• Trojci

    Ahoj,

    mám dotaz na majitele vidlice RS Revelationa U-turn Air. Ve vidlici mi během stlačení o 2–3 mm cvakne. Není to žádná rána, jen takové jemné klapnutí – slyšitelné však je zřetelně. Máte někdo s něčím takovým zkušenost? Dělá to jen na počátku zdvihu – když se o vidli opřu a pohupuju s ní, tak je tichá..

    Prosím jen smysluplné odpovědi.. Děkuji.

    0 0
    • PePu  

      Na tento problém jsem narazil na MTBR, bohužel si už nepamatuji řešení (nejspíš výměna MoCo). Tuším, že se to projevovalo jen pokud byl zdvih nastaven kdekoliv mimo krajní polohy (tj. 100 a 130 mm). Zkus v tamním fóru vyhledat clunking noise v souvislosti s Revelation. Kvůli tomuto projevu bych bral spíše pružinovku.

      0 0
    • Trojci  

      Ještě bych to po dnešním ježdění specifikoval – tenhle zvuk to vydává jen pokud se tlak v negativce blíží tlaku v pozitivce (třeba 140/120)

      při 140/90 je to zticha – ale u tohohle nastavení se mi zase nelíbí, že vidlice pořád naráží na horní doraz..

      Jinak ta možnost změny tlaku v negativce – to je teda gól!! :o)

      to je fakt miliarda různých možností nastavení.. ale kdo hledá, ten najde! (aspoň se tím utěšuju)

      Jo, k tomu šplouchání – moje šplouchá taky :)) ale to se mi docela líbí

      0 0
      • MlokCZ  

        Možnost změny tlaku v negativce je právě téměř k ničemu. Už to tu bylo rozebírané víckrát, že výrazně větším tlakem v negativce oproti pozitivce nebo naopak menším se ničeho zajímavého nedosáhne (nebo jen minimálně, jak nepatrné zvýšení citlivosti, ale je to opravdu minimální rozdíl) ale hlavně v každém případě se dosáhne negativních věcí. Takže stejně je nejlepší foukat obě komory stejně, případně s velmi malým rozdílem.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jediný zajímavý experimenty mi přijdou v případě ježdění menšího než maximálního zdvihu. Tam je celkem zajímavé vyzkoušet nechat maximální zdvih a pak výrazně přefouknout negativku oproti pozitivce. Ve výsledku to bude podobné jako snížení zdvihu (podobné výsledným zdvihem, ne chováním), ale bude se to chovat jinak a změní to charakteristiku vidlice.

          0 0
          • Trojci  

            Není pravda, že se tím nedosáhne ničeho.

            Naopak musím říct, že mě vyhovuje vozit v negativce menší tlak než v pozitivce.

            Proč?

            Protože pokud to nafoukám 140/140 tak je kupříkladu velmi těžké odrazit se k většímu skoku – vidlice se prostě potopí a mé úsilí dokonale utlumí. I těch 140/120 co vozím teď je pro uzčitý styl jízdy nastavení moc citlivé.

            Nechápu, jak někdo může za ostatní tvrdit, že ideální je stejný tlak v obou komorách a tečka! To je prostě vrchol egocentrismu a lidská omezenost.

            Ostatně měření jež jsem prováděl (síla nutná k odtržení vidlice, průběh během prvních 7 cm zdvihu) mi jasně ukázalo, že změna tlaku v negativce ovlivní krok a chování vidlice velmi. Nikdo mi to nerozmluví, protože jsem si udělal osobní zkušenost. A jestli někdo přijde a začne mi tvrdit, že jsem se musel splést (protože kupříkladu Milan1 říká něco jiného), tak se mu vysměju.

            0 0
            • MlokCZ  

              S tím jak se chová ten menší tlak souhlasím.

              Dále píšu foukat stejně nebo případně s velmi malým rozdílem.

              Ovšem nemůžu zato, že sis pořídil vidlici s větším zdvihem a teď chceš mermomocí dosáhnout toho, aby fungovala co nejméně (tedy aby byla necitlivá a ještě se nenořila snadno do zdvihu). Navíc ještě při tom nastavení, abys měl aspoň trošku rozumný sag budeš muset jezdit i s menším tlakem v pozitivce (oproti situaci stejný tlak pozitivka i negativka) a to povede k tomu, že vidlice zase pro změnu bude při těch zkocích chodit neustále na doraz (předpokládám, že když to děláš kvůli odrazu, že taky budeš z těch skoků dopadat). A nebo budeš mít navíc ještě velmi malý sag a získáš další negativní vlastnost, že vidlice nebude dobře za jízdy kopírovat terén.

              To chování, které si dosáhnul tím nastavením zcela souhlasí s mojím předchozím příspěvkem a přesně patří pod tu část „naopak menším se ničeho zajímavého nedosáhne, ale hlavně v každém případě se dosáhne negativních věcí“ z toho minulého příspěvku.

              A pokud vidíš problém v odrážení se ke skoku u 130mm zdvihu a musíš kvůli odrazu znehodnocovat chod vidlice, tak jak se potom proboha můžou odrážet lidi při těžším FR nebo ve sjezdu s mnohem větším zdvihem a ještě třeba s citlivější pružinovou vidlicí?

              „I těch 140/120 co vozím teď je pro určitý styl jízdy nastavení moc citlivé“ Tak tady už naprosto nechápu a potom je jakákoliv diskuze těžká. Pokud je problém, že vidlice funguje, tak na to žádné argumenty opravdu nemám a už mě opravdu unavuje vyvracet představy, že fungující vidlice je problém.

              A pokud máš opravdu nějaký reálný důvod mít necitlivou vidlici (např. kvůli závodům a dojíždění na předních místech), tak nechápu, proč si koupil RVL.

              0 0
              • Trojci  

                Proč?

                protože potřebuji vidlici, co bude tak tuhá a lehká jako RVL, bude vzduchová (abych jako trotl pořád neměnil pružiny) a bude mít možnost nastavení jak na závody, tak i na pohodový ježdění s kámošema. Dále pak musela mít lock na řidítka.

                Napadá tě něco jiného za 10 000,– ? Mě ne, a proto jsem jí koupil.

                V současném nastavení mám sag 2 cm – plně vyhovuje. Po dopadech ze skoků co praktikuji jde vidlice ze zdvihu 115mm (čistých) na cca 100 – tedy ideální.

                0 0
              • milan1  

                On se Trojici vždy míchal do diskuzí a vždy měl na vše své názory, jeden z nich třeba, jak jde všechno vypočítat a podobně. No tak tady je třeba prostor si vše početně zdůvodnit. To, co tady předvádí je cesta plná omylů a je to jasné každému zkušenějšímu jezdci, prostě vyrábí ze slušně fungující vidlice necitlivý kousek. Začíná objevovat zásady známé všem akorát netuší že tyhle objevy jsou dávno známé ale on tady bere jako boj o své podivné pravdy a jde prostě cestou slepých uliček. Protože jeho přístup už znám, tak jsem se do jeho problémů nechtěl ani míchat ale ty objevy už překračují únosnou míru. nechci přesvědčovat Trojiciho, je to nemožné, chci jenom varovat méně znalé. Prosím Vás takhle rozhodně ne.

                0 0
                • Trojci  

                  Ano?

                  Tedy jedině ty víš co každému vyhovuje, že? Umíš tunit do co nejvyžší citlivosti – ale jak už bylo několikrát napsáno – to není cesta pro každého. Tak respektuj názory ostatních a nepleť se do diskusí, ke kterým nemáš co říci.

                  0 0
                  • Trojci  

                    A nauč se psát můj nick – taky nejsi mililan23 :!

                    0 0
                  • milan1  

                    Víš, on každý, kdo se nakonec naučí jezdit na citlivé vidlici s vyšším zdvihem přejde na tlaky nižší, než tady uvádíš, to je prostě zkušenost, kterou si ty budeš muset ještě objevit. Na tohle jsou totiž ty vidlice opravdu dělané a drahé jsou taky proto, že tohle umožňují. Natlakovat si potom tuhle vidlici tak, že jí na místě nestalčíš ani na 5 cm při zdvihu 130 mm, to umí i daleko levnější vidlice a taky k tomu nabídnou stejný komfort.

                    0 0
                    • Trojci  

                      A tohle také nedělám – nebo ano? A pokud mi zadní stavba chodí 100 mm a je tuhá jak čert, tak proč bych měl dopředu dávat vidlici 130 mm a nastavenou na citlivo???????

                      Tahle logika mi nějak míjí.. jak můžeš tvrdit, že každý zkušený jezdec potřebuje vidlici s jemným počátkem a velkým zdvihem? Nenapadlo tě, že na určitá kola se to nehodí?

                      0 0
                      • Trojci  

                        pokud se z nějakého důvodu nechceš podívat do mého profilu, tak jezdím na Transmission s SPV vzadu – a foukám ho tak, jak doporučuje výrobce – menší základní tlak a velký tlak v SPV.

                        0 0
                        • Trojci  

                          v rámci sladění chodu obou jednotek jsem se rozhodl k již známému nastavení 140/120..

                          tak je projev kola vyrovnadý a není to jako to pověstné „mrouskání koček“

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        O tom, že potřebuje každý velký zdvih tu nepadlo ani slovo. Pokud ti přijde ten zdvih moc velký (a z tvojich vyjádření mi to tak přijde), tak proč ho nesnížíš nebo proč si rovnou nekoupil radši Rebu.

                        0 0
                        • Trojci  

                          protože není tak tuhá

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Á, další perla.

                            0 0
                            • Trojci  

                              ty seš fakt znalec.. víš vůbec co plácáš?

                              0 0
                              • milan1  

                                Začínáš být už trochu mimo.

                                0 0
                                • Trojci  

                                  ehm, pokud má Revelation delší vnitřní nohy, tak je nad i tužší (v krutu), ne?

                                  tohle píše třeba německý Bike – ti jsou také mimo?

                                  0 0
                                  • Trojci  

                                    osovně to mám odzkoušené u Blacka Super RTWD – pokud je zdvih na maximum a vnitřní nohy jsou tedy vysunuté, je vidlice v krutu měkčí.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Tohle už začíná být jako opakovat abecedu. vyšší zdvih = vyšší vysunutí nohou = menší pevnost, samozřejmě. Naproti tomu delší nohy více zasunuté do spodního monobloku = žádný vliv.

                                      0 0
                                      • Trojci  

                                        tohle tvrzení si neodporuje?

                                        jde přeci o to samé – o vysunutí, či zasunutí vnitřních nohou

                                        0 0
                                        • Trojci  

                                          Reba se zdvihem 115 (z max 115) je tak dle mého tvrzení v krutu měkčí, než RVL na 115 (z max 130).

                                          To snad smysl dává, ne?

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Tak poslední pokus, ale pak už to vzdávám taky.

                                            To z toho nevyplývá, vůbec to nechápeš.

                                            Rozhodující je vždy jaká délka nohou kouká ven a ta je při stejném zdvihu u obou vidlic totožná, tedy tuhost stejná. To, že bude mít RVL v tu chvíli bude mít zastrčenou část nohou delší než Reba nemá na nic vliv.

                                            Oproti tomu příklad u Blacka. Rozdílné vysunutí nohou pro různý zdvih, tzn. v jednom případě je celá vidlice delší o tu vysunutou část navíc a z toho vyplývá menší tuhost.

                                            Delší nohy u RVL jsou pouze aby šel na 130mm, protože tam by už měla Reba nedostatečně dlouhou část nohou zastrčenou.

                                            0 0
                                            • Trojci  

                                              Takhle vysvětlené to beru.

                                              0 0
                                              • Trojci  

                                                Jestli mi takhle vysvětlíš, proč si nastavovat vidlici najemno a měkou, když mám tlumič s nafoukaným SPV, tak se vzdám já.

                                                0 0
                                        • milan1  

                                          Tohle je opravdu těžké, je to naprosto stejné jak s tím nastavením. Vzdávám se.

                                          0 0
                                          • Trojci  

                                            ano, vzdáváš se a neobhájil si své tvrzení – velmi pohodlné

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Ne, ty to vůbec nechápeš a hádáš se.

                                              0 0
                                              • Trojci  

                                                a co na tom mám chápat? to je pro mě jen výkřik do tmy – není to nijak zdůvodněné

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Ten příspěvek s posledním pokusem ti to vysvětlit je výše a napsal jsem ho dříve, tady jen zopakoval, že to nechápeš.

                                                  0 0
                                • Trojci  

                                  ty snad máš k dispozici měření jiné? vlastní? tomu nevěřím!!!!!

                                  0 0
                    • Trojci  

                      A k tomu tlaku – nižší tlak při mé váze 90 kg nepřipadá v úvahu – chápeš?

                      0 0
        • milan1  

          Tohle můžeš psát stokrát a dokola a zase se tu zaručeně rozepíše další objevitel netušených možností.

          0 0
          • Trojci  

            Když bude 100X dokola psát to, že foukání negativky nic neovlivní a je k ničemu, tak bude k smíchu. A nevím, jak člověk tvých zkušeností může takové tvrzení akceptovat.

            0 0
        • vlk  

          No jak u čeho, možná ne u Reby jako u vidlice, ale u sid tlumiče na zadní stavbu se tím dá dosáhnout docela dost.

          0 0
          • MlokCZ  

            Vidlice a tlumič nemůžeš srovnávat.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Protoze… ?

              0 0
              • MlokCZ  

                Protože u tlumičů má na výsledky velký vliv přepákování zadní stavby, jak to potom chceš srovnávat s vidlicemi?

                0 0
                • vlk  

                  No jo, jenže to nemá nic společnýho s tím, že když dám u zadní stavby do obou komor stejný tlak-tak je citlivoučký-měkoučký počátek kroku skoro jak s nějakou měkunkou pružinou a při šlapání se to houpe a když dám do negativky třeba polovinu, co dám do pozitivky, tak je to sice citlivé, ale nehoupavé a když tam dám 1/4 tak je z toho závodní raketa proti které je NRS houpačka a přitom to koženy hezky bere. To že na to má vliv přepákování nemaže to, že je tam poznat funkční rozdíl mezi jednotlivými nastaveními tlaků.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ten rozdíl to nesmaže, to máš pravdu, ale ovlivní ho to taky. Ale celé je to zcela nesrovnatelná situace oproti RVL. A celou dobu se tu probírá RVL a všechny vysvětlení okolo tlaků byly myšleny samozřejmě k tématu, tedy k RVL (navíc když jsem tím prvním příspěvkem reagoval přímo na vlastnosti RVL).

                    U tlumiče jsou i odlišné požadavky na chování. Tam může být třeba u některé stavby už i potřebné omezovat přílišné pohupování. Prostě tohle je mimo srovnávat s RVL a je to na úplně odlišnou diskuzi.

                    Ta moje reakce na Pá-dlistu byla trošku unáhlená a podrážděná, protože už jsem nechápal od začátku, proč najednou mám vysvětlovat chování tlumičů, když tu probíráme RVL a chování pozitivka x negativka u RVL.

                    0 0
                    • vlk  

                      Tak to jo, já to nečet od začátku a tak jsem měl pocit, že se prostě z chování jedné vidlice s dual airem zatracuje dual air jakožto řešení obecně.

                      0 0
                • cabbage  

                  na vidlici má zase vliv úhel hlavy…

                  0 0
        • filipes  

          vozim v negativce 4× vyssi tlak nez v pozitivce. Kdyz bych vozil stejny tlak, tak mam skoro-pevnou vidli. Myslim ze svoje zkusenosti a postoje prilis zevseobecnujes.

          0 0
          • milan1  

            Tohle jsou tak fantastické hodnoty, že bych velmi doporučil zkontrolovat si své huštění. Vidlice, která by něco takového vyžydovala a umožňovala při normálním zdvihu by měla určitě obrovský problém.

            0 0
          • MlokCZ  

            Bavíme se tu celou dobu o RVL.

            0 0
            • milan1  

              Tak jestli tady Filipes míchá dohromady různé vidlice, tak to je zase jedna z ukázek „porozumění“. Pokud mluví o RVL tak má velký problém.

              0 0
              • mar_tin1  

                predpokladam, ze o marz z1 sl dual air…

                0 0
                • milan1  

                  Tady lidi běžně vpadnou se svým postřehem z praxe a mnohdy je to takhle „k věci“

                  0 0
        • kesu  

          me teda rozdil mezi nafouknutou negativkou na trosku vyssi tlak nez pozitivka a nebo uplne vufouknutou na vidlici RS revelation neprijde zanedbatelnej­.Nerikam sice ze to je nejakej kralovskej rozdil ale treba pokud budu vedet ze me ceka 100km po silnici tak zvazim vyfouknuti negativky za cenu mensi citlivosti nebudu muset tolik „davat pozor“ na slapani do kruhu atd.zase se ale k tomudle da pouzit lock.Nicmene treba na tlumici bych moznost nastaveni tlaku v negativce ocenil

          0 0
          • Trojci  

            to se řeší lock-outem..

            0 0
            • kesu  

              jenze jed s lockem celej den kdyz ses na pruzeni zvyklej,todle je docela prijemnej kompromis.tu moznost ovlivnit tlak bych proste nezatracoval.Ne­rikam sice ze je to stezejni vec na volbe vidlice ale spatny to neni.A to co napsal mlok s tim prefouknutim negativky neni vubec spatnej napad-mozna by slo dosahnout nejakyho stavu rovnovahy a snizeni prahu citlivosti(teorie-nezkousel sem).Je ale otazka zdalo to za to stoji.Při „trošičku“ vetsi vaze jezdce pasivni odpor vidlice preci jen malinko straci na vyznamu

              0 0
              • Trojci  

                s tím přefouknutím negativky jsem to zkoušel – s tím se nadalo jezdit.. to bych musel mít v pozitivce tak 170 Psi

                0 0
                • Trojci  

                  jinak u RVL je štelovací citlivost Lock-outu (gate) při jemném nastavení to je jako přídavné tlumení komprese.. takže na jízdu po silnici, kde je sem tam díra je to výborný..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na silnici se mi výborně odsvědčilo nastavit floodgate přesně na hraně hodnoty, kdy mě udrží zamčenou vidlici při šlapání ve stoje (používám pouze v dlouhých stoupáních na silnici když jdu déle ze sedla). Jinak pokud nejdu ze sedla nemám jediný důvod vidlici omezovat zamykáním (ani s nastaveným floodgatem na minimu), není proč (viz příspěvek níže).

                    0 0
                    • Trojci  

                      přesně tak to mám nastavené – možná ještě trošku jemněji – aby chodila tak 10 mm

                      0 0
          • MlokCZ  

            Samozřejmě že zcela vyfouknutá negativka bude rozdíl velký, ale pokud tě napadne tohle udělat, tak je celá tahle debata naprosto o ničem (jet se zcela vyfouknutou negativkou je už vážně trošku moc, to není kompromis ale naprostá zrůdnost i kdyby to mělo být pouze na silnici).

            A pak nevim, jak všichni na těch kolech šlapete, ale mě se vidlice při šlapání v sedle téměř ani nehne (zcela zanedbatelně nebo vůbec záleží na terénu a převodu), abych vůbec uvažoval to nějak omezovat i na silnici. A to si o sobě nemyslim, že umim šlapat nějak vzorově do kruhu (i když úplně špatný to nebude, na válcích jsem problémy neměl).

            Na tlumiči je to jiná situace. Tam při pohodlném nastavením s větším sagem (25%) se to trochu houpat bude i s naprosto perfektním šlapáním do kruhu i na méně houpavých systémech. Ale opět by to byla zrůdnost použít řešení s vypuštěnou negativkou. U tlumiče přeci tohle řeší MC nebo propedal a řeší to uspokojivě.

            S tou vypuštěnou negativkou jsem si jen představil to chování vidlice, ale to ještě nedokážu posoudit (takže jsem to ani nebral v úvahu), jestli by to dokonce nemohlo vést k poškození vidlice nebo tlumiče.

            0 0
            • milan1  

              Já bych to snad zakončil. Každý ať si opravdu jezdí na nastavení jaké chce. Každý ať si vybere i své rádce. Boj a zdůvodňování zcela samozřejmých věcech je celkem zbytečný.

              0 0
            • kesu  

              to jestli to pevede k poskozeni vidlice je otazka,o tom nevim nic. osobne sem si s tema tlakama chvili hral a nasel nejakej kompromis co mi vyhovuje.Nicmene na tu silnici sem zkusil velkej rozdil tlaku(cca 1:2 ve prospech pozitivky)a vidli se nic nestalo a rozdil tam byl.

              to s tim houpanim jde mi o to ze normalne nenatahnu nohy uplne(kvuli jizde v terenu a tak) a proto mi v delsim mirnejsim stoupani prijde prijemnejsi postavit se a drzet si frekvenci slapani a tam se pak houpe kazda vidle.

              Ono je taky otazka jaky zdvihy vozis,na 100mm je nejlepsi co nejcitlivejsi vidle ale na zdvihy 140mm plus uz zacina bejt to houpani v kombinaci s jinou geometrii biku pomalu nazvazenou obetovat trochu citlivosti na „slapavejsi“ jizdni projev.

              0 0
            • Trojci  

              jistě – s tímhle na 100% souhlasím

              0 0
            • vlk  

              nevím jak u vidle-dual air nemám ale u zadního tlumiče sid dual air je v návodě napsáno, že negativka se nemá hustit na méně než 50–60% z pozitivky.Co sem četl na netu, když se fouká méně-tak je tam neustále namáhaný gumový doraz, který se časem zničí-rozdrtí se a rozžvejká a ty kousky z něj pak dělají neplechu v oleji u tlumení.

              Já vozím teď ten tlumič 160pozitivka/110ne­gativka napohodu a na závody jsem vozil 165/90.

              0 0
              • Trojci  

                zajímavé

                0 0
                • milan1  

                  Tak tady bych to celé velmi rád stopnul a ukončil zmatky zde rozjeté. Tlaky v pozitivce a negativce jsou dané u každého provedení zvlášť a záleží vždy na ploše, která je daná rozdílem ploch na které působí pozitivní a negativní komora. To, jak to pochopil Trojci, že snad dávám návod vždy na stejný tlak v obou komorách a co se mi snaží podsouvat je holý nesmysl. Že se přitom dokonce cítí jako bych ho omezoval v jeho osobních právech, to už je na pováženou a vyjádření typu „Nechápu, jak někdo může za ostatní tvrdit, že ideální je stejný tlak v obou komorách a tečka! To je prostě vrchol egocentrismu a lidská omezenost.“ To už silně překračuje rámec debaty o nastavení a je to opravdu velmi zvláštní styl. A teď obecně k problémům zde nastoleným. Chápu, že si někdo koupí vidlici se spoustou nastavení a snaží se je patřičně využít. Nesmí k tomu ovšem přistupovat slepě a potom zkušebně a bez znalosti problému tápat metodou pokus omyl. Hlavně by se ale neměl vysmívat tomu, čemu nerozumí a neměl by bourat již objasněné. Trojici tady zastupuje styl, kdy se ladění právem stává noční můrou a může trvat hodně dlouho. Právě proto aby k tomuhle nedocházelo jsou vydávány návody výrobců a ze stejného důvodu se zde svěřují majitelé. Nestalo se zde nikdy nic horšího, než to, že jsme se celkem lehce shodli s mnoha zkušenými majiteli vidlic RS, že vyrovnané tlaky v negativce a pozitivce jsou nejlepším řešením pro citlivé nastavení vidlice a to tak aby využívala i maximum zdvihu. Nic víc a nic míň zde nikdy nepadlo. Tahle rada samozřejmě platí pro jeden jediný typ a provedení vidlic a je to dané samozřejmě jejich konstrukcí, pokud si někdo pokřivil vnímání a bere tohle jako návod na všechny vidlice a jak je vidět už to začne převádět i na tlumiče, musím upozornit. Není tomu tak, nikdy jsem nevydával a nebojoval za vyvážené tlaky u všech konstrukcí a za všech podmínek. Prosím nepodsouvat snažit se pochopit a hlavně nedělat z komára velblouda, jak se to tady jednomu daří.

                  0 0
                  • Trojci  

                    Tak a teď poslouchej ty.

                    Koupil jsem si Revelationa kvůli tomu, abych si s ním mohl hrát. Prostě mě baví zkoušet všechno možné nastavení a ani v nejmenším to pro mě není noční můra. Dovedeš to pochopit?

                    Na konec stejně dojtu k tomu, co zkušení uživatelé téhle vidlice již vědí. A co má být? Chci k tomu prostě dojít sám. To, že to je metoda pokus/omyl, to je pravda. Ale také je pravda, že jsem si tuhle metodu vybral sám a že jsem to udělal záměrně.

                    Jedině já sám musím poznat, k jakému stylu jízdy je vhodné jaké nastavení. Když si to jak mezek někde přečtu, tak z toho nebudu mít tu správnou radost. Chápeš to?

                    Když si děcko koupí LEGO, tak se mu asi také nebude líbit, když mu jej někdo bude nutit stavět jedině a striktně podle návodu, že?

                    Teď k tomu nastavení. Sám jsem přišel na to, že pro co nejcitlivější nastavení vidlice při zdvihu cca 120 mm je nejlepší nastavit základních 130 a nechat záměrně zdvih poklesnout nafoukáním negativky na totožný tlak (s pozitivkou). Sám jsem zjistil, že při zdvihu 130 mm vidlice v podstatě komfortní být nemůže (protože abych dosáhl 130 mm nesmím nafokat negativku moc). Sám jsem také zjistil, že vidlice při snížení zdvihu na 100 mm sama mírně pozmění křivku (ta je ke konci více progresivní).

                    Já tyhle věci dokážu vysledovat i bez toho, aby mi za zády pořád vyskakoval někdo jako ty a řval, že všechno dělám blbě a že nejsem normální (normální a „zkušení“ jezdci přeci všechno dělají jako ty, všiml sis?).

                    Nechápu, jak jsi mohl vůbec začít hodnotit můj postup a přístup, když jsi vůbec neměl ponětí:

                    1. kolik vážím
                    2. na čem jezdím (jaký je zdvih a charakteristika zadní stavby mého kola)
                    3. jak jezdím
                    4. co od vidlice chci

                    Ani jednu z těchto věcí jsi nevěděl, zato si ale věděl, že to dělám blbě a nemohl sis odpustit škodolibé poznámky a plané kecy.

                    Něco ti řeknu: na to, abys mohl někomu radit, se musíš ještě hodně učit. Já od tebe nikdy žádné rady nežádal, tak se prosím neobtežuj. Děkuji.

                    0 0
                    • Trojci  

                      Ale jestli jsi na tom tak, že se nedokážeš naučit ani napsat správně můj nick, tak se tím vše vysvětluje..

                      0 0
                    • milan1  

                      Podívej, konec a hotovo. Radit tobě, to teda nikdy. Vysmívat se tady začínáš ty a to něčemu, čemu evidentně nerozumíš, jsi prostě rozumbrada, co si s vidlicí koupil i moudrost a po dvou dnech tady poučuješ celé fórum, jak jsi objevil novoty, které každý zkušenější samozřejmě dávno zná. Koho můžeš ohromit jsou naprostí azčátečníci a ty můžeš uvést i do zmatků. Takovouhle vědu z prostého nafoukání dvou komor jedné vidlice tady už dlouho nikdo neuděla a další zevšeobecnění na jiné vidlice, jiné systémy a dokonce tlumiče, to už je vážně vrchol. Hraj si dělej si cokoliv pro radost ale na mě radost z tvé tvorby rozhodně nečiší. Podstatou je planý boj, který nesmyslně rozdmýcháváš a vyjádření, které tu píšeš silně překračují běžný spor v technických věcech. O technice se budu klidně bavit ale ty nemáš ty nejmenší předpoklady cokoliv z toho přijmout a je to zcela zbytečné.

                      0 0
                      • Trojci  

                        Já jsem nic nezevšeobecňoval – nauč se číst.

                        Jinak, jestli si myslíš, že sem píšu kvůli tomu, abych ti udělal radost, tak se ani nedivím, že jsi tak zklamaný a zahořklý.

                        Pokud tu někdo ve svých vyjádřěních odjakživa překračoval hranici slušného chování, tak jsi to byl vždy jen a jen ty. Neexistuje diskuse, ve které by ses s někým nepohádal.

                        A tvá paranoia se za těch několik let, co tě sleduji moc nezlepšila. To mé vyjádřění, co jsi tak vehementně citoval, totiž nepatřilo tobě.

                        0 0
                        • Trojci  

                          Pokud v tobě všichni něco rozdmýchávají – něco co tě nutí se chovat tak, jak se chováš, tak je asi čas se někam zavřít a v klidu sdílet ticho a sasmotu.

                          0 0
    • Trojci  

      Na tom MRBR jsem to nenašel.. ale to jejich hodnocení celkem sedí..

      • možná až moc lineární krok
      • kolečko štelování odskoku se hejbá :)
      • při foukání negativky si zasereš kotouč od oleje
      • když nemáš pop-lock adjust, tak nenastavíš tlumení komprese
      • správné nastavení ti zabere hodiny času a zkoušení
      • při velkém tlaku v negativce vidle sama zajede trošku do zdvihu

      ale to sou spíš kosmetické vady :o))

      0 0
    • gargamel  

      Zdravim. Kámoš to měl u novýho revelationa taky. Cvakalo mu to na začátku zdvihu a tušim, že mu to nějak v servisu odstranili, už si to přesně nepamatuju, ale pohybuje se tady na foru (Egon), tak ti to snad nějak osvětlí.

      0 0
    • marapara  

      Tohle mi dělá RVL taky při takovém mírném klepnutí. Nějak jsem to ale nezkoumal, protože mi chodí úplně normálně. Připadá mi, že je to ze strany MC, tak že by Motion Control takhle klapl. Je to možný, ale na funkci to nemá vliv, takže to neřeším.

      0 0
      • Trojci  

        jako na funkci rostlináře :) ??

        0 0
        • marapara  

          .. tak nějak :) … Dělá mi to když zabrzdím přední kolo (zablokuju) a lehce popružím směrem dopředu. Tak v tom asi po cm zajetí do zdvihu klepne. Asi fakt MC, jde to z té nohy.

          0 0
    • mar_tin1  

      takze v tomto threade je vysvetlene, ako funguje vzduchovy u-turn bike-forum.cz/forum/u-turn-nebo-dual-air/471135/fo­rum.html#unre­ad1 pricinu klepania by som hladal v pohyblivom piestiku. a nie je to chyba, ale vlastnost systemu.

      0 0
      • Trojci  

        Také mě to již napadlo.. ale zatím jsem zdroj klepání nehledal..

        0 0
        • Seadat  

          Trojci: Lepsi pohodlna mekka vidlice nez nejakej kostitras :-D

          0 0
          • Trojci  

            :o))) viděl jsi, co jsem dělal s tou tvojí bačkůrkou ???

            0 0
    • raceman  

      lidi nestraště mě, uturnova reba je totiž na cestě .....

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak konkrétně moje U-Turnová Reba nic takového nedělá (trvale vozím na 115mm).

        0 0
        • raceman  

          no ja s tim hodlam stelovat ale budu doufat, ze je to ok i u modelu 07

          0 0
          • cabbage  

            model 05 – šroubuju docela často a nejčastěji vozim na 90–100mm a nic takovýho nepozoruju už přes 2 roky…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.