foto z cest 1
tady letí jen fotka
Domane
housenka
Sora
Sora
romantika při západu
těžítka
a tímhle to brzdí..
Dlouhý stráně
plná polní s Brooksem
gravel
Celej život jsem jezdil jen rovná řidítka, naposledy Sup XP 939 a nějak mě to omrzelo, všechno špinavý, všude bláto, hlavně to vůbec nejelo a mě to tak nějak nebavilo. Tudíž kolo šlo na jaře do světa a já polemizoval co teď a že si dám asi od kola oraz a tak.
Takto mi to vydrželo dva týdny a já začal pokukovat po cyklobazaru…silničky, gravely. Na pár jsem se byl i podívat, ale buď mi nesedla velikost, nebo stav neodpovídal ceně. Shodou okolností jsem se měl jet podívat i na Domane Al 2, překopanou na 105ku, ale nezdál se mi příběh s jakým ho prodejce posílal do světa a tak při tomto jsem zabrouzdal i na stránky Treku, kdy u Svorady měli 56 a 58 skladem. Tak jsem se prodejci omluvil a odpoledne si už vezl tady tu krásku od Svorady domů.
Zvyk na berany u mě proběhl celkem rychle, posed zatím ladím a prozatím jsem tam nahodil starý SPDčka co mi doma zbyly (budiž mi odpuštěno :D). Pláště jsou docela těžítka, ty půjdou pryč…jen nevím jestli šířka zůstane, půjdou užší a nebo naopak tlustší (podle prodejce prej až 38), stejně tak půjde i omotávka, ta je vážně děs.
Kolo splnilo moje očekávání a máme spolu za poslední měsíc 1000 km a říkám si: „proč já vůl jsem s berany tak otálel“. Po silnici to sviští, sem tam vjedeme i na polňačku, šotolinu nebo lesní cestu a zatím bez defektu. Je to taková holka pro všechno, zvládne lehkej bikepacking, cestu do práce i odpolední švih.
(vloženo 24.7.22)
| Značka | Trek |
| Model | Domane Al 3 Disc |
| Modelový rok | 2022 |
| Velikost | 58 |
| Hmotnost | 10,3 dle katalogu |
| Rám | Al |
| Vidlice | Domane AL karbon, pevná osa 12 x 100 mm |
| Hlavové složení | Integrované FSA, 1-1/8palcové horní, 1,5palcové dolní |
| Kliky | himano Sora R3000, 50/34 (compact), délka 175 mm |
| Středové složení | Prowheel PW-BB73+, 68/73 mm, se závity, externí |
| Přesmykač | Shimano Sora R3000 |
| Měnič | Shimano Sora R3000 |
| Řazení | Shimano Sora R3000 |
| Převodník | 50/34 |
| Kazeta | Shimano Sora HG400, 11-32, 9 rychlostí |
| Řetěz | Shimano Sora HG53 |
| Náboj přední | Formula RX-512, slitina, 6 šroubů, pevná osa 100 x 12 mm |
| Náboj zadní | Formula RX-142, slitina, 6 šroubů, ořech Shimano Freehub 11 rychlostí, pevná osa 142 x 12 mm |
| Brzda přední | Tektro C550 |
| Brzda zadní | Tektro C550 |
| Brzdové páky | Shimano Sora R3000 |
| Ráfek přední | Bontrager Affinity |
| Ráfek zadní | Bontrager Paradigm |
| Dráty | nerez ocel, 14 g |
| Pedály | zatím Shimano SPD |
| Řídítka | Bontrager Comp VR-C, 44 cm |
| Představec | Bontrager Elite, 31,8 mm, 10 cm |
| Sedlovka | Bontrager Comp, 27,2 mm, offset 8 mm, délka 330 mm |
| Sedlo | Bontrager P3 Verse Comp |
| Pláště | Bontrager R1 Hard-Case Lite, drátová patka, 60 tpi, 700x32c |
Mám ho doma v modré a jsem spokojený. Pláště jsem dal tedy užší, řidítka 42 cm a omotavky jak píšete, katastrofa. Takže jiné. Trochu mě trápil hluk bovdenu v rámu,ale to jsem vyřešil. Jinak opravdu dobrý kolo na polnačku i silnici. A že je trochu těžší nevadí.
Berany jsou návykový.
Parádní popojíždědlo, jak přesedláš na žiletku, nebudeš chtít jináč. Dávám pět! ;-)
toť otázka, člověk nikdy neví, ale momentálně za sebe můžu říct, že horák mi nijak neschází…a i na něm jsem jezdil terén/ silnice 50/50, takže asi tak