Aktuální stav po výměně některých dílů - viz popis.
Původní stav - řídítka Alloy Compact 420 mm, představec ONE Race 110 mm, sedlo Selle Royal Seta Performa, kazeta HG400-9 11-32.
Pořízeno jako laciné popojíždědlo a pracovní dojížďák coby nástupce starého Felta ve škodovácké akci za 9. Oproti originálu jiná řídítka, představec, sedlo a kazeta, vše z vlastních zásob. Bicykl mnoha zdejšími experty zkritizovaný zejména na základě nápisu na rámu a cenovky. Nekupoval jsem ho jako závodní raketu, co jsem od něj očekával, to přesně splňuje, je to prostě levný pracant, nic víc a nic míň. Za plnou cenu (teď už ho zase nabízejí za 24) bych o něm ani neuvažoval, ale s cenovkou horší bazarovky jsem prostě neodolal a zatím nelituju (pravda – má to najeto teprve cca 500 km)…
(vloženo 10.1.20)
Značka | Superior - Škoda |
Model | Road Elite |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | M - 540 mm |
Hmotnost | katalog 9,6, v reálu neváženo |
Rám | SUP - alu X6 Ultralite |
Vidlice | Carbon UD |
Hlavové složení | FSA Orbit C-40 NO.42/ACB |
Kliky | Shimano Sora R345 |
Středové složení | Shimano BB-ES300 |
Přesmykač | Shimano Sora R3000 |
Měnič | Shimano Sora R3000 SS |
Řazení | Shimano Sora 3000 |
Převodník | Sora 50/34 |
Kazeta | Tiagra CS-HG50 9s 12-27 |
Řetěz | KMC X9 + Master Link 9s |
Náboj přední | ONE KT QR |
Náboj zadní | ONE KT Sport light QR |
Brzda přední | Tektro R312 |
Brzda zadní | Tektro R312 |
Brzdové páky | Shimano Sora 3000 |
Ráfek přední | Weinmann Flier 24H |
Ráfek zadní | Weinmann Flier 24H |
Dráty | Sapim Race Black |
Pedály | Shimano PD-M 520 |
Řídítka | Ritchey Comp Curve 400 mm |
Představec | Easton EA90 120mm |
Sedlovka | ONE Race Alloy |
Sedlo | Fiz:k Antares |
Pláště | Schwalbe Lugano 700x25C |
Jo jo, Specialites TA 50+36 tuším mám, ale myslím, že mají i 38 nebo dokonce 39 na kompakt pavouky na klikách…
tromboonen: zatím jezdím 53/39 nebo 52/38 a 10ku 12/25 a zatím to stačí v rámci Moravy všude. Pravda na Mravenečník od Loučné jedu až v létě, protože na jaře na to ještě není forma a nerad chodím pěšky :-). Časem asi přejdu na 50/38 a 10ku 12/27, možná by stačilo i 13/27, jezdit rychle (nad 50km) z kopce už nemám zapotřebí… zdraví mám jen jedno
mykovec: mysli na nás amatéry/postarší… já si dal velkou práci, abych dostal na jednici „neatraktivní“ kompakt, pak jsem řízenáím osidi chvíli jezdil na starým ocel dojížďáku 53/39 i s 20 kg na zádech do dost velkých kopců a jo, vzpomněl jsem si proč to byl ten „jediný“ rozměr, ta absence megaskoku mezi velkou a malou je fakt fajn, akorát do kopce to nemusí stačit (vzadu taky rád co nejmenší skoky 1× nebo maxi kazety fakt ne a 10 sp pro kompatibilitu se vším…), na druhou stranu většinu času se nemám s kým vystřídat, takže 53 není nutný, v místních zvlněných a relativně nízkých, ale stejně dost brutálních kopcích místama… tak jsem dosáhl „relativně“ podobné mezery tím, že jsem nechal 50 velkou a dal co největší malou co by ještě šla na kompakt kliky (FSA SLK) a hele, je to fakt dobrý, vzadu 12–25 tuším, to celkem dávám, kdyby byla nějaká extrémní akce typu Alpy nebo něco tak, tak si holt přibalím jako zálohu tu 34 malou nebo větší kazetu a na místě přehodím… ale bez rovinky s ideálníma podmínkama a/nebo skupiny není 53/39 a 12 nebo 11–23 ideál pro smrtelníky bez občasnýho tahouna. Za mě „škodifka“ OK, měl jsem něco staršího hlínu z druhé ruky za víc a o moc lepší to nebylo, včetně zadní stavby, ale stejně fajn dokud jsem konečně nepochopil geometrii a nedokonalosti mého „vzrůstu“ Škodifky auta jsme opustili, protože nám je furt někdo kradl, nebo všechno z nich… ale tohle bych nejen na dojíždění klidně bral, škoda min tloušťky plášťů, ale jak se říká, těžko na cvičišti…
To maajkee: 1/nemám rád kompakty – skok 34–50 mi přijde moc velký, 50z na velkou by mi stačilo, ale 34z je použitelná jen do kopce, trochu tomu může pomoct kazeta od 11z, ale ta 11ka je jinak více méně zbytečná a pak chybí pastorky na druhé straně…
2/ 9kolo v rozsahu 12//27 je moc hrubý – velký skoky – to nemám rád
Na tomto rámu je nejvíc škoda že má tak zmršenou zadní stavbu.
Hodnocení 4,5?
Hmm, asi už jsem starej nebo to jen lidi dávají proto ze ti stalo málo peněz? O penězích to přeci není ne?
Jako chápu že za ty prachy je to dobrej kup, ale vzhledově mi to teda nepřijde dvakrát pěkný a ty dvě usmolený fotky tomu taky nepřidávaj. No nic :)
Jestlipak by byl stejný počet zákazníků, kdyby napsali gumy 25mm max, a to ještě na některých velikostech? Zimák za mě teda ne.
Tak na trošku lepší silničaření mám zpřevodovanýho Artura, tohle je na lenošení a cesty do/z práce…
Super kolo, vše co je potřeba, tak má. Na silnici sice ne zcela vhodný převody, ale každýmu vyhovuje něco jinýho…
Za ty prachy kolo na pohodu (pracant, zimák, dojíždědlo…) ideální.
Jediná škoda je, že se tam nedaj nacpat alespoň 28/30 pláště, což by leckomu na to „dojíždění“ připadalo ideálnější a pohodlnější (možná taky jeden z důvodů, proč se vyprodávaly za tuhle cenu).
Ale jinak za ty prachy opravdu hodně staré nebo jeté obyčejné bazarovky solidní.
Za ty peníze paráda, ať dělá radost…