olejem + přidal jeden token (asi přidám další), aby se zvýšila citlivost a celkově zlepšil chod – sice to pořád není ono, ale zlepšení je znatelné.

Do budoucna plánuji výše zmíněný přechod na Shimano 1×12 a nové sedlo, dále pak řidítka (potřebuji větší back sweep, ty tovární jsou moc rovný). Velice rád bych pak pořídil ještě jednu lehčí sadu zápletů, na které přijdou jezdivější pláště (nejspíše Fast Trak / Renegade) pro každodenní ježdění a na současných zápletech pak budou Ground Controly na traily a bike parky.

Spyro mám od loňského února a za tu dobu jsem najezdil odhadem necelých 1000 km – více mi bohužel nedovolilo zdraví, ale už je to lepší, tak snad budou kilometry přibývat rychleji. Kolo mě fakt baví, oproti předchozímu krátkému, nízkému XCčku na 27,5" je o parník schopnější v terénu, zároveň je ale stále dost jezdivé. Letos jsem pak řešil akorát reklamaci, kdy při šlapání cvakalo v rámu bez ohledu na to, zda sedím, stojím, jedu po silnici, v terénu, z kopce či do kopce. Ani já, ani servis jsme nepřišli na příčinu, nakonec až kluci v Hradci odhalili chybně nalisované hlavové složení, což trochu zdeformovalo dosedací plochy hlavové trubky. Po zafrézování ploch a výměně hlávka už nikde nic necvaká, jen to sedlo vrže :)

Jasně, pořád budu toužit po fullu a časem se k němu snad opravdu dostanu (btw kdyby kluci z Qayronu přidali Spyru zadní odpružení 120 – 130 mm, vůbec bych se nezlobil), ale tohle kolo určitě neberu jen jako nějaký dočasný mezistupeň. Opravdu mě baví a jsem si jistý, že toho spolu ještě hodně zažijeme.

(vloženo 23.8.23)

Kíša
Ohodnoť bajk: (4  / 25 hlasujících)
Značka Qayron
Model Spyro MkII
Modelový rok 2022
Velikost M
Hmotnost cca 13 kg
Rám Hlína
Vidlice SR Suntour Raidon 34, olejové mazání, 1 token
Hlavové složení nové :)
Kliky SR Suntour Zeron 175 mm
Středové složení SR Suntour
Měnič Shimano Deore M5100
Řazení Shimano Deore M5100
Převodník 32z
Kazeta Shimano Deore M5100 (11-51z)
Řetěz KMC X11-93
Náboj přední Shimano MT400
Náboj zadní Shimano MT400
Brzda přední Shimano Deore BR-M6000, kotouč Galfer Dics Wave 180 mm
Brzda zadní Shimano Deore BR-M4100, kotouč SM-RT10 180 mm
Brzdové páky Shimano Deore BR-M6000/M4100
Ráfek přední Rodi TRYP 30
Ráfek zadní Rodi TRYP 30
Pedály Shimano PD-M520
Řídítka Spec Soil 31,8 x 760 mm
Představec Spec Soil 50 mm
Sedlovka EXA Form 31,6, zdvih 150 mm, páčka Shimano
Sedlo Fizik Tundra M5
Pláště Specialized Ground Control GRID T7 / Fast Trak GRID T7 29x2,35"

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Mr_Tom
Mr_Tom

4.9.23 17:28

pěkný koleso 4*

Reagovat
Kíša
Kíša

30.8.23 13:48

tomtoylc – zadní brzdu mám už připravenou Deore M6100, akorát že je se standardní objímkou a aktuální řazení má úchyt nějaký I-spec (nevím teď který, ale zkrátka to nejde dohromady). Komponenty na 1×12 už mám – Deore řazení, SLX přehazovačky a XT kazety (tu jsem vzal jen díky nedodávkám SLX kazet a díky slevě ve výsledku stála jen o trochu víc než ta SLX).

No a to řazení Deore 1×12 je taky na klasické objímce, takže pak budu moci namontovat tu Deore brzdu :) To, že budu mít na každé straně dvě objímky mi srdce nijak nedrásá. Kotouč pak i dozadu půjde Galfer, na předku jsem s ním navýsost spokojený. Kladky z XT šaltru možná v budoucnu vyzkouším, díky za tip :)

Reagovat
tomtoylc
tomtoylc

26.8.23 10:26

jako fakt se tu řeší pravopis ? prostě překlep

Reagovat
adam320
adam320

24.8.23 18:13

Klatky jako fakt?

Reagovat
tomtoylc
tomtoylc

23.8.23 14:51

Ta modrá barva ! O_O

Jeden tip – moc lidí to nezná – pokud chceš tišší řazení/pohon tak si kup klatky z XT 1×12 – ty mají ložiska a je to docela velký rozdíl. Pasuju i když jsou pro 1×12 + retěz kup od Shimana :) Je to investice 300kč.

Pokud budeš přecházet na 1×12 tak alespoň SLX (řazení,hazka).

A vyměnil bych komplet zadní brzdu i s kotoučem za Deore 6100, kotouč alespoň RT54.

Pak to bude super :)

Reagovat
vpa007
vpa007

23.8.23 12:24

No pěkný. Relativně normální kolo, ale parádní přístup, smysluplný upgrady, dobrej plán. Jako paráda, takže 5!

Reagovat
kubad
kubad

23.8.23 12:11

podařené

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

23.8.23 09:50

Parádní příběh kola a modrá je prostě dobrá! Pět! Ať slouží! ;-)

Reagovat
saintjv
saintjv

23.8.23 08:42

A me bavej tyhle pribehy ke kolum:) Takze ode me mas za 5 protoze pokud ti to dela tolik radosti pak vse plni ucel na 100%. At slouzi!!

Reagovat

Další galerie z kategorie

TJK 3
TJK 0
Simi82 4
Koli13 11
Milan17 5
Zucco 6