Race Face ATLAS 2022 - minirecenze a porovnání

Přidat foto

Uvedená váha sedí na gram :-)

110mm délka

cca 102mm užitná šířka

Po šířce konkávní tvar, 12mm veprostřed, 14mm po krajích

Po délce je to cca 13mm veprostřed, 14mm po krajích

Fotka z webu, nějak jsem rozdělanej pedál zapomněl nafotit.:-) U kliky velké ložisko, drží pevně nalisované, na konci osy je kluzné pouzdro IGUS. Celá osa je jištěná velkou maticí.

První šrámy :-)

Naskytla se příležitost ke koupi nových pedálů Race Face ATLAS 2022 za pěknej peníz, tak jsem neváhal :-) Předchozí Spank SPOON co jsem vozil asi rok na mojem fullu byly celkově vzato fajn, cena do 2000,– Kč, váha do 400g, super pevné piny, tak akorát dlouhé, nežraly podrážku, grip perfektní, pedály byly celkově dost odolné, schytaly nespočet úderů o šutry a tělo pořád drží… Teď ty negativa.. Po pár jízdách chytly znatelný vakl, dycky po domazání kluzných pouzder byl vakl po chvíli zpět, a to jak do stran, tak směrem podél osy. Utěsnění pedálů nebylo zrovna nejlepší, pedály Chromag Contact co mám na pevňáku, jsou zpracováním naprosto jinde, vakl po letech nulovej. Další věc, pedály byly děsně blízko kliky, fakt dost, takže když poposkočila noha, než nalezla své správné místo, dost jsem botou štrejchal o kliku. Navíc postoj na kole byl prostě kvůli nízkému Q faktoru užší…

Nové Race Face ATLAS modelového roku 2022 mají naprosto perfektní tvar, na papíře vypadají čísla děsivě na moji menší nohu vel. 41 (110mm délka X 108mm šířka), ale v reálu jsou krásně zaoblené, nikde žádné hrany, takže celkově pod botou nikde nepřečuhují (oproti původním Atlasům povyrostly nepatrně, cca o 3mm na délku, 2mm na šířku), reálná velikost užitné plochy platformy je 110mm na délku, což je super, parádní opora pod nohou a cca 102mm na šířku, poté se začne tělo pedálu mírně vyvyšovat a pak je zde mohutné vnější ložisko u kliky. Pedál má konkávní tvar, v nejnižším místě ve středu má pedál tloušťku pouhých 12mm, v nejširším u krajích pak 14mm. Konkávnost je patrna více po šířce (od kliky ven), než po jeho délce. S původními piny, které čouhaly 6,5mm ven z těla byl grip brutální, ale nechci měnit každých půl roku boty, takže jsem je vyměnil za piny z původních Atlasů, které jsou tvarem totožné (M4 závit, válcová hlava na 3mm imbus, 4mm dlouhá šestihranná špička o 2,5mm průměru), ale jsou o 1mm kratší. Grip je pořád parádní, ale podrážka by měla vydržet déle.:-) Rozmístění pinů je naprosto perfektní, opět převzato z původních Atlasů, jen už nejsou zkosené. Vepředu jsou 4 piny s širšími rozestupy, vzadu pak 3 piny blíž u sebe, po stranách jsou pak zbývající 3 piny, které nejsou tak hluboko zapuštěny, čouhají nad povrch pedálu o necelej 1mm méně než ostatní. Rozmístění pinů krásně kopíruje tvar boty, žádný pin nekouká mimo podrážku, což je prostě super. Váha pedálů je fajných 386g, vzhledem k jejich velikosti to rozhodně není moc, není tam tolik masy hliníku, jako na předchozích Spankách. Absolvoval jsem s nimi již několik trailů, dostaly už první ránu o šutr, piny drží, ale samozřejmě už je cítit mírnej vakl, což mě teda trochu zklamalo. Race Face vnitřní pouzdro vyřešil klasickým pouzdrem IGUS, které je ale podélně dělené, díky čemuž lze pouzdro navléct na osu přes její rozšířený konec. Bohužel, nejspíš díky této konstrukci se vazelína rychleji vytlačí mimo kluzný prostor a pak je zde vaklík cítit. Jeden kolega se stejnými pedály vaklík také zaregistroval, takže asi nebudu ojedinělý případ. Toto kluzné pouzdro, co se týče provedení, se mi víc líbí u konkurenčních pedálů OneUp, kde je pouzdro mosazné, jištěné na konci osy šroubem. Nepídil jsem se teda po tom, jak rychle OneUpy vakl chytnou, ale myslím, že na tom budou lépe než tyto. Race Face se chlubí celoživotní zárukou, otázkou je, jak se k různým problémům, případně zničením pedálů například střetem o šutr postaví. Koupil by jsem si je za plnou cenu? Ani náhodou.:-)

(vloženo 11.9.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
my_dudesty
my_dudesty

12.9.22 10:14

Puvodní Atlasy jsem koupil asi 2 měsíce před oznámením nových.. A o tom upadávání pedálu jsem taky zjistil až po koupi (na tu matici, co drží pedál, není použitý opačný závit, což je docela engineering fail..).

Mr.Duck: Loctite tam mám, občas na to kouknu jestli se nic nepovoluje. Je ještě něco, co pro jejich spolehlivost můžu udělat?

Jinak jak jsem chválil ty nové Spešl 2FO boty, které na Vaultech držely stejně dobře jako 5.10, tak na Atlasech tak dobře nedrží, netuším proč. Takže do parku vozím letité Freeridery (a další pak čekají v krabici) a Spešly vozím na výlety po okolí – jak mají tužší podrážku, tak se v nich lépe šlape delší trasy.

Reagovat
benobiker
benobiker

12.9.22 07:42

Mr.Duck: Svezl jsem se i na původních Atlasech s nakloněnýma pinama, grip taky skvělý, ale nemohu říct, že by držely lépe.. Celkovej grip bych spíš prostě přisuzoval tvaru pedálu, rozmístění pinů a pinům samotným. Nevím, proč od naklonění těch pinů ustoupili, nejspíš kvůli ceně výroby, asi je levnější vrtat díry a závity pěkně kolmo, co já vím.:-) U nových je ale znát větší platforma, což se mi teda líbí, za mě tedy ta novější verze takhle z prvních pocitů. Kdybych se dostal za rozumnej peníz k původním Atlasům, neprotestoval bych ale a bral je.:-) Čím bylo způsobeno to selhání starší verze? Četl jsem něco, že tělo občas slítlo z osy, to se uvolnila koncová matička? Takže Loctite bo jak? By mě zajímalo, v čem byl problém :-)

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

12.9.22 06:43

Furt nechápu proč ustoupili od těch nakloněných pinů. Původní atlas mám na všech kolech a je to nejlepší pedál co znám. Ano, vím že někomu selhaly a vím proč a jak tomu lehce předejít. Co se týká gripu na trailu tak ale neznám lepší a neměnil bych ani za tyhle nový.

Reagovat
Jan D.
Jan D.

11.9.22 18:42

Ajo vlastně. No nic, tak to leda koupit pytel ložisek do zásoby.

Reagovat
benobiker
benobiker

11.9.22 18:39

Jan D.: Nemohl, jak jsem již psal, Oneup má pouzdro nasazený na osu a pak jištěný šroubem. Race Face používá klasické „plastové“ pouzdro, které je podélně řízlé, proto jde převléct přes "límec na konci osy, který pouzdro poté jistí. To by se to muselo bastlit, nechat osu na konci osoustružit, říznout závit, testovat různá pouzdra… Uvidíme, jak dlouho vydrží stávající konstrukce ;-)

Reagovat
Jan D.
Jan D.

11.9.22 18:23

Kupoval jsem jetý oneup a vakl měly velký. Kluzný ložiska byly už vymletý. Mosazný prodává v téhle velikosti asi jen oneup, tak jsem v prodejně s ložisky vzal bronzový za pár korun. Uvidíme jak dlouho vydrží. Možná bys tam místo těch plastových mohl dát bronzové.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kubánec 5
theedge 15
TicTac135 36
GrebFuf 3
Janouch 23
otecius 5