Materiál na transplantaci.
Pacient připraven!
Sestro, nachystejte nástroje a pitný režim!
Přesmykačí ČÁÁU!
A hliníková milenka na cucky
Výroba díry do rámu (posvědcená od PH z RB ;-))
Nakonec největší výzva bylo povolit pedály, což jsem neudělal hned ještě na kole :-(
Takže začínáme!
Specifika nasazování kazety e*13 - hodně namazat bajonet
Je tam slečno, můžeme si tykat ;-)
První švih, poladit pozici pák a tak.
Takový detaily, 3D vytisklá custom krytka na kostku DM, páč standardní nepasuje
Zaprášenej pohon. Úplně super, chrochtám blahem!
Periskop nahoru, periskop dolů!
Uklizený řídítka.
Aktuální kombo obutí koza/pes (Onza Ibex+Canis) je na traily naprosto ideál.
Ano, přiznám to, podlehl jsem B-F masírce a kolo přestrojil na jednoplacku. A když už bylo na rodlách vlevo dole volno, tak jsem šel i do teleskopu :-).
Celá akce trvala cca 1/2 roku a začala vlastně hned po tom, co jsem tu zveřejnil RB IQ 275 Race 2o16 EVO2. Po těch komentech jsem začal brouzdat po éšopech a bazarech a koukat, co by se kde dalo ulovit. Na přestavbu jsem měl čas, abych si to trochu ospravedlnil sám v sobě, dal jsem si cíl na 2×10 ujet minimálně litr, abych to aspoň trochu ojel, než to pošlu dál.
Vychytal jsem tímpádem nějaký jarní slevy (kazeta) a něco našel na bazarech (kliky). Mezitím na trh přišel novej teleskop OneUp se super poměrem váha:funkce:cena. Než jsem jej ale objednal, byl fuč. Takže jsem pak čekal do půl prázdnin, než jej zase naskladní a rovnou vzal i šišku na unašeči Switch. Samože díky novým komponentům jsem si „mohl“ nakoupit i nový nářadí, páč nový kliky chtěly nový střed a ten nový klíč, ehm.
Skládání už byla celkem paráda, užil jsem si pár super večerů a s kupou štěstí a návodama u youtube jsem to dal do kupy. Následně během prvního švihu doladil detaily (polohy pák a páček), s kolegou vyrobil custom krytku na kostku přesmykače a už jen jezdím.
První pocity? Mám najeto tak 2 kila po Brně a okolí (Jedovnice, kus vodárny, křížovka, skalky, atd.). A? Super! Šiška mi přijde, že se mi líp otáčí klikama, řazení fičí hore/dole šimaňácky jak po másle a teleskop je fakt návykovej. No.. ale abych nebyl jen samá duha a štěstí, tak už zase začalo něco okolo sedlovky vrzat… možná ližiny (ty sem mazal!), možná sedlovka v rámu samotná (tu jsem nějak nepromázl). Na to ale časem přijdu.
Teď už jen řeším, jak tahat EDC (česky KPZ), páč kapsička pod sedlem není kompatibilní s teleskopem. Zatím je duše na rámu a novej košík má v sobě monterpáku a pár bitů.
(vloženo 12.9.18)
Tak jasně, rám nejlíp od Spešla, 38 převodník, sedlo z kopca dolů a narok můžu jezdit místo Kulhoše, stejně už vypadá, že ho to nebaví… jo, žertuju ;-)
…tak,že je třeba vymenit rám jsem úůůplně zapoměl :)))…
…jo a vozim vpředu 38 z…takže je to samozřejmě nejlepší :)) …a ty bys měl samozřejmě taky :))
Jasně kucí… já sem rád, že umotám 32t a vy na mě s 34 a 36… už jen čekám, kdo nabídne 38mičku :D. Ale abych nebyl nevděčnej, díky moc za nabídky, ale asi zatím nevyužiju, sice mám letos dobrou sezónu, ale zase až tak ne ;-)
A to jsem tě měl rád skoro jako vlastního, ale Budvar bude nepřekonatelná překážka :) Ne, klidně si to pij, aspoň zbyde pořádný pivo na mě ;)
Ta E13 kazeta není podle všeho moc šťastné řešení.
Budvar mám rád, na ten mi nešahej! Navíc se hodí barevně, to jako hlavně, to dá rozum, ne? ;-)
Já to měřím stejně a nechal bych to takhle, ale přišlo mi, že shimanisti by to ještě zkrátili. Tak asi ne :-)
@hovado + sibiz: nabastlit by to šlo, ale prostě nebylo by to ono a já sem už dost starej na bastlený řešení (oprostím se teď od toho, že kombinace řazení Shimano, kazety e*13 a řetězu Sram je sama o sobě bastl :-))
@Polka: K tomu řetězu… jakože větší tah zlepší chod? Popravdě jsem nasadil řetěz, hodil na nejmenší a naměřil tak, aby hazka měla položený ramínko ale přesto tam byl tah. Takže rezerva 2 články (1 pár) tam asi i je. Nechával jsem si ji částečně i pro případ, že bych se rozhodl pro 34t převodník, což unašeč Switch unašeč umoňuje. Ale 32t ovál vidím teď jak naprosto ideál a univerzál, zůsanu z něj, takže bych moh řetěz zkrátit…
sibicz: asi zbastlit by to teoreticky šlo ale jezdit na bastlu neni uplně to pravý ořechový.
Polka: jestli to nebude tim, že ani na jednej fotce nemá řetěz na kašpárkovi :-) plus se šiškou nechceš mít ramínko uplně našponovaný ale jestli mi něco uniklo tak se omluvuju
Ten návarek přesmyku bych odbrousil, ale to ti asi už kvůli záruce RB nepovolí :-)
Se divím, že najednou nikdo neřeší tu délku řetězu, u Shimana přece všichni psali jak to má bejt daleko víc napnutý…nebo v kombinaci s e13 je to zase jinak?
No kliky RF Turbine mají rozteče 80/140, takže nabastlit na to 32t převodník by bylo asi sci-fi. Já nad tím ale nepřemýšlel, nějak jsem se rozhodl, že to nebude úplně kompromis, ale že k systému 1×11 budou i kliky s DM jednopřevodníkem. A díky mé RF mánii moc na výběr nebylo, jen jsem čekal na ten správný kus ;-).
Takže pokud by někdo ty kliky Race Face Turbine 2×10 /175mm chtěl, tak jsou k dipozici, protože využití pro ně teď bohužel nemám…
Proč si vlastně kupoval komplet nový kliky? Nebylo lepší nechat tam ty starý s klasickou roztečí 104mm? I když ty je asi stejně použiješ na nějakym jinym projektu, ne?
Evo3 v našich bajcích jistě bude… ale zatím testuju. Až to trochu vychytám, tak to umyju a snad i pořádně nafotím ;-)
Lanzinho, tak vpa ma ode mne 5* už od první generace – poctivej profil a jako bonus jeho zápal pro věc ;-) ale Evo 3 by bylo dobrý ;-)
Tak tohle bych rád viděl mezi našimi biky :) myslím po tomto upgradu.. určitě 5*
Tak postupně k dotazům:
.
Dík chlapi za komenty a tipy! Bajku zdar ;-)
Pekny!! Zda se mi to, nebo ty plaste Onza jsou na 2.25 sirsi nez vetsina jinych znacek v tomtu rozmeru?
Ano, pro neznale situace, nevrze ta vrchni cast na orechu, ale vetsinou ty bajonety, kteryma se nacvakava ta spodni cast kazety na vrchni. Mne to nastesti nevrzalo a moji, ktera na ni ted jezdi, taky ne.
Mě nejrychleji „vysychá“ vazelína mezi spoji kazety. Tam kde se do sebe spojuje. Docela přemýšlím o tom řešení s plastíkem co jsem viděl někde na netu.
Kdyz tak slysim o mazani orechu pod kazetou, coz takhle misto obyc vazeliny pouzit medenou pastu nebo rovnou grafitovou pastu…mozna by pomohla…
…na každýho jednou dojde :))…
…a protože jsme na B-F, tak bych si dovolil podotknout,že JÁ bych tam dal vorla :))…a teleskop pryč :)) …
…ale jak už tu bylo mnohokrát řečeno, je to Tvé kolo…a jako takové se mi moc líbí…
…tak ať to sviští a kilometry s výškovými metry ať pohodlně přibývají…
Přidávám se k prosbě o více detailů ohledně té úpravy rámu pro vnitřní vedení teleskopické sedlovky. To by mě zajímalo ukrutně moc (výběr těch s externím vedením je skutečně mizerný).
Ještě mě zarazilo, žes zainvestoval do dražšího jedenáctkovýho řetězu od SRAMu. Má to proti tomu 280 Kč stojícímu PC 1110 nějakej benefit?
co přesně stou kazetou mažete? Sundáte z ořechu a máznete mezi kazetu a ořech nebo kde?
Jako vždy super foto i příběh. Osobně bych za to ta prachy nedal, to už rovnou nové kolo :)
Doufám, že se ti kazeta bude fungovat lépe než mě, taky musím opravdu často mazat.
Taky stejná zkušenost s E-13. Ze začátku vydržela bez vrzání 700 km a teď to musím mazat cca po 150 km. Co se mi osvědčilo tak když mi začne vrzat na švihu poleju to vodou z lahve a domů to vydrží potichu. Doma namažu :(
Diru do rámu jsem vyráběl uplne stejne a a téměř totožném místě. Jen na jiném rámu
Ubrousky doporučím kupovat v sekcích auto moto. Jsou napuštěné alkoholem nebo něčím a lépe utírají šmír. Vím že ses neptal, ale není zač :)
Vždy si rád čtu ty tvoje story. Příjde mi, že jsme proti tobě břídilové, protože ty furt něco tvoříš.Každopádně palec hore!!!
Kazeta e13 mě bohužel (nejen mě) pěkně vrže :-( tak každých 100km musim rozdělat, vyčistit a znovu dát vazelínu.
Misto krytky bych tam hodil voditko retezu proti padani. Na Ali jsou k sehnani pekne za dobrou cenu. Prestavba pekna.
@vpa007: Zajimala by mne ta tvoje uprava ramu pro teleskop. Delal jsi to sam a v RB ti rekli jak to udelat? Potreboval bych u sveho ramu udelat totez a tak by mne zajimaly zkusenosti. Diky.
Add EDC/KPZ: na Scicon taštičku sem už koukal, je to jedna z variant. Prostě řeším, kam ideálně dát duši, monterpáku a základních pár inbusů, možná mininýtovačku (na lepení už peču). Duše na rámu je takový guerilla řešení, jako jo, ale není to ono. Měl jsem v oku různý řešení Spedialized SWAT, Topeak Ninja Pouch, ale nakonec jsem (prozatím) vzal Giant Proway Stash. Ale zatím to neřeší tu duši a nepotřeboval jsem to použít. Tak nevím…
Přesně tak, gumy jsou na mlíku už dávno, duša je něco jako prezervativ v peněžence (jen pro všechny případy :-)). Jinak dík borci za pozitivní reakce! ;-)
Máš víc nářadí než já, budu na tom muset zapracovat :) Hezká přestavba.
nomecz, myslím, že Vpa má bezduš. ale asi bere sebou náhradní dušu :-) jinak super post
Tobě by normálně měly bike e-shopy vyplácet provizi. Vždycky když vidím jak něco upgraduješ přemýšlím co bych udělal a něco taky házím do košíku :)
Podle me by sis mel vest nejakej DIY blog – ten fotokomix s vyladenejma detailama (pivo) me uplne nuti taky neco rozdelat a predelat :)