Posed stále ladím a tento představec umožňuje podstatně snížit předek. Postupně to snižuji a uvidím kde se to zastaví.
Rodla jsou širší než je pro mě obvyklé, ale v terénu je to přínos...
... nejezdím na tom jen po šotkách a spíše vyhledávám bikové trasy.
Když jsem tuto barvu viděl v katalogu poprvé, tak jsem ji okamžitě zavrhl. Pak jsem to kolo přece jen koupil, ale s tím, že na jaře půjde z baráku. Nemožné se však stalo a barva je jednou z věcí kterou na tom kole neskutečně žeru.
Upgrade - Bontrager Aeolus Pro 3V. Proti továrním zápletům o vesmír jinde. Lehčí, mnohem tužší a 108 záběrových bodů je naprostý luxus :)
Před nedávnem jsem se konečně po letech dokopal dát na svoje CX kolo bezdušové širší pneu a šel to projet s tím, že jsem od toho moc nečekal. No a neskutečně mě chytla ta syrovost projevu jízdy v terénu, odezva v pedálech, zrychlení a hbitost manévrování. První jízdu jsem si užíval jak kdyby jsem jel na kole poprvé:) Proto jsem se rozhodl pořídit to, co zde vidíte. Alu jsem vyměnil za uhlík a geometrie závodního CX kola byla nahrazena přece jen trochu komfortnější gravel geometrií. O dost jsem snížil předek, ale i tak je to pořádný skok v pohodlí proti CX. Rám mnohem lépe pohlcuje rázy od kol a i rodla a sedlovka tomu velkou měrou pomáhají. Pláště Nano 40C jsou na těchto širokých ráfcích o 2 mm širší. Jedou jako kráva a hlavně to tomu kolu hrozně sluší:)
Když to shrnu, tak ani nepamatuji, kdy jsem se na kole tak velmi bavil. Jezdil jsem toho opravdu hodně, ale tohle je fakt pecka. Co ho mám, tak jsem na ostatní kola nesedl a v nejbližší době to ani dělat nehodlám.
(vloženo 29.9.19)
Značka | Giant |
Model | Revolt Advanced 1 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 8.7 kg, jak je na foto |
Rám | Advanced Composite - barva Wine Purple |
Vidlice | Advanced Composite, karbonový sloupek OverDrive, 12mm pevná osa |
Kliky | SRAM Apex, převodník 40 zubů |
Středové složení | SRAM GXP, press fit |
Měnič | SRAM Apex |
Řazení | SRAM Apex |
Kazeta | SRAM XG-1150, 10-42 zubů |
Řetěz | SRAM PC-1110 |
Náboj přední | Bontrager |
Náboj zadní | Bontrager |
Brzda přední | SRAM Apex 1, hydraulická |
Brzda zadní | SRAM Apex 1, hydraulická |
Brzdové páky | SRAM Apex 1, hydraulické |
Ráfek přední | Bontrager Aeolus Pro 3V, vnitřní šíře 25 mm :) |
Ráfek zadní | Bontrager Aeolus Pro 3V |
Pedály | Shimano XTR |
Řídítka | Giant Contact XR D-Fuse, 31,8 mm, 5° ohnutí k jezdci, flare drop |
Představec | FSA 70 mm / 25 stupňů |
Sedlovka | Giant D-Fuse, karbonová |
Sedlo | Giant SL Forward |
Pláště | WTB Nano 40C |
Dík, rozhoduju se jestli Nano 40 nebo Rambler 40 a nebo Trigger Pro 38.Výběr je prostě moc velký:-)
TK75: Tak dnes vyzkoušeno i na asfaltu. Švih kolem 50km a musím říct, že i tady mě velmi mile překvapilo jak pěkně jedou. Vzadu 3.5bar a vepředu 3 bary. V těch širokých ráfcích dost na tvrdo, ale tlaky budu ladit časem, teď na to nebyl čas. Z kopce a při rychlejší jízdě nad 30 km/h parádně hučí :)
3.10.19 08:32
MartyM: Moje váha je asi rozbitá, protože pokaždé když vážím nějaké katalogové kolo, tak to nikdy nesedí s údaji od výrobce. To samé kamarád. Přišel s tím, že jeho full má 10 kg a já mu to, s tím jeho setupem co měl na biku, nevěřil ani omylem. Po zvážení to bylo 10.8 kg. Takže pokud si věci sám nezvážím, tak to beru s velkou, ale velkou rezervou. To tvoje kolo bych také rád viděl a to myslím upřímně, bez ironie.
Marty: Tak nám toho superlehkého oldskůla ukaž, ať vidíme, jak to má vypadat, aby to bylo o půl kila lehčí ;-).
A hele ono to není celé černé, ono je to vlastně fialové. Tak to jo, to je super. Moc pěkné kolo. Líbí se mi i naladění na daný terén, mě to takto dává smysl. Jinak podkopnuté vzpěry taky moc nemusím.
Vypadá to velice pěkně, naživo musí být ta barva totální! Ale co na tom proboha tolik váží? Vždyť je to o půlkila těžší než můj nepoužitelný 26" old school celopevňák 2×10… :-)
pecka, jen ten představec –17 a pod ním 30mm je tak trochu designově mimo :D, ale to je drobnost lehce řešitelná po doladění posedu
Presne tohle jsem chtel napsat: vyhodit podlozky a dat normalni predstavec.
Zoidberg: ona se tato barva dost špatně fotí a to jsem se docela snažil. Je to metalíza a navíc chameleon, co má více odstínů a tak trefit tu nejhezčí já prostě nedokážu.
Ten předek už s největší pravděpodobností zůstane tak jak je a proto tam budu dávat klasický představec. Tím zmizí i jedna velká podložka pod ním, takže to bude snad i o dost lépe vypadat.
orm: mě ta 40-cítka stačí. Jak jsem už zmínil, tak na tom jezdím převážně bikové trasy, kde o stojky a dlouhé kopce v terénu není nouze. Naopak na silnici s tím bude jezdit jen přes zimu při budování vytrvalosti. Pro tento účel tyto převody s přehledem postačují.
Spartacus: a to je i důvod, proč jsem vzal Revolta a ne TCX. Revolt má přípravu na blatníky, což je pro mě, po zkušenostech s bastlením úchytů na TCX , celkem podstatná věc. A rodla pod úrovní sedla mít musím. Nedovedu si představit jezdit se sedlem ve stejné úrovni jako řídítka a nedejbože kdyby byla ještě výš. Posed paní radové je mi naprosto cizí.
1.10.19 15:50
30.9.19 19:14
30.9.19 17:44
krasný kolo, už se mi asi finalizuje co budu pořizovat:) jen jestli to bude jedno placka nebo dvou:/
30.9.19 17:38
mě vždy fascinují ty debaty k jednoplacce (stejně už nic jiného nebude) – copak na gravelu s balóny šlapu v 40+km/h po dlouhou dobu? Neměl jsem si vzít silničku nebo prostě nešlapat a ztratit 10sec? 40/42 do kopce – to jako jedu na gravelu dlouhé stojky v brutál terénu? Neměl jsem si vzít spíš MTB? Pod pojmem univerzální kolo si člověk představí jakýs kompromis ve všech směrech, asi s tím nepojedu časovku ani týden v Dolomitech
@Archer: Oproti profilu uz vozim oboje, jak XT kazetu 11–42, tak XX1 a GX kazetu 10–42. Z kopce tezky prevod schazi. Tam kde jsem drive mohl na silnicce tocit prevod 53×11, tak ted uz slapat nemohu. Pomer ted 4 vs. 4.8.
@DaD: U tebe bych cekal vetsi placku :-). 40T mam ja a to jsem tlustej s malou vykonosti. Presel jsem z 42T, protoze jsem potreboval lehci prevod. Na silnici, zvlast slapave sjezdy nad 50km/h, tezsi prevod schazi. V terenu s lehkym prevodem take problem nemam. Na gravel pouziti to staci.
Marušák: Tak ono záleží jak si na tom s výkonností. Pro mě třeba jsou ty převody na roviny moc lehké a jezdím jen asi poslední tři pastorky. Ale jak jsem už psal, to kolo používám téměř výhradně na trasách MTB na Křivoklátsku a v okolí Karlštejna, kde o kopce není nouze a tam ty lehké převody vítám.
robsol: já chci jezdit rychle v silničním posedu v mtb terénu a proto mám gravel. Samozřejmě to má svoje limity (z kopce), ale plusy rozhodně převládají. Proto je to i výborný KOM-hunter.
29.9.19 20:32
někdy mi připadá že ten sloping se dělá naprosto zbytečně velkej, navíc až dost vysoké hlavy, k tomu „podkopnuté“ zadní vzpěry a je to takové „zvláštní“. Nana se nádherně hodí.
Vyniká na prašných, udusaných polních cestách.Tam je gravel krásně rychlé a živé kolo.
DaD: WTB Nano se tam skvěle hodí.
robsol: Presne z toho duvodu, ze je to kockopes a ideal pro lidi, co treba maji jen jedno kolo.
Kolo moc pěkné.za mě čistě za design 5*.
Jen pořád nechápu k čemu ty gravely jsou vlastně dobré. Asi jsem stará škola :D.
Když si chci zajezdit rychle vezmu silničku, když mám chuť na terén i klidně s kombinací silnice tak si vezmu MTB,
Tahle kategorie je kočkopes a není nevyniká ani v jednom z uvedených použití.
Bohuzel pretrvava trend kratkeho reache a vysokeho stacku… to je takovy mor vsech gravelu :(
Diky tomu se temer na zadny neposkladam.
Barevne je to moc hezky. Timhle smerem by mel giant jit. Vypada to lip nez jejich tradicni korejske omalovanky :)
Parádní, 5*