Asi nejhezčí silnička, kterou kdy Spešl vyrobil

Přidat foto

No Racing !

Byl jsem pozván na oslavu kamarádových narozenin do Českého Krumlova s tím, že se v sobotu pojede na švih na Lipno. Vzhledem k profilu a tomu, kdo měl všechno přijet sem se nechtěl trápit na titanovém “turisťáku”. Zavolal jsem do SPECTRUM BIKE – budějcký prodejny Spešlu s tím, že potřebuju něco s nižšími ráfky a míň ostrřejšími převody než má jejich testovací Tarmac, domluvil jsem si tedy Aethose Expert.

Po příchodu jsem viděl jedinýho Aethose postavenýho na Rovalech Rapide CLX vhodných spíš na kajtování. “Pujčenému koni na převody a výplety nekoukej”… Ještě třikrát jsem se zeptal jestli si to kolo fakt mohu pujčit, bylo mi řečeno, že opravdu ano. Tak jsem na nic nečekal a velmi opatrně jsem vyjel.

Po prvních kilometrech, ještě na rovině jsem už věděl, že sedim na opravdový raketě, kdy jsem zvolna motal nohama a v modrý zóně jsem letěl 30. Malinko mi zatrnulo, když se přede mnou objevili kostky (takové krátké místní “pavé”). Kupodivu to kolo přejelo celkem hravě.

Potom se terén začal zvolna zvedat. Uvědomil jsem si, že sranda právě skončila :-) . V pátek jsem dojel na místo s totálně vyždímanejma nohama. V sobotu ráno (po 4 hodinách spánku) už jsem si ani nedával Garminy na řídítka, protože to nemělo ani za nehet smysl dívat se na jakýkoliv čísla.

Než jsem na kolo nasedl malinko ve mě hlodaly obavy, že si pujčuju silničku spíš na nějaký “tátovský” projížďky ale v kombinaci s výpletama je to neskutečná a pohodlná stíhačka. Dál se o tom rozepisovat by bylo jen konstatování zřejmého :-) Jak se píše v nadpise je to nejhezčí silnička, kterou Spešl aktuálně nabízí.

Za dva dny přes 2200 vejškovejch a 170 km do dálky. V neděli jsem na kole namotal “kolem komína” ještě dalších rovinatých 70 (za odměnu).

PS: malinko mi tahle půjčenka hodila vidle do vybírání nové žiletky.

PSS: fotky jsem musel nafotit telefonem Radek nebyl po ruce :)

(vloženo 3.10.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
hovado_cz
hovado_cz

10.10.21 11:04

Ty fotky jak jsou telefonem tak jsou trochu přivyblitý :) ono ani kuli tomu chleba levnější nebude ;)

Reagovat
petr_bd
petr_bd

10.10.21 10:17

aha aha.. tak ja uz jsem taky lehce prisleplej vid

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

10.10.21 09:51

Petře, ten rám je takový světle modrý

Reagovat
petr_bd
petr_bd

10.10.21 08:35

ten design ramu uz je takhle hotovej? vypada to jakoby to byla ‚zakladovka‘ z fabriky.. Mam rad bily ramy, ale neni u nich snadny udelat zajimavej decentni design, aby to nevypadalo nedodelaně (jako je tohle) a zaroven vkusně

Reagovat
mr.antik
mr.antik

5.10.21 09:29

Pěkný a čístý, s nižšíma kolama fakt pěkný. A na spešl podezřele málo log.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

5.10.21 08:53

KUBULA: Ohledně zápletů neznám vyjádření Specializedu. Můj názor, na základě vlastních zkušeností, je, že je to kvůli pevnosti v oblasti hřbetu ráfku. Pokud je v těchto místech ráfek široký (po horizontu), je tam větší plocha, tudíž to pak více u niplů pruží a výplet není tak pevný.

Jinak kolo je moc pěkné. Na druhou stranu si myslím, že váhově je rám již na samém limitu a proto bude mnoho jízdních (vibrace) a pevnostních (měkký po horizontu, tvrdý po vertikále) vlastností též v nevýhodě – např. v konfrontaci s SL-7.

Reagovat
Kadel x road
Kadel x road

4.10.21 19:09

Tohle se povedlo je to pěkný stroj a hlavně To nevypadá jako dnes všechny stejný kola.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

4.10.21 15:27

Kubla a cio, myslím, že na tomhle dělalo hodně chytrých lidí tak nám jakožto jezdcům nezbývá nic jinýho než jim věřit :) Každopádně osobně nechápu “tubeless only” silniční ráfky, to už je moc progresivní i na mě :D

Reagovat
KUBULA
KUBULA

4.10.21 14:41

hovado_CZ: Já také nic ve zlém nepochopil.

cio: tohle má ale širší pouze vnější rozměr. Vnitřní je stejný jako vzadu a šířka pláště je tudíž všude stejná. Čili vliv musí mít celková šířka a možná zaoblení profilu.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

4.10.21 14:07

KUBAD: No, kdysi někteří z nás jezdili kvůli pohodlí vpředu širší galusku, než vzadu, starej trik od lidí ze Závodu míru. Patrně to taky bude víc držet v zatáčkách a při brzdění. (Když mi ustřelí zadek, většinou se nic neděje, s předním je to však jiná). A když jsem se trochu kdysi zajímal o zapletená silniční kola, vycházely širší ráfky a fumy i aerodynamicky snad nějak líp, nebo co.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

4.10.21 13:41

KUBULA, však já to nemyslel nějak zle :-) já jsem jel na tom co jsem dostal. Navíc myslím, že zrovna tyhle Rapidy jsou přímo majitele obchodu – takže on tam má nazutý pláště co se vlezou do všech jeho kol :) Asi spíš jezdí než řeší jestli je to hezký nebo ne :)

U mě gumy na silnici začínaj na 28 mm (za což dostanu asi bídu ale je mi to tak nějak u zadele) takže i to ovlivní výběr kola ;)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

4.10.21 13:14

cio: Jaké výhody tě napadly? Mě moc nejde do hlavy ani to lepší ovládání ve větru. Ale nejsem vůbec zběhlý v aerodynamice u rotujícího objektu.

hovado_CZ: za pravověrného silničáře se nepovažuji, ale když jsem to viděl tak mi cukalo oko a otevírala se mi kudla v kapse. Přes všechny nejspíše nesporné výhody to prostě vypadá hnusně. Na to že tam měl jistě alespoň 28mm pláště to přečuhuje opravdu viditelně.

Reagovat
vpa007
vpa007

4.10.21 11:26

No tyjo hezky pěkně! ;-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

4.10.21 11:20

Kysky tak tak taky mi tam skočilo hned PéeRko :)

Reagovat
Kysky
Kysky

4.10.21 10:44

Hovado_cz: ach ták, tam to je pěkná drcačka, to je pravda. A super je to stoupání co následuje, když člověk jede směrem z obce :-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

4.10.21 09:28

Kysky, Boršov :)

Kubula, ty ráfky jsou fakt široký, nevim konkrétně jak u tohohle modelu ale myslim, že nejednomu pravověrnému silničáři by z toho praskla cévka. Co se týče řízení je pravdou, že se to vedlo překvapivě dobře přestože včera funělo jak prase :-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

4.10.21 09:03

KUBULA: Tohle je fakt zajímavý. Napadlo mne ještě pár dalších možných výhod.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

4.10.21 09:01

Příspěvek obsahuje product placement :-D a věta „že potřebuju něco s nižšími ráfky“ je v tomto případě zábavná. Jinak kolo moc hezké. Včera jsem na cyklokrosu v Bernarticích koukal na něco podobného a hodně mě tam zaujalo že přední ráfek měl vnější šířku větší než ten zadní. Tady je to to samé. Majitel říkal, že se to díky tomu lépe řídí ve větru a to hlavně v bočním. Zajímavé.

Reagovat
Danhill
Danhill

4.10.21 07:28

Už z náhledu jsem si říkal, že to vypadá jako Budějcká stoka :-))

Kolo moc hezký, tohle bych si dokázal představit u sebe a to nejsou silničky moje krevní skupina :-))

Reagovat
Kysky
Kysky

4.10.21 06:41

Krásnej stroj!

Jakej úsek myslíš tím “”takové krátké místní “pavé”” ? Kromě Budějckýho náměstí :D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

3.10.21 21:56

Tož nevypadá špatně na Spešla :-)

A taky je supr, že není až tak patrný, že to vůbec Spešl je ;-)

Reagovat
milan.v
milan.v

3.10.21 21:27

Jo, Aethos, Specialized silniční kola zkrátka umí… :o)

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

3.10.21 21:01

Nádhera, jde udělat i karbonové kolo jednoduchých tvarů.

Reagovat
Coural
Coural

3.10.21 20:38

Rozhodně to patří k tomu hezčímu, co jsem v poslední době viděl. Hlavně, že to nemá debilně podseknuté zadní vzpěry.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

3.10.21 20:03

Nimrod, VN neni muj a nemam dovoleno ho publikovat vcelku

Plyšáku, rozhodně míň než kdybych si ho chtěl v tomhle setupu koupit :) hele maj podmínky na webu :)

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

3.10.21 19:57

Kolik chtěli za to půjčení?

Reagovat
Nimrod
Nimrod

3.10.21 19:55

a dočkáme se někdy toho vana nicholase?

Reagovat
nooski
nooski

3.10.21 19:53

Tohle je jedna z nejlepsich silnicek soucasnosti. Vsak ji taky delal Peter Denk ze :-) Moje Evo 1. i 2. generace mluvi jasne.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.10.21 19:50

Jo, no tak jasně, tohle by docela šlo. Zvlášť kdyby z toho kola bylo toho trochu nějak víc vidět. :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

maajkee 1
jardalee 5
DaD 28
antuch 22
Sulka 1
cyklista86 9