Sportovní kolo

Přidat foto

Zdravím. Kolo mám doma již několik let. Bylo zachráněno ,před sešrotováním,což by podle mě byla škoda. Evidentně se někdo snažil ,před více než 60 lety postavit sportovní kolo a myslím, že se to i povedlo. Samozřejmně v rámci možností. Říditka budou patrně pocházet z První Republiky ,byla poměrně široká a tak je někdo amatérsky poohýbal a zůžil a rázem z nich byly ještě víc sportovní.Zadní nába má závit na obou stranách ,aby kolo mělo alespon dva různé převody. Snad to mělo fungovat i tak že ,když se dojelo pod kopec,tak se kolo vyšroubovalo a otočilo na lehčí převod a jelo se dál.Hlíníková láhev je dnes velká vzácnost a tak posloužila láhev ze Sportisima.

(vloženo 7.2.21)

mojcek mojcek
Ohodnoť bajk: (2.7  / 9 hlasujících)
Značka Tourist
Model Sport
Modelový rok 1955
Velikost velká
Hmotnost +-18 kg
Rám Tourist ,ocel
Vidlice pevná
Kliky klínek
Náboj přední Eska
Náboj zadní Velamos
Brzda přední ráfková
Brzda zadní ráfková
Brzdové páky Favorit,ocel
Ráfek přední ocel
Ráfek zadní ocel
Řídítka Prvorepublikové berany
Sedlo Favorit
Pláště obyčejné

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Jakobo
Jakobo

7.2.21 23:32

Prave tim, ze je to ocel je to snadno opravitelne (pro toho, kdo to umi) bez nasledku.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

7.2.21 23:31

No chapu, ze se ti do toho nechce. Ale pokud bys ve stodole nasel stareho veterana s bouranym blatnikem, asi bys to tak nenechal a nejezdil na srazy veteranu s domlacenym autem. Tady bych se aspon zeptal ramare, jak by to slo narovnat, jestli v lisu za studena, nebo by musel rozletovat mufny a na kolik by to vyslo. Mozna to neni tak vyjimecny ram, presto je skoda nechat to tak kvuli vlastni neschopnosti a pohodlnosti a delat sobe i kolu ostudu.

Reagovat
mojcek
mojcek

7.2.21 15:40

Pláště drátové, ne falcové. Představec je dostatečně dlouhý. Rám nechám tak jak je. Kolo nechám v tomto stavu. Tak se dochovalo a tak ho i nechám.

Reagovat
mech1
mech1

7.2.21 14:18

Bude to 40–635 pláště ale podle ráfku už drátová patka.

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

7.2.21 13:44

Celý kolo dejme tomu, ale ty řidítka jsou hnus.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

7.2.21 12:01

Jeste bych ti vrele doporucil zkontrolovat, jak hluboko je predstavec. Tady to totiz vypada na dalsi kotrmelec, ale zato poradny.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

7.2.21 11:56

To musel byt poradna mrda! Zkus promluvit s nejakym ramarem, zda by byl ochoten ram trochu srovnat a co by to obnaselo. Ramaru je po cele CR porad dost. Stalo by to zato, toto je opravdu hruza.

Reagovat
mojcek
mojcek

7.2.21 11:44

Rám je použitý z obyčejného pánského kola. Rok jsem napsal 1955±.Ráfky jsou obyčejné ,ne falcové.Kolo sice prodělalo čelní náraz ,ale i tak se na něm pěkně jezdí.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

7.2.21 09:49

Je to zajimave. Ram bude urcite starsi nez 1955. Napis tourist evokuje esku, ale vubec netusim jestli se delal uz v te dobe. Paky a brzdy vypadaji na prvni favoritacke a pokud je to tak tak je to dnes velka vzacnost. Kola patri k ramu protoze to vypada na falcove pneu.

Je jen skoda ze to dostalo takovou ranu. Ram, vidlice a hlavne riditka. Docela bychbse bal na tom jet. Jinak je to moc pekne a osobite kolo a pomerne zachovalem stavu.

Reagovat
mech1
mech1

7.2.21 09:23

Podražená vidlice a ohnutý rám. Jinak zajímavý dobový pokus.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Mican_1 1
MCS 3
mirdanb 4
pumpy 5
vlkuc 1
Skream 7