Zvýšení tuhosti rychloupínáku

28 nepřečtených
  • Jakub Semerád

    Ahoj mám tam z rychloupínákem a je to celkem na nic kotouč v zatáčkách cinká dá se nějak zvýšit tuhost rychloupínáku? V historii jsem našel nějaké rychloupínáky od dt-swiss má někdo skušenosti? Nebo nějaké jiné typy?

    0 0
    • nooski  

      A jaky upinak tam mas ted? Bohuzel kristalovou kouli jsem nechal v robote.

      0 0
    • Fazzy  

      Vyhledat – RWS – enter

      https://www.bike-forum.cz/…iss-rws.html

      0 0
    • milan.v  

      Tip na typ – RWS, jak už padlo…

      Nicméně mám zkušenost s RWS na zimáku, cinkajícím kotoučům tě to stejně nezbaví, navíc jsem je vyměnil za Roval titanové upínáky a rozdíl tam není vůbec znát…

      Kotouče zkrátka cinkají i na super tuhých kolech, teď mám hodně tuhá kola s prakticky nepřekonatelnou boční tuhostí a stejně mi dnes nové rovné kotouče cinkaly…

      0 0
      • plzakj  

        Jak vlastne cinkani kotoucu souvisi s tuhosti zapletu? Vzdyt na te nabe se to asi nehne, ne? Neni to spis kroucenim ramu?

        0 0
        • Cavendish  

          Tuhostí vidlice a rámu. Výplet s tím nemá nic společného maximálně tělo náboje.

          0 0
          • plzakj  

            Jo. Z toho ale plyne, ze RU mu to cinkani nevyresi.

            0 0
            • Cavendish  

              Ne no, maximálně se to nějak zmírní.

              Ale mě na 28” e-biku na RÚ kotouče necinkají vůbec. Tak si potom vyber no

              0 0
              • plzakj  

                Ja mam RU vzadu na CX a taky necinka pod mymi 95kg. Vpredu PO. Je fakt, ze ten hlinik od cannonu je poradne tvrdej.

                0 0
                • šlapatko  

                  Záleží na tuhosti rámu a váze jezdce. Dobré upínáky jsou obyčejné kovové shimana. Brzdu je dobré seřídit pod jezdcem. Po sesednutí se občas divím jak se rámy kroutí.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Rám ebiku není často žádný peříčko, víc materiálu=vět­ší tuhost

                0 0
            • Fazzy  

              S tužším RU by se měl zmenšit pohyb nohou vidlice vůči sobě, tudíž to možná nic nevyřeší, ale vliv by to mít mělo.

              0 0
        • milan.v  

          Žil jsem v domnění, že kroutící se kola, celkově, se kroutí i ve vidlici, což má vliv na kotouč, asi mylně, když se nad tím skutečně zamyslím…

          0 0
          • Hrabex1  

            Nema na to zadny vliv vyplet a podle me ani typ RU. RU je pouhopouhy tahlo, ktere tlaci patky remu nebo vidlice na osu kola. Kdyz budu chtit ten tlak zvysit, RU trochu pritahnu a bude jedno, jestli bude z oceli nebo z neceho jinyho.

            0 0
            • Fazzy  

              Pouhopouhy tahlo neni uplne presny. Zasadni je tuhost spojeni nohou, coz zarucuje duo naboj-osa. Vetsi prumer osy dela tuhle dvojici tuzsi. Utazeni RU na to ma jen castecnej vliv.

              0 0
            • skaj  

              To je omyl, samozrejme ma i vyplet v realu vliv. Jde o to, kolik torzni sily prenese vyplet na ram a kolik ji „pohlti“ vlastni deformaci.

              A samozrejme na na to ma vliv i typ RU, zalezi jak velky bude spoj, jak tuhy bude sam o sobe RU – tedy kolik pohybu povoli vlastni deformaci atd.

              Tim nerikam, ze vliv obojiho je zasadni. Ale rict, ze tam neni, je nesmysl. (A navic oboji – jak hodne tuha kola, tak vymena RU je v praxi – nekdy – pozorovatelne)

              0 0
              • Hrabex1  

                vim, ze na starym kole jsem mel na vnitrni strane patek videt v laku obtisk zajistovaci kontramatky na ose. Rozhodne to nevypadalo, ze by ten spoj nejak „pracoval“. Ale verim, ze kdyz nebude RU dostatecne utazeny, problemy budou.

                0 0
        • Rychlej turista  

          Zcela zásadně. Pokud výplet povolíš, zmizí vešeré problémy s cinkáním, bez ohledu na vše ostatní :-D

          Stačí rukou zmáčknout kolo a vidlici (přitáhnout k sobě) a sledovat, co to dělá s mezerou mezi kotoučem a desičkami. Jedna praktická ukázka je lepší, než 100 let teoretizování :-)

          Bo tuhé kolo lépe ohýbá vidlici a tím se mění výše uvedená mezera.

          1 0
      • Pedro404  

        Tuhost kol, jestli myslíš výplet, je snad pro cinkání kotouče irelevantní? Kotouč je na nábě, takže jde o tuhost spoje náboj – patky.

        Popřípadě by mohly bejt lepší spíš málo tuhý výplety, který zapružej ve výpletu, aniž by kroutily nábou s kotoučem v rámu.

        0 0
    • HT Adam  

      Mohu doporučit BBB wheel fixed, sice odpadá možnost rychlého sundání kola ale drží v rámu/vidlici o dost lépe

      0 0
    • šlapatko  

      Před pevnýma osama se používaly a stále používají náboje s širší osou. Přední 9mm a zadní 10mm. Dá se sehnat, Novatec, Hope, dt swiss. 9mm osu vozím na předním kole a kotouč ani necinkne. Zadní mi škrká a nepomáhá nic.

      0 0
    • gek  

      Zdravím, rád bych se v tématu zeptal na můj problém. Mám karbonovou vidlici a kolo na rychloupínák. Na obrázku je vidět, že patka vidlice je dost široká a osa náboje by mohla být klidně delší. Určitě by se tím zvýšila pevnost. Jsou to RU konusové náboje Shimano. Existuje nějaká delší osa?

      Děkuji

      0 0
      • Vilém  

        Nezvysilo by se nic. Leda bys dal osu na matky.

        0 0
      • Hrabex1  

        ty si asi myslis, ze cela vaha sedi na zavitu osy, ale tak to neni. Ta vaha je na stycne plose patky a matky na ose. Proto musi byt RU dostatecne utazeny.

        0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.