To by šlo a i ta váha je hodně dobrá. Na to, že má kolo kotouče, samozřejmě..
(vloženo 3.3.22)
Ano Tarmac je stejně aero jako Venge. Je tužší oproti Aethosu a nechá si víc naložit. Ve sjezdech je jak lokomotiva na kolejích:)
Jinak toto má 12 představec. Overlap já třeba vůbec neřeším. Již jsem si dávno zvykl na omezené možnosti na silnici v malé rychlosti. Mám už to vžité a ten kdo na silnici jezdí hodně, tak určitě také.
Moc se mi to kolo nelíbí, určitě by 58 s míň vysunutou sedlovkou a kratším představcem vypadala líp. Jak je tam dlouhý představec teď, 13cm? 11 cm by byl taky ok. Ale když se to majiteli líbí a jezdí se mu dobře, proč ne. Mě by nejspíš u tak malého rámu vadil toe overlap a nejspíš i 172,5mm kliky.
DaD: opravdu cítíš rozdíl mezi koly jako Tarmac a Aethos na rovině, když mají stejná kola a stejný posed? Mně případá, že Tarmac bude o něco víc aero, Aethos o něco lehčí, ale moc rozdíl to nebude. Na Aethosu jsem neseděl, ale Tarmac SL6 mi připadal jako ideální univerzální kolo. Aethos mi vzhledově připadá spíš jako Tarmac SL5.
Tohle kolo se jim fakt povedlo a víc se mi líbí ta ultgra než dura, ta matná ultgra má větší koule…
esmo: jj, je to dělané do kopců s důrazem na co nejnižší váhu. Tarmac je takový univerzál. I když můj Tarmac je lehčí než toto až se tam dají pedály, košíky a přísluško na comp. Za pedálem pojede lépe Tarmac a v tempařině dostane Aethos na prdel:)
Aethos je teda vrchařský kolo a Tarmac takovej na všechno? Nebo jak si to stojí?
Ten Aethos rám žeru, jednou si to snad splním :D
Když se člověk nad tím zamyslí…sedlová trubka 504 mm+ kliky 175 mm, sedlovka, sedlo ± 250 mm…to je ±929. Já jeden čas vozil až 937mm při 180 cm, takže to prostě jenom zkresluje?
Ten člověk teda musí bejt solidní ninja, že se k tomu ohne. Jinak klasickej Aethos, škaredý „lakování“, ale ve finále docela hezký kolo :)
Mě tedy to kolo po fitu přijde,..... že já bych potřeboval sedlo špičkou víc dolu.
No a co ten plandavej dres a to hnusný čidlo na vidlici, to je tak mínus 5 Wattů :-)
3.3.22 15:14
Kluci je to opravdu po fitu, ale ta fotka nějak divně zkresluje. V reálu je to kolo naprosto proporčně v pořádku. Navíc 58 už nechtěl. Vysoká hlava. Má něco najeto a ví, co mu sedí.
Jo a ty kliky jsou, podle mého, to nejhezčí na celé sadě. Jo a ještě přesmyk. Šaltr moc nedávám a předchozí verzi Di2 pák je mnohem, mnohem pohlednější. Jinak toto ale funguje špičkově a stávající sadu na Tarmacu budu asi měnit, Kua, to zas vymýšlím kraviny :)
Kolo hezký, posed pekelnej :) Na mě moc černý ale svezl bych se.
Prdel je ale, že tu lidi řešej na čem jezdí Tadej ale to, že jezdí víceméně mimo provoz a že dostává na každou etapu polazený “náčiní” to už nikdo neuvádí. Nicméně loni na TDF střídal kola s ráfkovejma a kotoučema takže i tenhle argument je o hovn[cenzura]u.
3.3.22 14:38
ups jestli je tohle po fituu tak nevim nevim :( jestli je velikost v pořádku
Kubad: DaD psal, ze kolo je po fitu, takze by melo byt takto uz na majitele.
Cyklista86: profik nejsem, mam 64kg, silnicku mam na rafkovych brzdach. V par sjezdech jsem uz ale z obav o „rozzhaveny“ rafek zastavoval a pod zaminkou kochani a fotky, nechal trochu vystydnout. V prudkem lijaku ty brzdy nebrdzi temer vubec…:-)
Kubad: Hned druhý koment Dada: „Souhlas kožichu. Jejich silnice fakt oceňuji. Jinak tohle je už po fitu a ten drop je tedy docela mazec:)“
@Alojs01
kolo není nastavené na majitele – sedlovka je na rysce max vytažení aby se nepoškrábala
3.3.22 14:10
Kolo pekny, drop brutalni a nevim, jestli se mi libi ty novy kliky :-).
Cyklista86: jen dotaz, byl jsi nekdy na silnicce v Alpach ci Pyrenejich?
Jen jestli opravdu vis, jake to je treba ve 20km sjezdu nekolikrat dobrzdovat pred zatackou z 80 na 40 na rafkovych brzdach. :-)
Cyklisto ty jsi kotouče ještě nejel co? Protože díky tomu co píše Cavendish, se kotoučema brzdí o mnoho lépe než špalkem a ani jednou se mi nestalo, že bych kotoučema blokoval, špalkama v krizi xkrát.
26er a ráfkovým brzdám bohužel odzvonilo :) na obojím se dá ale pořád jezdit
3.3.22 13:22
Adu: O brzdný výkon tu ale vůbec nejde… I ráfkové brzdy mají vysoký výkon, limitem je vždy přilnavost pláště.
Jde hlavně o modulaci a fakt, že se nemusíš bát přehřívání ráfku a jeho opotřebení ;)
3.3.22 13:02
Už se perou, už se perou? Já jsem to říkal od začátku, že si ty čumáky rozbijou :-D
TVL a není to jedno, jestli ráfkovky nebo kotouče, za mě kotouče svým brzdným účinkem tu lehkou nadváhu bohatě vynahradí. A vždycky to bylo a bude o nohách! Co měli říkat borci z dob dávno minulých, co jezdili na těžkotonážních ocelácích bez převodu ve vlněném dresu s omotanou pneu kolem těla :-)
Hlavně tohle kolo už má asi majitele a profík to zřejmě nebude, teda doufám :-D
3.3.22 12:49
Kecá, minulý rok už ale ne… Měl je, tuším, jen jednu nebo dvě etapy… ;o)
cyklista86: Měl bys přestat šířit bludy, toto kolo určitě nemá ráfkové brzdy…
86: Tour není třeba jarní Giro. Když si vzpomenu na Bernala ve sjezdu do Cortiny…
Nejde přece o rachitické dítě Pogačara, ale když na kolo sedne chlap s 80–100 kily :) Jinak kolo je parádní, moc se mi líbí.
Neřeším kolo na ráfkových nebo kotoučových ale mnohdy zbytečné a kontraproduktivní gramaření obecně. Proti ráfkovým brzdám na silnici osobně nic nemám.
3.3.22 12:06
Váha je krásná věc, je to jedno číslo a je to s ní jednoduché.
Bohužel stejně snadno nejde vyčíslit tuhost rámu, flexibilita v jiných směrech a schopnost pohlcovat vibrace. Protože k čemu je o kilo lehčí kolo, když je na něm jezdec vymlácenej v polovině etapy nebo se to pod nim vlní při každym silnějšim šlápnutí a ztratí tak víc energie, než kterou by vynaložil na vytáhnutí toho strašlivého kila navíc na kopec…
mě to v této celočerné tak nějak neuchvacuje a je to takové nijaké, v této (malé) velikosti to je dost bachraté… poměr velikost rámu/délka představce je dost zvláštní, ale je to asi kolo „profíka“? sedlovka je zřejmě vytažená na doraz jako vždy..
cyklista86: Ale to co vyjedeš zase musíš sjet dolů a třeba v dešti jezdit Alpské sjezdy na klasikách je fakt žrádlo:( Ještě že vývoj nejde zastavit. Do kopce je největší limit výkonnost, dolů technika a to jak jezdce, tak stroje. Já už bych nechtěl ráfkové ani omylem..
3.3.22 11:34
cyklista86: dříve ale neměli kotouče a aero kola. A tohle navíc jede o parník lépe, než kdysi. Kilo sem, kilo tam. Váha je hóódně a zbytečně přeceňovaná veličina a spoustu lidí už to naštěstí chápe.
Ale jo ostudu si majitel neudělá je to pěkný stroj , jen si myslím že rám mohl být o číslo větší…
3.3.22 10:54
Hnusné? Mám na to opačný názor. Design je ale naprosto subjektivní záležitost a plně tvůj názor chápu.
Souhlas kožichu. Jejich silnice fakt oceňuji. Jinak tohle je už po fitu a ten drop je tedy docela mazec:)
Prostě Specialized.