Dárcovský kus
Z 20" (viz. profil) jsme na 90% vyrostli, přišel čas na nový projekt. Opět recyklát… Dárcovské kolo: Ghost MISS RT 5700, model 2008, size M. Použitá původní vidlice Manitou Relic AIR 80 (překopáno na 115) a tlumič X-fusion O2 PVA. Zbytek rozdán, vyhozen, .....
Postupně jdou do popelnice a do krabic v dílně všemožné řezací, brousící přípravky, 3D tisky prototypů úchytů přepákování a tlumiče. Vládu postupně přebírají tmely, brusné papíry, filery a laky.....
Na rámu jako takovém už toho moc není – vlepit průchodky a vymyslet jak potáhnu bowden a hadici k zadnímu kolu. Prcek je ještě prcek, tudíž teleskop sic máme, ale letos ještě zůstane v krabici. Přípravu na ovládání ale musím udělat teď.....
Aby jste mě mohli náležitě zkritizovat a napsat že je to úplně špatně, tak pár čísel, aby bylo o co se opřít:
Seat tube lenght: 335
Seat tube angle: 72
Head tube angle: 65
Head tube lenght: 100
Wheelbase: 1050
Top tube lenght: 485
Chain stay lenght: 415 (jo, jako každý jezevčík, co má možnost nahodit 26")
BB: –10
Fork lenght: 496
Standover: 500
Reach: 340
Stack: 455
Front/rear: 115/115
Snad to budeme mít na 3 sezóny a já budu mít svůj pokoj......
(vloženo 25.3.21)
1 1/8… tim je pravda akcni rádius ve vyberu vidlic omezeny :-((( Ted tam je to tezitko, ale to je vyvazene tim, ze se dala pekne modifikovat. Libila by mi tam reba nebo nejaky dt swiss. Ty se s rovnym krkem budou shanet blbe. Na druhou stranu mit tam konickou trubku, tak se u toho vybrusovani v pripravku poseru :-)))))
čau, hele možná už to tu někde bylo, ale dával jsi tam tapered hlavovou trubku, případně něco jako 1,5", nebo jsi tam nechal 1 1/8?
A co tepelná úprava po vaření? Jako vím, že to holku uveze i bez toho a sváry asi neprasknou, ale řešil si to? Jinak velmi povedený.
Ja se vždycky strašně stydím, když vidim takový nějaký projekt, jaké jsem jelito. Klobouček před tebou.
Easy: to uz by znamenalo v podstate uplne jiny s novy ram :-(… predek ok, tam by stacilo nezvedat zdvih. Souhlas. Vzadu ale vyssi zdvih oproti originalu vzniknul pouze tak, ze je jinak posazeny tlumic – zvedl se zdvih a zplostila se progresivita, coz je u biku co bude vozit decko od 25–40 kg vlastne plus.
Vychazel jsem z jedne premisy: nehybat s uhlem podsedlove trubky. Pokud byc pohnul s timhle, vsechno by se strasne zkomplikovalo. Vsechny vypocty, vsechno prototypovani bylo o tom, ze s timhle jsem nehybal. BB je ale stejny jako byl u darcovskeho biku: predne – krk je jinde a niz, vidle je roztazena, ale zase je polozena o 5st. oproti originalu. Vzadu je to podobne – je to ctyrcep HorstLink. Tim ze jsem sklopil horni cast zadni stavby o tech 13st. posunula se mi osa o 8mm nahoru
Co je ale duluzite: na stole se mi vali schemata s geometrii Clashe, Trailcraftu a nakonec i RockyM., coz je diky tomu ze jde o hybrid (24 nebo 26) v podstate identicka koncepce. Vsechna cosla mi vychazeji vicemene podobne.
Kamaro: myslis tim Matbikera, vedouciho teto me semestralni prace? Co rika? Znas to: jako kazdy jiny vedecky pracovnik je prisny, vecny, ale vzdy prispevha s pomoci a radou. Treba ted bude zkracovat kliky…
Jestli mám tedy napsat jednu kritickou poznámku, tak bych osobně šel cestou 100/100 mm a snažil se dostat BB co nejníž. Blbý je, že dostat BB dolu bez nějakýho masakru je dost těžký. ..
Hodně pěkný! Ať se dílo daří i dál a těším se na další a další fotky!!!! :)
25.3.21 13:02
Klobouček :) Vždycky si říkám, že má někdo sakra štěstí, když je tahkle šikovný.
Jsem zvědavý co na to řekne matbiker? Lezeš mu totiž do zelí… :-)
Je to dobrý, povedená úprava.
Hele kdyz uz mas pripravky, tak bys jich mohl sfouknout jeste par na prodej, coz? ;)
Šel bych teoreticky do reby s rovným krkem. Ale popravdě: znova se v něčem vrtat, to se mi moc nechce. Začneme takhle, když uvidím, že to má smysl řešit, budu to řešit. Tady u toho krámu jsem třeba neváhal uříznout kus pístnice pod pístkem ve vzduchové komoře abych ji zvětšil..... U něčeho dražšího bych si to rozmýšlel jinak…
Mateřské píše že 12,4 kg (asi bez pedálů)…
Ale tady asi nic těžkého nebude: WTB i19 na nábojích Force (= Novatec), pláště lehčí neseženeš, duše Foss, karbon řidítka (čína), Kliky zkracované na 140 (čína), třmeny Magura MT6, páky SLX, řazení XT a šaltr XTR 12s. Kazeta sic čína ale psáno že 395g (ZTTO)… Jako 8 to nebude určitě, ale těžítko by to být taky nemuselo.
Jediné co je váhově příšerné, je vidlice. Jenže to je ještě stará a poctivá kompletně rozebiratelná vidle, co byla v ceně a já nemusel moc váhat při úpravách, jestli to nezničím… Funguje. 2400g.....
hele…tohle je luxus, co ti mám říct:-)
Už víš nějaký nástřel váhy?
Já teda teď taky stavím 24, ale bude to komplet carbon a rád bych se dostal pod 8 kg
Po strašně dlouhém několikahodinovém čumění na rám jsem horní trubku použil. Pravda – tlouklo se ve mě trošku to, že kdybych použil novou rovnou štangli, asi bych se dostal o nějakých 8–10 mm níž s délkou podsedlové trubky, ale to místo kde se potkává štangle, přepákování a je blízko zadní stavba, by vypadalo pitomě.....
Přepákování a zadní stavba zůstala, jenom je horní část o 13st sklopená níž.