Ehm… kde začít? No, asi v září 2020, kdy se na Bike&Ride objevil článek o testu novýho modelu eRBéčka. Tou dobou jsem měl už slušně poladěný svý RB IQ 275 a trochu si pohrával s myšlenkou na jeho nástupce a Bandit nebyl to, co bych si představoval pod pojmem univerzální hltač trailů a pivních kiláků. Ale TR, to byl ideální nástipce IQčka. Takže promofotka putovala na plochu mýho počítače a já si začal pohrávat s myšlenkou, že bych si konečně poskládal i kolo pro sebe, jakože devětadvácu.
No jo, ale koronáč, lockdowny, totál panika, takže vykoupený kola, součástky. Než jsem se rozhoupal, z prvotní dávky rámů/kol nebylo nic, trubky slíbený na bůhvíkdy a celkově nahouby. Stejně jsem se ale rozhoupal a na jaře 2021 začal… koupil jsem vidlu, brzdy a objednal záplety a lehce vymetal bazary. A čekal, jestli se kola výroby v RB zase roztočí. Neroztočily. Ale před vánocama jsem na cyklobazaru objevil jedno RB TR120 ve správný velikosti. Mno.. ale v pitomý barvě (prostě chci šedou!). Ale, zavolal jsem PH, jestli mi k tomu může něco říct, on že to má zrovna na předprodejním servise, že je to v podstatě nový. Tak jsem to koupil, nechal odstrojit a poslal rám na přestříkání, díly prodal a dumal, z čeho to poskládat.
Uff. Pak další čekání, protože prostě všechno v kaši, samý problémy.. Už jsem byl fakt natěšený na 29er, chtěl jsem to na léto a nebylo. Dumal jsem i, že koupím jiný kolo a přeskládám tam svý díly, ale stálo by mě to další prachy a síly. Tak jsem to prostě vydržel. A tak na konci prázdnin přestříkaný rám konečně došel a teda paráda! Pak mi trvalo asi týden na to naházet díly, páč jsem si prostě tu radost po večerech dávkoval. :D
Aktuálně mám na kole najeto bídných cca stopade, ale spokojenost velká. Váhou jsem zůstal na stejným (jako s IQ), přitom je znát lepší stabilita a menší „uskákanost“. Komponentama je to takovej splněnej sen. Hlavně SIDka. Zbytek jsem chtěl přeházet z IQ (třeba pohon), ale nakonec krom sedla všechno postupně nový. Včetně parádní kazety e*13, 9–50t, 12s a karboných rodel Next, což jsou za mě fakt šperky. Pohledově nejslabší se mohou zdát kliky SLX, ale jsou tam záměrně, lesklý XT se mi k tomu prostě nelíbily a na karbonový Nexty fakt už nebyl rozpočet. ;)
Jo, a proč jsem to celý martýrium podstoupil? No, chtěl jsem si prostě poskládat kolo podle svýho od nuly. Chtěl jsem šedý rám jako návrat k mýmu prvnímu kolu (Merrida Matts LX 1998). A nakonec jsem se žvejkl a rozhodl se, že to prostě nevzdám, byť jsem chvílema od toho neměl daleko. Jsem blázen? Možná… :D
(vloženo 25.11.22)
Značka | RB TR 120 |
Model | TR120XL |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | XL (21") |
Hmotnost | 12,62kg |
Rám | AL 7020 T6, Titan Fox Matt, s/n: 20T208XL |
Vidlice | ROCKSHOX SID 35 Ultimate Charger Race Day, 29", 120mm, BOOST™ 15x110mm |
Tlumič | FOX Float ReAktiv, 2021_20, A, 3pos, Evol LV, Trek, EX130, 210/55mm |
Hlavové složení | STING ST-SH53A-56 |
Kliky | SHIMANO SLX, FC-M7100-1, Hollowtech II, 175mm |
Středové složení | SHIMANO XT, Hollowtech II, BB-MT800 -BSA |
Měnič | SHIMANO XT, RD-M8100, SGS, 12s |
Řazení | SHIMANO XT, SL-M9000-R, objímka, 12s |
Převodník | ONEUP Switch, Round, 32t |
Kazeta | E*THIRTEEN Helix, 9-50T, 12s |
Řetěz | SRAM PC GX Eagle, 12s |
Náboj přední | DT SWISS 350, Boost, CL |
Náboj zadní | DT SWISS 350, Boost, CL, ořech SRAM XD + Superlight 36t Upgrade Kit |
Brzda přední | SHIMANO XT, SM-RT76MA, 180mm |
Brzda zadní | SHIMANO XT, SM-RT76MA, 160mm |
Brzdové páky | SHIMANO XT, BR/BL-M8000 |
Ráfek přední | PANCHOWHEELS Essence 29ER, 32 děr, š: 23/30mm, v: 16.2mm |
Ráfek zadní | PANCHOWHEELS Essence 29ER, 32 děr, š: 23/30mm, v: 16.2mm |
Dráty | CN Aerospoke, černé, ploché |
Pedály | SHIMANO XT, PD-M780, SPD |
Řídítka | RACE FACE Next, Flat Carbon Wide, 8° back, 5mm rise, 720mm wide |
Představec | RACE FACE Turbine, 70mm, 6° |
Sedlovka | ONEUP Dropper Post V2, 30.9x150mm |
Sedlo | FIZIK Tundra M5, black |
Pláště | VITTORIA Barzo TNT Graphene, 29x2.25", 120 TPI |
hele cim vic na to koukam tim vic se mi potvrzuje, ze dobrej lak to kolo posle uplne na jinej level a blbej lak to uplne zabije… byt to naveseny na ten puvodni design, tak to nema takovy grady… dobra colba fakt ze jo
Dík všem za komentáře, cením si toho! Všeho! ;-) A teď jmenovitě na některé do detailu:
@Edwin: deka, spíš kila se teď budou shazovat na bajkerovi, tam je to levnější a smysluplnější… a peníz? Asi ne, ale když máš sen, na všechno ostatní je Mastercard :D
@orm: 187/86,5… ale těma nohama si nejsem přesně jistej, od patnácti se už nikdo neměří :D
@pax: není třeba mít deprese, o váze netvrdím, že je kalibrovaná, ale klidně to můžeme přeměřit tvou. Jinak podle obrázků… to máš pár deka na vidli, pár na zápletech, sedlovka bude s kabeláží asi na stejno, nějakej rozdíl ale udělá kazeta (e*13 vs. SLX)… grámek ke gramíčku a hned máš půl kila ;)
@mamko: kuju za krásnej koment, kotouče jsou OK, držím se hesla „Kdo brzí prohrává…“ a „Lepší být mrtvej než druhej!“… Kecám. bezpečnost na prvním místě, ale na to, co jezdím, to zatím stačilo… pokud by ne, tak upgrade asi není problém ;)
@TJK: tlumák SID by byl super, koukal jsem po něm, ale nebyl jsem sto jej nikde sehnat (nebo aspoň Monarcha).. :(
27.11.22 12:36
Na tom kole jsou chytre volene dily s dobrym pomerem ceny a vahy. Pri stavbe bych uvazoval dost podobne.
Depresy, proc tomu neveris??? Ja mel carmu 29 v XL na zdvizich 140/150 a taky to melo kolem 12,7 kg… A to ten ram mel 3,2 kg bez tlumaku
27.11.22 11:45
Jo, a hmotnost na hliníkovýho XL fulla je záviděníhodná!
Jsi pořádně zaťatej blázen a to se počítá :-))
Na tomhle vysněným a povedeným kole je nejhezčí ta tvoje radost, přeju ti, ať neutuchá :-) Jediná věc, co mě trochu zarazila, je velikost kotoučů, není to málo, Antone Pavloviči? :-) Ale nevím, asi to jinak není technicky možný, nejsem stavitel.
Takže píšu si do kalendáře, 8. července 15.00 Poledník na Šumavě, Sraz sidů ;-))
Moc přeju, sny se mají plnit.
Jen, a to se na mě nikdo nezlobte, ta barva té vidlice je prostě celém konceptu slušně řečeno „nehezká“ (neslušně bléééé když už jsi to dělal od začátku) :-)
Cokoliv bych napsal ohledně kola je zbytečný. Nejdůležitější je radost z tohoto projektu a ta je zjevná.
Ať dělá jen radost!
No máš to parádní a dávám plný počet. Krásně jsi to vyladil a změna barvy tomu i přes trampoty prospěla. Mám ji na Dragsterovi, tak ji moc dobře znám. Ta modrá SIDka tomu dává šmrnc. Tak ať slouží a rozšíření vozového parku RB naprosto rozumím :)
Je to pěkný, je to srdcovka, lak tomu vyloženě prospěl. Povedlo se to i za nějakej slušnej peníz?
Za mě 5, tenhle ram v XL je fakt pěkný! Škoda té výroby RB, že nepokracuje dal ve fullech.
Jde vidět, že sis s kolem pěkně vyhrál. Měli jsme v rodině dvě RB HT. Bohužel celopero od RB se mi nikdy nelíbilo, i když funkčně může být úplně v pohodě. Ten tvar a design tam se jim to trochu nepovedlo. Barva je parádní. Měl jsem přesně tuto. Ať kolečko dělá dlouho radost.
cervenou na tlumici vymenit za modrou nebo dat SIDLux, modra na vidi tomu dava grady! za me topovka designem i komponenty, mas to super 5*
25.11.22 17:23
Díky Cave! Než jsem to nadiktoval v autě na mobilu, byl jsi rychlejší. ;)
Hmotnost jak je na fotce, a příliš se liší od toho, co bylo vypočítaný. K nahlédnutí v galerii ze skládání, modrý odkaz ve 3. odstavci. ;)
25.11.22 16:46
Moc hezkej bike, mám taky TR 120 a je to vzácná radost vidět dalšího takovýho krasavce! ;-)
Ta modra je bozi…pribeh aky a proste v tom bylo to srdicko, tal ja musim dat plnej:)
Líbí se mi to moc! Šedý kola mám rád, takový hezký, zábavnější XCčko, modrá vidlice se mi tam líbí hodně. Super.
@kamaro: Máš pravdu, byla tam krpa! Opraveno, nahrazeno. Děkuji!
@Emp14: Díky moc! ;)
Nechci Ti vrtat do Tvého propracovaného systému, ale v tabulce máš uvedenou hmotnost vidlice 140g. A rázem to mám lehčí.