Superior Team Elite (2021)

Přidat foto

jo MTB tretry

Omotávání není moje silná stránka ale ujde to

Přišlo to klasické svrbění kdy jsem si říkal, že to chce upgradovat kolo a tentokrát byla na řadě silnička (nebo teda „gravel“, kterého používám jako silničku). Dlouho jsem přemýšlel jestli novou nebo upgradovat existujicí a nakonec jsem se rozhodnul pro upgrade. Čas ukáže jestli to byl dobrý nápad. Přišlo mi, že nový rám mi zase tolik nedá a bude to extra drahý, páč u levnějších modelů se mi moc nelíbily barevné kombinace a osazení. Než koupit kolo a pak ho přeskládávat tak jsem si rěkl, že udělám jen maličký upgrade. Však to znáte.

Zvolil jsem Sram Force, protože se mi nechtělo tahat s kabelama a kola Zipp a pak se to nějak nabalovalo. Nakonec zůstal jen ten rám s vidlicí a hlavko. Shánění komponentů trvalo věčnost ale pře pár týdny jsem to konečně poskládal a myslím, že správně.

Zvolil jsem 1×12 převody protože bydlím na hané a kopce tady moc strmý nejsou a zatím můžu říct, že mi to stačí. Mám v záloze ještě převodník 46z ale možná bych víc užil 36z do kopců

Kolo se mi líbí. To je jeden z důvodů, proč jsem použil ten rám. Detaily zpracování jsou otřesný ale celkový vzhled a barva je fajn. A co do jízdy jsem taky spokojen. Kola se točí, Je to pevný. Posed celkem sedí. Sedlo z eBaye bylo trochu překvapení ale jsem s jeho komfortem spokojen.

Dal jsem tam Lezyne Mega XL computer tak uz aspoň vidím na čísla i když josu menší a nemusím pořád přeskakovat mezi stránkama.

Najezdil jsem na tom zatím ani né 300km tak pořád trochu ladím.

(vloženo 20.6.21)

sewi
Ohodnoť bajk: (4.4  / 48 hlasujících)
Značka Superior
Model X-Road Team Elite
Modelový rok 2016
Velikost L
Hmotnost 8.1
Rám Superior Carbon Road Race CRB
Vidlice Full Carbon UD
Hlavové složení FSA no.42 ACB-A
Kliky Sram Force 1 D1 DUB s quarq meřičem výkonu
Středové složení Sram DUB PF30 86.5mm
Měnič Sram Force eTap AXS D1
Řazení Sram Force eTap AXS
Převodník Sram Road X-Sync 40z
Kazeta Sram Force CS XG-1270 D1 12sp. kazeta 10-36z
Řetěz Sam Force D1 Flattop
Náboj přední ZIPP ZR1
Náboj zadní ZIPP ZR1
Brzda přední Sram Force eTap Flatmount s 140mm CenterLine XR 2P kotoučem
Brzda zadní Sram Force eTap Flatmount s 140mm CenterLine XR 2P kotoučem
Brzdové páky Sram Force AXS D1
Ráfek přední ZIPP 303 S TL DBCL
Ráfek zadní ZIPP 303 S TL DBCL
Dráty ZIPP
Pedály Crank Brothers EggBeaters 3 Black
Řídítka ZIPP SL 70 Aero Handlebar 420mm
Představec ZIPP SL Sprint 31,8mm 110mm
Sedlovka ZIPP SL Speed Seatpost - 20mm Offset
Sedlo Karbon z Číny
Pláště Schwalbe Pro One 28mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Smazaný účet
Smazaný účet

22.6.21 10:34

Designově je to pěkný, kolo Ti dělá radost a proč měnit rám co funguje? Ja sám postupují stejně… nové kolo je strašně drahé a funkčně si moc nepomůžeš…

Reagovat
mr.antik
mr.antik

21.6.21 10:38

Je to hezký, vizuálně je ta jednoplacka super, já bych ji určitě neutáhnul a hlavně bych se bál velkých skoků. Trošku mě překvapila ta vysoká hmotnost s jednoplackou, přitom všude samej karbon…

Reagovat
maverick82
maverick82

21.6.21 10:16

Mě se to moc líbí. Poskládaný je to neotřele a jako celek se mi to líbí. Měl jsem tenhle rám (v jiné barvě) a vlastně se mi s ním moc loučit ani nechtělo. Funkčnost je čistě na tobě a tvým apetitu.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

21.6.21 08:01

Nadherna barva, fakt pekna silnicka. Ze silnice nemam tolik zkusenosti, ale chapu argumenty pro 2× neco, ale jak pisi, nemam zkusenosti… kazdopadne 5*

Reagovat
cyklista86
cyklista86

21.6.21 06:38

sewi jak tu pisou ostatni a me o tom taky vyskolili. Nejde tak ani o to jestli staci nejtezsi prevod. Jde o to, ze je optimalni aby jsi nejvic pouzival stred kazety tzn. na te rovine a pak v haku, s kopce, po vetru mohl zaradit mensi pastorky a nebo naopak do kopce radit nahoru.. U gravelu ktery ma bliz k MTB a sere na rychlost, tak tam se jednoplacka da chapat, ale ty mas kolo vylozene do rychla s obutim ciste na silnici. Tam je dvojprevodnik proste idealni. Pak mas prevody jak do kopcu, tak na roviny se skupinou silnicaru a pod.. Ale jestli te bavi furt resit jestli kam jedes ti staci prevody to je na tobe.. :)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

21.6.21 00:21

Kolo super, s tou jednoplackou musíš vědět sám (jakože asi víš) borců v diskusi, který ví velký kuloví co a jak jezdíš, si nevšímej ;-)

Nehledě na to, že sehnat sadu 2× cokoliv je aktuálně dost hard ;-) ale zdejším odborníkum to musíš zopakovat jako tříletym dětem :-)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

21.6.21 00:04

Prevody jsou nesmysl pro normalni vyuziti. Na gravelu se 43mm pneu mam 42–10T a pri kadenci 105 to vychazi na nejakych 56km/h. 40T na silnicnim obuti je hodne lehky prevod a porad si sjizdet 10T pastorek neni zrovna idealni. Zvlast kdyz mas wattaz a chces teda obcas jet i nejake rovinarske tempo, tak prevody dojdou hned. 46T je na tenhle set-up rozumne minimum, ale v opravdovych kopcich to uz bude trosku bolet.

Reagovat
smallbrother
smallbrother

20.6.21 23:02

Se 46z se tenhle rám dokonce v SUPu prodával

Přišlo mi to docela originální. Ale do kopců musíš mít sílu. :)

Reagovat
LM
LM

20.6.21 23:00

Výjímečně i 72+ z mírného táhlého kopce (na neaero „silničce“ s 35 mm pláštěma se vzorkem, převodem 50×11 a bez nášlapů:-)).

Na biku s jednoplackou z kopce většinou nešlapu, jede to dost rychle „samo“ a beztak bych akorát nabral pedálem kámen nebo kořen, ale na „silničce“, pokud prudce neklopím zatáčky nebo neodpočívám, nevidím důvod proč nešlapat…

Reagovat
sewi
sewi

20.6.21 22:30

Asi takhle: Jednopřevodník je kompromis dokud nebude něco jako kazeta 10–52 s 14–15 prěvody aby měla malý kroky na silnici. Já ale nejezdím Tour nebo Giro takže na rovince mi 45km/h stačí a to s tema 40 zuby ve předu jde. Lehčí převody potřebuju výjmečně ale když jsou potřeba tak je to nějak důležitejší abych ten kopec vůbec vyjet (asi dost teorie zatím jsem se s takovým kopcem nesetkal)

Zkouším to z možná časem přejdu na 46 vepředu nebo tam dám přesmykač a druhej převodník ale zatím mě ta jednoduchost jednopředvodníku příjde jako dobrej nápad a neomezuje mě to v tom jak jezdím.

To jsou tady na fóru všichni takoví machří že jezdí 60 z kopce a potřebují převodý 5:1 aby mohli z toho kopce ještě šlapat na 90 otáček? Já teda řeknu upřímně, že při takovéjch rychlostech bych se bál i když by za mnou zrovna nebylo žádný auto.

Co se pedálů týče klidně byc htam mohl dát silniční a až budu měnit tretry tak to asi zkusím.

Reagovat
smallbrother
smallbrother

20.6.21 21:54

Na horní půlku pastorků ti řetěz asi často nezabloudí, co? Tohle je spíš na cyklokros než na silnici, dej tu 46z. 

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

20.6.21 21:20

Za 5* ať slouží ku prospěchu!

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.6.21 19:34

Pěkné, ať slouží podle představ. Za 5*. Jen opravdu ten jednopřevodník a bajkový pedály bych osobně na silničce nevozil, ale je to tvá volba a plně to respektuji :-)

Reagovat
sewi
sewi

20.6.21 19:07

cyklista86: To se ti zdá.podle kalkulátoru. je 5 nejtežších převodů nad 30km/h při kadenci 90 a u toho už se dají realizovat aero zisky. Ne že by na tom řidítka měly nějak velký poddíl jde hlavně o polohu jezdce.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

20.6.21 18:58

Aero kokpit a 40z prevodnik to nejak nejde dohromady.. :D

Reagovat
Jason Voorhees
Jason Voorhees

20.6.21 18:16

Buď na klid, já to schytal za platformy a stejně je na pivko a v zimě budu vozit. Moc hezkej stroj 4+

Reagovat
mantis
mantis

20.6.21 18:13

Opatrně s tou radostí, cožpak Ty nevíš, že je jednopřevodník na silnici nepoužitelnej? Ty to schytáš :D

Reagovat

Další galerie z kategorie

Mican_1 1
MCS 5
mirdanb 4
pumpy 5
vlkuc 1
Skream 7