Po 10 rokoch vymenený Giant TCR COMPOSITE 2 2010 za TCR ADVANCED PRO 2 DISC 2020. Čím menej jazdíme tým drahší bicykel kupujeme :) už to nie je že ho potrebujeme ale proste chceme :) karbónové kolesá, bezduše, obojstranný power meter, kotúčové brzdy, ........ Jediná zmena bola predstavec zo 100 na 80mm, pretože starý bicykel bol Sko a nový je M(170cm) Inak ten starý bol o vyše pol kila ľahší ale skoro po roku jazdenia neľutujem vôbec :)
(vloženo 14.12.20)
Značka | GIANT |
Model | TCR ADVANCED PRO 2 DISC |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 8,2 |
Rám | Advanced-Grade Composite, disc |
Vidlice | Advanced-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer, disc |
Kliky | Shimano Ultegra, 36/52with Giant Power Pro power meter |
Středové složení | Shimano, press fit |
Přesmykač | Shimano Ultegra |
Měnič | Shimano Ultegra |
Řazení | Shimano Ultegra |
Převodník | Shimano Ultegra |
Kazeta | Shimano Ultegra, 11x30 |
Řetěz | Shimano Ultegra |
Náboj přední | Giant SLR-1 Disc WheelSystem, 12mm thru-axle |
Náboj zadní | Giant SLR-1 Disc WheelSystem, 12mm thru-axle |
Brzda přední | Shimano Ultegra hydraulic |
Brzda zadní | Shimano Ultegra hydraulic |
Brzdové páky | Shimano Ultegra hydraulic |
Ráfek přední | Giant SLR-1 Disc Composite WheelSystem 42mm |
Ráfek zadní | Giant SLR-1 Disc Composite WheelSystem 42mm |
Dráty | Giant SLR-1 Disc WheelSystem |
Pedály | Shimano Ultegra |
Řídítka | Giant Contact SL |
Představec | Giant Contact SL |
Sedlovka | Giant Variant, composite |
Sedlo | Giant Contact SL (forward) |
Pláště | Giant Gavia Course AC 1, tubeless, 700x25, folding |
Kroser – jak jsem psal – měřeno, že ty jsi „nebyl schopný“ změřit rozdíl je zvláštní. Stačí ty páky přiložit k sobě…
7700 je stará páka, je krátká, ale pokud jsi jí zkusil, tak víš, jak skvěle to řadí.
Polopol – tenhle GT rám jsem jezdil přes 50tis km a připadal mi úplně v poho, geometrii asi nejpovedenější kolo co jsem měl. Klidně bych si ho koupil znova, prasknul mi -( Dualy 2×9 jsem měl 105ku, ty staré páky mi nepřišly tak dobré do ruky jako modernější, určitě lepší 2×9 Sora než ta Miťova 7700 Dura, pro mě
Hodně pěkný, za 5.
POLOPOL: ad hlucnost shimana – taky jsem to resil po prechodu z Campy (u poslednich 2 generaci 105ky) a zasadni roli ma nastveni b-screw.
Polopol: na tom GT je pravě ta nepovedená Ultegra 9 speed. Konkrétně páky, chrastily jak pytlík šroubků :D
Ještě by mne zajímalo, co všechno dokáže ten Giant wattmetr zobrazit na Garmin zařízení, díky.
Míto, duru jsem nikdy žádnou nejel, ale měl jsem teď o víkendu možnost projet se na tomhle https://www.bikepedia.com/…keSpecs.aspx?…. A brutální, na tom už by dneska nikdo nejezdil. Kolo fakt pro tvrdaky. Ne jak ty dnešní kola, že kterých hlavně nesmí bolet zadicka a chybět lehký převod. :-D. Ale už bych takové na furt taky nechtěl…
Polopol: je potřeba trochu zkoušet a najít kompromis, navíc na pákách se dá nastavit jak daleko od řidítek bude samotná páčka.
Marušák: to by mě teda zajímalo jak jsi to měřil, já jen posílám dál svoji zkušenost. Na svém kole jsem přecházel z mechanik R7000 na hydrauliky R8000, stejný kolo, řídítka, nastavení, jen jsem přehodil páky, třmeny a žádný rozdíl v reachy jsem nebyl schopnej změřit ani na pocit jsem rozdíl nepoznal prostě to bylo stejné dlouhé jako před tím.
Polopol: zkus se někdy projet a řadit na Dura Ace 7700. Ostrý a tvrdý krok, nejlepší, co mi prošlo rukama. Zbytek 9 speed sad stál tehdy za velký kulový.
KRoser – to je teorie. Tvé tvrzení o rozdílu reache pák je nesmysl – měřeno. A to co radíš ohledně natočení řídítek/pák známe…
Kroser, jasně, ale pak se zase blbě rádi a brzdí při dolním uchopu. Zas at to shimano jen nehanim. Posledních 15 let jsem jezdil campu a zvyknout si na shimano mi trvalo asi tak 10 minut. U současné ultegry me mile překvapila velice příjemná ostrost řazení. Když jsem zkoušel starší sady, vždycky mi vadila gumovost a pocit, jakoby Lanka byly natahovací. Tahle funguje fakt pěkně. Akorát je hlučná na horních pastorcich. Sice nerad, ale musím uznat, že nějaký racionální důvod stavět, nebo shánět kolo na campe asi už ani není. Ani ten Design už taky není, co býval. Škoda.
Parádní raketa, ta modrá je prostě boží. Ten rozdíl v délce Shimano pák (hyraulika a mechanika) je v milimetrech ne centrimetrech. Určitě bude rozdíl způsobený pozicí pák na obloucích a natočení oblouků. Natočením oblouků dolů a pák nahoru se dá kolo zkrátit někdy až o 3cm bez a nemusí se kupovat představec. Ten obrázek mám jako šablonu na nastavení již léta.
Dad – tento výklad mne nenapadl. Tímto se omlouvám Miťovi, tak jsem to opravdu nemyslel:-).
Kdepak suchou větev. Začínal jsem na tehdy nezvykle lomených řidítkách Modolo. Vadil mi jejich sklon dolů před brzdovou pákou, nahradila je ridítka Ritchey Logic se zpětně lomeným obloukem dole. Celkem dobrý, ale byla dlouhá. Další pokus se jmenoval FSA compact. Nebyly špatný, ale řidítka z Giantu mi padla lépe. Hlavně verze s placatým horním úchopem je pohodlná. Tak jsem si sjednotil řidítka na silničce, krosce i zimáku. Stejné mám i páky. Teď jedno kolo ubylo no (Šméčko).
Miťo – nojo, když ty na silnici dřepíš furt. Ty by jsi tam mohl mít suchou větev a nevšimneš si:-). Ale tak jasně, každému sedí něco jiného. Mě nejvíc vadilo místo v prvním oblouku hned nad pákou, kde byla hodně slabá. Snad by to vyřešila tlustější omotávka, já to vyřešil výměnou + ještě tou omotávkou:-).
Ja je jezdim od jara a taky na nich nevidim zasadni problem. Oblouky jsou takove moc kulate, taky mi uplne nesedi, ale zvykl jsem si a nevidim v tom extra problem.
Vidíš, a já na řidítkách Contact SL jel 603km jízdu HK – Drážďany – HK.
JD – všechno. Vždy po 50 km jsem myslel, že mi upadnou ruce. Nahoře žádná opora, dole zvláštní, zbytečně dlouhý úchop kde jsem ani po několika změnách nepochopil jak se mám vlastně držet. Před tím jsem měl ne Treku obyčejné jednoduché Bontragery RL navíc na podstatně méně komfortním kole a nic takového jsem neřešil. WCS jsou na mne až moc tvarovaná (horní úchop je fakt velká plocha, ale dnes asi standart), ale jak jsem psal – jiná liga. Za mne – první věc na vyhození řídítka contact sl…
miťo – samozřejmě. Milimetr tady, milimetr tam. Ty WCS na mém kole nejsou náhodou – nejkratší reach co jsem našel, jenže už origo Giant řídítka jsou krátká, takže na délku to moc neudělalo. Jinak ale jiné kolo, ta origo Giant řídítka byla tragédie. WCS je jiná liga. Ty páky by ale snesly ještě kratší oblouk.
Polopol – naprosto stejná zkušenost. Výběr velikosti podle starého kola, jenže páky dávají 2 cm navíc+1cm na délce rámu a to je hodně. Nakonec jsem zkracoval jako asi všichni. A jestli jsi měl Campu tak ten rozdíl může být ještě větší. To ale není zlo kotoučů, ale chyba rámaře, který když osazuje obří páky měl by s tím počítat už v geo rámu.
Kolo co má rotkaf je takový metalicky modrý. Tenhle efekt někdy dělá u Xiaomi noční režim, nebo HDR. Polopol má jinou výbavu, moźná i tím pádem jiný odstín. Vyřešilo by to setkání obou majitelů kol a společná projížďka a fotka ;-)
Hydropáky jsou fakt dlouhý, jsem rád, źe mám mechaniky a ráfkový brzdy.
Obě modrá kola: líbí se mi tohle starší provedení rámu bez vyříznuté hlavovky s rovnou plochou vzadu. Ať vám kluci oba modrásci dělají radost.
Má to na vyšší výbavě tak možná je ta barva jiná. Každopádně obě kola super :-)
Pavelmisar, naživo mi ta barva na mojem kole přijde stejná, jak na autorově fotce. Popravdě, že by dělali 2 odstíny modré mě ani nenapadlo. Možné to ale je.
Polopol: Ta barva podle mě je jiná.
Za 5*, nemůžu jinak.
Ohledně těch pák, jeden z důvodů, proč jsem kupoval Tcr, byla skoro shodná geometrie s předešlým kolem, které mi sedělo skvěle. Akorát jsem si neuvědomil, jak obrovské ty páky jsou, takže mi to nakonec udělalo 2 cm navíc oproti pákám od Campy. Potupně jsem to vyřešil 10 cm představcem, takže páky ok, ale při horním úchopu za řídítka za tím sedím jak za stolem. Celkově jsou ty kotouče dle mého jenom zlo.
Jinak velice oceňuju, jak autor tu barvu dokázal hezky vyfotit. Já to párkrát zkoušel a vždy to dopadlo nějak takhle :-D Děs
Touš – páky humpolácky nepůsobí ony humpolácké jsou a nejen, že blbě vypadají, ale mě osobně nepadnou, pořád nevim jak je vlastně držet a vzpomínám na 10sp. „ráfkovou“ Ultegru:-((.
Líbí moc. Ať ti vydrží dalších deset let. Nebo vlastně ne.
Jo a jinak krásné kolo, měl jsem ho ve výběru :-)
Touš: To dělají ty kotouče (aspoň si to teda myslím) :-)
Je škoda, že ta váha kol je čím dál vyšší. Ty brzdové páky při tomhle pohledu působí děsně humpolácky. Ale jinak pěkné.
Moc pěkné! Ať dlouho a dobře slouží.
Jachym: Jojo, ta fotka… :))
Jak píše Jáchym, mě takové srovnání vždycky zajímá.
Mě by zajímalo srovnání se starým TCR. Vím, že jsi ho dřív měl. Jen teď nikde nemůžu najít tu fotku ;))
Jo a ještě: hezky jsi ho vyfotil, tady málkodo umí pěkně vyfotit TCR!
Klidně jsi tu fotku starého mohl nechat, ale to je fuk. Jak stará, tak nová silnička parádní, za plný počet.
Tyjo, Giant… jako bych to už někde slyšela…
né, vtip :-)
Teda prdlajs tomu rozumím, ale tohle kolo se mi moc líbí. Ta barva je krásná! Na košíku máš upevněnou bombičku? To je šikovný…
ORM: vzdyt je to stejny kolo, jen jina generace :-)
Ta modra je pekna, uz se tesim az nejakeho uvidim na zivo.
:)))
Chlapi v pohode, fotka zmazaná aby som nič neporušoval hlavne nie v tomto núdzovom či výnimočnom stave. Šupnem ju sem
@Trojnohý: Tak jak bys nazval cloveka jako ty? Rebel? Rotkaf ma pekne nove kolo, dobre vyplneny profil, ale fotka jineho kola do profilu jineho kola nepatri. Pokud chce udelat porovnani, muze to dat do normalni galerie.
Moje Lko má 7,9 s celkem těžkými pedály. Když se budeš trochu snažit tak to půl kilo možná ještě shodíš:-).
@Trojnohý: Nez ze sebe udelas idiota, tak si precti pravidla teto kategorie.
Bych si na jeho místě nechal i toho starýho (pokud to teda neudělal). Jdou docela dobře dohromady. :)
Pěkná kola.
"už nie je že ho potrebujeme ale proste chceme :) "
Snažím se být v tomto tvrdá, do lesa Růžemka stačí! Ale začínám to chápat :-D
Konfekce, ale velmi pěkná. GiantLiv je sázka na jistotu, dělat s kompozitem opravdu umí. Vizuálně tomu hodně pomohly záplety a svezení na nich bude též někde jinde – v porovnání se základmími hliníky.
Pod sedlem je integrované světlo? Jestli ano, byl by odkaz?
Pěkné kolečko,plný počet bodů......taky jsem měl,ale silnice mě úplně nenadchla.