Zdarec, autům rozumím fakt jak koza hnoji.
Má nějakou cenu kupovat k zimním pneu i plechový disky, nebo to v pohodě přežijou i liťáky ?
Díky za vysvětlení a rady
Zdarec, autům rozumím fakt jak koza hnoji.
Má nějakou cenu kupovat k zimním pneu i plechový disky, nebo to v pohodě přežijou i liťáky ?
Díky za vysvětlení a rady
z mého pohledu je ideální mít dvě sady kol – letní a zimní. vyhneš se koumání v servisu, kola si prohodíš sám za hodinku před barákem. a na zimu stačí levné plecháče.
Proc na zimu staci levne plechace ?
Bud si potrpim na hezky auto a chci je i v zime, nebo je mi to zcela burt a pak stacej plechy i na leto. Ono to stejnak o nicem jinym nez o vzhledu neni…
Edit: Bud si potrpim na hezky auto a chci litaky i v zime, nebo…
No liťáky jsou tužší než plech, takže auto pak v zatáčkách líp sedí. Neřek bych, že je to jen o vzhledu…
A ty myslíš že ty plecháče se v zatáčkách kroutí jo? Hmm pan asi závodník :-)
Vyzkoušeno a nejen mnou…;)
Je mi jasný, že když drandíš po horách se svoji Fábií, tak by ti Loeb mizel v zrcátku a proto to poznáš. Ostatní řidiči poznají spíš asi milionu jiných vlivů na jízdní vlastnosti než tuhost disků :-)))
Bych rek ze tuhost disku se projevi asi tak pri 30kach gumach nebo nizsichm jestli vubec
Přijde mi to jako nesmysl
stejne jak se kouti vyplety na bajcich, krouzi se i disky na autech…vsechno se krouti, je to jenom otazka sil…
Netvrdím že se vůbec nekroutí, ale přijde mi nesmysl že bys to poznal při jízdě resp. že nepoznáš rozdíl v tuhosti plecháč x liťák.
no.spise se bude kroutit guma…
…ale vždyt o tom už tady půl hodiny hovoříme, Mlho :-)
vsak jsme to psal pred pulhodinou:)
Však to je ono. Jistý ovčan mě tu přesvědčoval, že Cridy se nekrouti. Já vím, že kroutí…:)
No a pak mám taky jednu trasu, kterou jezdím každý den poměrně vysokou rychlostí a stejné auto na liťákách se tam chovalo o něco lépe, než na plecháčích. Možná je to jen placebo, ale mě to tak přišlo. Stejný poznatek měl strýc na T4, když vyměnil plech za lité…mluvil o 15km/h rozdílu na zatáčce.
A pneumatiky byli identické?
na presne tech samejch gumach?
Rozměrově myslím ano…musel bych mrknout, na čem to má kolegyně obuté…
to je i o stavu tlumičů, stabilizátorů, vyvážení a celkovým stavu. kola na tom mají vliv do 1%
Jo ty samé, akorát letní verzi.
:-D
mě taky auto připadá že jede líp když je čistý, jak jinak jako vždy pobavils:-))))) – No liťáky jsou tužší než plech, takže auto pak v zatáčkách líp sedí – to může napsat jenom ovce:-))
Já o ho*ně a ho*no na botě…:D Ty máš snad radar na to, když se tu o tobě píše…;)
ten kdo tvrdí že se na C-ridech nedá jezdit a že se kroutí může směle tvrdit že liťáky jsou tužší než plech, takže auto pak v zatáčkách líp sedí a je zaručeně jisté že i příště pobaví – nauč se nedřív jezdit na kole a pak v autě, potom rozdávej dětinské rozumy ty Niki Laudo:-))
…že se na C-ridech nedá jezdit… – nevím, kde jsi tohle četl. Pokud si pamatuju, tak sem psal, že pod mýma 90kg a při silovém stylu šlapání jsou 32 drátové výplety znatelně tužší. A zrovna od tebe ty narážky na dětinské chování vyloženě sedí…;)
Však alinceb je známý mamanažerský závodník. Při takovém stylu jízdy hraje sebemenší detail obrovskou roli a rozhoduje o tom, jestli skončí nebo neskončí zapíchnutý v návěsu kamionu :)
Ou :-D
Zrovna ty se nemáš moc co smát, pilote…;)
Ale já tu aspoň nepíšu pohádky o tom jak tě hlíny zryhlí v zatáčce a spotřebě při průměru 160 :-D
Kde tu píšu pohádku o spotřebě při průměru 160?
To nevím, už se v těch tvých pohádkách tady ztrácím :0)
Ne, ne, jen mi to hezky najdi, když se tu tím oháníš…;)
Aha, to psal JMT, tak sorry za 160 ;0) Ale ostatní perly tady jsou fakt super ;0)
Které ostatní? Myslíš tu o vyšší tuhosti ALU disků? To je fakt. Těch 15km/h na T4 kdysi prohlásil strýc, když přezul auto. Na kolik to bylo placebo, že prostě vletěl do zatáčky rychleji než obvykle a vyšlo to, nedokážu soudit…
U mě a porovnání FII TSI na plechu a na ALU to taky mohlo být placebo, ale prostě mi to auto přišlo jistější.
Máš tam ještě něco dalšího?
Větší tuhost alu disků vs. plechů je pohádka pokud nesrovnáváš plechy a závodní disky z magnézia.
15km/h jsi tu prohlásil nejdříve jako naprostý fakt i kdyz jako obvykle u tebe ve spoustě případů JPP.
A jistota FII alu vs. plech je taky docela sporné když nedáš info o pneu a dalších věcech jako váha kol.
Fakt? Já myslel, že z věty: Stejný poznatek měl strýc na T4, když vyměnil plech za lité…mluvil o 15km/h rozdílu na zatáčce. je jasné, že je to JPP. Je někteří zdejší „autoexperti“ chytají při náznaku flamu na první našlápnutí. Je to celkem sranda…:)
EDIT:… Já myslel, že z téhle věty je jasné, že je to JPP. Jen někteří zdejší „autoexperti“ chytají při náznaku flamu na první našlápnutí. Je to celkem sranda…:)
Ale tak už dost! Každej ví, že je auto na alu rychlejší v zatáčkách ;), to nemusíš obhajovat. Jen si zapoměl napsat, že alu byly o číslo-dvě větší a pneu na nich tudíž širší a s nižším profilem – a tam je zakopán pes. Tudíž nedělaj to disky ale pneu. Ovšem existují experti, který na malej alu daj pneu jak donut – těm ta „tuhost“ disků opravdu nepomůže.
Na vaší rodinný sešlosti bych chtěl bejt moucha na zdi, když se takhle navzájem trumfujete :-)))
:o)))
Hezkypěkně :D.
No sebemenší detail ne, ale gumy se vzorkem „na hraně“ roli hrály…co už, chybama se člověk učí…;) mpIII by mohl vyprávět…
Já měl gumy v pohodě, dokonce jsem měl i hlíny na zimních a stejně mě ta tuhost hliníkáčů nezachránila ;0)
Na ledě to nefunguje, ale to ti měli říct už v autoškole…;)
Houby na ledě – pás sněhu uprostřed suchý silnice.
To je jako říčka tekoucí přes dálnici…;)
Vidíš a smál jsem se ti kvůli tomu? Nesmál, tak nevím proč ty se kvůli tomu strefuješ do mě ;0)
No přímo na mě nereaguješ, ale pokud si můžeš přisadit na post někoho jiného, tak neváháš.
U tebe byla prostě sranda, jak si kdysi někde strašně horlivě psal, jak zkušený řidič nebourá a pár měsíců na to si poslal káru do škarpy…
Já už mám pár havárek za sebou, ale naštěstí to vždycky odnesly jen plechy (a jednou teda sedřená paže a roztřískané koleno z mašiny, která plechy nemá) , takže pohoda…
Roztrhéte si občanky ;). Mě baví jak se tu oba, musíte pořád donekonečna obhajovat :D.
Trhání občanek je moje hláška! :P
Zapomeň.
Však jsem se poučil a veřejně proflákl, takže tohle bych nevytahoval..
U mě to taky byly plechy – to auto jsem viděl opravený a zase jezdící, otázka je jak. Navíc jsem to nevpálil ani do žádného náklaďáku, nikoho jsem neohrozil (naštěstí).
Za týden si auto vyzvedávám opravené ze servisu. Škoda vyčíslená pojišťovnou byla sice celkem vysoká, ale autu se nic významného nestalo.
Kamion sem napálil do poslední nápravy návěsu. Kromě rozstřeleného kola vč. disku a pár světýlek mu nic nebylo. Nikoho sem na životě neohrozil. Jen pár lidí tu z toho dělá aféru…:)
EDIT: A všimni si, že v tom jednom vlákně sem tu fotku vystavil snad skoro přímo pod tebe. Sem se těšil, jak budeš reagovat, když ti takhle nabiju a povedlo se…;)
Otázka je kdyby místo kamionu tam jelo nějaký mikro auto s dětma na zadních sedačkách (tedy u těhle aut v kufru) ;0)
Je to stejné jako že ty děláš aféru z mé bouračky. Kdybych viděl přijíždět někoho z druhé strany tak bych to v téhle rychlosti přes prostředek taky nestřelil a nic by se nestalo.
Na kdyby se přece nehraje. Kdyby tam nebyl ten kamion, tak sem třeba vůbec nemusel bourat a ten smyk bych srovnal…ale je to jen „kdyby“…
Jste oba nebezpecni a naprosto nezodpovedni strelci, kteri nemaji na silnicich co delat!!!
Ale hádka je o tom, kdo z nich je horší :-)
Já tedy tu hádku pochopil tak, že je o tom, kdo dokáže nabořit auto líp..
To je totéž.
I to je umění…stejně jako naučit se padat na kole…:)
Ja vim, cekam, ze se zacnou obhajovat, ze az tak nebezpecni nejsou :)
Zítra ráno jedu do Brna, tak bacha!
Tak tak, jsme piráti a ti se věsí!
No pokud se nepletu, tak piráti chodili svázaní po prkně mezi kroužící žraloky…
Piráti se věší nebo protahují pod kýlem, nebo jak říkáš :0)
věsí? Nemělo být děsí? ;)
to neni spatny napad, na kandelabry kolem silnic.
s hovadama na silnici No mercy!
á, editu jsem si nevšiml :0)
Jasně, narozdíl od zdejší spousty anonymních rejpalů se s tebou dá bavit aspoň určitě ;0) Tipuju že spoustu z těch co nejvíc rejpou má taky nějakého kostlivce ve skříni :-D
No kromě Ruprta asi jo. Ruprt je ale správňák, ten určitě kostlivce nemá…
Hm, zřejmě si budu muset upravit profil podle tvého vzoru, abych třeba náhodou taky nepadl do zásuvky „anonymní rejpal“ :-)))
Však já profil vyplněný měl, ale po tom co mi začaly chodit emaily od Zlatko-polygonu jsem ho zredukoval ;0)
Tvle další oběť cyberšikany…!
pár havárek mám za sebou – ses si jistej, ze jsi nikdy nikoho na zivote neohrozil? to ze jsi mel stesti je vec jina…
Hoši mám vlčí mlhu, nebo se vážně hádáte, kdo boural víc, ale líp než ten druhý?
Tos utnul moc brzo, ještě chvíli ta hádka mohla probíhat :-)
Neboj, to ještě bude. Musíme vám, rýpalům, pro příště zase trošku „nabít“. Jdu si udělat kafe, ať sem na to čerstvý…:D
Já mám právě čajík a celou nudnou přednášku na dohadování :-D
Do kuchyňky daleko a pak čekat, než se ten kávovar nahřeje…moc se mi nechce…:)
Přednášející tu má dítě a právě se mu chce 5 minut po začátku přednášky se mu chce čůrat, takže ho odvedla :-D no to je zase přednášky ty vole :-D
Přednášky jsou ztráta času. Nikdy za 11 semestrů sem pravidelně navštěvoval jen 2 a taky sem to nějak doplácal…:)
Muhaha konec :-D to mě ***** a to jsem tu zůstával o den dýl.
Az kdyz Ti u zkousky rekne profesor: „Vas jsem tady jeste nevidel.“ tak pochopis, ze je dobre se tam obcas ukazat :-D
Na tohle sem měl kliku a nikdy se mě nikdo nezeptal. Ale slyšel sem, že na předtermínu sem-tam některý vytáhl fotku z přednášky 3 týdny před koncem a řekl: „Ukažte se mi na téhle fotce…“ :D
Ono jakmile se clovek dostal na ustav, tak uz ty prednasky byly pro vyrazne mene lidi, u nas cca 15. A pan profesor mel sakra dobrou pamet :-D
Toto není facebook! Pokračujte v hádání o tom, kdo umí líp bourat. To bylo podstatně zábavnější.
15km rozdilu v zatacce u T4 tim ze vymenis plech rafek za litak a nechas rozmer ?
:-D
:-D
:-D
:-D
Je to JPP, ale tak nějak to bylo. Až je to pár let zpět…:) Na tlumiče každopádně nesahal…
Hele ale T4 je vlastne to auto co pri prumerny rychlosti z CR na Gardu jede za 8 litru na sto, tak to asi i zrychli vymenou materialu disku v zatacce o 15kmh. Tak to jo.
Při jaký průměrný? Pokud se nepletu, tak míval dlouhodobej průměr kolem 7,5L (počítač samozřejmě). Pak ho čekalo těžké zklamání při přechodu na T5 syncro se spotřebou o polovinu vyšší…
sorry, prumer samozrejme 160 aspon :-D
Je „průměr“ a „průměr“. 3–4 týdny zpátky sem jel do Brna (OCT II combi 1.9TDI 77kw) ve 3 lidech, po dálnici rychlost oscilovala kolem 160km/h (ale ne průměr) a dojel sem se spotřebou 7,5L (palubní comp). Zpátky přes HK a kromě úseku Brno-VelMez (kde mi chcalo a jel sem asi 100) a Turnov-LBC mimo dálnice za 6.1L…
Ale je pravda, že pod 50km/h mi to naftu nevyrábí. Asi špatnej kus…:D
hele nesnaž se zase o flame na téma 1,9tdi a spotřeba při 160ti…
těch 6,1 při cestě zpět a kile to je ok.
O spotřebě i 1.9TDI nemám iluze. Nedělá mi problém jat Turnov-Liberec za 9,5L…:) Ale je pravda, že na rozdíl od 1.2TSI sem s tímhle ještě nešel přes 10/100…:)
to sou cifry… ja sem v aute nervni, kdyz mi prumer preleze 5 … ;)
k 6 to lezlo, kdyz sem jel hradec-praha cca tech 150–160 celou cestu..
Vzhledem k tomu, že jemu tankuje firma, tak je mu to buřt.
Jak s těma 1.9TDI jezdíte? :-) Já se nedostal přes 7.5 a to ani ve městě. Teď o víkendu jsem jel ze středu Prahy do středu Brna podle PP za 5.9l. V Praze a Brně dle rychlostních limitů a na dálnici s tempomatem na 145km/h.
Do práce, z práce, když je lehká noha, tak 4,8–5.1, rekord mám myslím 4,3. Ne dálnici při průměru kolem 140 kolem 7. Kolega jednou z hor dojel za 3,8 :D
tak na tempomat trošku přitlač. nemám 1.9 TDI, nemám Odstávku, ale obecně auta ukazují zajímavá čísla, když se s nimi trochu jede.
a soudě podle závodníků na D1 se dá s Odstávkou jet o dost víc než 145 km/h.
ty uz nemas e60?
Shodou okolností jsem s ní byl v Praze dneska, ale moje není. Psal jsem tady, že ji máme v rodině :-)
asi tak :) k 7 jdu s nalozenym autem, koly na strese a konstantni rychlosti 130.
jinak cca jak pises. mimo dalnici kolem 5,5
Prumer znamena ze ti ukazuje palubni pocitac prumernou rychlost…
Btw v noci jsem zkousel prumernou rychlost z Rozvadova do Prahy autem ktery ma omezovac na 220kmh, na Zlicine jsem mel 171. Pouze v Haliku jsem jel 80 a u berouna asi dva kilaky ve zuzenym 150, jinak co to slo…
Az mi ukazes dodavku co dojede z Prahy do Brna s PRUMERNOU rychlosti aspon 150 tak muzem neco resit
Btw. OCT II 1,9tdi ti neda na Praha-Brno PRUMERNOU 160 i kdyby ses rozkrajel. Realne to oscilovani kolem 160 znamena prumer tak 120. 160 Prumer das tak mozna na tom Zlicinu-Rozvadov ale spotreba bude tezko pod 10ti.
Všimnul sis, že sem u svojí jízdy nikde o průměru nic nenapsal? …po dálnici rychlost oscilovala kolem 160km/h (ale ne průměr) a dojel sem se spotřebou 7,5L (palubní comp)… Průměr na dojezdu mohl být tak 130, na to jsem ale nekoukal. Je to skoro celé po dálnici, kromě úseku (H.Počernice – Říčany, který preventivně objíždím po okreskách).
Té pohádce o T4, která by na Gardu dojela průměrem 160 za 8L taky nevěřím, ale to sem ani nikde nepsal…;)
Btw teď mi dochází že jseš z Liberce…bože…jestli dáváš Liberec-Brno s průměrem 120km/h v Oct II 1,9Tdi tak tě prostě chci u nás ve firmě…navíc s tak nizkou spotřebou tady nejezděj ani mnohem pomalejc. :-D
OK, máš pravdu, průměr nebyl ani těch 130 (to byl jen odhad, jak sem psal). Sem si to spočítal: trasa Liberec (Rochlice) – R35 – R10 – H.Počernice – Jirny – Úvaly – Říčany – D1 – Brno (Poříčí) = cca.310km podle map; dojezdový čas +/- 2:45hod (podle hodinek) = 112km/h a průměr 7,5L dle počítače.
welcome in reality Neo :)
máš pravdu, a ještě bych dodal že s tou 77kw by se zapotil na 160avg i na ten Rozvadov hodně zle. Se 103kw se to dá jet za 9 160 tempomat dle GPS (cesty brzo ráno)
1,9 v OCT II by to dala podle me jen z Rozvadova do Prahy, opacne to je do kopce.
Prumer dle gps=odecti si dalsich deset dolu
jsem to blbě nqapsal – prostě na tacho mám 166–7 cca GPS ukazuje aktuální 160, cvaknu tempomat a jedu.
To zase ne, při tempomatu na 160 s dvěma kolama na držáku jsem měl na Rozvadově průměr 9 s 103kw. Nemít je, dostal bych se pod osum. Ale záleží v čem ten motor je, v jetym 125kw při velkejch rychlostech (160–200) na dlouhý trasy nejde spotřeba pod 9
na kouli
Už chápu proč tu někteří tvrdí že na tréninku jezdí na kole průměry 35 km/h :-))))
Praha-Brno (teda od Průhonic od Benziny) k takový tý rozestavěný pumpě před Brnem a měl jsem průměr necelejch 170 a reálně jsem nejel skoro nikde pod 200, nebyl žádnej provoz a žádný opravy, někdy bych chtěl vidět někoho, co to fakt dal pod hodinu.
A rozhodně by to nešlo s 1,9 tdi (a ani 2,0 apod:) )
prase :D
v tý době byla pokuta za todle maximálně 2000kč a zápis do karty řidiče, na místě reálně 500. Dneska na to kašlu a porušuju limity maximálně do tý nízký sazby pokuty. Taky tenkrát by mi nevadilo nemít půl roku papíry, dneska si dávam pozor.
Nemám Fabii…:P
Tak tu si už zrušil, teď je na řadě ochcáfka :D.
hardkill :-D
:-D
ono to mozna bude proto, ze ty plechy mas mensi nez elektrony a zvejka se ti na nich vic guma. nedovedu si predstavit, ze by se rafek mohl kroutit. :-D
Však to znáš – na závodních služebácích je tuhost ráfků velice důležitá. Na plechách projedeš zatáčku o 15km/h pomaleji a nestihneš schůzku včas! :-D
A ja debil obhajoval u sefa 17ky na OCT II tim ze jsou hezci, kdyz jsem je menil za 16ky :-D
Neslyšels někdy o vykolejeným vlaku? Kroutí se, kroutí až nakonec vykolejí. Já mu věřím.
no počkej, ale tam se vlní koleje… ale ty vlastně máme na dálnicích taky…
Když se vlní malý plechový kolo na autě, jak se pak musí vlnit kolo pod těžkým vagonem? Měli by tam dát taky čínský hliníky, rychlost vlaků ČD by tím vzrostla na úroveň TGV.
A co teprv ta stabilita v zatáčkách!
Tak to jsem nikdy nepocejtil teda (ale je fakt ze jsem asi nikdy nezkousel treba 35ky gumy na plechacich a s 65–55 vejskou stejnak necejtis jiny krouceni nez zvejkani pryze)
Schumacher, Loeb a alinceb to poznají, ostatní ne.
Já poznal rozdíl mezi zimníma plecháčema se 185/55 a letníma litýma 195/55 s jiným ET (na letních rozchod o 10mm větší) a to jedině to, že stabilita je vyšší – například když kolem proletí kamion, tak se na letních ani nehne… Otázka ale je, co to způsobilo – vyšší váha letních kol, větší rozchod nebo širší gumy? :0) Tuhost bych si tedy odhadovat netroufl.
taky mi to přijde jako hodně mimo argument. Jak píše JMT, možná u R35 by to mohlo být podstatný. Vzhledem k tomu, že jezdíme na 14 a 15kách většina, tak to je z říše JPP.
A hlavně ten kdo si pořídí pneu s profilem 35, tak má určitě prachy i na pořádné liťáky a nejezdí to na plechu :-)
Já myslím, že nemluvil o R 35, ale o poměru výšky a šířky.
tak existují 35ky i když si nedokážu představit na co :)
u nízkoprofilu to podle mě taky nepoznáš na seriovce
zadni na traktor? ;)
on tam asi nějaký rozdíl bude,ale nevím jestli to pude poznat :D na nízkém profilu asi jo
Alu kolo by mělo být lehčí.
ale jinak je to opravdu asi hlavně o designu, a lepším chlazení brzd
Většina obyčejných liťáků je trochu těžších než stejně rozměrné plechy. :0)
tohle zjištění mě před pár lety taky překvapilo :)
Teď jste zarmoutili mnoho „ostrých“ driverů :-)
Však smysl mají liťáky vyšších tříd, které jsou lehoučké, jinak to je všechno jenom na efekt. Ale auto s hezkými koly vypadá hned líp to zase jo :0)
Ale auto s hezkými koly vypadá hned líp to zase jo …i když má pod kapotou mrzáčka 1.2HTP…;)
Běž psát báchorky o 15+ na litých a 7,5 u transportéru někam jinam ;0)
to bude mít na talíři dlouho :)
7,5L u T4 není úplně unreal, když se dá s OCT jezdit za 6,3L dlouhodobě (pří mým prasestylu)…
To samozřejmě neni, ale unreal jsou s těmadle strojema průměry nad 140kmh při trasách nad 200km nebo zrychlování průjezdu zatáčkou při změně materiálu identického kola na dodávce.
já jsem v Transportéru měl i průměr 3 litry na sto při 130km/hod
Bylo to v takovém úseku z prudkého kopce.
to ja mel na fronte aj dvacatsedem stupnov a uraaaaa…
Alu kolo by melo byt lehci, ale u vetsinych levnych „litaku“ tomu tak neni…
lehčí a pevnější jsou Mg (hořčík, nebo chcete-li elektron) a to výrazně a ty používá třeba pan Loeb.. Hliníkáče jsou jen o vzhledu… některý můžou být tužší, než některý plecháče ale na vlastnostech auta se to nepozná – pozná se jiný rozměr ráfku (šířka, ET) a na rozbitý cestě hmotnost.. jinak tu fakt řešíte pitominy…
Dnešní AL kola s dobrou povrchovou úpravou v pohodě vydrží zimní používání…
elektron (cca 90% Mg) je skvely, protoze se da zapalit:)
to by ti musel vydržet déle, než ti je někdo ukradne :)
myslím, že JMT měl tu čest jestli si dobře pamatuju
tak. to se uz nesmi pouzivat. nekde jsem videl shotik, jak stare m3 baflo kolo bilym plamenem, kdyz skrkl o pangejt. :-D
když jsem na soustruhu orovnával a srážel hrany starejch poctivejch škodováckejch elektronů (přesezoní údržba:) a zbyla mi hromada jemných špon, tak po smíchání s ledkem jsem měl vynikající směs na velmi výživné dělobuchy na silvestrovské oslavy… (to za komančů ještě žádná pyrotechnika nebyla v prodeji, tak jsme vyráběli z toho co se zrovna namanulo:)
Myslena vejska gumy, ne velikost rafku :-)
A samozrejme plechac s gumou vejsky 30 je kravina, kdo ma takovy gumy ma i litaky. Proste resit tuhost disku pri gumach 50–60 nema fakt cenu resit kuli necemu jinymu nez vzhledu
Nepamatuješ si dobu, kdy „tuzeři“ dávali na škocny 120L otočené převařené liťáky a nízkoprofilové gumy? Já teda jo…:)
To jsem jeste tahal kacera :-D
Netahal…já ho taky netahal. Je to tak 10 let zpátky. Občas sem koukal na tuzerský Schadefóra a tam byly k vidění věci…:)
U nás jezdil kluk se 100L a Áčkovým motorem z Favorita. Převařený plechy samozřejmě nesměly chybět…:)
Alinceb taky, ale má nějakého známého, souseda, kamaráda, šéfa kolegu a nebo aspoň bejvalého jeho přítelkyně, který jednou možná viděl.
Btw.: Našel sem o tom i celé vlákno
kua…to jsou limce:)
Tjn. to byly tenkrát zvěrstva…
Loeb není v podobných vláknech vůbec žádný měřítko.
dědek k smíchu prakticky
Slyšel jsem, že prakticky neumí jezdit. Vůbec Rally není sport, protože vyhraje jenom to nejrychlejší auto, mohl bych ho řídit aj já.
s nápovědou kde jsou jaký zatáčky a co do nich řadit to dá každej to je jasný :)
Někteří by ho snadno dali snadno aji s 1,2HTP, jen na to namontovat ty pořádný kola a gumy.
http://i.chzbgr.com/…AFAVTWg2.gif
bez https
Už vidím toho vinařa, jak ho vytahuje z auta: „Pocem ty sviňo, já ťa naučim, jak sa jezdí.“
já bych to zas tak nehrotil… když někdo chce, tak at si koupí litá kola i na zimu, mi je to fuk :)
Kup plechace a prehazuj cele sady kol…pokud je mas kde uskladnit…navic se nemusis drbat se servisem (ale nevim jak ses na tom s casem a rukama)
Sul je svina..
dá se na hlíně, kdo má cash kupuje i na zimu alu aby to líp vypadalo. Některý modely jsou docela odolný.
ale plech je jistota. Navíc nemusíš kupovat nový plechy, větší pneuservisy mají už použité k odkupu, často v parádním stavu. Cena tak půlka nového.
„Liťáky“ zimu přežijou, ale… Při dnešních cenách plecháčů a cenách servisních nákladů za přezutí léto-zima/zima-léto se investice do plechů brzy vrátí… A to nemluvím o tom, že si je přehodíš sám, kdykoliv se ti to hodí, a ne až se na tebe dostane řada v servisu.
no a kam v Brně zajet kde bych vyřídil všechno zaráz nevíte. Když jsem koukal u bestdrivu, tak mi 175/R14 88T Tl od Barumu Polaris 3 vyšlo cca na 5k + plecháče 4k + přezutí…to se mi zdá trochu moc :)
no ideální máš objednat si gumy online, plechy si sehnat bazarově v pneuservisu a domluvit se že jim přivezeš ty gumy a oni ti to komplet sfouknou.
jinak gumy v pneuservisu jsou dražší než na netu. ale ne o moc tak 100–200 kč na gumě R14
samotný přezutí a vyvážení (záleží jestli chceš vyvážení bez závaží, nebo obyč.) se pohybuje 500–1000 + ceny závaží
tj koukám, že ten rozdíl na pneu je celkově max 600 když bych to objednával kdo ví kde a přezutí celkem levný. Zkusím se podívat kde bych sehnal ty levný plecháče
Mrkni na Bazos.cz, tam je toho hromada za dobré ceny. Loni jsem tam koupil zánovní plecháče za půlku ceny nových
Já tam tedy vidím rozdíl přes tisícovku a to už se Horste vyplatí. V mym rozměru ušetřím oproti kameňáku kolem 2,5k…Vybrat pak dobrej servis je ale trochu alchymie, někdo ti to obuje za litr stejně dobře jako jinej za 500,–, ovšem ty nejlevnější se s tím mnohdy moc nemazlej. U plechů bych se nebál, hlínu ale jedině do prověřenýho servisu.
No oni ti třeba s servisu udělají lepši cenu na přezutí, když gumy vezmeš přímo u nich…;)
No právě, to jsem kdysi kupoval 2ks za á/2500,– (tytéž na netu 1500,–) a obuli mi to namísto deklarovaných 1000,– se slevou 20%. Slyšíš dobře Horste! ;)
To je zajímavý. Já minulý týden přezoval komplet auto za 650,– :)
U použitých plecháčů dej pozor na to, aby neházely, což bývá dost často. Já kdysi kupoval plecháče z vrakoviště za výbornou cenu. Když jsem zjistil, že jsou křivý jako prase, musel jsem je nechat srovnat a vyšlo mě to se všemi cestami dráž než nový. Když jsem kupoval druhý auto pro manželku, byla k němu i sada obutých plecháčů. A bylo to to samý – křivý jak sviňa. Takže zout, srovnat, obout, vyvážit. K tomu zase cesty… Já už bych dneska kupoval plecháče nový.
Pneu Eshopy nabízejí i plecháče za rozumnou cenu a pokud člověk koupí vše najednou, tak mu to i obujou a vyváží (domů přijedou hotová kola a stačí nasadit)
Já jsem poslední dvě sady na plechách koupil z bazoš.cz Lidi prodali auto a kola zvlášť.
Kupoval jsem pneu jednu sezonu jeté (jde najít na plášti datum výroby)
Cena Super, chce to ale cca 1–2 týdny hledat + počkat si. Věci se tam obměňují…
Bral jsem osobní převzetí…
Podívej se i po bazarech. My tak koupili hodně jetou zimní sadu na plecháčích za cenu nižší než samotné disky a ještě bez problémů odjezdili na těch pneu zimu a léto.
pokud nejezdíš moc na hory, tak se to dá. Ale ono je to rozdíl jestli máš 5–6 nebo 7–8mm a taky ve stáří gumy.
Tak na horách bydlím, na žádné delší štreky nejezdíme (v podstatě jen domov – práce), takže v 90% všech jízd se jede po zmrzlém sněhu posypaném štěrkem. Je jasné, že pokud člověk jede hranu, tak ty rozdíly pozná, ale pokud jede s rozumem, tak rozdíly sice taky pozná, ale ne tak moc, aby ho nebo někoho jiného přímo ohrožovaly na životě.
když nespěcháš tak ne. Ono když se vracíš unavenej večer z lyžování a nějakej magor dostane na dálnici smyk a roztočí se ti před autem, je dobrý mít trochu rezervu.
To se ti stalo?
Tak novej plecháč těch 1000 stojí a mě Barum Polaris 3 v rozměru 165/65/R13 stáli 3500 takže ta cena není úplně mimo když si vezmu jaký rozměr máš ty.Já mám taky 2 sady kol a jen prohrazuju.
Když sem ještě bydlel v Brně, tak sem jednou přezouval v PEMM Bohunice – důvod byl, že tam prodávají gumy Sava.
V BestDrivu mi jednou lepili díru po vrtu. Výhoda byla, že mají otevřeno i v sobotu a měl sem to kousíček od baráku.
Teď přezouvám v BestDrivu v LBC služebáka a je to celkem voser – minulou středu sem se objednával a přezují mě až 30.11. a to mám kola na diskách. Přitom přítulčino auto mi přezul soukromník do druhého dne a za super cenu…
To si ty kola na služebáku nemůžeš přehodit sám? Zavání to nějakou byrokracií :D
Montaz kola na auto je stezejni technicky ukon, ktery zasadnim zpusobem ovlivnuje bezpecnost provozu automobilu a tedy je nutne, aby montaz kola provadela osoba znala, proskolena, poucena a strizliva.
…a strizliva – a máme tu první problém…:D
Gumy mám uskladněný v BestDrivu, se kterým máme dlouhodobou smlouvu a přezujou nás na fakturu. Ale jestli to tak půjde dál, tak se na firmě domluvím, abych mohl jezdit i se služebákem do „svého“ servisu, kam jezdíme s naším…
Btw. Proč si špinit ruce, když to firma zaplatí…?
„Btw. Proč si špinit ruce, když to firma zaplatí…?“
Pravda, to mi nedošlo :)
Zase není nad to, když ti servis zapomene utáhnout šrouby (kamarád na Santa Fé to naštěstí z těch 130 na dálnici ubrzdil – všechny šrouby na pravém předním nedotažený) nebo když jim v servisu spadne auto ze zvedáku (známý s mondeem, ale to už je historie). Prostě nejlepší je přehodit si to hezky doma, vyhradit si na to odpoledne (2–3 auta) a máš naprostou jistotu, že to bude vše OK :0)
brachovi se taky klepalo kolo na jedno sroubu…zbyle tri sice byly utazene, ale pres zavit, tkaze kolo vubec nedrzely…to je tak, kdy je mechanik kolok, vlozi sroub do nastrcky a hned zacne utahovat aniz by chytil zavit…
ja zas mam kamarada, kterymu spadlo auto z heveru a promackl si pri tom prah. si nevyberes. :-D
A ležel přitom pod autem? :-)
psal má ne měl
Tak auto střední třídy pozvedneš a vylezeš. Aspoň tady na netu.
jj, ani Chuck Norris si netroufne zaregistrovat se tady..
Já měl známého co mu z heveru spadl autobus, píši měl, jelikož on ležel pod ním :-( jo si to vybral
Já bych to hned neházel na servis, je normální že když se mění kolo, tak je ho potřeba po 30 až 50 ujetých kilometrech dotáhnout, prostě si to sedne ať to v servisu dotahují sebelíp.
Pokud to bylo hned po vyjetí ze servisu tak beru zpět :-)
Zvláštní,já jel po výměně kol zpět do pneuservisu s tím,že to nemůžu povolit a i oni na to museli vzít metrovou ráčnu.
O tom,že si musím potom ještě sám kola dotáhnout jsem jesště neslyšel.Ale tím neříkám,že to není možný..
spravne by ti meli maznot srouby medennou vazelinou proti zakousnuti…ale mrdaj na to…
Co znám osobně případy, kdy došlo k povolení šroubů, tak to vždycky bylo v situaci, kdy si to člověk měnil sám v garáži nebo venku před barákem.
Vyjel ze servisu, po 500 metech nebo kolik najel na dálnici a po asi dvou kilometrech nebo kdy se santa fé dostane na 130 musel kvůli vibracím brzdit.
No tak to to odflákli fakt v servisu.
Ale k tomu dotahování, obecně platí že cca po 50 km je potřeba šrouby zkontrolovat (dotáhnout), protože mezi se tam může dostat nějaký bordel, přes ten si to trošku sedne a pak se šroub může uvolnit. Ta poučka je hlavně z výměny kola na silnici za rezervu, nicméně platí obecně. Já bych třeba bez toho jezdit nemohl, musím autu věřit…
Jo a v některých servisech na faktuře mívají drobnými písmeny toto napsáno, že je potřeba šrouby zkontrolovat a případně přitáhnout, asi se tím sichrují :-)
Nedal bych ani nic moc za to, že až bys to v zimě někam nakouřil, že by pojišťovan začala šťourat v tom kdy a kdo ty zimní gumy odborně instaloval…
Já to nedávno nakouřil na vodě do náklaďáku a pojišťovna nic nezkoumala…:)
Byla povinnost mít zimní gumy?
Další věc je, že u operativního leasingu je povinnost měnit gumy v servise ve smlouvě.
Nemám auto na operák…
No, to není moc obvyklé, aby referentské auto nebylo na operativní leasing, ale proč ne..
U nás se auta kupovaly na fakturu do majetku, naposled moje a ještě asi 2 další levnější (Fabie). Teď už berem operativní – pašíky, ochc… ale hlavně pro lidi, co hodně jezdí. Bývalá kolegyně udělala na pašíku 90tis. za rok…:D
Hodně jsem se pobavil při představě, jak tvoje kolegyně jede na praseti někam k zákazníkovi.
Aby naběhalo 90tis. za rok to by muselo být Turboprase :-D :-D
Jen každý den Plzeň-Praha a zpět ti udělá 40tis. ročně, z toho minimálně 1–2 týdně Plzeň-Liberec a popojížděčky po jednáních a je tam 90tis. jak vyšitých…
Já reagoval na Blumu ohledně prasete!
Tak to spíš modrý prase …;)
Jo, taková stříbrná sv*ně…;)
Ale likvidátor mrknul, jesi to má zákonné vzorek ne?
Já mám pořád kola, která díky jinému ET nesplňují požadavky v techničáku.. a pořád jsem se nedokopal k tomu nechat je tam dopsat. To už by myslím zkoumal :0)
No to nevím, byla to moje vina a šlo to z havarijky…:) Ale gumy byly na hraně, proto mi to taky začlo plavat…
Na těch Tvých Polaris 3 za 5 tis. s DPH může mít servis tak 14%, pokud nakoupil ze 30% slevou u velkoobchodu. Na Barum ty slevy nejsou tak velké, ostatní značky mají mnohem více dolů pro servisy.
Vozím liťáky i přes zimu a jsou stále v pohodě. Letos jsem ani neměnil na jaře zimní za letní a odjezdil to na zimních, teď ještě daj tuhle zimu a pak nový :)
záleží kolik za léto najedeš a jak, aby ti na nich zbyl nějaký vzorek
Ono taky záleží, jak chceš jezidt, jsem byl minulý týden na zimních ve 20 st docela překvapený, jak si to auto vesele plave – ona kombinace vysoký měkký vzorek, plechová kola a vysoká teplota zrovna není moc ideální.
Obecně mi dvě sady kol přijdou jako lepší řešení – přehazuju sám podle podmínek. Letos to bylo neplánovaně kvůli defektu letního kola o víkendu a odjezdu následující den ráno na služebku.
Maximálně si pak kola nechám zkontrolovat a vyvážit, až opadne přezouvací šílenství.
Jj, já taky měním sám, ale letos jsem nákup nových letních gum odaloval tak dlouho až jsem usoudil, že už to nemá cenu :)
Na zimních to opravdu trochu víc plave, ale je to o zvyku.
Víc plavou, ale měkká směs zas líp drží…;)
Hm akorát zimáky v létě mají delší brzdnou dráhu ale to neva že :-))
Všeobecně to neplatí. Ovšem na mokru je to peklo.
ano argumenty výrobců tohle tvrdí.
na suchu jeté zimní už mají dráhu kratší. Díky měkčí směsi a sjetím se eliminuje borcení řidšího vzorku. Dokonce i některé nové zimní jsou lepší nez letní při měření brdzné dráhy na suchu
Přesně tak.
Takhle to dělá strejc. Mají T5 Syncro, se kterým jezdí trénovat na ledovce, takže na zimu vždycky koupí novou sadu zimních gum a leťáky nedávají vůbec…:)
Spousta online shopu ti doda pneu + disky jako komplet vyvazene za cenu nizsi jak v nejakem servisu. Co budes jeste potrebovat je sada matic/sroubu na plechove rafky. A pokud si koupis zvlast disk a pneu, tak jeste nove ventilky.
Co tu nikdo nezminil je vec, ze nektera auta maji problem pri nejsirsim povolene pneu s montazi snehovych retezu – proste to nejde. To je treba pripad Mondea mk3.
http://static-thule-com.r.worldssl.net/…_860×555.jpg
věřím,že tohle tam půjde.
No a pak taky, pokud se nepletu, ti řetězy můžou ty liťáky nepěkně odrbat…
Ono je nutné dávat jiné šrouby na plechy a na hlíny?
Maji jinou dosedaci plochu. Sice to „nejak“ drzi, ale dobre to neni.
Pokud máš origo hlíny tak by to mělo být stejný, teda aspoň u VW to tak je
Mám origo hlíny a „origo“ plechy z ofic. příslušenství
U Fordu ne, mají jinou hlavu, na Alu kónickou, na plech kulovou.
nejde paušalizovat. navíc to nejsou šrouby ale matice. na gIII mám stejný
U celého koncernu to bude totéž. Seat má na liťáky i plecháče taky stejné šrouby.
Nezáleží na typu auta – ale na discích… Obvyklé jsou kulové dosedací plochy, ale existují i kuželové – a měly by na discích i šroubech být tytéž…
Pokud jde o délku šroubů – do litých jsou potřeba šrouby delší (disk je z ´tlustšího´ materálu), ale i tak mohou (a nemusí) jedny šrouby vyhovovat na oba druhy disků – a šrouby mohou být nejen krátké, ale i příliš dlouhé…
Aha, zkušenost mám jen u koncernu a tam jsou šrouby stejné snad od fábky po A8 (podle internetu) a jedno jestli na plech nebo hlínu.
JJ, můžu potvrdit.
hmm tak to asi spousta řidičů brzo zkončí ve škarpě protože sme v servisu prezouvali x aut a žádny majitel si nepřivezl šrouby na plecháče a normálně sme tam dávali ty z litých kol ;)
A je to pěkná sračka žádne nové šrouby se kupovat nemusí..
Jediné co se musí (teda nemusí ale je to dobré) očistit šrouby ocelovým kartáčem a máznout konkordem nebo WDčkem)
Takže chceš říct, že na plecháče jste dali třeba šrouby s kuželovou hlavou místo půlkulaté, která by tam správně měla být?
zaleží na kolech seriové alu mám s pulkulatou hlavou, ty by na plech šly
jinak souhlas
to je jasný, když mají stejnou hlavu tak se můžou použít – pokud sedí délka
Kde prosímtě děláš, abych se tomu servisu obloukem vyhnul?
tak na bazoši jsem našel tohle http://auto.bazos.cz/…ezen-8mm.php
to bych nechtel ani zadarmo
vzhledem k tomu, že nová guma má myslím 6mm, tak tohle budou ultra „Kopkáče“… :-)
myslím, že nemáš pravdu. Je dané minimum to je 8mm ale mohou výrobci dát i hlubší dezén
tak teď mamině přišly nové Conti WinterCont., tak to schválně přeměřím… .-)
Gumy bych koupil nějaké alespoň Barum, Sava…
Já ti nevím, ale když koupím opicu, mělo by mi zbýt i na banány. Ty jetý gumy bych si dal maximálně do garáže na zeď, abych nenacouval do zdi :-D
stane se… ja si taky spokojene koupil auto a pak se nestacil divit, kolik ty svine 17" gumy stoji… :(
zvlášť ty s rychlostním indexem W ;-)
Barum Bravuris 2 stojí kolem 2500,– ,to mi nepřijde přehnaný.
Mám je v 17" 215/40 a můžu říct,ač jinak na Barum koukám skrz prsty,tak tyhle mile překvapily.
Dostal jsem ty kola k autu,jinak bych si tyhle gumy nekoupil.A byla by to chyba,dávat víc.
ty mam taky.. kupoval sem je ve 205/50/R17 za 1700,– kus, coz je porad sakra hodne proti 650,– za to samy v R14 na escorta.. ;)
no a proti predchozim michelin primacy se chovaj jak takovy ty kamenny kola ala Flinstouni.. no ale jezdit se na tom da.. :D
pokial mas garaz ze to mas kde dat tak je asi lepsie mat dve sady kol a doma si to prehodit. teda lepsie je to financne, inac v nicom.
ak to nemas kde dat a skladujes to aj tak v servise resp. sa ti s tym nechce srat tak to kludne mozes nechat prehadzovat na al disky, nic sa im nestane, to je len take esteticke pozerstvo :-). aspon tym mojim na druhom aute tzv. hnojaku uz vyse 10 rokov nic neni a najazdi toho po soli dost. navyse neviem naco bych mal mat al disky a pol roka aj tak jazdit na plechacoch (inak je mi to uplne jedno a kebych ich tam nemal od kupy v zivote bych do toho neinvestoval ani cent ale ide o princip).
este by si mohol pouzit taku uvahu ze to prehadzovanie gum samotnych je dost drahe takze ci ta plechace vyjdu menej ako 3 nasobne prehodenie gum (potom ich pri priemernom jazdeni musis aj tak vyhodit) a ak nie tak bych to prezuval na al disky co mas, inak kupil plechove disky.
garáž nemám, na hory se chystám jezdit pravidelně, ale jen víkendy a asi ne vždy pojedeme v mém autě.
Mám z toho hlavu kolem, vůbec nevím jak to zpískat :) Zničí se ty liťáky ježděním v zimě a soli ? Jako nájezd v zimě když moc tak 5–6k
A proč by se měli zničit? IMHO víc jim dáš zabrat, když někde přehlídneš obrubník při parkování.
Pokud se neničí, tak z jakýho důvodu tam lidi na zimu dávaj plecháče ? Pokud pomineme lehčí výměnu což u mě nehrozí, protože s tím budu stejně jezdit do servisu.
hovorim, esteticke pozerstvo ze si svoje za drahe peniaze kupene disky nebudu v zime predsa nicit. imho je ale tato uvaha totalne drbnuta.
Tak leckterá hlína vypadá po pár sezónách už ne tak pěkně…a plecháče jsou levnější, no.
Z důvodů finančních.
Naopak ty plechy dostávají zabrat více – naše už jsou fest rezlý.
presne tak, nic sa im nestane.
To zničení liťáků solí platilo možná kdysi dávno, teď bych se toho nebál.
Jak poškodíš lak (odření od parkování atd.), tak je zle. Ale teda záleží, jak moc jezdíš v bordelu. Třeba v Praze to je asi jedno, ale na horách půjdou i liťáky rychle do kopru…
No právěže v Práglu by to mohlo být horší, přeci jen se tam spíš solí, než na horách, kde se používá štěrk.
Ale jak často ti tam napadne? Většinu času jen mrzne a sníh žádný…
A ty si jako myslíš, že když v Praze jen mrzne a nesněží, že se nemusí solit? :-)
Ty si vždycky tak krásně naběhneš na vidle :-D
Čistě hypoteticky – je podle tebe horší rozsolená sněhová břečka ve vrstvě cca. 1–3cm nebo rozsolená ledová krusta ve vrstvě několika mm? Čeho bude na silnici víc?
asi soli ne? :-) Jinak pro tvoji info – když padá sníh tak se sype sůl s pískem a když mrzne tak jen solí. A ve finále je to úplně jedno, protože sůl nejvíc účinkuje pěkně v teple,garáži nebo na sluníčku. Tam to pak pěkně žere a" hlavně koroduje vy tupci!!" :-)
v reálu tady solí několikrát denně celou zimu
v tom pripade by som to nechal menit v servise na tie disky co mas a skladovla gumy v servise. je to asi najdrahsie ale najpohodlnejsie a v tvojom pripade asi aj jedine mozne.
ja tvrdim ze tym al diskom sa v zime nic nestane.
Kvalitní se nezničí, na horších se udělají časem fleky, který už neodstraníš.
a bublinky v záhybech
To je ale musíš vyhodit jen kvůli tomu neustálýmu přehazování, tedy pokud dřív je nesjedeš. Já jsem obě sady na discích měnil až po pěti letech a nájezdu cca 140k.
ja za tri sezony spolahlivo sadu gum poslem do plynu. aj letnych, nehovoriac o makksich zimnych. navyse sa hovori ze zimne aj tak nemaju o moc vacsiu zivotnost aj keby stali v pivnici. neviem, hadat sa o tom nejdem, je mi to jedno.
Tak mě je to taky buřt, ale paušalizovat to nejde. A že sa „hovorí“, nejde o životnost ale postupné tuhnutí směsi…no a u to samo je zobecněné, takže záleží na výrobci.
iste ze tak somto myslel a nie ze sa ojazdia ked stoja v garazi.ale jak hovorim neviem ci je to tak.
Tak ještě jednou: „nejde o životnost“ ale změnu vlastností – (nikde nepíšu o sjetí) a tato změna se odehrává u pneu různých výrobců odlišně.
Po 5 letech jsem musel zimní vyhodit – vzorku bylo dost, ale směs tak tvrdá, že to fakt nechutně klouzalo a to si v našem terénu nemůžu dovolit. Asi záleží na značce a směsi a dokážu si představit, že některé gumy na tom budou lépe, ale po 4 sezonách stejně zase vyměním.
+1…na bajku tady skoro kazdy resi jak ktera smes drzi na jakem podkladu, ale ze by mohla guma starnout na aute, nikoho nenapadne:)
Btw…guma smrdi = neco se z ni uvolnuje = casem musi neco chybet…
casem musi neco chybet a když to chybět nebude, tak to bylo „kurvítko“…;)
Jo, my jzdíme v zimě cca 3× naše hory 2× Alpy a vpoho, letos jsem koupil nový ne kvůli vzorku ale kvůli jistotě – vloni ještě byla (Michelin Alpin).
tak zrovna Alpin vydrží tak 2× tolik co jiný gumy. Dlouhodobě o parník největší výdrž v testech
No vydíš a já vůl je vyhodil až (už) po pěti letech. Tak se mi to letos nechtělo zkoušet…No nový UG8 snad nezklamou. Sedmičky jsem měl na druhý koktě a ty brousily ohromě.
já měl UG6 a byly super. Teď jsem je dal pryč, protože už mají málo na častý ježdění v rozbředlým a nakydaným sněhu. Zkouším Kumho Izen KW23
Tak jestli chceš „potěšit“, tak zrovna UG docela rychle ztrácí vlastnosti už s malým opotřebením
zvláštní, že v recenzích píšou opak.
Tak říkal jsem si, že bych se měl držet svého kopyta, ale člověk je bytost zvědavá…Ne, fakt si nemyslím, že bych je po třech letech musel vyhodit, ale uvidíme.
Ještě malá technická – pokud už dostatečně ztvrdly a není z nich v létě máslo, je pravá chvíle je dojet mimo sezónu. Dříve je to o hubu. ;)
menil jsem zimni presne po 10 letech :-), uz se mi ta smes zdala tvrdsi nez kdyz to bylo nove, vzorek jeste sel, ale do jeseniku jsem uz nechtel riskovat
vostrý :)
kamos si taky tukal na celo :-), no nakonec jsem je jeste strelil na dojeti
nooo…a pak nema nejaky debil ucpat dalnici a jeste nadavat ze to nebrzdilo ani na zimnich:DD
Já kupoval před vojnou v roce 1999 nové Dunlop wintersporty. Předloni jsem auto prodával sestře a říkal ať už na nih dojede v létě a na zimu ať si koupí nové. Vzorek byl dobrej, takže já na nich nalítal 12 let. Jezdím i na lyže jen po nechemicky upravovaných cestách a neměl jsem problém.
Jsem na to prase vím, ale když já letos najel v autě do 1000km, tak nebudu po 4 letech vyhazovat gumy co mají do 10 000 km.
neresite to prevazovani tech kol??? kdyz to mate na diskach? ja vetsinou jeden rok menim sam podruhe do servisu,ale to se mi moc nechce
Pokud necitim ve volantu, ze to hazi, tak neresim. Neni to idealni, ale taky se mi s tim do servisu jezdit nechce :)
převážit se dají s předstihem v době, kdy v servisech nebude narváno, ale ještě se nevyplatí jezdit na zimních, ne?
jo jasne, ale platit 200 za prevazeni se mi nechce nehlede na to, ze tam musim jet
nevyvážené kola hážou, možná ne tolik aby se to projevilo na řízení, ale dost na to, aby se více sjížděly.
Jednou za rok nebo za dva je prostě po cestě do práce hodím do servisu s tím, že si je vyzvednu po cestě z práce – mám to po cestě, nečekám.
Kola pak přehodím za cca 40 minut, což je o hodně rychlejší, než kolik času bych teď ztratil v sevisu.
Já převažuju pokaždé pro svůj dobrej pocit :-) V pondělí jsem v Brně v pneuservise nechal sundat letní liťáky a dát tam zimní plechy+převážení a bez dokladu to bylo za 350,–Kč. Štvát se a špinit se s tím hodinu v garáži by se mi asi nechtělo.
Jezdím na plecháčích na obou našich autec jak na zimních akl letních. Tohle období je opruz, svoje auta už jsem si přehodil a ještě mi na přezutí přijede sestra s mámou…
co máš za auto, nějaký zánovní plecháče mám, jsou ve 14" a na japonce, micibuši, nisan apod
golfa IV 2001
Jak už ti píše většina, tak rozhodně 2 sady kol. Neustálým přezouváním ti časem v servisu dojebou jak ráfky, tak pneumatiky.
A peněženku
je to šumák… liťákům se hovno stane, stejně jako plechům… záleží jenom na tom, jak chceš, aby to auto vypadalo a kolik máš peněz…
Jinak k pořízení plecháčů. Doporučuji zajít si někam, kde ekologicky likvidujou auta. Oni pokud je neprodají, tak je dávají kovošrotu. Proto cena bude lepší jak u pneuservisů.
u me hotovo, diky za rady. Nakonec diky tomu, ze jsem mel litaky na 16tky kola a pneu v jetych nebylo a disky 600 ( novy 900 ) jsem nakonec koupil vsechno komplet novy. Jak plechovy disky stacily 15 podle technicaku a na to zimni pneu a mam na par let vystarano
A kde si to nakonec pořídil?
nakonec v tom bestdrivu. Mám s něma celkem v poho zkušnost s jednou menší opravou okýnka a vzal jsem tam auto po projetí pár pneu. Borec mrknul na techničák co všechno tam jde, poradil a domluvili jsme se.
V jednom pneu kde měli i použitý borec dělal chytrýho, ale nakonec prostě jen brblal, nabídnul ještě nový pneu a dražší a prostě nic moc zájem, tady mě hned i objednal na přezutí a v pndělí to všechno bude, navíc 2 minuty od domu
teď jestě doufat aby ty 15" na auto kde jsou 16" šly dát :D
u mě to třeba nejde
Na golfa by to mělo jít bez problémů.
jen píšu že občas to sedět nemusí, silnější verze mají větší kotouče a máš po ftákách :D
Co si tak matně vzpomínám, na Mondeu (2004) jsem měl letní nízkoprofilový snad 18 (nebo 19, ale to asi ne..), zimní kola byly 16 a bez problémů,
zaleží co na to auto jde v serii za kola,
jinak moje má Toyotu Yaris v serii 16" a 15" tam dát nejdou
na velkém mám 18" a 16" tam nedám
Kamarád na Golfu III GT letní 18", zimní 15", letní škrtaly o podběhy :-D
na GIII je 15" je max podle techničáku ne ?
pokud máš od prodejce kol homologační list na 18" kola tak je to v pohodě,
To určitě ne, bylo to dotáhlý z Německa, takže všechno bylo zapsaný v techničáku.
16 na yarise standard a 15 nejdou? =-O co tam máš za motor ty jo?
1,33i :D lepší výbavu – ta má oproti serii vzadu kotouče a 16" kola a už je to :D
A to jakmile dají vyšší výbavu – počítám že zadní kotouče tam jsou díky přítomnosti ESP, tak dají i větší přední kotouče?
Co vím tak u koncernu je to že u Pola/Ibizy/Fabie nejdou dát 14tky na 77kW TSI a na 63kW jo a právě z důvodu větších předních kotoučů díky silnějšímu motoru.
Každopádně zajímavá věc – tím musí náklady na pneu u yarise docela stoupat ne? Ten rozdíl mezi 15 a 16 už je dost vysoký.
nižší výbava má vzadu bubny, a tam se davají 15"
Tak to už nechápu nic :-D
tady máš kus výbavy je to tam vidět
Já se nehádám o výbavu, já nechápu to, že jakmile dozadu vrazíš kotouče, tak se nevejdou do 15tek. Naprosto pochybuju o nutnosti mít vzadu kotouče u takhle lehkého a relativně slabého auta, natož tak veliké aby se nedaly použít patnáctky. Přecijen bubny byly vzadu i u oktávek do asi 100k a žádný velký problém to nebyl.
taky sem myslel že tam ty 16" jsou jen na efekt :D
Zase ty 175tky co jsou u nižší výbavy jsou děsné užovky. 195 vypadá mnohem líp. Když přezuju na 185 tak je to zezadu prostě hrůza.
ten prcek má fakt velké kotouče :D možná i kvuli automatu
tak nic není to vidět :D
Máš plus za barvu, kola a novou verzi bez té šílené přístrojovky ;0)
hehe barvu jsem hned potunil :D
Promiň, ale tohle už bude za mínus :0) Ta kapota už je tam tak nějak navíc – mělo zůstat u střechy a zrcadel :0)
střecha je sklo :D a kvůli ní se dělala ta kapota a čumák hehe
vypadá to líp shodují se vesměs všichni :D
jinak je to folii, jde to lehce sundat
na fotce seriové levnější provedení, sem si vě městě fotil pro srovnání
By mě zajímalo, co bys pod tou sundanou folií našel…:) Asi něco jako TJK…
to se za pár let asi tak 4–5 ukáže :D
Jo ten nárazník jsem nepostřehnul, to je dobré.. Ale ta kapota se mi takhle z fotky prostě nelíbí. Chtělo by to vidět naživo, pak bych možná změnil názor :0)
P.S. teď vidím změnu masky, to je taky lepší ;0) Zajímalo by mě kdyby se dala fólie ještě na spodní hranu nárazníku jak by to vypadalo :0)
Závoďák :-D
ještě matné černé kola :D a bude to přízrak
Ty už ti v malování neudělám :-D Ale matné néé, hezky lesklé jako zbytek černých věcí ;0)
černé lesklé mám zimáky :D
ale design se moc nepovedl teda
To máš pravdu, hlavně dám ruku do ohně za to, že na druhé straně auta budou paprsky opačně – budou dopředu…
Nechápu to – hlavně u prestižnějších značek (třeba Audi) kdy jsou kola prostě takhle vytvarovaná a pak to na druhé straně je opačně…bída :0(
Ale nekecej,kolega z Hyundai klubu je i tady:-D
seriový byly ty letní alu
jj ve výbavě Style jsou v serii 16" kola, když sem auto kupoval dohodl sem se s prodejcem na slevě (sada zimních kol na alu ráfcích)
dorazily 15" s čím se i počítal v podstatě jsme se i tak bavili, sranda nastala když tam nešly dát a museli objednat 16" hehe smlouva je smlouva :D
Na našem autě to taky nejde :D. Naštěstí se to zjistilo hned v servisu při výměně. Ale zamávalo to veškerými plány, protože bylo plánováno dát i na léto 15".
Při dnešních cenách hlíny nemá smysl vůbec plech řešit. Hlína vyjde max. o dvě kila dráž než plechy.
Tak určitě – čínská hlína ale často se stane poněkud nekruhovou.
Třeba by nějaký vytočili v Polygonu a sleva z 5 na 2.
Kde seženu nějakej 15" né úplně sračkovej liťák na oktávku za litr?
na oktu to bude chlup víc,
kolem litru jsou 14ky
15" liťáky stejně vypadají blbě :-) To radši budu vozit ty černý plechy.
Není to úplně litr, ale třeba tady. Na dvojkovou oktávku. Blbé je, že frajer má jen dva. :)
mu napiš at ukradne ještě další dva, že počkáš :)
Není to úplně litr a nejsou úplně nový :-D
Jsi nepsal že chceš nové. :)
Je fakt, že s tím původem mám taky trochu problém. Když jsem kupoval jeté liťáky na zimu, tak jsem nakonec koupil na vrakáči. Nedělám si iluze o původu, taky to může být čórka, ale přišlo mi to lepší než to koupit přímo od zlodějíčka (předpokládám, že v inzerci je tak 80% disků kradených)
Já disky nepotřebuju, jen mě zaujalo to prohlášení, že liťáky se dnes seženou max. o dvě stovky dráž než plech. A protože mě novej 15" plech stál necelých 800,–, tak mě zajímalo, jestli se dá sehnat liťák za litr (že novej, to už jsem fakt nenapsal).
Navíc 15" liťáky vypadají na oktávce fakt blbě :-)
Takže v podstatě dají. Možná kdbych pohledal, budou i levnější někde.
Já mám zrovna ty stejné 15" na OII. Žádná velká estetika, ale na zimu v pohodě. Na vrakáči mě stály 5000 a nehážou. A navíc, zimní gumy 195/65 R15 jsou superlevné, protože to gumárny valí jak Baťa cvičky. :)
195/65 R15 jsou za pusu :-) Já jsem zas vzal černý plechy, protože na černým autě tak nebijí do očí :-) a auto si v zimě občas něco zažije (viz foto), tak by mi liťáků bylo líto.
mas to spinave fuuuj
Kdybych měl bílýho Yarise, tak to tak vidět nepůjde ;-)
Zaschlé vosk no :-D
Trochu rozleštit a je jak nové.
Ani to nedalo moc práce :-)
Kolik koní přidává to křídlo? :-)
Manželka chtěla :-)
Kurde manželka závodník, sen každého druhého chlapa :D
Pokud umí vařit pivo..
No, za poslední rok řídila tak dvakrát, když mě odněkud vezla narvanýho :-D
A chrom koncovku taky? :0)
Taky :-) Já zas chtěl lepší sedačky a 16"kola. Tak jsme to dali nějak dohromady :-)
Takže máš uvnitř dynamic paket se sportovníma sedačkama? Správná volba ;0)
Přesně tak :-)
disky a pneu z druhy ruky bych v zivote na auto nedal.
Když kupuješ jeté auto, kola komplet okamžitě měníš?
nechytej me za slovo :) ale z principu jety kola na auto ne. duvody jsou myslim jasny.
já v tom problém nevidím.
gumy si zkontroluješ sám a disky ti mohou proměřit v servisu za pár korun. Pokud kupuješ z nabídky servisu (jetý kola) nebál bych se
Tak u jetých pneu bych to i pochopil, ale proč ne disky?
jedine od proverenyho zdroje, rodina, dobrej znamej, proste kde znas historii, ale i tak.. asi vrozena neduvera. ja bych do toho proste nesel.
Já si pořád nedovedu představit, co by na tom disku mohlo být za fatální *******, aby nebyl viditelný na první pohled.
G III si nechá naložit fakt hodně o tom žádná :)
o spolehlivosti tohohle modelu by si mohly nechat dnešní auta z produkce VW jen zdát.
kdysi jsem mel Passata r.96, neskutecny auto. prostor jako prase, paradne to jelo.. nostalgie.
nádrž 70litrů a deisel motor co sice moc nejel ale taky nic nežral :)
VW z rv 90–00 nejlepší auta co kdy vyrobily. Pak zjistili, že to vydrží zbytečně moc a taky že se musí šetřit :(
no já měl tu verzi 81kw a mě to stačilo. ve 4 lidech jsem to na jednu nádrž otočil OL – julské Alpy a zpět. je jasný, že s tím museli něco udělat :)
kurvy německý :)
ale je fakt že v poměru k platům to tenkrát stálo větší ránu nový.
to jo. kdyz si vezmu, ze v 90 letech tata kupoval felicii za 350tis nebo kolik a jaky byly tenkrat platy.. a co za tu cenu koupis ted.
a i ted se da vybrat auto, ktery ti vydrzi 300tkm nebo >10 let v klidu. ale uz musis mit stastnejsi ruku pri vyberu :))
z dnešní produkce takový nevybereš ani s Felix felicis :)
to je moje oblibena :D
to by ti povypravel jeden kamarad… na inzerat koupil za 10t disky, od pohledu jak novy, bez problemu sly obout a vyvazit a az kdyz je dal na auto, tak zjistil, ze sou docela fest sisaty…
A ta šišatost se při vyvažování nepoznala?
no ja u toho nebyl.. ja ho jen videl, jak byl pak nastvanej, ze vyhodil tolik prachu za kola k nicemu…
a ciste teoreticky, i ctverecek se muze tocit aniz by smajdal, tak proc ne pekna sisticka…
to me zajima.. 16" novy plechace na mondeo byly za 1200,– , tak mi najdi nejaky hliniky, co vydrzi aspon to samy, abych se nemusel moc bat.. ;) jo a barvu bych prosil matnej grafit..
1750 stříbrná 2600 černá včetně dph
co jsem tak koukal na Kelly
mají tam i nějaký v akci, ale tím se nechci prohrabávat.
jo kolem trech uz je peknej vyber.. ;) i kdyz to neni zrovna o 200,– vic nez plech..
taky sem malem dostal loni blbej napad, poridit na leto nejaky pekny 18" a 17" nechat na zimu… nastesti me ceny gum rychle vylecily…
http://auto.bazos.cz/…-HYUNDAI.php
asi takhle :-D
mam na zimu origo – mezi lidmi mene zadane-hliny.na zimu 15" na leto 18". popravde jsem cucak, co ma rad plecky na 4 kolech, takze v nedostatku sad disku, nebyl problem nikdy. nejsem ten, co ma auto jenom pro presun z bodu A do bodu B. na takovy veci jsem moc mladej a pevne verim, ze budu celej zivot. :)
zrovna vcera som toto riesil a nakoniec som to zobral komplet … barum polaris 3 165/70 R4 za asi 40eur, k tomu plechovy disk tiez za 40eur … asi 20eur nahodenie gum, nafukanie vyvazenie … 340eur komplet cela sada … dost vysoka palka, ale uz to mam za sebou a prehodim ich presne vtedy, ked sa mi bude chciet … na par rokov mam vystarano …
165 je dobrá užovka :) ale R4 tím jsi to zabil
no jo no … R4 alebo R14, to uz mas jedno …
ale predajca mi tvrdil, ze na zimu su uzsie lepsie … a navyse mali najnizsiu cenu, takze by som ich zobral tak ci tak …
Spíš bych se řídil tím, jestli máš 165 v techničáku.
jasne ze ano
Tak pak už jsem v klidu ;-)
kámoš co mně sem tam vozí tak jezdí za 3,8–4,5 takže celkem cajk
Zneužiju toto vlákno.
Řeším taky tento problém, co a jak obout.
Zároveň mám problém, že auto je pomalé a docela dost žere.
Při použití hlíníkových disku se zrychlí až o 15km/hod, to je dokázaný fakt.
Otázka je, jestli se nezvýší i spotřeba. Protože kdyby ne, tak by to bylo docela příjemné.
Na druhou stranu vzhledem k tomu, že jsou hliníkové kola lehčí a je to rotační hmota, tak by mohla spotřeba i výrazně klesnout?
Zimáky na hlínách by tak byli 3 mouchy jednou ranou.
Má s tím někdo zkušenosti?
Pořiď 1.9TDI a když budeš jezdit s lehkou nohou na plynu, tak ti dokonce i nějaké to deci v nádrži přibude…;) A když budeš jezdit hodně, tak by sis mohl otevřít i vlastní pumpu…
Teď ještě aby to potvrdil i tvůj strýc a jdu do toho taky.
No mně to ale nefuguje, asi s tim motorem neumim jezdit…:(
kdyz vynechas slovo motor, tak s tebou budu na 100% souhlasit :))
Clovece to je fajn, ze to takhle poznas, kdyz si se mnou nikde nesedel v aute a dokonce si me ani nikdy nevidel…;) To bych chtel taky umet…
Poznas treba taky jak umim varit a dalsi veci a nebo se specializujes jen na rizeni?
Myslím, že kolda říkal, že mluvil s tvým strýcem.
no az tady popises, kolikrat jsi vypalil kuchyn, tak odhadnu i to vareni.
touché
tak to je K.O. :-)))
No ja vzdycky myslel, ze kucharske umeni se pozna hlavne podle toho, jak chutna jidlo. Ale koukam, ze na Morave se to dela jinak…az se „zadari“, tak ti posli fotku pripalene panve…;)
:-D
A já jezdím v průměru 4,0…jen mě sere, že teď v zimě se to zvedne o deci nebo dvě.
4 piva za švih a v zimě do toho dáváš velkej rum co
:))
já se taky snažím jezdit na spotřebu, ale ve 170 to prostě těch necelých 7 vezme… :-)
Tak přezuto na zimní a poznatky: do zatáčky musím jezdit o přesně 15km/h, jinak je auto neklidné, asi tím jak jsou ty plechové disky méně tuhé.
Jo, ve sjezdu z magistrály na jižní spojku sem se divil že auto jede rovně. Zlatý letní..
Proboha tak ty nejsi nebezpecny jen na biku, ale i v aute:-)
Proboha tak ty nejsi nebezpecny jen na biku, ale i v aute:-)
v sobotu na úseku Zbraslav-Mníšek. Kromě toho, že letnáci se klepali v pomalým 70–80km/h tak na Jílovišti tahali frajela někomu ze zahrady, pod kopcem sedma vlítla do bentley, v kopci stálo oholený clio z boku.
To mi přijde celkem mazec na těch pár km :)
Nasi jeli v nedeli z chalupy pres Sance. Cestou pred kopecky tri auta ve skarpe, na sancich dalsi bouracka, hasici sypali cestu piskem…asi strelecky den:)
Nj, pár dnů předem hlásili sněžení, ale přesto „zima překvapila řidiče“. Zase po roce přišla, no kdo by to čekal? :-)
Podle diskuzi na novinkan/idnesu zima zasadne prekvapuje silnicare, kteri nejsou po hodine snezeni schopni vypluzit a vysusit vsechny cesty a chudaci ridici to pak nezvladaji:(
Já měl jet v sobotu ráno do Brna se zastávkou u rodičů pro kolo a nakonec sem z toho radši vykrysil, protože s nepřezutým autem bych nemusel dojet. Ale v LBC jsem, i přes místy ledovku, kupodivu nikde neviděl žádný ťukanec…:)
protože řidiči z LB a z okolí umějí jezdit narozdíl od naplavenin a nejsou nebezpečný sobě a okolí:-))))
To víš, ovečko…;)
Kdykoliv jedu do jizerek na běžky a vidím někde zapadlé auto, tak vždycky místní :-)))
a jak se pozná takovéto místní auto, místní vidlák vod pražáka co chce vidět sníh:-)
dejme tomu že by se to třeba teoreticky dalo odvodit podle SPZ ?
Opravdu jen teoreticky…:) U nás mají běžně zaměstnanci v Praze eLka (firma má sídlo v LBC kraji) a Jablonečáci a Liberečáci mají klidně Áčka, protože mají auta na operák…
Ano, samozřejmě 100% vypovídající to neni. Nicméně když vidim Lko ve škarpě tak je značně pravděpodobné že to asi uplně Pražák co nikdy neviděl sníh nebude.
No mně hlavně přijde, že tady na severu zas až tak moc nebourá, protože lidi prostě na sněhu umí jezdit.
a taky vás tam nejezdí tolik :)
Ale na mokru jim to nejde :-P
Čekal jsem, kdo se první chytí…ale upřímně sem tipoval ovečku Romana…:)
Ono mokro až tak nevadí. Blbý je, když přes dálnici teče potok…
ovce seš ty a pár dalších, já ovce nejsem:-)
a ještě umím jezdit na Cridech a stejně rychle na plecháčích i na elektronech…a bez bouračky:-))
Ty jsi jenom normální osel ;-)
to se tady na BF nenosí, ovce je lepší ty ovce:-)
Já jsem beran osle!
ale to si myslíš jenom ty:-)
Ale jo Románku, ty jsi hlavní ovečka a zabil si to tím, že jsi se vypravil na tebou samým tak opovrhovaný Singltrek. A hlavně v okamžiku, kdy se tu začne mluvit o ovcích, tak se hned ozveš…;)
Ani se nedivim, že vyrazil, beztak tu furt bečí, že nemá kde jezdit..
byl jsem se podívat co největší čemboun dokázal a fakt se mu to musí nechat, škoda že byl jedinej kdo v tý čembě něco dělal, koukej na čekatele megaovci Karlinera, ten jezdí po praze a musí kouká jestli na něj někde nečíhá za rohem Janouch:-)
A ten potok není je suchý? Takže je to vlastně mokro ;0)
To jako jo no…ale on hlavně ten potok nemá na dálnici co dělat. Ani výstražná značka tam není…
Čili ti to na mokru prostě nejde :-P (stejně jako mě na sněhu, kdyby sis chtěl rovnou rejpnout)
Ale tak ono mi to na mokru i celkem jde. Jen v té dané situaci byli asi trošku víc vody, než tam obvykle bývá, a já už měl gumy ve smrti…a pak stačí málo a je to tam.
S dobrejma gumama se dá i po dálnici a za vydatného deště jet celkem svižně. Já si ale říkal, že to vydržím ještě do konce září a pak přezuju zimáky. No a to už sem nestačil…
Měl jsi se zeptat strýce, vole :-)
Pražáka poznáš na první pohled.
Co není Pražák, to je Vidlák.
Normálně Vidlák nevytáhne prdel ze svého okresu, je to tedy místní Vidlák.
Vídlák co vytáhne prdel má SPZ z jiného Vidlákova.
Jak prosté milý Watsone.
Teď se vidláci budou houfně přesunovat z okresu do okresu, protože se blíží dušičky, čímž se zmeganásobí počet kloubouků s kančími štětinami a řidičských rukavic za volanty…
Na řidičský rukavice mi nesahej! Sic jsem je nikdá neměl, ale těm padouchům ve filmech (pro škrcení stopařek a rozbíjení hlav montpákou) hodně sekly! ;)
to už právě zas moc neplatí, znám plno pražáků kteří tady mají chalupy a auto raději přihlásili tady, já mám dovoz přihlášenej v MB protože tady v Jablonci ten ***** Plíva dělá jenom samý problémy s přihlašováním
i u vás už máte SPZ ne?
U mě hotovo. Nakonec patnáctky nový plecháče a barum polaris 3. Letní zůstaly na liťácích, na jaře to bude rychlovka. Stylově když jsem jel přezouvat sněžilo i v Brně
já stále čekám na telefonát, že už si pro zimní mohu přijet.
ale tady na Vysočině není zas taková zima, aby se to na letních nějakou chvilku nedalo :-D
je to lepší než ;)
Zdar, je třeba dávat na plechové zimáky poklice/kryty?
Třeba jako ochrana šroubů a náby proti soli? Má to význam?
Ne
…mám teď totiž docela pěkný plecháče a nechce se mi je odírat těma drátama od poklice…na starých to bylo nejvíc rezavý právě tam v tom místě úchytu…
Jestli tam ta poklice je nebo není je co se soli týká úplně jedno, Poklice k tomu disku není nijak utěsněná tak že slaná emulze se tam dostane tak jako tak. Bez poklice ten disk bude dříve suchý, i když to valný význam mít taky nebude. Poklice je prostě jen „ozdoba“
hmm asi máš dost pravdu:)navíc bez poklic můžeš během zimy opláchnout kolo čistou vodou…případně trochu navoskovat…
vůbec bych se s tím nestresoval a nechal ta kola osudu, jestli to 2× za zimu opláchneš a nebo ne bych neřekl že nějak pomůže. Brácha má na oktávce na zimu plecháče už 12 let a že by to na nich bylo nějak extra moc znát, to zrovna není. Nemůže se stát nic horšího než že budou trochu rezavé :-) Ale já jsem v tomhle trochu exot mám sice nové auto ale beru ho jako spotřební věc stejně jako kolo, leštění mě moc nebere, tak že auto mám 2,5 roku a myl jsem ho jednou a teď ho na 2 leté prohlídce umyli v servisu tak že vlastně už je umyté 2×
Mám 2 sady – Al na letní a rezavé plecháče na zimní. No a po přehození na zimní v mých očích auto na kráse neztratilo, naopak jako plus beru rustikální vzhled (k cihlové barvě se rezavá prostě hodí) a nezájem zlodějů :D
Asi tolik k umývání disků.. :D
A poklice jsem z tama vyštípal.. :D
Já jsem nejdříve chtěl plechové, ale po jedné dvou zimách je to smutný pohled. Takže nakonec mám stejná kola jako na léto. Sice zapláču při koupi novych gum, ale za ten rozdíl v jízdních vlastnostech a vzhledu to stojí.
Změnu jízdních vlastností mezi plecháčema a liťákama nějak nepozoruju, měl jsem stejné pneu obuté na plecháčích a následně na liťákách a že by to byl nějaký významný rozdíl bych neřekl a vzhled neřeším vůbec, auto je dopravní prostředek, za módní doplněk ho nepovažuju :-)
Asi jsem to špatně napsal. Rozdíl jízdních vlastností mezi alu/plech bude mizivý, ale já před rokem rozhodoval jestli vzít k letním 16" alu 15" plechy / 15" alu / 16" alu. A mezi 15 a 16 už je ten rozdíl v jízdních vlastnostech docela velký (pneu 185/60 vs 215/45).
No tak to potom jo :-), na stejné auto bych teda na zimu dal raději 185/65 R15 než 215/45 R16, už jen proto že užší guma je odolnější vůči aguaplaningu a vyšší profil lépe tlumí nerovnosti
Zase bych se toho až tak nebál. První zimu jsem na těch širokých gumách odjezdil bez problému, snad druhá bude taky v pohodě. A Nokiany WR A3 jsou prostě skvělé. :0)
Navíc zimní mají vyšší hmotnostní číslo (90 proti 86) i rychlostní index a ještě jsou XL, takže se proti mým dřívějším zkušenostem tolik nehrnou a chovají se hodně podobně letním.
Jen prostě musíš na vyšší vrstvě vody jezdit opatrněji čím užší je pneumatika tím je odolnější vůči aquaplaningu to je celé, samozřejmě to platí při stejném vzorku a výšce vzorku.
To máš pravdu, jak jsou někde koleje plné vody, tak jedu hodně opatrně.
Nektery STK s tim maji problem kvuli ostrym hranam…
to zase bude nějaký výmysl aktivního blba
pokud má disk homologační značku a schválený rozměr tak tam to pro STK končí a nemá co posuzovat hrany
ano může řešit stav ráfku
Srouby / matky.
A co s nima? Leda by STK chtelo sundat poklice aby videli srouby…ze tam jsou. Neni legitimni duvod poklice vyzadovat.
Ano, to leckde na STK chtějí, sundat poklice. Že by se nesmělo jezdit bez poklic je naopak totální blábol.
Japonci maj dost často poklice přidělaný šroubama, zajímalo by mě, jestli takový poklice na STK někdo sundával.
Znamyho na STK v Plzni bez poklic vratili, protoze matky nebyly kryty a tim padem zpusobovaly riziko poraneni pri stretu. Tot vse. At si s touto informaci kazdy nalozi, jak chce.
to má blbé kluk dobře mu tak když se nechá
No tak jestli tam měl místo šroubů matky, tak se nedivím, že ho vykopli… :)
Srouby maj asi jen stary skodovky ne? :o) Ja mam na focusu na ose 5 „zavitovejch tyci“,
ke kterym se kolo pritahuje matkama. …
Tady je zas chytrejch :-)
Sroby má tak polovina produkce, ta druhá má matky :)
No Oktávia 3 nebo Rapid zase tak staré auto není a má šrouby :)
Záleží na výrobci. Se stářím to nemá nic společného.
jo jasně, myslel jsem to jako ironii na tvrzení že jen staré škodovky mají šrouby :-)
A ze který by mě zajímalo?
Smerem do Koterova, vedle dopravaku …
Tak to bych řekl, že tam musel mít ještě něco fakt závažného. Zrovna tahle STK je docela v pohodě a na dost věcí tě jenom upozorní. Jezdim jenom tam. Že by ho vyhodili jenom za to, že nemá poklice, se mi nezdá. Já třeba nemám poklice na vleku, které jsem tak koupil jako novej. To mi chceš říct, že mi to prodali už nezpůsobilé provozu?
je to naprostej blábol, pokud by se někdo za jízdy dostal někdo tak blízko že by mohl být poraněn nějakou imaginární ostrou hranou nezakryté matice tak to bude ta nejmenší starost :-) kdo ví za co to auto z té technické technik vyhodil :-)
Tak u těch ostrých hran jde hlavně třeba o střet s chodcem. Ale tam se spíš řeší poškození karoserie (díry, ostré hrany) nebo ty rychle a zběsile křídla apod.
Taky si myslim, že v tom bylo něco jiného a asi dost závažného, že ho zrovna na tejhle STK s tim vyhodili. Jezdim tam pravidelně, žádná protekce, takže vim, jakej je tam přístup. Navíc jde o kšeft, když tě tam podusí za nějakou prkotinu, tak příště nepřijedeš.
No jasně proto tvrdím že ty patice nebo šrouby nezakryté poklicí je blábol, už jen proto že ten šroub je vůči hraně disku a bočnici pneumatiky utopený a není možné aby došlo k jeho kontaktu s chodcem
… ostrym hranam sroubu / matek, ktere nejsou kryte …
A to od te doby, co zavedli to prisnejsi zkoumani DTC, foceni atp.
šrouby i matky mají standardně sražené hrany, to je nesmyl
takhle jsou i auta z fabriky, kdo ví co to bylo
Tak tohle je tedy to legendární téma se strejdou :)
Konečně to téma se strejdou někdo exhumoval! Přečetl jsem to opět po letech jedním dechem :-)
BTW: Strejda má samozřejmě pravdu, přehodil jsem teď letní R15 Alu za zimní R15 plechy se stejným profilem a sám jsem byl značně překvapen! Na mokru je to v zatáčkách min o 15km/h pomalejší!
S jakým strejdou?:)
Je to rebel !!!