Kde se stala chyba?

Přidat foto

Na mílích mi vytekl tlumič přes štělovátko komprese a já si nějak naivně myslel, že to přetěsním a bude to OK. Jak to teď vidím, tak jsem hodně rád, že jsem dojel… S obrovským štěstím ten tlumič ještě dalších 400 km držel vzduch…

(vloženo 20.8.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Hadato
Hadato

23.8.21 09:40

rotker: Zajímavé vědět. Tohle je bohužel tlumič z 2018.

Reagovat
rotker
rotker

23.8.21 08:19

právě proto mají modely 2021 vč. DPX2 tu pístnici tuším o 1 mm silnější

Reagovat
Concorde
Concorde

20.8.21 19:45

Tohle je celkem běžný defekt, nejen u foxu

Reagovat
Hadato
Hadato

20.8.21 17:45

ricky: Právě proto jsem se ptal. Ty dodací lhůty jsou peklo. Koupil jsem jako náhradu SR Suntour Edge, tak jsem na to zvědav. Tohle asi vyřeším samo-domo. Náhradní pístnici jsem našel, ale asi to zabere nějaký čas, než to dojde.

Reagovat
ricky
ricky

20.8.21 17:34

Podařilo se mi sehnat nový tlumič s Evol komorou za poloviční cenu (7tis.). Jinak jsem psal Švecovi a podle nich bych sice oprava stála cca 3000,–, ale problém je s termínem dodávky náhradních dílů, která se dneska počítá řádově v měsících. Jinak kromě té pístnice tomu nic dalšího nebylo, akorát jak jsem to rozdělal, tak vypadla taková drobná pružinka s malým pístkem, což bylo součástí asi toho štelování komprese.

Reagovat
Hadato
Hadato

20.8.21 16:54

ricky: Řešil jsi to nějak sám doma nebo jsi to posílal na servis? Bylo tomu ještě něco nebo jen ta pístnice?

novas752: Samozřejmě, obdobně to má většina tlumičů, nicméně, alespoň u toho DPS Trunnion, co mám (165×40mm), je opravdu blbě řešeno. Ta propouštěcí díra vychází ještě do ztenčení stěny kvůli závitu a do toho tam i začíná závit. Je to opravdu nešťastné řešení. Vě výsledku jsou tam hned dvě místa koncentrace napětí, ze kterých se jednoduše rozšíří thlina. Kdyby tu díru dali o kousek dál nebo zkrátili to zúžení, bylo by to daleko pevnější.

Počítat s tím, že se rám krouti nebude, zvláště u XC kol, na které tyto tlumiče převážně míří, mi přijde jako dost zcestné.

Reagovat
ricky
ricky

20.8.21 16:04

Nejsi v tom sám, taky mě to potkalo.

Reagovat
novas752
novas752

20.8.21 13:56

Prakticky stejně to mají udělané všechny malé vzduchové tlumiče a i většina větších (mimo např. FOX X2), není to špatný design tlumiče ale rámu, který na tlumič pustí i jinou sílu než v ose tlumiče. Jakmile to s tlumučem kroutí a ohýbá tak to je špatně.

Reagovat
Hadato
Hadato

20.8.21 13:41

BTom1: To samozřejmě být může, ale vzhledem k mým ca. 70 kg i s věcma mi to spíš připadá jako poddimenzované. Samozřejmě to může být tuhostí rámu/zadní stavby, ale dle mého by měly tlumiče něco vydržet. Předpoklad, že se tlumič kroutit nebude je celkem zcestná.

Reagovat
BTom1
BTom1

20.8.21 13:10

Hadato:ano špatný dedign ale kinematiky ramu

Reagovat
Hadato
Hadato

20.8.21 11:47

Ta tenká tyčinka je tam volně – slouží ke štělování komprese a jako lockout. Zlomená je pístnice (ta černá tlubička pravo nahoře). Zjevně nejsem první s tímto problémem. Někoho do té pístnice napadlo navrtat díru pro průtok oleje a pak pak to přesně v tom místě praská. Osobně to považuji za špatná design.

Reagovat
TheJD
TheJD

20.8.21 11:12

Rozumim dobre, ze ta tycinka ze spodni casti tlumice ma byt pevne spojena s vrskem tlumice a je tedy nahore ulomena?

Reagovat
TJK
TJK

20.8.21 10:50

krupy krup :-D

Reagovat

Další galerie z kategorie

petrun 0
Meridabiker 16
Sulka 2
Micey 30
matbiker 33
natureman42 9