Zkušenosti s bezdušovými tmely 4

656 nepřečtených
  • Marskatin

    Zákládám čtvrté pokračování oblíbeného tématu.

    Předchozí vlákna

    Zkušenosti s bezdušovými tmely

    Vlákno mapuje situaci od 12/2009 do 9/2019.

    Zkušenosti s bezdušovými tmely 2

    Vlákno mapuje situaci od 1/2019 do 9/2019. Než byla zamčena jednička jela vlákna v roce 2019 souběžně.

    Zkušenosti s bezdušovými tmely 3

    Vlákno mapuje situaci od 9/2019 do 2/2021

    0 0
    • odik  

      Chystám se na první aplikaci. Tmel Bike Worx , ventilky Rubena, páska čína – nějaký rady pro začátečníka?

      0 0
    • Atilla  

      Nemáte někdo zkušenost, jak dlouho vydrží malá originálně zadělaná lahvička tmelu Stans? Už jí vozím nějaký pátek s tím, že se na ní můžu spolehnout. Dík

      0 0
      • allrose  

        Neoriginalní,„za­těsněná“,apli­kátorem dolů,přilepená na rám..po roce jsem potřeboval…+cm „zaruhlé“ hmoty.zbytek plášt zatěsnil jako normálně na 1bar :))

        Díra na knot,co jsem neměl..

        0 0
        • Atilla  

          Už jí vozím tak 4 roky:)

          0 0
          • Breakpain  

            Kup si novou…

            Ty maly lahve se rychle zdrcnou …

            0 0
          • oddie  

            Podobně, akorát teď ty malý lahvičky nějak nevidím prodávat…

            0 0
          • Atilla  

            Tak i po 4 letech zafungoval:) Sranda byla, že jsem píchnul při přejezdu na cyklostezce plášť, který jsem neprorazil na DH tratích ani na sopečném kameni.

            0 0
    • HKou  

      btw. Vegetalex mam uz mesic doma, ale jeste nevim, do jakyho kola ho dam :) az tam chvilku bude, dam report.

      0 0
    • lukášIV.  

      výsledky ankety

      0 0
    • jIrI___  

      Máte už někdo otestovaný Végélatex?

      0 0
      • Esi  

        Vypadá to zajímavě, ale asi to po roce když budeš přezouvat bude hroznej smrad

        0 0
      • mr.nikdo  

        Caffe nefungune a Vege bude?

        0 0
      • kliiima  

        Chtěl bych se zeptat, jaké jsou zkušenosti s Vegetalexem? Dochází mi NT a tak přemýšlí, jestli nový NT a nebo zkusit vyměnit za Vege

        0 0
        • HKou  

          Pristi tyden ho naleju do Tuf, dam pak vedet.

          0 0
        • petyn  

          Vozim ho uz od brezna a zatim zadny defekt nebo o nem nevim. Plaste Tufo XC 11 a 12. Pri vymene plaste pred tydnem stale tekuty.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • RadimCep  

      Používám Juicy Lubes, páska od Spešlu, ventilky taky. Pláště Maxxis. Zatím spokojenost.

      0 0
    • jIrI___  

      Máte někdo zkušenosti s tmelem z Decathlonu?

      https://www.decathlon.cz/…8550735.html

      0 0
      • jaja01  

        co jsem si kdysi cetl jeho recenze primo na jednotlivych decathlonech po svete, tak prevazovaly negativni

        0 0
    • milan.v  

      Když už se to tu pomalu rozbíhá, co dát do silničních bezduší a funguje to?

      Na jedničce budou tuto sezónu latexové duše, ale vyzkouším letos TLR na zimáku.

      Co tento – Joe's Road Leader Sealant?

      http://www.joes-no-flats.com/…ader-Sealant

      0 0
      • pata  

        Taky by mě to zajímalo :) Máte někdo zkušenosti?

        0 0
      • skytr  

        Po různých pokusech používám už jen Orange Seal Endurance. Funguje výborně jak na silnici, tak MTB. Do silničních 28mm dávám 35ml, vydrží v tekutém stavu tak 5–6 měsíců, čistit taky docela jde, těsní dobře. Ale foukám tedy jen cca 70–75 psi, při vyšším tlaku nevím…

        0 0
    • pata  

      Dneska jsem dával nové pláště Vittoria a proti starým Schwalbe je to jiná paráda. Při nasazení skvěle drželi tlak i bez tmelu. Na ráfek skvěle přilnuli. Jen se mi zdají bočnice plastu takové papírové, tak doufám že se neproriznou o první kámen. Tmel mám Schwalbe co jsem koupil jako sadu … Až dojde koupím levnější je to jen přeprodávany jiný výrobce. Někde se to tu už řešilo. Jediný co jsem musel vychytat bylo dát víc tmelu tak aspoň 100ml jinak to díru neucpe. Jinak pecka vychytávka, labský akát je na to krátký :)

      0 0
    • ha-pe  

      Čerstvá zkušenost s Vegetalexem.

      Nasazeno při výměně pláštů na gravel 30mm plášť, kde jsem předtím již pět let měl tubeless s Caffelatexem.

      Nemůžu říct, že by ten původní setup úplně držel, jezdím cca. 3.8–4 bary a vždy to trochu klesalo.. po max. dvou týdnech bylo třeba dofukovat.

      Nové pláště GP5000 TL 622×32 (které jsou jinak fajn). Předek držel bez tmelu, zadek po pár hodinách prázdný. No nic,dal jsem tmel (předepsáno 42ml).. a bylo to stejné. Předek držel, zadek rapidně klesal. Potřeboval jsem jet, takže jsem vzal kapesní aku kompresor (mj. doporučuji) a go. Co 20km nutný dofuk, kleslo to o 1bar.

      Později jsem plášt mázl podél patky trochou Vegetalexu, přidal cca. 10ml Caffelatexu.. a zatím drží.

      Takže asi tak.. podle mě Vegetalex těsní o něco hůř. Důležité je, že to jde míchat s původním Caffelatexem (potvrzeno přímo s výrobcem), vlastnosti by pak měly odpovídat mixu tj. něco mezi ve všech ohledech.

      Pro mě největší bolest původního tmelu Caffelatex, tj. vysychání, by tady měly být vylepšeny, to je pro mě hlavní motivace pro změnu..

      0 0
    • TommyP3  

      Takový polodotaz. Vozím rok bezduše na urbanbiku. Sestava: ráfek rodi Tryp 35 622×35, plášť Schwalbe G-One Speed TLE 29×2.35. Protože ráfky mají díru na autoventilek, byly ježděny na začátku s duší a pak předělávka na TL. Ráfky nejsou oficiálně Tubeless, ale mají vnitřek se zámky na patku. Přední kolo jsem udělal guerilla způsobem ze staré duše, po zaskočení pláště podél ráfku uřezané zalamovákem(drží tlak vždy cca měsíc, potom už začíná být poznat snížení) Zadní je experiment s autoventilkem ze staré duše a gorilla tape, ucházel prvních čtrnáct dní, vždy cca po třech dnech, a pak už držel. V obou kolech vozím DocBlue cca 120 ml.

      Problém je, že aby ty pláště fungovaly jak mají, foukám je tak na 3 – 3,5 baru což už asi nedělá moc dobře tmelu, ale není moc na výběr, prostě je to silniční plášť v MTB verzi. Vzhledem k určení kola, kdy s ním s dětma křižujeme město plné rozbitých lahváčů a flašek od vína, mě dost začíná zajímat jestli není nějaký hodně rychle tvrdnoucí tmel. Schwalbe je dobrý na propíchnutí od trnu nebo malého střepu, ale zrovna včera jsem si pořídil bezva „řízanec“ cca 5 mm dlouhý jako od skalpelu. Po asi minutě prskání a ohozené noze, botě a všem v okruhu 15 cm se to zatáhlo a po dofoukání to drží, i tak ale řeším jestli to nejde líp. Na dílně mám nachystanou flašku MucOff na extra velké díry, zatím jsem to nechtěl nalívat, jenže jestli neotevřou hospody a bude lepší a lepší počasí, tak to bude jak jezdit po minovém poli.

      Jde spíš jen o to, jestli jde nějak zamezit většímu úniku vzduchu. K duším bych se vracel nerad. Sundávat followme na chodníku a vozit sebou furt 19 klíč fakt omrzí.

      0 0
      • tompca  

        Když to nepovede tmel, tak knoty.

        https://www.koloshop.cz/…-plastu.html?…

        0 0
        • TommyP3  

          jasně, knoty mám a vozím, zatím nebyly potřeba

          0 0
          • allrose  

            No toto už byl případ na knot..narveš a když to uděláš rychle a ni nemusíš foukat

            Když jsem udělal první průraz,tak jsem spoléhal na tmel,sice jsem dojel k autu,ale na 1baru,tam se to zastavilo..

            Podruhé jsem knot cpal „hned“,mám je nacpaný v ose,tak to chvilku trvalo a pocákal jsem pěkně vše okolo..

            Nyní je knotovačka na rámu připravena k okamžitému použití a budu ji aplikovat okamžitě a nebudu spoléhat na tmel..

            0 0
        • scota  

          No raději bych vzal Lezyne:

          https://www.koloshop.cz/…-Clear-.html

          0 0
        • Puamik  

          zatím bezduše studuji, čistící a provlékací jehla – když vidím jak je to velké, tak si říkám, kde to všechno vozíte.

          Když bych měl systém s duší, tak mám náhradní duši nebo lepení a pumpičku. Bezduše jak tak zjišťuji vyžadují CO2 bombičku, CO2 pumpu, mléko, knoty, jehlu provlékací, jehlu čistící, lepidlo, nožík a možní i náhradní duši abych měl jistotu, že dojedu i s větším defektem. A možná i pumpu nebo stačí jen CO2?

          0 0
          • LM  

            S dostatečně odolnýma pláštěma (abys neříznul bok) a fungujícím tmelem (který zalepí průpichy) nepotřebuješ vozit nic :-)

            0 0
          • Esi  

            300ml podsedlovka, tak se vejde všechno na defekty a multiklíč. Náhradní duše je chycená suchým zipem ze spodu k představci, malou pumpu pod košíkem. Nic víc není potřeba, i zcela vyfouknutý plášť mi drží v patkách. Na krátké vyjížďky nic víc, dlouhé a vícedenní do batohu ještě malou lahvičku tmelu.

            0 0
          • plzakj  

            Ta jehla s vidlickou od Force je zrovna tak akorat do garaze. Ty rukojeti jsou fakt velky. S sebou do podsedlovky se delaj mnohem kompaktnejsi vidlicky v pouzdru, kde mam rovnou pripraveny knoty. Kolik mista ti zabere nahradni duse?

            0 0
          • novas752  

            Ventil s bombičkou, lahvička tmelu a knoty zaberou dohromady cca stejně místa jako ta duše. Takže ubytuješ li na kolo 2 duše tak tam ubytuješ i tohle. Buď do batůžku/ledvinky nebo někde přilepeny na kole/uvnitř díry v rámu apod.

            0 0
            • TommyP3  

              Force je fakt hovadsjy velké, v dekáči měli pěknou sadu knotů s jehlou, pilnikem a cementem ve velikosti krabičky lepení. Vozim s duší, a montpakama v malé podsedlove brasnicce.

              0 0
          • Rychlej turista  

            Mám tam 4 knoty a náhradní vložku ventilku.

            0 0
    • mat.libor  

      Ahoj všem, přemýšlím letos o nahození bezduší (loni jsem se k tomu jaksi nedokopal a letos bych to rád prubnul). Načetl jsem zde několik vláken ale stejně bych se rád zeptal na pár poznatků.

      Ráfky mám od nového kola připravené na bezdušový provoz, tzn. není potřeba měnit pásku pokud není poškozená a je tam nainstalovaná už rok? Jak často se mění?

      Vydrží mě nějaký tmel třeba celou sezónu? (jezdím tak od března do listopadu). Jde mě o to abych jej nemusel měnit ale třeba jen dolít.....a s tím i další dotaz. Jak poznám, že je tmelu málo (samozřejmě abych nemusel sundávat plášť – poznám to např. tak že budu muset častěji dofukovat? )

      V některých příspěvcích jsem četl, že někdo dofukuje i několikrát týdně, to je asi chyba někde ne? Nebo s tmelem je ten únik tak častý?

      Moje představa je nalít tmel na začátku sezóny, případně v průběhu roku doplnit a po zimě na začátku další sezóny buď dát nový nebo jen oživit…je to reálné?

      Rád bych testnul Muc-Off (používám od nich mazání a jsem s tím spokojen tak bych rád případně vyzkoušel i zprovoznit bezduše od Muc-Off…)

      Díky moc.

      0 0
      • krabica  

        Tmel sezonu nevydrží, aspoň teda ten co funguje, vyschne, MucOff je na hovno.

        1 0
      • LM  
        • Na pásku není potřeba šahat dokud není poškozená, strhnutá nebo „rozežraná“ od tmelu.
        • Tmel celou sezónu asi nevydrží, ale lze průběžně dolévat přes ventilek. Jak poznám že je tmelu málo: při točení kolem není slyšet přelévání tmelu, případně můžeš kolo sundat z rámu a zaštěrchat s ním. Jo a rychleji uchází tlak.
        • Moje zkušenost: slabé pláště je třeba dofukovat častěji, masivnější/odol­nější drží tlak déle.
        • Ano
        • Muc-Off tmel nemůžu doporučit. Nezatěsnil mi pořádně ani patky…
        0 0
      • theedge  

        Tmel vydrží funkční tak 3 max 4 měsíce. Některej vyschne nebo se z něj stane tekutina která pak už díru nezalepí. V polovině sezóny je potřeba počítat s výměnou tmelu – stačí na jedné straně otevřít patku – starej vylít a novej nalít.

        Dokud tam ten tmel je tak když s tím kolem zatřeseš tak slyšíš jak šplouchá. Ale jak jsem psal – to že tam tmel je ještě neznamená že díru zalepí když ho tam máš dlouho.

        Tlak kontroluju před každou vyjížďkou – dofukovat musím cca 1× za týden. Dost taky záleží jak jetý už je plášť – čím víc jetý plášť tak má o terén víc dorvané bočnice a tlak ztrácí rychleji než nový plášť.

        Co se týče pásek z továrny – raději to zkontroluj. Ti co v té fabrice motají ty pásky nejsou zrovna členové mensy a dost na to serou. Z fabriky jdou kola ven s duší a jestli páska těsní nebo ne jim je u zadele.

        Chce to kvalitní ventilky – za mne to je věc na které se moc nevyplatí šetřit.

        Tmel bych dal vyzkoušenou klasiku – Stans No Tubes.

        0 0
        • mat.libor  

          Díky za reakce.....no moje přání bylo dát tmel na začátku sezóny a pak třeba průběžně doplňovat bez kompletní výměny…pokud ale stačí jen ten starý tmel vylít a není potřeba komplet očista pláště a ráfku tak to by asi taky šlo…

          Pásku bych tedy asi pro jistotu zkontroloval, v podstatě by asi stačilo vyndat duši, nafouknout jen tak bez duše a poznal bych hned jestli je páska ok nebo ne, je to tak? Bez mlíka by měla páska tlak několik dní udržet?

          0 0
          • theedge  

            Uvidíš co za pásku tam budeš mít – ideální je aby byla od kraje ke kraji. Někdy tam namotají úzkou pásku a ještě křivě – že sotva zakrývá díry od niplů. To bych radši sundal a namotal novou svoji.

            Když bys kupoval novou pásku tak cca o 2 – 3 mm širší než máš vnitřní průměr ráfku.

            Používám pásku od Stans a je super.

            Co se týče nahození gum – napřed to zkus nasucho bez mlíka a uvidíš jestli ti půjdou nahodit i ruční pumpou nebo ne. Patky pláště před nafouknutím mázni mýdlovou vodou.

            Mě zatím všechny plástě Maxxis co používám šli nahodit normálně velkou pumpu.

            0 0
            • mat.libor  

              Jo ani nevím, co tam Canyon dává za pásku, musím to omrknout v jakým je vlastně stavu.....ráfky mám DT Swiss a pláště Maxxis…

              Psal jsi kvalitní ventilky…který třeba máš na mysli?

              Chtěl bych jít celkově něčím vyzkoušeným a klidně i dražším ale hlavně funkčním…nechce se mě s tím drbat a řešit problémy skrz ušetřené peníze.

              0 0
              • allrose  

                Ta "jejich"bezdušová je v pohodě na mtb s maxxis plášti..

                Nedostal jsi k tomu ventilky?..ty jsou také ok

                0 0
                • mat.libor  

                  Nene ventilky jsem k tomu neměl…jen tu nalepenou pásku na ráfku…

                  0 0
                  • zdenek  

                    Páska je v pohodě. Minulou sezónu jsem jezdil DT + Maxxis bez tmelu a dofukoval jsem cca 1× týdně.

                    0 0
          • Esi  

            Bez tmelu nafouknout, potopit do vany a neměli by jít bublinky kolem niplů, nebo alespoň ne moc. Mě bez tmelu vydrží plášť nafouknutý pár hodin, záleží na plášti. Na předním kole mám Mitas Kratos, ten vydržel nafouknutý bez tmelu 3 dny v pohodě. na zadním mám race king, ten vydržel bez tmelu tak 10 minut projížďku, když jsem ho namočil tak bublinka skoro u každé figury a to je to ta nejvyšší řada plášť za cca 1200kč, Dělají se na něm mapy od tmelu, prostě ta guma stojí za hovno, ale s tmelem to udrží tlak v pohodě 14 dní, jen to bude asi rychle vysychat.

            0 0
      • novas752  

        Tmrl sezonu nevydrží, je potřeba jednou za čas cca 30ml dolít. Poznáš to tak že ti bezduše přestanou držet dlouhodobě tlak – když tam bude úbytek 0,5 baru přes noc, je nejvyšší čas dolít.

        Záleží na plášti a jak moc dobře je to udělané a jak moc bazítuje na přesném tlaku – někomu stačí když tam je třeba 1,5–2 bary, někdo jiný nevyjede pokud tam neni přesně 1,8…

        Představa správná.

        Osobně MucOff mohu doporučit, funguje stejně dobře jako MucOff maziva.Vozim ho asi 2 roky a spokojenost, za nějakých 6000km na endurku jsem musel akorát 2× knotovat, mraky defektíků to pobralo aniž bych zastavil, tmel doplňuju 30ml za 2–3 měsíce.

        0 0
        • mat.libor  

          No tak nějak bych si to představoval…na začátku nalít tmel a pak už jen třeba jednou za 2měsíce doplnit, víc neřešit a jezdit :)

          Víš prosím tě jaká je kompatibilita těch ventilků od Muc-Off s ráfky DT Swiss?

          0 0
          • novas752  

            Tipuju že ok. S DT rafky jsem taky vozil kuželové ventilky a nebyl problém.

            0 0
            • mat.libor  

              Prosím tě a asi blbej dotaz, koukal jsem, že Muc-Off mají ventilky s délkou 44 a 60mm.....teď jsem přijel z vyjížďky tak jsem to jen narychlo změřil aniž bych sundával plášť a naměřil jsem současný ventilek 25mm (samo od vnější části ráfku po špičku ventilku). Těch 44mm by mělo teda stačit, je to tak?

              0 0
              • novas752  

                Mělo by no.

                0 0
                • mat.libor  

                  Díky. Ještě koukám na množství tmelu, které uvádějí na ofiko stránkách Muc-off. Mám 27,5 × 2,50 M­axxis…mělo by stačit dát 60–75ml.....jaké množství máš vyzkoušené jako ideální a co se stane když dám o něco víc…třeba 100ml…

                  0 0
                  • Esi  

                    Kromě toho že to bude nepatrně těžší se nestane nic

                    0 0
                  • novas752  

                    Do stejně velkýho davám 100ml na úvod a potom těch 30.

                    0 0
                    • mat.libor  

                      Super, díky. Ještě popřemýšlím nad tou délkou ventilku…44mm se mě zdá dost naknop tak zřejmě asi ty 60mm by mohli být akorát…

                      0 0
              • zdenek  

                Měření vnější části ventilku ti nepomůže, když nevíš, kolik je ho v ráfku. Ale jestli máš běžný nízký ráfek, tak základní délka bude stačit.

                0 0
                • mat.libor  

                  Mám ráfky DT Swiss M 1900 a na stránkách DT Swiss jsem našel, že doporučují ten jejich ventilek s délkou 32mm takže 44 od Muc-Off by měl být v poho.....

                  No co jsem zkouknul pár instruktážních videí tak všude mě přišlo, že mají ventilky dlouhý jak antény…má to nějaký důvod nebo jen reklama aby to bylo vidět? :)

                  0 0
                  • novas752  

                    Reklama. Ventilek chceš mít naopak nízkej aby bylo méně snadné ho urazit nebo zlomit.

                    0 0
                    • mat.libor  

                      Jasný to je fakt a ani se mě to nelíbí jak to na nějakých propagačních fotkách a videích trčí do nebe :)

                      0 0
                  • jerrymouse  

                    I ten 44mm čumí jak debil. Koupil bych blbý Mitas. Ten delší určitě ne. Příčti eště tu jejich blbou čepičku, ta má taky dost.

                    0 0
                    • mat.libor  

                      Aha, myslel jsem, že to mají měřeno komplet vč. čepičky…

                      Ještě se podívám jak jsou dostupný ty origo DT Swiss…

                      0 0
      • Mr.Duck  

        Ja vozim Stan's a vice mene to neresim. Gumy mi sezonu nevydrzi ale kdyz je menim tak jen prelevam stary tmel, kdyz je ho malo tak pridam trochu noveho. Do lonska 7 let bez defektu, loni jsem mel dva, odjezdenych cca 200 dni za lonsky rok.

        DH ted tolik nejezdim tak tam ty gumy uz pres rok sou a jeste je tam tmel, pocitam ze na zadku to nebudu muset resit dokud to zas nesjedu, do predku tak jednou za rok neco doplnim.

        Jak uz psali ostatni, pasku neni potreba resit pokud ji pakou neznicis.

        Frekvence dofukovani je taky celkem o nahode myslim. Ja si ladim tlak pred kazdou jizdou tak me to nejak je jedno jestli trochu utece, ale v posledni dobe mi prijde ze mi v gumach spis tlak roste s rostouci teplotou nez ze bych mel co dofukovat :)

        Moje představa je nalít tmel na začátku sezóny, případně v průběhu roku doplnit a po zimě na začátku další sezóny buď dát nový nebo jen oživit…je to reálné?

        V podstate tak to delaji skoro vsichni co znam, nema smysl to zkouset nejak cistit a patlat se s tim.

        0 0
        • allrose  

          Amen ;))

          0 0
        • mat.libor  

          Toto jsem chtěl číst.....nečistit, nepatlat se s tím a jezdit :)

          0 0
        • Dargos  

          Jo takhle převážně jezdím a funguju.

          Akorát po zimě vždy nalévám kompletně nový, zero flats přes zimu neydrží, buď kompletně zaschne a nebo tam zbyde akorát nějaká „voda“ bez jakýchkoliv užitnách vlastností

          0 0
          • mat.libor  

            S tím asi tak nějak počítám.....stejně zimu nejezdím (zatím teda) a na jaře v březnu si kolo komplet nachystám takže kdybych celou sezónu jen max dolíval a nemusel měnit tak mě to bude vyhovovat…

            0 0
          • LM  

            Pokud jezdíš celej rok, tak vydrží. Pokud to necháš stát (v teple), tak vyschne všechno.

            0 0
            • mat.libor  

              Jo s tím počítám, že když nechám kolo stát cca 3–4 měsíce přes zimu tak na jaře budu měnit komplet novou náplň. To mě až tak nevadí, na jaře dám novej tmel na novou sezónu.....přes zimu je kolo v garáži takže v teple není ale i tak bych to na každou sezónu obnovil.

              0 0
              • Dargos  

                Už se chystám na výměnu tmelu a vytáhnutí kola ze sklepa.

                Pláště mě sice po zimě dobře těsní a drží tlak, ale případný defekt by už tmel nezalepil.

                0 1
    • vasek80  

      Nějak moc na MTB nejezdím a tak jsem se rozhodl po druhé sezoně vyměnit tmel. Starý jsem vylil , ráfky a pláště očistil a omyl. Mám pořád 2 roky starou láhev tmelu. Má to nějakou životnost? Můžu použít tmel který byl před 2 lety otevřený? Je to ten klasický Stans No Tube.

      Jinak na okraj. Překvapilo mě, že tmel byl po 2 letech tekutý a vnitřek plášťů nebyl od té bílé gymy zajetý. Dříve jsem na konci sezony na starém kole u RaR měl vnitřek komplet prázný a všechno uvnitř „zagumované“ od zbytků tmelu.

      0 0
      • LM  

        Pokud ta flaška tmelu byla zavřená víčkem, tak se tomu nic nestalo. Jen bude potřeba pořádně protřepat, ať se „těsnící částice“ zvednou ode dna flašky.

        0 0
        • vasek80  

          Dík. Škoda, že jsem nezkusil ten plášť píchnout. Zajímalo by mne, jestli to ještě po 2 letech dírku zatěsní.

          0 0
          • LM  

            Možná jo. Já tmel jenom dolívám a s sebou vozím malou lahvičku čerstvého tmelu, kdyby ten v plášti byl už náhodou špatný. Ale už moc čerstvý teda není, protože jsem ho zatím nepotřeboval :-)

            0 0
          • Breakpain  

            Po 2 letech? :) … v plasti to degraduje, po mesici mi tesnil tmel vyrazne hur a po 2 je to voda. Takze je to spis ten pripad, kdy jsi nalil tmel, plast se zatesnil a nemel jsi defekt bych si tipl.

            Ja ted jedu metodu ze naleju 120 ml do 29er, a nesaham nato. Vozim inzerty a lahvicku tmelu plus knoty. Zatim mi to funguje, tak u toho zustanu. Vyjma sjezdaku, tam to proste menim, protoze resit cokoliv na sjezdovce znamena ztratu jizd :) … i kdyz je to oser…

            0 0
            • vasek80  

              Určitě s největší pravděpodobností jsem žádný defekt neměl. S dětma jezdím na druhém kole, případně na silničce a na fullu jsem za ty 2 roky 1000km asi nenajel. Spíš mě právě překvapilo, že tmelu neubylo a dokonce v něm byly pořád ty kaučukové a hruhé částice. Na ruce mi to zaschlo a hned to tvořilo kaučukový film.

              A hlavně jak jsem psal, dříve jsem měl pláště a ráfky od toho jak od bílé pavučiny a čistil jsem to na hodinu a tady na ráfku jen trochu kolem ventilku a pláště také jen trochu. Asi to bude tím, že to perfektně těsnilo. Mám teď lepší ráfky a patka tak zapadla, že i vyfouknutý plášt nešel snadno zout. Přez zimu, tedy spíše od října do dubna to za těch 6 měsíců v garáži ušlo jen nepatrně, pokud vůbec.

              0 0
      • Rychlej turista  

        Mám vyzkoušený desetiletý NoTubes.

        0 0
    • HT Adam  

      Srovnání tmelů Orange

      0 0
    • scota  

      Jaké jsou vaše zkušenosti z tmelem OKO Magic Milk Hi-Fibre?

      0 0
      • plzakj  

        Zatim dobry (800km?). Lepsi, nez milkit. A na udrzbu lepsi nez NT

        0 0
        • scota  

          super díky nyní pooužívám Milkit, ale malou dírku to neutěsnilo musel jsem dát knot.

          0 0
          • plzakj  

            Milkit mi fungoval dobre se schwalbema na mtb. Ale na gravelu jiny plaste a vyssi tlak a jak pises.

            0 0
        • doubleingram  

          Můžu potvrdit, Milkit nee, Oko ok, teď zkusím Orange Endurance.

          0 0
          • Sistematicx  

            Fungoval ti Milkit spolu s cushcorem? Predek DD Asegai ten to zatahlo ale zadni s CC to proste nedalo kolem patky. S notubes nemam problem kolem patek.

            Aj, spatne zarazeno. Ty asi CC nemas. Melo to byt na @Breakpaina

            0 0
            • snas89  

              Kdyz pise, ze milkit nee, tak co myslis?:)

              0 0
              • Sistematicx  

                A cetl sis to? Ja se ptal jestli mu fungoval spolu s CushCore.

                Reagoval jsem na spatnyho cloveka. Nevim jestli on jezdi CC vlozku.

                Tak co myslis ty…

                Kdyz me Milkit na DD gume tesnil a na exo s CC nezatahl patky.

                0 0
                • Atilla  

                  S vložkou je dobré před nahozením kápnout 2–3ml na patku a nechat to rozlít.

                  0 0
      • MaTHa  

        Dvě sezony vozím a v pohodě. Nějaké defekty to zatáhlo. Spokojenost

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • LM  

      Na „gravelu“ teď zkouším Vittoria Universal Tubeless Sealant a není to žádnej zázrak:

      Plusy:

      • 250 ml flaška je dobře udělaná, jde našroubovat přímo na ventilek. Pokud postupujete přesně podle návodu na flašce, tak z toho nevyteče ani kapka, protože pod víčkem je ještě průhledný plastový špunt, jehož vyndání v tom návodu zapomněli zmínit :-).
      • Po vyndání špuntu ale čistá práce, i se to dobře dávkuje.

      Mínusy:

      • lehce netěsnící ventilek to nezatěsnilo ani po důkladném protřepání a 2 vyjížďkách, musel jsem tam dát ještě podložku z duše
      • zato když se při upouštění tlaku dostalo trochu tmelu na ten šroubovací váleček na konci ventilku, tak jsem to pak musel povolovat kleštičkama a použít ten váleček jako závitník
      • jsou v tom třpytky dvou velikosti a barev (bílé menší, růžové větší): při manipulaci s pláštěm od tmelu jsou pak třpytky všude okolo (nejprve na rukách, později všude) a dělá to „disko-ježečky“ – už jsem vyndal 3 (prvního po týdnu, další 2 při prohazování pláštů na širší ráfky o 14 dní později)
      0 0
      • LM  

        Po$raný třpytky. Teď jsem čistil jinej plášť, kde to taky chvíli bylo:

        • Okolo patek to udělalo půlcentimetrovej proužek zaschlýho tmelu, který jsem musel opatrně odloupat.
        • A když jsem to pak zevnitř vzal trošku smetáčkem (ať zas hned nemám „disko-ježečky“), tak zas ty třpytky lítaly všude…
        0 0
    • Sistematicx  

      Oko magic tmel. Ja vul jsem zase chtel zkusit neco co udajne funguje. Misto naprosto bezproblemoveho notubes.

      Takze oko magic je uplne stejnej tmel nako milk it. A to doslova. Uz kdyz jsem tu flasku vzal do ruky tak jsem si rikal ze nekde ji videl. Pak to otevru a koukam ze je to milk it. Delaji to ve stejne flasce. Etiketa ma aji stejnej font tisku jen jinej obrazek. Zapach uplne stejnej, hustota, namodrala barva tech mikro castecek. Kdyz naleju do misky milk it a oko magic tak nepoznam kterej je kterej.

      A klasika stejne jako u milk it, oko magic nezatesnil michelin wild enduro gumu s vlozkou cush core. Pul hodiny drbani a furt to uchazelo pres patky. Nechapu ze s no tubes mi to zatesni behem chvilky kolem patek. Ale milk it/ oko magic to nedava. Jak maxxis tak michelin plaste mi to neberou.

      0 0
      • rejdy  

        Mně Oko magic hi-fibre zatěsnil DT XR391 a Fast Track 2.3 hned. Bez tmelu mi to fučelo okolo ventilku a zároveň při nahazování zadního kola se mi asi při 2 barech udělala díra v bočnici jak od trnu (což by asi fungl nový plášť udělat neměl, ale co už…). Zatím ježděno 3 měsíce cca, únik tlaku minimální, za týden max. 0.1 Bar.

        0 0
        • kedi  

          +1, Oko magic hi-fibre zatěsnil Challenge Paris-Roubaix bez problémů a vím o jednom defektu na běhounu zadního kola cca 1mm, chvíli se dělala malá kapička, potom OK.

          0 0
      • KnizeAlexej  

        To je ten, kde v popisu tvrdili, že to ve svěťáku vozí Nino Schurter? :)

        Podobná zkušenost, nepoužitelné. Zůstala mi třetina ve flašce a nervy v prdeli.

        0 0
        • Sistematicx  

          To nevim. Ja mam proste problem v kombinaci s cush core vlozkou. Predni DD Assegai mi to zatahlo uplne v klidu. Ale zadek to s vlozkou nedava.

          0 0
      • Lada1  

        Mohu potvrdit, že „MilKit bezdušový těsnící tmel“ a „Latex Free tmel OKO Magic milk Hi-fibre“ jsou různé. „testováno“ na stejném plášti během pár desítek minut v koupelně. MilKit plášť k patce ráfku doslova přilepil. OKO Magic milk Hi-fibre tuto schopnost neměl – plášť šel z patky lehce sundat. – plášť Challenge Strada 120TPI 30mm, foukáno na 8atm.

        Porovnání při defektu nemám. OKO Magic milk Hi-fibre při dvou defektech nefunkční. Z toho jeden klasický – proříznutí jako od žiletky v délce 4–5mm a tmel z díry neustále prskal do nulového tlaku (z počátečního ca 3.5atm) – bez zátěže a dírou kolo otočeno, aby byla na zemi

        0 0
        • milan.v  

          Já za poslední dva roky s Öko Magic Hi-Fibre nevím, co je defekt, několik menších defektů na silničce zacelených naprosto bez problémů, ani jsem je nezaznamenal během jízdy…

          0 0
          • Lada1  

            jak jsi je potom identifikoval? Byly následně doma na plášti vlhké puntíky? Ty o průměru ca 2–3mm vidím na předním taky několik

            0 0
            • sm1omos  

              Myslím že ano, ty vlhké puntíky jsou asi stopy po defektu, kde by se tam jinak vzaly. Používám Öko Magic Hi-Fibre asi pět let, na silničkách i na ostatních kolech, pláště na silnici byly nejprve Victorie a v současnosti Conti 5000 STR. Na Victoriích těch zacelených drobných defektů bylo docela dost, ale nikdy žádný problém, na Conti za dva roky jen jeden větší defekt na zadním kole, průraz cca 2,5mm, nějaká ztráta tlaku tam byla, ale na dojetí přes 50 km to stačilo, potom jsem to raději podlepil záplatou na bezduše. Když tady čtu hodně rozdílné zkušenosti s tímto tmelem, přijde mi to, jako by v tom hrál roli ještě jiný faktor, ale zase jaký?

              0 0
              • Hrabex1  

                Prusaky, nemusi to byt defekty. Nektere plaste tim trpi.

                1 0
                • Esi  

                  na MTB takový continental raceking ten byl mokrý kolem dokola, stačilo na tom kole nejet 3–4 dny, tam to prosakovalo i skrz běhoun, ale tlak to drželo

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    tlak to drzi, ale tmel je treba casteji kontrolovat a dolevat

                    0 1
                    • Esi  

                      doléval jsem tak 2× za rok, mám to na kole na dojíždění do práce, tak mám lahvičku s mlíkem v podsedlovce. ten RK už byl teda úplně hladkej tak jsem ho zahodil dal tam XC11 a od té doby v pohodě. na předním mám Mitas Kratos, vzorku už tam po těch 4 sezonách teda moc není, ale tím že na tom jezdím už jen po šotolině a asfaltu do práce tak to tam nechám dokud to bude držet tlak, ten KRatos bude mít za sebou tak odhadem 10 –12 000km, řekl bych že tak dalších 5 dá než to bude úplně hladké pokud nepřijde defekt. i po těch 4 sezonách mlíko neprosakuje

                      0 0
            • milan.v  

              Ano

              0 0
    • saintjv  

      Hosi debilni dotaz:) Uz jste nekdo zkousel dostat mliko z hadru po te, co vas vohodi pres diru?:) Pokud ano byl jste nekdo uspesny? Me se to teda ale vubec nedari nicim co jsem zkousel…:(

      Pracka 0

      Tech benzin 0

      Kartac0

      Furt tam to semeno je…

      0 0
      • LM  

        Jakou přesně značkou „semena“ jsi se nechal postříkat? :-)

        0 0
      • plzakj  

        Nedavno se to tu resilo. Hledej :) Ja kvuli tomu odesel od NT a jinych latexovych tmelu. Cafelatex ma svuj odstranovac a to prej i celkem funguje.

        Oko a Milkit jsou reditelny vodou. Maj podobnej zaklad, ale nemyslim si, ze je to stejnej tmel, jak naznacuje vyse. Ale na hadry jsem si je jeste nedaval.

        0 0
      • jIrI___  

        Doporučuju vyzkoušet Ďáblíka. Naprosto perfektně si poradil s asfaltovou emulzí/dehtem (nebo co to lijou na odfrézovaný asfalt) na kraťasích, dresu a batohu, když jsem tím projel pár desítek metrů :)

        0 0
    • teffe  

      OKO na svém webu ( https://oko.com/faqs/ ) uvádí:

      „If OKO splashes on clothes, it should be wiped off immediately, preferably with a wet cloth. If some OKO residue remains, wash the clothing that evening or during the same day. Avoid leaving the clothes for a long time with the OKO in a dry state. Contact with clothing should be avoided where possible.“

      Z toho bych vyvodil, že vodou asi ano, ale hned, než to stačí uschnout. Když jsem pocintal ráfek, suché to na něm docela drželo, řekl bych že z látky to už po vyschnutí odstranit nepůjde.

      Co se týká toho, jestli je to stejný tmel jako Milkit, na nějakém německém fóru jsem kdysi četl, že OKO je tmely vyrábí i pro jiné značky a jeho hlavní produkce jde do průmyslu a vojenské techniky.

      0 0
    • Koby  

      Ahoj, nedaří se mi úplně utěsnit Michelin Force am2 s No tubes tmelem. Stále prosakuje téměř na celé jedné straně kolem patky, ráfku. Tmelu při 2.4× 29 asi 130ml. Uchází o 0.1 baru za 24h , najeto už asi 100km. Takhle kolem ráfku mi to prosakuje většinou ke konci životnosti pláště, tady ten je ale nový. Co s tím? Znovu odpatkovat a znovu zkusit nahodit? ;)

      0 0
    • Doktorzet  

      Někde na závodech jsem vyhrál OKO Magic, dal jsem ho na gravel. A asi větší chybu jsem udělat nemohl. Zadní plášť za půl roku nedokázal utěsnit. Nedávno jsem udělal defekt – větší trn. Zachránil to až knot. Poté stále utíkalo mlíko kolem knotu. 3× jsem dolil cca 30ml. Stále to chcalo. V pátek jsem vyměnil za no Tubes a je po problému…

      0 0
      • milan.v  

        OKO Magic používám na žiletce při cca 80 psi a například vpředu mi zatěsnil průpich na Schwalbe Pro One TLE, ani jsem o něm nevěděl… Až při mytí na něj narazil…

        0 0
        • jerrymouse  

          Funguje blbě, ale dá se mejt a pár der mi zalepil, což se o mnoha jinejch říct nedá. Teď mám objednanej ten veganlatex, tak jsem zvědavej.

          0 0
      • kedi  

        Bylo to OKO Magic Milk nebo OKO Magic Milk Hi-Fibre? Hi-Fibre mi v zalepilo cca 1,5 mm na ziletce. Proti OKO Magic Milk obsahuje větší částice, které lépe zatěsní defekt.

        0 0
        • milan.v  

          Jo, vidíš, já myslel OKO Magic Milk Hi-Fibre, abych to doplnil…

          0 0
          • Doktorzet  

            Byla to hi fibre, třeba jsem dostal nějaký ležák z krámu a už prostě nefungoval. Ale další láhev rozhodně zkoušet nebudu.

            0 0
    • novcze  

      tento rok jsem začal s bezdušema, podle recenze na https://www.mbr.co.uk/…tyre-sealant jsem vybral muc-off tmel, vodou ředitelný, eko, nedělá ježky, funguje, prostě samé výhody snad kromě toho, že se lije do pneu 140 ml (doporučené maximum pro 29")

      zkušenosti:

      • defekt na předku, tmel skrz díru trochu bublal, na tlaku pneu to nebylo znát, zjistil jsem náhodou, když jsem se díval na pneu, pomohl až knot
      • defekt na zadku, za jízdy jsem si všimnul, že je nízký tlak, dojel jsem na tom až dom, tmel udržel vevnitř tlak pod 1 bar, po nafouknutí bublal a netěsnil, pomohl zase až knot

      pozitivní je, že jsem na tom dojel, ale čekal bych, že malé díry by to zalepit mělo, před příští sezonou si dám tu práci s čištěním pneu a ráfku a pak zkusím standard no tubes

      0 0
      • milan.v  

        Muc-Off na netu právě moc pozitivní recenze nemá, stejné je to tady…

        0 1
      • Atilla  

        Nic jiného než NoTubess nemá smysl zkoušet. Srajdy jako Muc-off, peaty, finis line,… to jsou vyhozené prachy a nervy.

        1 0
        • Breakpain  

          Zero Flats bych jeste pridal. Taky funguje velmi dobre, se zbytkem souhlas.

          0 0
          • Atilla  

            Pravda, jen je trochu agresivnější a mě třeba žral gorila tape. Ale jinak fungoval. Ještě někdo chválí orange.

            0 0
        • novas752  

          Já s Muc-Offem nemám žádný problém, ale je to na enduru = tlustý stěny pláště a tlaky okolo 1,3–2 bar. Do výčtu funkční bych ještě zařadil Orange standart + Endurance.

          0 0
          • Atilla  

            Já jsem byl tedy na enduru a DH hrubě nespokojený. Stejně jako bratr a kamarád co dostal zbytek lahve. To co vzalo 60ml Stans NoTubes hned s tím si neporadilo 120ml čerstvého muc-off.

            0 0
    • Sistematicx  

      Oko magic, nahozeno 23.8 a co to vole jako je? Je to jakoze gumove. Plast je po stenach obrousenej. Se mi zda ze v kombinaci s cushcore se obrousil vnitrek plaste a oko to spojilo do kusu gumy.

      0 0
      • ladys  

        To je asi meteorit :D To jsi musel slyšet, že tam lítá bordel ne?

        0 0
        • Sistematicx  

          Vubec prave. Bylo to prilepene. Myslim ze to nachytalo na sebe vsechny ty mikro fibre high tech dement castice z tmelu a jak Cushcore nejak obrousil plast tak se to spojilo v tuhle paradu.

          Tohle se mi u tmelu notube a plaste maxxis nikdy nestalo.

          Nevim jestli ten Michelin plast nejak nekamosi s cushcorem nebo s tim tmelem ze by drolil stenu.

          0 0
    • Fofrník  

      Já jsem letos (září) taky poprvé nahazoval bezduše. Pláště Tufo, tmel jsem použil také Tufo. Předtím jsem tady pročetl pár diskuzí, takže jsem z nich nabyl dojem, že mám čekat nějaké alespoň minimální problémy s únikem vzduchu, bubláním tmelu ven. Nic z toho se nekonalo.

      Patky plášťů jsem omyl vodou s jarem, nahodil obě strany na ráfky a tmel (50 ml) jsem nalil skrz ventilek s vyšroubovanou vložkou přímo z lahvičky s tmelem. Tufo lahvičky to (asi) mají záměrně přizpůsobený.

      K našemu novému bezdušovému standardu (na bezduše jsem převedl celou rodinu naráz) jsem koupil ruční velkou pumpu s boosterem od Beto, byla ve slevě za cca 1300 Kč.

      Byl jsem až překvapený, jak rychle jsem měl hotovo. Bez prosakování, bez úniků vzduchu, bez dolévání tmelu. Jo, a ventilky od iiSuper.

      2 0
    • Pijer  

      Jako dárek mi z R2 Bike dorazila flaška PANNEX Tubeless Hightech Sealant Ultrafast Máte někdo osobní zkušenost? Má smysl s tím laborovat, nebo to spíš bude ztráta času a energie?

      0 0
      • Forester  

        je to dárek … tomu na zuby nekoukej :-).

        Vyzkoušej a dej vědět, jak to funguje.

        1 0
        • novas752  

          Otázkou je proč to posílaj. Buď je to u nich nějaká novinka a chtějí to propagovat/získat recenze, nebo to nikdo nechce a leží jim to na skladě.

          0 0
    • ladias  

      Zdarec, chci koupit tchánovi tmel do čtyřkolky, v okolí chalupy je samá trnka… Na kole normálně používám Notubes. Nějakým výběrem jsem se dostal na vegelatex, (v tom velkým objemu nebude na škodu ta pěnivost a taky že by neměl tolik vysychat. Ale chci se zeptat, jestli ho tam dostanu přes ventilky. Má někdo zkušenost?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pivos  

      Máte někdo praktickou zkušenost s rozdílem mezi Zeroflats a Zeroflats Competition?

      0 0
    • Eric  

      Ahoj,

      zeptám se tu na náhradní vnitřek do galuskového bezdušového ventilku. Všiml jsem si, že z některých duší s galuskovým ventilkem se dá vnitřek vyšroubovat. Dá se tento vnitřek použít do bezdušového ventilku, nebo je tam nějaká jiná konstrukce (třeba kvůli zalepení mlékem atd.) ? Když už budu z jiného kola duši vyhazovat, jestli si můžu vnitřek ventilku nechat jako náhradní pro bezdušový. Děkuji za odpovědi.

      0 0
      • filous  

        podle me stejny, normalne to menim, kdyz se mi ucpe mlikem.

        3 0
      • bodlak2  

        Jsou stejné. Taky si můžeš koupit samotné vnitřky, třeba na Alíkovi jsem jich teď kupoval hrst za pár halířů.

        0 0
      • novas752  

        Ano jsou stejné. Neni problem použít i do bezdušového.

        0 0
    • Eric  

      Ahoj,

      zeptám se tu na náhradní vnitřek do galuskového bezdušového ventilku. Všiml jsem si, že z některých duší s galuskovým ventilkem se dá vnitřek vyšroubovat. Dá se tento vnitřek použít do bezdušového ventilku, nebo je tam nějaká jiná konstrukce (třeba kvůli zalepení mlékem atd.) ? Když už budu z jiného kola duši vyhazovat, jestli si můžu vnitřek ventilku nechat jako náhradní pro bezdušový. Děkuji za odpovědi.

      0 0
    • pluto  

      Ahoj,

      prosím o radu. Nevím kdy, ale asi jsem píchnul a mlíko mě postříkalo karbonový rám a vzhledem k tomu, že nejsem žádnej leštič kola, tak jsem na to přišel až teď. Rám pod sedlovkou je špinavej zaschlým mlíkem a dolů se tomu moc nechce, voda nepomáhá. Díky za pomoc.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Když nejsi leštič, tak je to jedno, ne? :-)

        0 0
        • pluto  

          Parkrát to umyji, zas takovej barbar nejsem, ale s tímhle jsem nepočítal, takže asi tak.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • novas752  

        Taky mám a nepřišel jsem na nic čím by to šlo dolu. Ne že bych po tom nějak zvlášť pátral, moc mě to netrápí. Když ani Muc-Off Glue and Sealant Remover nerozpustil jejich zaschlý mlíko tak jsem to nechal bejt.

        0 0
    • theedge  

      Vozil jsem teď NoTubes – ten mi mezi pláštěm a CushCore dělá takový žlutý latexový žmolky. Jsou přilepený jak na plášť tak i na CushCore a dostat to dolů je docela pruda. Dělá vám to taky ?

      Co Oragnge Endurance ? Bude To dělat taky ?

      0 0
      • JachymP  

        Orange endurance mi žmolky nedělá

        0 0
        • theedge  

          Je to asi tím jak se tře plášť o CushCore a tam se u NoTubes sráží ten latex. Asi na příští sezónu zkusím Orange.

          0 0
      • Breakpain  

        A proč to chceš dávat dolů? Dělá to i třeba ZF, ale tohle neřeším, pokud není nános na patkách – aby to dobře těsnilo.

        0 0
        • theedge  

          No kdybych to z toho CC neloupal tak to bude jak latexovej ježek a bude se to hodně blbě obouvat. Není to totiž tenkej latexovej povlak, ale fakt takový přilepený hrudky.

          0 0
          • Breakpain  

            Otřu to hadrem, co jde dolů, to jde … při instalaci CC stříknu jarovkou a jde krásně.

            0 0
            • theedge  

              Já to z toho loupu dolu :-) Ale pokud to Orange Endurance nedělá tak ho asi zkusím … stejně jsem ho chtěl vyzkoušet.

              Přinejhorším zjistím že to je stejný …

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • theedge  

      Hodím ten dotaz sem → Jdou na bezduše dát i non-TR gumy od Maxxisu ? Konkrétně levný Ikony. Zkoušel to někdo jak se to chová ?

      0 0
      • novas752  

        Nic moc. Zkoušel jsem Highroller Exo. Dlouhodobě to moc bedrží tlak.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Nevim jak Ikon, ale Miniony a HR Exo dusovy jsem vozil roky bez problemu. Uprimne nepoznam rozdil mezi TR a ne-TR gumou :)

        0 0
        • david25  

          Musim potvrdit minimalne maxxisy i non TR na TR rafkach uplne bez problemu. Teda nahazuju kompresorem ale pohoda pak. Dokonce i na oby rafku sem to nahodil a drzelo :)

          0 0
        • Breakpain  

          Mne přijde, že ne-TR mnohem rychleji ztrácejí tlak … ale měl jsem jen 1 pár a pak už jsem nato kašlal…

          0 0
    • honzahradek  

      Ahoj, jsem před svou první montáži bezduší ráfky Bontrager Carbon line + pláště B XR4. Vše jsem přečetl, přesto prosím o vaše doporučení jaký tmel bude nejšetrnější pro ráfek a i následné čistění.

      0 0
      • theedge  

        tak záleží jestli je u tebe priorita snadné čištění ráfku a nebo funkčnost tmelu :-)

        1 0
    • Sistematicx  

      Muze se tohle zakladat na nejake pravde?

      Jesli fakt v zacatcich bylo nejake spojeni mezi zero a stans?

      1 0
    • zderes  

      Tufo carbon Sealant vs Tufo Extreme. Má někdo zkušenost, jaký je mezi tím rozdíl?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • raka  

      Delší dobu používám OKO Magic Milk Hi-Fibre a doteď jsem byl spokojen. Nyní jsem ale natrefil plášť Maxxis Minion DHR II směs Maxterra, který má boky dost porézní, možná tak 20 mikrodírek. Tohle tmel vůbec není schopný zalepit, takže do druhého dne mám kolo prázdné.

      Nějaký tip na tmel, který funguje s Maxxis plášti, zacelí porézní boky i větší díry a nesežere Tannus vložku?

      0 0
      • Kremen  

        Zdar, jezdím tohle kombo co popisuješ a leju tam NoTubes. Rosí bočnice ale jako celek funguje dobře.

        0 0
    • GluckCZ  

      Ahoj chtěl bych zkusit bezduse a vybral jsem si Orange Endurence. Chci se zeptat jak se to aplikuje když se dodává větší balení bez injektoru? A ještě bych se zeptal co mám koupit na nasazení? Jsem z paneláku takže nemám kompresor ani velkou pumpu, pouze pumpička na duše. Díky

      0 0
      • novas752  

        Tak si kup velkou pumpu nebo to nahoď pomocí CO2 bombičky.

        Buď naliješ z flašky do pláště před nasazenim posledního kusu patky, nebo si např. v lékárně koupíš lahvičku podobného tvaru jako ty malé balení a pošleš to tam skrz ventilek s demontovaným jádrem.

        0 0
      • Bocka  

        Ahoj, taky nemám kompresor a můžu doporučit kombinaci dílenské pumpy (v mém případě Decathlon 900) a k tomu Schwalbe Tire booster. Funguje to dobře a plní svůj účel.

        2 0
      • Pavell  

        Zatim vždy stačila Lidl pumpa.

        Mně se osvědčil tento postup.

        • ujistit se, že páska je na ráfku z fabriky pečlivě nalepena / nalepit vlastní pásku
        • nahodit pláště a ujistit se, že patky pláště sedí dobře
        • nahustit pláště do max přípustného tlaku (menší z dovoleného pro plášť / ráfek)
        • přes noc počkat zda-li dobře těsní
        • vypustit pláště
        • přes ventilek aplikovat tmel (přiloženou trubičkou u balení tmelu / koupit trubičku co pasuje na ventilek)
        • nahustit na požadovaný provozní tlak a ujistit se, ze tmel zateče do všech míst
        2 0
        • jIrI___  

          Dělám to takřka stejně s jedním rozdílem. Zjistil jsem, že je pro mě menší opruz shodit kousek patky a tmel nalít rovnou do pláště, než ho tam cpát přes ventilek.

          1 1
          • Pavell  

            Já mam strach do toho pak šahat, že by mi to šlo blbě nahodit do patky, když ten plášť vytahnu ven pro dolití.

            0 0
          • Georrge  

            To mi přijde jako náročnější úkon, než vyšroubovat ventilek. Navíc větší riziko že si něco zajebeš od mlíka. Ale cpát to přes ventilek má nevýhodu, že je pak ulepený od tmelu. O to hůř pak může jít příště vyšroubovat, někdy se přilepí i čepička ventilku.

            0 0
            • milan.v  

              Vždy záleží na tmelu, jsou tmely, u kterých nevíš, že byly aplikovány přes ventilek, nic nezalepí…

              0 0
              • Georrge  

                Tak ono to znečištění ventilku nevzniká jen při aplikaci tmelu přes ventilek. On se ten tmel do trubičky ventilku dostane i během jízdy, pak stačí připojit pumpu, ventilek si trochu odfoukne a hned máš ventilek od tmelu :) takže to znečištění venilku při plnění jsem psal spíš jako takovou teoretickou nevýhodu, protože podobné znečištění vzniká i v dalších případech a asi se mu moc vyhnout nedá.

                1 0
                • Oswi  

                  Někde jsem četl že je dobrý ventilek před montáží zpět maznout vazelinou. Když je mastný, nelepí se na něj mliko. Dělám to tak, a zatím ok, ventilky nezalepene. Tak to asi funguje.

                  1 0
        • Kremen  

          ještě z vlastní zkušenosti

          Pokud lepíš vlastní pásku do nového ráfku, je vhodné odjehlit respektive vzít šmirglem všechny díry pro výplet. Na Rodi Tryp jsem to napoprvé neudělal a když jsem pak nabombil ráfek aby naskočila guma tak se mi páska o ostré hrany těch děr prořízla a začínal jsem znovu.

          2 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
    • sorak  

      Jen pro zajimavost – tyden zpet jsem prehazoval plaste a u te prilezitosti kontroloval mnozstvi tmelu + dolival + aplikoval cafe latex vitamina (zatim nemam zkusenost).

      Pouzivam Cafe Latex tmel, ten jsem ze sundaneho plaste vycucnul velkou inj. strikackou a nasledne aplikoval do jineho plaste + dolil. Puvodni plast jsem nechal do druheho dne uschnout a tu opatlanou vrstvu zevnitr jsem sloupnul (prace cca 2min) a takto vyrobeny muchlanec stareho tmelu dal na vahu – bylo to za 20g. To jen kdyby nekoho zajimalo kolik plast pribere na starem tmelu.. :) Plaste Tufo XC14 29×2.25.

      Pri jedne vymene to asi nema smysl resit, ale pokud clovek prehazuje casteji nebo se mu stane, ze tmel vyschne a doliva, tak uz to nejaka vaha navic byt muze..

      0 0
      • Georrge  

        Zajímavé :) kdysi jsem se snažil podobnou vrstvu NoTubes zaschlého tmelu dostat z pláště a vůbec to nešlo, bylo to tam přilepené fest :) ale je možné že to bylo až moc zaschlé…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
    • GluckCZ  

      Ahoj, ještě se chci zeptat pásku mám koupit širší nebo podle ráfku? Mám 25 a četl jsem (doufám, že jsem to dobře pochopil), že mám vzít 27 šíři. Diky

      0 0
      • MatS  

        Zalezi dle profilu rafku, ale obecne se vzdy par milimetru pridava, protoze rafek ma zlabek a paska nebude levitovat, ale musi vyplnit zlabek a byt od kraje ke kraji rafku.

        0 0
    • Vrci  

      Ahoj, co máte vyzkoušené na silnici? Vyšší taky a spíš menší díry.

      0 0
      • milan.v  

        Ve vlákně k silničním bezduším pár tipů zaznělo, já osobně OKO Magic Hi-Fibre, teď budu testovat ten nový Vittoria.

        0 0
        • kedi  

          OKO Magic Hi-Fibre postupně v Challenge, Schwalbe a aktuálně Conti. Zatím naprostá spokojenost.

          0 0
          • rejdy  

            Stejně tak.

            Ale u mě je to spíš o zacelení po nahození. Poučen ze zadního pláště jsem před cca 10 dny nahazoval přední Pro One a dal rovnou cca 55 ml (30 mm plášť) a drží pěkně od začátku. Co se týče defektů, tam sloužit (klepu na dřevo) nemůžu. 9000, resp. 11000 km na duších jsem měl bez defektu, teď pokračuju zadek 2000+ a předek 500+ na bezduších a doufám, že to bude stejné :). – tlaky 4.2Bar zadek, 3.7Bar předek (74 kg + výbava)

            0 0
          • Mustafa  

            Projde Hi-Fibre Presta ventilkem?

            0 0
          • 130kg  

            Hlasuji pro OKO Milk Hi-fibre, funguje trochu jinak než latexové tmely. Na nich mi vadilo, že postupně hrudkují a plášť i ráfek se o nich mizerně čistí a taky, že mi prolínaly podél patky. To se mi se stejným pláštěm, ale s OKO nestalo. I po sozóně je tekutý, i když ne všechen, nějaké ztráty tam jsou, ale zároveň se dá všechno v pohodě umýt, použil jsem technický líh a plášť i ráfek během chvilky naprosto čistý. do zimy jsem neměl zkušenosti s defektem, ale náš místní posyp je vážně ostrý. každopádně OKO zalepilo bez znatelné ztráty tlaku

            1 0
      • Vrci  

        Dál jsem na řadu a spokojeně na závěr loňské sezony vozil OKO hi fibre. Teď mě čeká výměna za nový tmel. Mám čekat při čištění nějaké problémy, nutnost použít chemii nebo bude stačit voda se saponátem?

        0 0
    • Dan205  

      Čerstvá zkušenost s mlikem od squirtu. Výrobce udává, že si poradí s až 5 mm otvorem, ten můj byl tak 1 mm, ale mliko stále unikalo i po 400 metrech od píchnutí. Musel jsem použít knot. Bezduše vozím dva měsíce, takže jsem začátečník a možná dělám něco blbě. Ale čekal jsem, že zrovna s tímhle si mliko poradí.

      0 0
      • novas752  

        Jestli si s tim poradí nebo ne závisí na spoustě faktorech. Hlavně po dvou dost teplých měsících už nemusí být moc účinný, čerstvej by to možná zacelil, i když to mlíko moc lidí nepoužívá, držel bych se něčeho osvědčeného

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Dan205  

        Další píchnutí, dírka jak od špendlíku, tentokrát to sice mlíko zdánlivě zalepilo, ale vždy ráno z pláště trčela dvoucentimetrová „šňůra“ ztuhlého mlíka. To jsem doplňoval dva dny předem. Squirt už jsem nahradil no tubes, tak snad to bude lepší.

        0 0
    • BSA  

      Hodím sem… CrossKing Protection TLR, Caffélatex, guma kupovaná v lednu. Nejdřív dobrý, poslední dobou ale děsně uchcává skoro všude a následně vysychá. Takhle mi nechcalo ani zpuchřelý Schwalbe. Je to tmelem nebo gumou nebo blbá kombinace?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Sinpa  

        Je to pláštěm, tři různé mi dělali to samé.

        Tufo se stejným tmelem je v pohodě.

        1 0
        • sorak  

          Potvrzuju – stejna zkusenost, 2 ruzne Contiky mi prochcavaly takto zboku, Tufa a Micheliny ne.