Pohon
Zadní vzpěry na salámy
Brzda staré provedení se zahnutou pružinou
Vývojem techniky, stálým zlepšovacím úsilím našich konstruktérů a dokonalou prací našich dělníků můžeme dnes předložit mladému sportovci-cyklistovi závodní kolo FAVORIT model F8, který jej plně uspokojí.
Uvedený model byl podroben mnoha všestranným zkouškám. Zvláště bylo využito zkušeností se stavbou a montáží speciálních závodních modelů kol F1 pro vrcholné výkony závodníků-representantů.
Tento výdobytek socialismu zakoupil můj otec v roce 1963 za 960,– Kčs
Léta provozu a skladování na půdě se se na něm dost podepsala, po polorepasi na něm jezdím spíš příležitostně za hezkého počasí. Zvuk vzduchu svištícího v výpletu když se do toho trochu šlápne je boží.
(vloženo 12.12.21)
| Značka | Favorit Rokycany |
| Model | F8/1 |
| Modelový rok | 1963 |
| Velikost | 18 |
| Hmotnost | neváženo |
| Rám | Favorit, kovově smaltovaný |
| Vidlice | Favorit - svařovaná, kovově smaltovaná |
| Hlavové složení | Favorit |
| Kliky | Favorit třípacka |
| Středové složení | Favorit s osou Rostex |
| Měnič | Favorit PWB 431 |
| Řazení | Favorit na navářce s třecí pojistkou |
| Převodník | 48z |
| Kazeta | pětikolečko Shimano, původně třípastorek Velamos 16,18,20 |
| Řetěz | Shimano |
| Náboj přední | Favorit |
| Náboj zadní | Favorit pevný s volnoběžným pastorkem |
| Brzda přední | Favorit - čelisťová ráfková duralová |
| Brzda zadní | Favorit - čelisťová ráfková duralová |
| Brzdové páky | Favorit |
| Ráfek přední | Favorit 20x622 |
| Ráfek zadní | Favorit 20x622 |
| Dráty | Nerez |
| Pedály | Favorit sportovní |
| Řídítka | Řidítko závodní duralové s keprovkou, původní gripy se nedochovaly |
| Představec | Favorit |
| Sedlovka | Favorit |
| Sedlo | Sedlo sportovní kožené |
| Pláště | Schwalbe Road Cruiser 37-622 |
Super, za 5. Mám doma 2 podobné kousky čekající na repasi, ale pořád se k tomu nějak nedokážu dokopat…:-)