Novej bike, po několika letech na starém hliníkovém MaxBiku Leuser jsem si splnil dětský sen a koupil tuhle karbonové raketu. Zatím je dojem takový že jede opravdu Epicky, posed mi skvěle sedí a oproti cca 15,5 kg je to opravdu změna. Jediné co jsem doplňoval je ovládání blokace vidlice z řídítek a měnil představec na 90mm. Více info doplním až bude mít kolo něco naježděno.
Edit.: převodník s 32 zuby zatím budu nechávat, zajímalo by mě jaká investice se do budoucna nejvíc vyplatí. Vyměnit kola nebo vidlici abych ušetřil pár set g? :)
(vloženo 23.10.20)
| Značka | Specialized | 
| Model | Epic HT | 
| Modelový rok | 2020 | 
| Velikost | L | 
| Hmotnost | 12? | 
| Rám | Specialized FACT 11m, XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing | 
| Vidlice | RockShox Judy Gold 29, Remote Lock, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 100mm of travel | 
| Kliky | KLIKY SRAM X1000 Eagle, DUB, 175mm | 
| Středové složení | SRAM DUB, threaded BB | 
| Měnič | SRAM SX Eagle, trigger, 12-speed | 
| Řazení | SRAM NX Eagle, 12-speed | 
| Kazeta | SRAM PG-1210 Eagle, 11-50t | 
| Řetěz | SX Eagle, 12-speed | 
| Náboj přední | Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 24h | 
| Náboj zadní | Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h | 
| Brzda přední | Shimano MT-501, hydraulic disc, resin pad | 
| Brzda zadní | Shimano MT-501, hydraulic disc, resin pad | 
| Ráfek přední | Specialized XC 29, 25mm internal width, disc-specific, tubeless ready | 
| Ráfek zadní | Specialized XC 29, 25mm internal width, disc-specific, tubeless ready | 
| Dráty | DT Swiss Industry | 
| Řídítka | Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp | 
| Představec | Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise | 
| Sedlovka | Specialized, alloy, single-bolt, 30.9mm | 
| Sedlo | Body Geometry Power Sport, hollow Cr-Mo rails | 
| Pláště | Fast Trak, Control casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3" | 
mantis, NX neni nic špatnýho, řadí to dokonce líp než starší GX ale co mam zkušenosti ze servisu tak, když jezdí někdo víc a silověj tak to jde do kopru velmi rychle.
Je to dobrá sada pro nenáročný ježdění ale fakt to neni na nějaký větší “bomby” :-)
Užívej si radost dokud můžeš, protože co nevidět Ti tu bude odborně vysvětleno, že na SX a NX nelze jezdit a koupil sis předraženej šmejd :D
U amerických značek klasika, super rám a osazení za ty prachy nic moc, MT-501 brzdy mívají i kola za 100tis.
Je pravda, že z velké části jsem vybíral očima hlavně kvůli rámu, s tím že do budoucna má potenciál pro různé přestavování, což je škoda vzhledem k ceně. No zatím výrazně nějaký omezení nepociťuji :)
Lachtis, kola jsou možná těžší .-) ale jak píšu s kolem ženy jsem se dostal na 12 s pedálama a dvouma košíkama :-) sic v eSku stejně mi to tu lidi nevěří. :-D
Stejně je to irelevantní já si kupoval COMPA kuli rámu – stejně půjde přes zimu překopat :-D
Hovado_cz: tak to teda cumim, kdyz treba tenhle Gisnt ma v eLku bez pedalu prave tech 12kg. Pritom osazeni plus minus stejne, mysleno vahove. Otzka, co zaplety a plaste no. https://mtbs.cz/…ike-technika?…
Rám super,osazení nic moc,škoda,postupně to stejně vyměníš za GX a výš.At´ dobře slouží.
Lachtis 12 to má s pedálama v eSku ;-) ale neřešit tenhle epic jede jak ďábel :-)
Moc pekny ram, tohle spesl umi. Vaze neverim. Vzhledem k osazeni a eLku tohle bude bez pedalu spis k 12kg.
5*
23.10.20 16:55
Takovej pěknej rám a takový komponenty na to věší :(