Zimní pneu - plechové disky, má to cenu ?

515 nepřečtených
  • Bjerndi

    Zdarec, autům rozumím fakt jak koza hnoji.

    Má nějakou cenu kupovat k zimním pneu i plechový disky, nebo to v pohodě přežijou i liťáky ?

    Díky za vysvětlení a rady

    0 0
    • Martin  

      z mého pohledu je ideální mít dvě sady kol – letní a zimní. vyhneš se koumání v servisu, kola si prohodíš sám za hodinku před barákem. a na zimu stačí levné plecháče.

      0 0
      • JMT  

        Proc na zimu staci levne plechace ?

        Bud si potrpim na hezky auto a chci je i v zime, nebo je mi to zcela burt a pak stacej plechy i na leto. Ono to stejnak o nicem jinym nez o vzhledu neni…

        0 0
        • JMT  

          Edit: Bud si potrpim na hezky auto a chci litaky i v zime, nebo…

          0 0
        • alinceb  

          No liťáky jsou tužší než plech, takže auto pak v zatáčkách líp sedí. Neřek bych, že je to jen o vzhledu…

          0 0
          • Lada,s  

            A ty myslíš že ty plecháče se v zatáčkách kroutí jo? Hmm pan asi závodník :-)

            0 0
            • alinceb  

              Vyzkoušeno a nejen mnou…;)

              0 0
              • karliner  

                Je mi jasný, že když drandíš po horách se svoji Fábií, tak by ti Loeb mizel v zrcátku a proto to poznáš. Ostatní řidiči poznají spíš asi milionu jiných vlivů na jízdní vlastnosti než tuhost disků :-)))

                0 0
                • JMT  

                  Bych rek ze tuhost disku se projevi asi tak pri 30kach gumach nebo nizsichm jestli vubec

                  0 0
                  • Lada,s  

                    Přijde mi to jako nesmysl

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      stejne jak se kouti vyplety na bajcich, krouzi se i disky na autech…vsechno se krouti, je to jenom otazka sil…

                      0 0
                      • Lada,s  

                        Netvrdím že se vůbec nekroutí, ale přijde mi nesmysl že bys to poznal při jízdě resp. že nepoznáš rozdíl v tuhosti plecháč x liťák.

                        0 0
                      • alinceb  

                        Však to je ono. Jistý ovčan mě tu přesvědčoval, že Cridy se nekrouti. Já vím, že kroutí…:)

                        No a pak mám taky jednu trasu, kterou jezdím každý den poměrně vysokou rychlostí a stejné auto na liťákách se tam chovalo o něco lépe, než na plecháčích. Možná je to jen placebo, ale mě to tak přišlo. Stejný poznatek měl strýc na T4, když vyměnil plech za lité…mluvil o 15km/h rozdílu na zatáčce.

                        0 0
                        • Lada,s  

                          A pneumatiky byli identické?

                          0 0
                        • fousac  

                          na presne tech samejch gumach?

                          0 0
                        • roman 3D  

                          mě taky auto připadá že jede líp když je čistý, jak jinak jako vždy pobavils:-))))) – No liťáky jsou tužší než plech, takže auto pak v zatáčkách líp sedí – to může napsat jenom ovce:-))

                          0 0
                          • alinceb  

                            Já o ho*ně a ho*no na botě…:D Ty máš snad radar na to, když se tu o tobě píše…;)

                            0 0
                            • roman 3D  

                              ten kdo tvrdí že se na C-ridech nedá jezdit a že se kroutí může směle tvrdit že liťáky jsou tužší než plech, takže auto pak v zatáčkách líp sedí a je zaručeně jisté že i příště pobaví – nauč se nedřív jezdit na kole a pak v autě, potom rozdávej dětinské rozumy ty Niki Laudo:-))

                              0 0
                              • alinceb  

                                …že se na C-ridech nedá jezdit… – nevím, kde jsi tohle četl. Pokud si pamatuju, tak sem psal, že pod mýma 90kg a při silovém stylu šlapání jsou 32 drátové výplety znatelně tužší. A zrovna od tebe ty narážky na dětinské chování vyloženě sedí…;)

                                0 0
                          • jIrI___  

                            Však alinceb je známý mamanažerský závodník. Při takovém stylu jízdy hraje sebemenší detail obrovskou roli a rozhoduje o tom, jestli skončí nebo neskončí zapíchnutý v návěsu kamionu :)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ou :-D

                              0 0
                              • alinceb  

                                Zrovna ty se nemáš moc co smát, pilote…;)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ale já tu aspoň nepíšu pohádky o tom jak tě hlíny zryhlí v zatáčce a spotřebě při průměru 160 :-D

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Kde tu píšu pohádku o spotřebě při průměru 160?

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      To nevím, už se v těch tvých pohádkách tady ztrácím :0)

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        Ne, ne, jen mi to hezky najdi, když se tu tím oháníš…;)

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Aha, to psal JMT, tak sorry za 160 ;0) Ale ostatní perly tady jsou fakt super ;0)

                                          0 0
                                          • alinceb  

                                            Které ostatní? Myslíš tu o vyšší tuhosti ALU disků? To je fakt. Těch 15km/h na T4 kdysi prohlásil strýc, když přezul auto. Na kolik to bylo placebo, že prostě vletěl do zatáčky rychleji než obvykle a vyšlo to, nedokážu soudit…

                                            U mě a porovnání FII TSI na plechu a na ALU to taky mohlo být placebo, ale prostě mi to auto přišlo jistější.

                                            Máš tam ještě něco dalšího?

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Větší tuhost alu disků vs. plechů je pohádka pokud nesrovnáváš plechy a závodní disky z magnézia.

                                              15km/h jsi tu prohlásil nejdříve jako naprostý fakt i kdyz jako obvykle u tebe ve spoustě případů JPP.

                                              A jistota FII alu vs. plech je taky docela sporné když nedáš info o pneu a dalších věcech jako váha kol.

                                              0 0
                                              • alinceb  

                                                Fakt? Já myslel, že z věty: Stejný poznatek měl strýc na T4, když vyměnil plech za lité…mluvil o 15km/h rozdílu na zatáčce. je jasné, že je to JPP. Je někteří zdejší „autoexperti“ chytají při náznaku flamu na první našlápnutí. Je to celkem sranda…:)

                                                0 0
                                                • alinceb  

                                                  EDIT:… Já myslel, že z téhle věty je jasné, že je to JPP. Jen někteří zdejší „autoexperti“ chytají při náznaku flamu na první našlápnutí. Je to celkem sranda…:)

                                                  0 0
                                                  • Alibaba  

                                                    Ale tak už dost! Každej ví, že je auto na alu rychlejší v zatáčkách ;), to nemusíš obhajovat. Jen si zapoměl napsat, že alu byly o číslo-dvě větší a pneu na nich tudíž širší a s nižším profilem – a tam je zakopán pes. Tudíž nedělaj to disky ale pneu. Ovšem existují experti, který na malej alu daj pneu jak donut – těm ta „tuhost“ disků opravdu nepomůže.

                                                    0 0
                                            • karliner  

                                              Na vaší rodinný sešlosti bych chtěl bejt moucha na zdi, když se takhle navzájem trumfujete :-)))

                                              0 0
                            • Frostty  

                              Hezkypěkně :D.

                              0 0
                            • alinceb  

                              No sebemenší detail ne, ale gumy se vzorkem „na hraně“ roli hrály…co už, chybama se člověk učí…;) mpIII by mohl vyprávět…

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Já měl gumy v pohodě, dokonce jsem měl i hlíny na zimních a stejně mě ta tuhost hliníkáčů nezachránila ;0)

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Na ledě to nefunguje, ale to ti měli říct už v autoškole…;)

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Houby na ledě – pás sněhu uprostřed suchý silnice.

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      To je jako říčka tekoucí přes dálnici…;)

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Vidíš a smál jsem se ti kvůli tomu? Nesmál, tak nevím proč ty se kvůli tomu strefuješ do mě ;0)

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          No přímo na mě nereaguješ, ale pokud si můžeš přisadit na post někoho jiného, tak neváháš.

                                          U tebe byla prostě sranda, jak si kdysi někde strašně horlivě psal, jak zkušený řidič nebourá a pár měsíců na to si poslal káru do škarpy…

                                          Já už mám pár havárek za sebou, ale naštěstí to vždycky odnesly jen plechy (a jednou teda sedřená paže a roztřískané koleno z mašiny, která plechy nemá) , takže pohoda…

                                          0 0
                                          • Frostty  

                                            Roztrhéte si občanky ;). Mě baví jak se tu oba, musíte pořád donekonečna obhajovat :D.

                                            0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Však jsem se poučil a veřejně proflákl, takže tohle bych nevytahoval..

                                            U mě to taky byly plechy – to auto jsem viděl opravený a zase jezdící, otázka je jak. Navíc jsem to nevpálil ani do žádného náklaďáku, nikoho jsem neohrozil (naštěstí).

                                            0 0
                                            • alinceb  

                                              Za týden si auto vyzvedávám opravené ze servisu. Škoda vyčíslená pojišťovnou byla sice celkem vysoká, ale autu se nic významného nestalo.

                                              Kamion sem napálil do poslední nápravy návěsu. Kromě rozstřeleného kola vč. disku a pár světýlek mu nic nebylo. Nikoho sem na životě neohrozil. Jen pár lidí tu z toho dělá aféru…:)

                                              EDIT: A všimni si, že v tom jednom vlákně sem tu fotku vystavil snad skoro přímo pod tebe. Sem se těšil, jak budeš reagovat, když ti takhle nabiju a povedlo se…;)

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Otázka je kdyby místo kamionu tam jelo nějaký mikro auto s dětma na zadních sedačkách (tedy u těhle aut v kufru) ;0)

                                                Je to stejné jako že ty děláš aféru z mé bouračky. Kdybych viděl přijíždět někoho z druhé strany tak bych to v téhle rychlosti přes prostředek taky nestřelil a nic by se nestalo.

                                                0 0
                                                • alinceb  

                                                  Na kdyby se přece nehraje. Kdyby tam nebyl ten kamion, tak sem třeba vůbec nemusel bourat a ten smyk bych srovnal…ale je to jen „kdyby“…

                                                  0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                á, editu jsem si nevšiml :0)

                                                Jasně, narozdíl od zdejší spousty anonymních rejpalů se s tebou dá bavit aspoň určitě ;0) Tipuju že spoustu z těch co nejvíc rejpou má taky nějakého kostlivce ve skříni :-D

                                                0 0
                                                • alinceb  

                                                  No kromě Ruprta asi jo. Ruprt je ale správňák, ten určitě kostlivce nemá…

                                                  0 0
                                                • karliner  

                                                  Hm, zřejmě si budu muset upravit profil podle tvého vzoru, abych třeba náhodou taky nepadl do zásuvky „anonymní rejpal“ :-)))

                                                  0 0
                                              • kolda  

                                                pár havárek mám za sebou – ses si jistej, ze jsi nikdy nikoho na zivote neohrozil? to ze jsi mel stesti je vec jina…

                                                0 0
                                            • Ruprt2  

                                              Hoši mám vlčí mlhu, nebo se vážně hádáte, kdo boural víc, ale líp než ten druhý?

                                              0 0
                                              • karliner  

                                                Tos utnul moc brzo, ještě chvíli ta hádka mohla probíhat :-)

                                                0 0
                                                • alinceb  

                                                  Neboj, to ještě bude. Musíme vám, rýpalům, pro příště zase trošku „nabít“. Jdu si udělat kafe, ať sem na to čerstvý…:D

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Já mám právě čajík a celou nudnou přednášku na dohadování :-D

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Do kuchyňky daleko a pak čekat, než se ten kávovar nahřeje…moc se mi nechce…:)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Přednášející tu má dítě a právě se mu chce 5 minut po začátku přednášky se mu chce čůrat, takže ho odvedla :-D no to je zase přednášky ty vole :-D

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Přednášky jsou ztráta času. Nikdy za 11 semestrů sem pravidelně navštěvoval jen 2 a taky sem to nějak doplácal…:)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Muhaha konec :-D to mě ***** a to jsem tu zůstával o den dýl.

                                                    0 0
                                                  • soc  

                                                    Az kdyz Ti u zkousky rekne profesor: „Vas jsem tady jeste nevidel.“ tak pochopis, ze je dobre se tam obcas ukazat :-D

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Na tohle sem měl kliku a nikdy se mě nikdo nezeptal. Ale slyšel sem, že na předtermínu sem-tam některý vytáhl fotku z přednášky 3 týdny před koncem a řekl: „Ukažte se mi na téhle fotce…“ :D

                                                    0 0
                                                  • soc  

                                                    Ono jakmile se clovek dostal na ustav, tak uz ty prednasky byly pro vyrazne mene lidi, u nas cca 15. A pan profesor mel sakra dobrou pamet :-D

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Toto není facebook! Pokračujte v hádání o tom, kdo umí líp bourat. To bylo podstatně zábavnější.

                                                    0 0
                        • JMT  

                          15km rozdilu v zatacce u T4 tim ze vymenis plech rafek za litak a nechas rozmer ?

                          :-D

                          :-D

                          :-D

                          :-D

                          0 0
                          • alinceb  

                            Je to JPP, ale tak nějak to bylo. Až je to pár let zpět…:) Na tlumiče každopádně nesahal…

                            0 0
                          • JMT  

                            Hele ale T4 je vlastne to auto co pri prumerny rychlosti z CR na Gardu jede za 8 litru na sto, tak to asi i zrychli vymenou materialu disku v zatacce o 15kmh. Tak to jo.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Při jaký průměrný? Pokud se nepletu, tak míval dlouhodobej průměr kolem 7,5L (počítač samozřejmě). Pak ho čekalo těžké zklamání při přechodu na T5 syncro se spotřebou o polovinu vyšší…

                              0 0
                              • JMT  

                                sorry, prumer samozrejme 160 aspon :-D

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Je „průměr“ a „průměr“. 3–4 týdny zpátky sem jel do Brna (OCT II combi 1.9TDI 77kw) ve 3 lidech, po dálnici rychlost oscilovala kolem 160km/h (ale ne průměr) a dojel sem se spotřebou 7,5L (palubní comp). Zpátky přes HK a kromě úseku Brno-VelMez (kde mi chcalo a jel sem asi 100) a Turnov-LBC mimo dálnice za 6.1L…

                                  Ale je pravda, že pod 50km/h mi to naftu nevyrábí. Asi špatnej kus…:D

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    hele nesnaž se zase o flame na téma 1,9tdi a spotřeba při 160ti…

                                    těch 6,1 při cestě zpět a kile to je ok.

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      O spotřebě i 1.9TDI nemám iluze. Nedělá mi problém jat Turnov-Liberec za 9,5L…:) Ale je pravda, že na rozdíl od 1.2TSI sem s tímhle ještě nešel přes 10/100…:)

                                      0 0
                                      • fousac  

                                        to sou cifry… ja sem v aute nervni, kdyz mi prumer preleze 5 … ;)

                                        k 6 to lezlo, kdyz sem jel hradec-praha cca tech 150–160 celou cestu..

                                        0 0
                                      • felix.org  

                                        Jak s těma 1.9TDI jezdíte? :-) Já se nedostal přes 7.5 a to ani ve městě. Teď o víkendu jsem jel ze středu Prahy do středu Brna podle PP za 5.9l. V Praze a Brně dle rychlostních limitů a na dálnici s tempomatem na 145km/h.

                                        0 0
                                        • soc  

                                          Do práce, z práce, když je lehká noha, tak 4,8–5.1, rekord mám myslím 4,3. Ne dálnici při průměru kolem 140 kolem 7. Kolega jednou z hor dojel za 3,8 :D

                                          0 0
                                        • camlost  

                                          tak na tempomat trošku přitlač. nemám 1.9 TDI, nemám Odstávku, ale obecně auta ukazují zajímavá čísla, když se s nimi trochu jede.

                                          a soudě podle závodníků na D1 se dá s Odstávkou jet o dost víc než 145 km/h.

                                          0 0
                                        • kali222  

                                          ty uz nemas e60?

                                          0 0
                                          • felix.org  

                                            Shodou okolností jsem s ní byl v Praze dneska, ale moje není. Psal jsem tady, že ji máme v rodině :-)

                                            0 0
                                        • kolda  

                                          asi tak :) k 7 jdu s nalozenym autem, koly na strese a konstantni rychlosti 130.

                                          jinak cca jak pises. mimo dalnici kolem 5,5

                                          0 0
                                  • JMT  

                                    Prumer znamena ze ti ukazuje palubni pocitac prumernou rychlost…

                                    Btw v noci jsem zkousel prumernou rychlost z Rozvadova do Prahy autem ktery ma omezovac na 220kmh, na Zlicine jsem mel 171. Pouze v Haliku jsem jel 80 a u berouna asi dva kilaky ve zuzenym 150, jinak co to slo…

                                    Az mi ukazes dodavku co dojede z Prahy do Brna s PRUMERNOU rychlosti aspon 150 tak muzem neco resit

                                    Btw. OCT II 1,9tdi ti neda na Praha-Brno PRUMERNOU 160 i kdyby ses rozkrajel. Realne to oscilovani kolem 160 znamena prumer tak 120. 160 Prumer das tak mozna na tom Zlicinu-Rozvadov ale spotreba bude tezko pod 10ti.

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Všimnul sis, že sem u svojí jízdy nikde o průměru nic nenapsal? …po dálnici rychlost oscilovala kolem 160km/h (ale ne průměr) a dojel sem se spotřebou 7,5L (palubní comp)… Průměr na dojezdu mohl být tak 130, na to jsem ale nekoukal. Je to skoro celé po dálnici, kromě úseku (H.Počernice – Říčany, který preventivně objíždím po okreskách).

                                      Té pohádce o T4, která by na Gardu dojela průměrem 160 za 8L taky nevěřím, ale to sem ani nikde nepsal…;)

                                      0 0
                                      • JMT  

                                        Btw teď mi dochází že jseš z Liberce…bože…jes­tli dáváš Liberec-Brno s průměrem 120km/h v Oct II 1,9Tdi tak tě prostě chci u nás ve firmě…navíc s tak nizkou spotřebou tady nejezděj ani mnohem pomalejc. :-D

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          OK, máš pravdu, průměr nebyl ani těch 130 (to byl jen odhad, jak sem psal). Sem si to spočítal: trasa Liberec (Rochlice) – R35 – R10 – H.Počernice – Jirny – Úvaly – Říčany – D1 – Brno (Poříčí) = cca.310km podle map; dojezdový čas +/- 2:45hod (podle hodinek) = 112km/h a průměr 7,5L dle počítače.

                                          0 0
                                    • McBlacky  

                                      welcome in reality Neo :)

                                      máš pravdu, a ještě bych dodal že s tou 77kw by se zapotil na 160avg i na ten Rozvadov hodně zle. Se 103kw se to dá jet za 9 160 tempomat dle GPS (cesty brzo ráno)

                                      0 0
                                      • JMT  

                                        1,9 v OCT II by to dala podle me jen z Rozvadova do Prahy, opacne to je do kopce.

                                        Prumer dle gps=odecti si dalsich deset dolu

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          jsem to blbě nqapsal – prostě na tacho mám 166–7 cca GPS ukazuje aktuální 160, cvaknu tempomat a jedu.

                                          0 0
                                      • kesu  

                                        To zase ne, při tempomatu na 160 s dvěma kolama na držáku jsem měl na Rozvadově průměr 9 s 103kw. Nemít je, dostal bych se pod osum. Ale záleží v čem ten motor je, v jetym 125kw při velkejch rychlostech (160–200) na dlouhý trasy nejde spotřeba pod 9

                                        0 0
                                    • Lada,s  

                                      Už chápu proč tu někteří tvrdí že na tréninku jezdí na kole průměry 35 km/h :-))))

                                      0 0
                                    • kesu  

                                      Praha-Brno (teda od Průhonic od Benziny) k takový tý rozestavěný pumpě před Brnem a měl jsem průměr necelejch 170 a reálně jsem nejel skoro nikde pod 200, nebyl žádnej provoz a žádný opravy, někdy bych chtěl vidět někoho, co to fakt dal pod hodinu.

                                      A rozhodně by to nešlo s 1,9 tdi (a ani 2,0 apod:) )

                                      0 0
                                      • Frostty  

                                        prase :D

                                        0 0
                                        • kesu  

                                          v tý době byla pokuta za todle maximálně 2000kč a zápis do karty řidiče, na místě reálně 500. Dneska na to kašlu a porušuju limity maximálně do tý nízký sazby pokuty. Taky tenkrát by mi nevadilo nemít půl roku papíry, dneska si dávam pozor.

                                          0 0
                • alinceb  

                  Nemám Fabii…:P

                  0 0
              • JSt  

                ono to mozna bude proto, ze ty plechy mas mensi nez elektrony a zvejka se ti na nich vic guma. nedovedu si predstavit, ze by se rafek mohl kroutit. :-D

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Však to znáš – na závodních služebácích je tuhost ráfků velice důležitá. Na plechách projedeš zatáčku o 15km/h pomaleji a nestihneš schůzku včas! :-D

                  0 0
                  • JMT  

                    A ja debil obhajoval u sefa 17ky na OCT II tim ze jsou hezci, kdyz jsem je menil za 16ky :-D

                    0 0
                • pepek  

                  Neslyšels někdy o vykolejeným vlaku? Kroutí se, kroutí až nakonec vykolejí. Já mu věřím.

                  0 0
                  • soc  

                    no počkej, ale tam se vlní koleje… ale ty vlastně máme na dálnicích taky…

                    0 0
                    • pepek  

                      Když se vlní malý plechový kolo na autě, jak se pak musí vlnit kolo pod těžkým vagonem? Měli by tam dát taky čínský hliníky, rychlost vlaků ČD by tím vzrostla na úroveň TGV.

                      0 0
          • JMT  

            Tak to jsem nikdy nepocejtil teda (ale je fakt ze jsem asi nikdy nezkousel treba 35ky gumy na plechacich a s 65–55 vejskou stejnak necejtis jiny krouceni nez zvejkani pryze)

            0 0
            • karliner  

              Schumacher, Loeb a alinceb to poznají, ostatní ne.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Já poznal rozdíl mezi zimníma plecháčema se 185/55 a letníma litýma 195/55 s jiným ET (na letních rozchod o 10mm větší) a to jedině to, že stabilita je vyšší – například když kolem proletí kamion, tak se na letních ani nehne… Otázka ale je, co to způsobilo – vyšší váha letních kol, větší rozchod nebo širší gumy? :0) Tuhost bych si tedy odhadovat netroufl.

                0 0
              • McBlacky  

                taky mi to přijde jako hodně mimo argument. Jak píše JMT, možná u R35 by to mohlo být podstatný. Vzhledem k tomu, že jezdíme na 14 a 15kách většina, tak to je z říše JPP.

                0 0
                • Lada,s  

                  A hlavně ten kdo si pořídí pneu s profilem 35, tak má určitě prachy i na pořádné liťáky a nejezdí to na plechu :-)

                  0 0
                • hony007  

                  Já myslím, že nemluvil o R 35, ale o poměru výšky a šířky.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    tak existují 35ky i když si nedokážu představit na co :)

                    u nízkoprofilu to podle mě taky nepoznáš na seriovce

                    0 0
                • kubad  

                  on tam asi nějaký rozdíl bude,ale nevím jestli to pude poznat :D na nízkém profilu asi jo

                  Alu kolo by mělo být lehčí.

                  ale jinak je to opravdu asi hlavně o designu, a lepším chlazení brzd

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Většina obyčejných liťáků je trochu těžších než stejně rozměrné plechy. :0)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      tohle zjištění mě před pár lety taky překvapilo :)

                      0 0
                      • pepek  

                        Teď jste zarmoutili mnoho „ostrých“ driverů :-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Však smysl mají liťáky vyšších tříd, které jsou lehoučké, jinak to je všechno jenom na efekt. Ale auto s hezkými koly vypadá hned líp to zase jo :0)

                          0 0
                          • alinceb  

                            Ale auto s hezkými koly vypadá hned líp to zase jo …i když má pod kapotou mrzáčka 1.2HTP…;)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Běž psát báchorky o 15+ na litých a 7,5 u transportéru někam jinam ;0)

                              0 0
                              • McBlacky  

                                to bude mít na talíři dlouho :)

                                0 0
                              • alinceb  

                                7,5L u T4 není úplně unreal, když se dá s OCT jezdit za 6,3L dlouhodobě (pří mým prasestylu)…

                                0 0
                                • JMT  

                                  To samozřejmě neni, ale unreal jsou s těmadle strojema průměry nad 140kmh při trasách nad 200km nebo zrychlování průjezdu zatáčkou při změně materiálu identického kola na dodávce.

                                  0 0
                              • Ruprt2  

                                já jsem v Transportéru měl i průměr 3 litry na sto při 130km/hod

                                Bylo to v takovém úseku z prudkého kopce.

                                0 0
                                • JSt  

                                  to ja mel na fronte aj dvacatsedem stupnov a uraaaaa…

                                  0 0
                  • wong  

                    Alu kolo by melo byt lehci, ale u vetsinych levnych „litaku“ tomu tak neni…

                    0 0
                    • mirabike  

                      lehčí a pevnější jsou Mg (hořčík, nebo chcete-li elektron) a to výrazně a ty používá třeba pan Loeb.. Hliníkáče jsou jen o vzhledu… některý můžou být tužší, než některý plecháče ale na vlastnostech auta se to nepozná – pozná se jiný rozměr ráfku (šířka, ET) a na rozbitý cestě hmotnost.. jinak tu fakt řešíte pitominy…

                      Dnešní AL kola s dobrou povrchovou úpravou v pohodě vydrží zimní používání…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        elektron (cca 90% Mg) je skvely, protoze se da zapalit:)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          to by ti musel vydržet déle, než ti je někdo ukradne :)

                          myslím, že JMT měl tu čest jestli si dobře pamatuju

                          0 0
                        • JSt  

                          tak. to se uz nesmi pouzivat. nekde jsem videl shotik, jak stare m3 baflo kolo bilym plamenem, kdyz skrkl o pangejt. :-D

                          0 0
                          • mirabike  

                            když jsem na soustruhu orovnával a srážel hrany starejch poctivejch škodováckejch elektronů (přesezoní údržba:) a zbyla mi hromada jemných špon, tak po smíchání s ledkem jsem měl vynikající směs na velmi výživné dělobuchy na silvestrovské oslavy… (to za komančů ještě žádná pyrotechnika nebyla v prodeji, tak jsme vyráběli z toho co se zrovna namanulo:)

                            0 0
                • JMT  

                  Myslena vejska gumy, ne velikost rafku :-)

                  A samozrejme plechac s gumou vejsky 30 je kravina, kdo ma takovy gumy ma i litaky. Proste resit tuhost disku pri gumach 50–60 nema fakt cenu resit kuli necemu jinymu nez vzhledu

                  0 0
                  • alinceb  

                    Nepamatuješ si dobu, kdy „tuzeři“ dávali na škocny 120L otočené převařené liťáky a nízkoprofilové gumy? Já teda jo…:)

                    0 0
                    • JMT  

                      To jsem jeste tahal kacera :-D

                      0 0
                      • alinceb  

                        Netahal…já ho taky netahal. Je to tak 10 let zpátky. Občas sem koukal na tuzerský Schadefóra a tam byly k vidění věci…:)

                        U nás jezdil kluk se 100L a Áčkovým motorem z Favorita. Převařený plechy samozřejmě nesměly chybět…:)

                        0 0
                      • Ruprt2  

                        Alinceb taky, ale má nějakého známého, souseda, kamaráda, šéfa kolegu a nebo aspoň bejvalého jeho přítelkyně, který jednou možná viděl.

                        0 0
              • pepek  

                Loeb není v podobných vláknech vůbec žádný měřítko.

                0 0
        • Martin  

          já bych to zas tak nehrotil… když někdo chce, tak at si koupí litá kola i na zimu, mi je to fuk :)

          0 0
    • Smazaný účet  

      Kup plechace a prehazuj cele sady kol…pokud je mas kde uskladnit…navic se nemusis drbat se servisem (ale nevim jak ses na tom s casem a rukama)

      Sul je svina..

      0 0
    • McBlacky  

      dá se na hlíně, kdo má cash kupuje i na zimu alu aby to líp vypadalo. Některý modely jsou docela odolný.

      ale plech je jistota. Navíc nemusíš kupovat nový plechy, větší pneuservisy mají už použité k odkupu, často v parádním stavu. Cena tak půlka nového.

      0 0
    • Blunderbuss  

      „Liťáky“ zimu přežijou, ale… Při dnešních cenách plecháčů a cenách servisních nákladů za přezutí léto-zima/zima-léto se investice do plechů brzy vrátí… A to nemluvím o tom, že si je přehodíš sám, kdykoliv se ti to hodí, a ne až se na tebe dostane řada v servisu.

      0 0
    • Bjerndi  

      no a kam v Brně zajet kde bych vyřídil všechno zaráz nevíte. Když jsem koukal u bestdrivu, tak mi 175/R14 88T Tl od Barumu Polaris 3 vyšlo cca na 5k + plecháče 4k + přezutí…to se mi zdá trochu moc :)

      0 0
      • McBlacky  

        no ideální máš objednat si gumy online, plechy si sehnat bazarově v pneuservisu a domluvit se že jim přivezeš ty gumy a oni ti to komplet sfouknou.

        jinak gumy v pneuservisu jsou dražší než na netu. ale ne o moc tak 100–200 kč na gumě R14

        samotný přezutí a vyvážení (záleží jestli chceš vyvážení bez závaží, nebo obyč.) se pohybuje 500–1000 + ceny závaží

        0 0
        • Bjerndi  

          tj koukám, že ten rozdíl na pneu je celkově max 600 když bych to objednával kdo ví kde a přezutí celkem levný. Zkusím se podívat kde bych sehnal ty levný plecháče

          0 0
          • Lada,s  

            Mrkni na Bazos.cz, tam je toho hromada za dobré ceny. Loni jsem tam koupil zánovní plecháče za půlku ceny nových

            0 0
          • Alibaba  

            Já tam tedy vidím rozdíl přes tisícovku a to už se Horste vyplatí. V mym rozměru ušetřím oproti kameňáku kolem 2,5k…Vybrat pak dobrej servis je ale trochu alchymie, někdo ti to obuje za litr stejně dobře jako jinej za 500,–, ovšem ty nejlevnější se s tím mnohdy moc nemazlej. U plechů bych se nebál, hlínu ale jedině do prověřenýho servisu.

            0 0
            • alinceb  

              No oni ti třeba s servisu udělají lepši cenu na přezutí, když gumy vezmeš přímo u nich…;)

              0 0
              • Alibaba  

                No právě, to jsem kdysi kupoval 2ks za á/2500,– (tytéž na netu 1500,–) a obuli mi to namísto deklarovaných 1000,– se slevou 20%. Slyšíš dobře Horste! ;)

                0 0
                • alinceb  

                  To je zajímavý. Já minulý týden přezoval komplet auto za 650,– :)

                  0 0
          • Roman11  

            U použitých plecháčů dej pozor na to, aby neházely, což bývá dost často. Já kdysi kupoval plecháče z vrakoviště za výbornou cenu. Když jsem zjistil, že jsou křivý jako prase, musel jsem je nechat srovnat a vyšlo mě to se všemi cestami dráž než nový. Když jsem kupoval druhý auto pro manželku, byla k němu i sada obutých plecháčů. A bylo to to samý – křivý jak sviňa. Takže zout, srovnat, obout, vyvážit. K tomu zase cesty… Já už bych dneska kupoval plecháče nový.

            0 0
        • K2  

          Pneu Eshopy nabízejí i plecháče za rozumnou cenu a pokud člověk koupí vše najednou, tak mu to i obujou a vyváží (domů přijedou hotová kola a stačí nasadit)

          Já jsem poslední dvě sady na plechách koupil z bazoš.cz Lidi prodali auto a kola zvlášť.

          Kupoval jsem pneu jednu sezonu jeté (jde najít na plášti datum výroby)

          Cena Super, chce to ale cca 1–2 týdny hledat + počkat si. Věci se tam obměňují…

          Bral jsem osobní převzetí…

          0 0
      • jIrI___  

        Podívej se i po bazarech. My tak koupili hodně jetou zimní sadu na plecháčích za cenu nižší než samotné disky a ještě bez problémů odjezdili na těch pneu zimu a léto.

        0 0
        • McBlacky  

          pokud nejezdíš moc na hory, tak se to dá. Ale ono je to rozdíl jestli máš 5–6 nebo 7–8mm a taky ve stáří gumy.

          0 0
          • jIrI___  

            Tak na horách bydlím, na žádné delší štreky nejezdíme (v podstatě jen domov – práce), takže v 90% všech jízd se jede po zmrzlém sněhu posypaném štěrkem. Je jasné, že pokud člověk jede hranu, tak ty rozdíly pozná, ale pokud jede s rozumem, tak rozdíly sice taky pozná, ale ne tak moc, aby ho nebo někoho jiného přímo ohrožovaly na životě.

            0 0
            • McBlacky  

              když nespěcháš tak ne. Ono když se vracíš unavenej večer z lyžování a nějakej magor dostane na dálnici smyk a roztočí se ti před autem, je dobrý mít trochu rezervu.

              0 0
      • Cavendish  

        Tak novej plecháč těch 1000 stojí a mě Barum Polaris 3 v rozměru 165/65/R13 stáli 3500 takže ta cena není úplně mimo když si vezmu jaký rozměr máš ty.Já mám taky 2 sady kol a jen prohrazuju.

        0 0
      • alinceb  

        Když sem ještě bydlel v Brně, tak sem jednou přezouval v PEMM Bohunice – důvod byl, že tam prodávají gumy Sava.

        V BestDrivu mi jednou lepili díru po vrtu. Výhoda byla, že mají otevřeno i v sobotu a měl sem to kousíček od baráku.

        Teď přezouvám v BestDrivu v LBC služebáka a je to celkem voser – minulou středu sem se objednával a přezují mě až 30.11. a to mám kola na diskách. Přitom přítulčino auto mi přezul soukromník do druhého dne a za super cenu…

        0 0
        • jIrI___  

          To si ty kola na služebáku nemůžeš přehodit sám? Zavání to nějakou byrokracií :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            Montaz kola na auto je stezejni technicky ukon, ktery zasadnim zpusobem ovlivnuje bezpecnost provozu automobilu a tedy je nutne, aby montaz kola provadela osoba znala, proskolena, poucena a strizliva.

            0 0
          • alinceb  

            Gumy mám uskladněný v BestDrivu, se kterým máme dlouhodobou smlouvu a přezujou nás na fakturu. Ale jestli to tak půjde dál, tak se na firmě domluvím, abych mohl jezdit i se služebákem do „svého“ servisu, kam jezdíme s naším…

            Btw. Proč si špinit ruce, když to firma zaplatí…?

            0 0
            • jIrI___  

              „Btw. Proč si špinit ruce, když to firma zaplatí…?“

              Pravda, to mi nedošlo :)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Zase není nad to, když ti servis zapomene utáhnout šrouby (kamarád na Santa Fé to naštěstí z těch 130 na dálnici ubrzdil – všechny šrouby na pravém předním nedotažený) nebo když jim v servisu spadne auto ze zvedáku (známý s mondeem, ale to už je historie). Prostě nejlepší je přehodit si to hezky doma, vyhradit si na to odpoledne (2–3 auta) a máš naprostou jistotu, že to bude vše OK :0)

              0 0
              • Smazaný účet  

                brachovi se taky klepalo kolo na jedno sroubu…zbyle tri sice byly utazene, ale pres zavit, tkaze kolo vubec nedrzely…to je tak, kdy je mechanik kolok, vlozi sroub do nastrcky a hned zacne utahovat aniz by chytil zavit…

                0 0
              • JSt  

                ja zas mam kamarada, kterymu spadlo auto z heveru a promackl si pri tom prah. si nevyberes. :-D

                0 0
                • pepek  

                  A ležel přitom pod autem? :-)

                  0 0
                • jipík  

                  Já měl známého co mu z heveru spadl autobus, píši měl, jelikož on ležel pod ním :-( jo si to vybral

                  0 0
              • malej honza  

                Já bych to hned neházel na servis, je normální že když se mění kolo, tak je ho potřeba po 30 až 50 ujetých kilometrech dotáhnout, prostě si to sedne ať to v servisu dotahují sebelíp.

                Pokud to bylo hned po vyjetí ze servisu tak beru zpět :-)

                0 0
                • enjoy  

                  Zvláštní,já jel po výměně kol zpět do pneuservisu s tím,že to nemůžu povolit a i oni na to museli vzít metrovou ráčnu.

                  O tom,že si musím potom ještě sám kola dotáhnout jsem jesště neslyšel.Ale tím neříkám,že to není možný..

                  0 0
                • felix.org  

                  Co znám osobně případy, kdy došlo k povolení šroubů, tak to vždycky bylo v situaci, kdy si to člověk měnil sám v garáži nebo venku před barákem.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Vyjel ze servisu, po 500 metech nebo kolik najel na dálnici a po asi dvou kilometrech nebo kdy se santa fé dostane na 130 musel kvůli vibracím brzdit.

                  0 0
                  • malej honza  

                    No tak to to odflákli fakt v servisu.

                    Ale k tomu dotahování, obecně platí že cca po 50 km je potřeba šrouby zkontrolovat (dotáhnout), protože mezi se tam může dostat nějaký bordel, přes ten si to trošku sedne a pak se šroub může uvolnit. Ta poučka je hlavně z výměny kola na silnici za rezervu, nicméně platí obecně. Já bych třeba bez toho jezdit nemohl, musím autu věřit…

                    Jo a v některých servisech na faktuře mívají drobnými písmeny toto napsáno, že je potřeba šrouby zkontrolovat a případně přitáhnout, asi se tím sichrují :-)

                    0 0
            • karliner  

              Nedal bych ani nic moc za to, že až bys to v zimě někam nakouřil, že by pojišťovan začala šťourat v tom kdy a kdo ty zimní gumy odborně instaloval…

              0 0
              • alinceb  

                Já to nedávno nakouřil na vodě do náklaďáku a pojišťovna nic nezkoumala…:)

                0 0
                • karliner  

                  Byla povinnost mít zimní gumy?

                  Další věc je, že u operativního leasingu je povinnost měnit gumy v servise ve smlouvě.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Nemám auto na operák…

                    0 0
                    • karliner  

                      No, to není moc obvyklé, aby referentské auto nebylo na operativní leasing, ale proč ne..

                      0 0
                      • alinceb  

                        U nás se auta kupovaly na fakturu do majetku, naposled moje a ještě asi 2 další levnější (Fabie). Teď už berem operativní – pašíky, ochc… ale hlavně pro lidi, co hodně jezdí. Bývalá kolegyně udělala na pašíku 90tis. za rok…:D

                        0 0
                • hony007  

                  Ale likvidátor mrknul, jesi to má zákonné vzorek ne?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Já mám pořád kola, která díky jinému ET nesplňují požadavky v techničáku.. a pořád jsem se nedokopal k tomu nechat je tam dopsat. To už by myslím zkoumal :0)

                    0 0
                  • alinceb  

                    No to nevím, byla to moje vina a šlo to z havarijky…:) Ale gumy byly na hraně, proto mi to taky začlo plavat…

                    0 0
      • pelhrimov  

        Na těch Tvých Polaris 3 za 5 tis. s DPH může mít servis tak 14%, pokud nakoupil ze 30% slevou u velkoobchodu. Na Barum ty slevy nejsou tak velké, ostatní značky mají mnohem více dolů pro servisy.

        0 0
    • maajkee  

      Vozím liťáky i přes zimu a jsou stále v pohodě. Letos jsem ani neměnil na jaře zimní za letní a odjezdil to na zimních, teď ještě daj tuhle zimu a pak nový :)

      0 0
      • McBlacky  

        záleží kolik za léto najedeš a jak, aby ti na nich zbyl nějaký vzorek

        0 0
        • Lister  

          Ono taky záleží, jak chceš jezidt, jsem byl minulý týden na zimních ve 20 st docela překvapený, jak si to auto vesele plave – ona kombinace vysoký měkký vzorek, plechová kola a vysoká teplota zrovna není moc ideální.

          Obecně mi dvě sady kol přijdou jako lepší řešení – přehazuju sám podle podmínek. Letos to bylo neplánovaně kvůli defektu letního kola o víkendu a odjezdu následující den ráno na služebku.

          Maximálně si pak kola nechám zkontrolovat a vyvážit, až opadne přezouvací šílenství.

          0 0
          • maajkee  

            Jj, já taky měním sám, ale letos jsem nákup nových letních gum odaloval tak dlouho až jsem usoudil, že už to nemá cenu :)

            Na zimních to opravdu trochu víc plave, ale je to o zvyku.

            0 0
            • alinceb  

              Víc plavou, ale měkká směs zas líp drží…;)

              0 0
              • Soreno  

                Hm akorát zimáky v létě mají delší brzdnou dráhu ale to neva že :-))

                0 0
                • pepek  

                  Všeobecně to neplatí. Ovšem na mokru je to peklo.

                  0 0
                • McBlacky  

                  ano argumenty výrobců tohle tvrdí.

                  na suchu jeté zimní už mají dráhu kratší. Díky měkčí směsi a sjetím se eliminuje borcení řidšího vzorku. Dokonce i některé nové zimní jsou lepší nez letní při měření brdzné dráhy na suchu

                  0 0
      • alinceb  

        Takhle to dělá strejc. Mají T5 Syncro, se kterým jezdí trénovat na ledovce, takže na zimu vždycky koupí novou sadu zimních gum a leťáky nedávají vůbec…:)

        0 0
    • jecnak  

      Spousta online shopu ti doda pneu + disky jako komplet vyvazene za cenu nizsi jak v nejakem servisu. Co budes jeste potrebovat je sada matic/sroubu na plechove rafky. A pokud si koupis zvlast disk a pneu, tak jeste nove ventilky.

      Co tu nikdo nezminil je vec, ze nektera auta maji problem pri nejsirsim povolene pneu s montazi snehovych retezu – proste to nejde. To je treba pripad Mondea mk3.

      0 0
      • enjoy  

        http://static-thule-com.r.worldssl.net/…_860×555.jpg

        věřím,že tohle tam půjde.

        0 0
      • alinceb  

        No a pak taky, pokud se nepletu, ti řetězy můžou ty liťáky nepěkně odrbat…

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ono je nutné dávat jiné šrouby na plechy a na hlíny?

        0 0
        • wong  

          Maji jinou dosedaci plochu. Sice to „nejak“ drzi, ale dobre to neni.

          0 0
        • Lada,s  

          Pokud máš origo hlíny tak by to mělo být stejný, teda aspoň u VW to tak je

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mám origo hlíny a „origo“ plechy z ofic. příslušenství

            0 0
          • bluma  

            U Fordu ne, mají jinou hlavu, na Alu kónickou, na plech kulovou.

            0 0
            • MaPa  

              nejde paušalizovat. navíc to nejsou šrouby ale matice. na gIII mám stejný

              0 0
          • jIrI___  

            U celého koncernu to bude totéž. Seat má na liťáky i plecháče taky stejné šrouby.

            0 0
        • Adar77  

          Nezáleží na typu auta – ale na discích… Obvyklé jsou kulové dosedací plochy, ale existují i kuželové – a měly by na discích i šroubech být tytéž…

          Pokud jde o délku šroubů – do litých jsou potřeba šrouby delší (disk je z ´tlustšího´ materálu), ale i tak mohou (a nemusí) jedny šrouby vyhovovat na oba druhy disků – a šrouby mohou být nejen krátké, ale i příliš dlouhé…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Aha, zkušenost mám jen u koncernu a tam jsou šrouby stejné snad od fábky po A8 (podle internetu) a jedno jestli na plech nebo hlínu.

            0 0
      • White2146  

        hmm tak to asi spousta řidičů brzo zkončí ve škarpě protože sme v servisu prezouvali x aut a žádny majitel si nepřivezl šrouby na plecháče a normálně sme tam dávali ty z litých kol ;)

        A je to pěkná sračka žádne nové šrouby se kupovat nemusí..

        Jediné co se musí (teda nemusí ale je to dobré) očistit šrouby ocelovým kartáčem a máznout konkordem nebo WDčkem)

        0 0
        • Lada,s  

          Takže chceš říct, že na plecháče jste dali třeba šrouby s kuželovou hlavou místo půlkulaté, která by tam správně měla být?

          0 0
          • kubad  

            zaleží na kolech seriové alu mám s pulkulatou hlavou, ty by na plech šly

            jinak souhlas