• Andrew

    Ahoj všem, chystám se vyměnit vidli 80 za 100 což v dnešní době asi není žádný odvaz, když tak čtu, jak tady někteří máte HT se 150 mm vpředu. V historii jsem něco pohledal, ale zajímali by mě osobní zkušenosti a pocity hlavně majitelů rock machinů. Mám RM Tsunami 03 s vidlicí Marzocchi EXR Air 80 mm a chtěl bych 100 mm Epicona (obojí poladěné Milanem). Podle toho, co jsem přečetl, tak by to v podstatě neměla být skoro žádná změna geometrie, když vezmu v úvahu větší SAG toho epiconu. Takže jak to pocitově ovlivnilo vaše kola (zklidnění stopy a zhoršení výjezdu)?

    Díky

    0 0
    • vlk  

      Přesně tohle kolo má Metronom, zdvih si u té vidlice zvýšil sám a aji si ji sám poladil hladinou oleje a nižším tlakem(bez Milana už před několika lety, vlastně chvíli po tom co si to kolo koupil). On je nižší váha a tak mu na nízký tlak funguje docela dobře.Nevyhazuj zbytečně prachy a zkus si zvýšit zdvih u svý. Případně se ho poptej na mail. Snad si to bude ještě pamatovat co vše s tím udělal.Co si vzpomínám tak se zbavil takové umělohmotné podložky/válečku-tím zvýšil zdvih, snížil tlak a dolitím oleje zvýšil progesivitu aby u toho nízkého tlaku nešla nadoraz. Doufám , že mu to nebude vadit, že jsem to vykecal.Zkus is to nejdřív sám upravit než budeš vyhazovat další prachy za další vidli.

      0 0
      • Andrew  

        Já mám možnost svoji vidli prodat a částečně z toho zafinancovat ten epicon. Jeden má už doma moje přítulka a musím říct, že vyladěná od Milana je to jiná liga než ta marzocha. A když už měním, tak jsem chtěl i zvýšit zdvih. Tu moji marzochu měl i Milan v rukách a pokud si dobře pamatuji mám typ, kde přestavba na 100 není možná (snad se nepletu je to už dlouho). Takže proto se ptám, protože mám pocit, že RM jsou obecně trochu horší ve výjezdech, tak aby se to tou 100-kou nezhoršilo moc. Jinak díky za radu.

        0 0
        • vlk  

          No různé vidlice se 100mm jsou různě vysoké. Ale nebál bych se toho. Asi se mu na tom jezdí dobře, nikdy si neztěžoval. Já nemohu posoudit, mě je to jeho malé.Jestli je to opravdu RM Tsunami 03 s origán vidlicí od výrobce Marzocchi EXR 03(ta co tam byla již při koupi), tak ten zdvih zvýšit jde a je toho důkazem Metronomovo kolo. Ale zase jestli ji můžeš dobře prodat, tak bych asi také neváhal.

          0 0
          • Andrew  

            Jo jo je to originál vidlice. Možná se pletu s tou přestavbou, ale jak jsem napsal, impulsem není zvýšení zdvihu, ale náhrada za větší žehličku a ten zdvih je příjemným bonusem

            0 0
      • milan1  

        Vlku, normálně na kupu tvých poskládaných omylů nereguju ale tady se zase snažíš podsouvat falešné informace, jak jednoduše dosahuju prý svých výsledků. Kdybys byl jenom zčásti tak zběhlý, jak se tváříš, předložil bys graf charakteristiky toho, co dosáhl (jistě za tvé vydatné pomoci) Metronom. Principy tebou popisované nejsou tajemstvím ovšem závěry jsou opět nesmysl. Při srovnání, metodikou, kterou považuju za svůj přínos, bys vše porovnal a bylo by ti jasno, že to je poněkud jinak než předkládáš. A jistě by tě už víc nenapadlo psát své omyly a vydávat je za fakta. To, že nejde zvednout zdvih je vztaženo k jedné konkrétní vidlici, kterou jsem měl k dispozici, tys neviděl nic, slyšel jsi o Metronomově a máme tady další ze závěrů Brouka Pytlíka. Není totiž stále jedno provedení a taková délka plunžrů bývá různá a je pro změnu zdvihu celkem rozhodující. Už jsem psal mnohokrát co mi na tobě vadí. Ty sbíráš a nasáváš informace, tvé stálé dotazy na zcela základní věci nemají konce a o praxi nesvědčí vůbec. Ptáš se pořád dokola na věci již dávno řešené a nakonec je předáváš dál jako závěry tebe, velkého ladiče. Bohužel je to vždy zatíženo faktickou neznalostí a překroucením. Ještě se dobře bavím z toho, jak na tebe nedávno bafnul někdo na tvojí radu a tys třikrát odvolal a zase vráti své tvrzení. Nevím, kde to přesně bylo. Ale tvojí nejistotu v tom, co tvrdíš a jak radíš to jenom ukázalo zase v plném světle i pro méně vnímavé a méně sledující čtenáře.

        0 0
        • kolda  

          no to je pro vlka docela typické – vyjadřování ke všemu a občas plácání nesmyslů :)

          0 0
          • milan1  

            On se totiž považuje za odborníka ale to, co z něj vychází za závěry to bývá mnohdy na pováženou. Nemám nervy opravovat vše, co napíše ale ona je to opravdu perla, za perlou :-(

            0 0
            • vlk  

              Zajímavé, samé bludy, hm a že se z 80 procenty v názorech kryji s tebou a nebo s 90 s Mlokem, to teda asi budeš hlásat bludy i ty. No nic užij si své arogance, já ti vyklízím pole, většina ti to tu žere. škoda myslel jsem že bike-forum je o debatách a reakcích.

              0 0
            • vlk  

              PS: Když napíši nesmysl, tak se opravím. To ty jsi nikdy v debatě o Duku neuznal. Tak a končím.

              0 0
            • Vlado Jekyll  

              to MIlan1-aky mas mail, chcem Ti nieco poslat a neprechadza mi to

              0 0
          • vlk  

            Mohl bys mi dát příklad? Ale jak chcete já se k ničemu vyjadřovat nemusím.Chtěl jsem jen pomoct. To že o to někteří nestojí, to je jejich věc. přispivovatel o radu asi stál, jinak by sem nepsal. Co mě ale mrzí, že taková slova pochází zrovna od tebe.

            0 0
        • vlk  

          „Ještě se dobře bavím z toho, jak na tebe nedávno bafnul někdo na tvojí radu a tys třikrát odvolal a zase vráti své tvrzení.“-to by mě samotného zajímalo, asi máš už vidiny.

          Nechápu co mě osočuješ, vlez mi nahr, ty tvoje debilní příspěvky mě nezajímají a nebavím se s tebou. To proč jsem nedal graf charakteristiky je jen proto, že si to Metronom upravil sám hned v tom roce 2003, možná 2004 bez mé pomoci, sám od sebe(prostě chvíli po tom co si to kolo koupil) a to si i zvýšil zdvih. Moc dobře vím co je to tu za kre… co by se do něho začali obouvat apod.Proto jen dávám radu dotyčnému ať se případně na něj obrátí na mail. On sám už to na Bike-foru dávno zabalil a ani se mu nedivím.

          To, že existuje více provedení Marzocchi exr moc dobře vím a také vím, že některé prostě zvýšit nejdou. Jenomže on má to samé kolo co si koupil Metronom a nevěřím, že by na stejné kolo(značka, model rok výroby) dával výrobce 2 různé vidlice-2 různé modely Marzocchi EXR.

          Já se za velkého ladiče oproti tobě nepovažuji. S individui jako ty se přestávám bavit, můžeš mi vlézt na záda machře.

          0 0
          • Andrew  

            Nechci vám skákat do vaší přátelsky laděné debaty, ale částečně se mě to taky týká, tak uvedu fakta, na která jsem si během čtení příspěvků vzpomněl. Kolo je ročník 03 i s originál vidlicí, ale Milan ji měl v rukou a ladil mi ji. Dokonce jsem ho žádal, aby pokud to bude možné zdvih hned při ladění zvýšil. Po rozdělání mi sdělil, že to bohužel v mém případě není možné a že mám ten horší ze dvou případů. V každém případě po ladění je vidlice znatelně citlivější a pokud si dobře vzpomínám zákrok obsahoval i výměnu stíráků. Detailně se do toho technicky nechci pouštět, protože to není moje parketa, ale vidle chodí lépe a rozhodně si myslím, že za ty peníze to stálo. Takže asi tolik. Tebe Vlku neznám, tak Tě nechci nijak soudit, s Milanem mám dobrou zkušenost a budu jeho služeb využívat i nadále.

            0 0
            • vlk  

              Nevím nechápu. Metronom si prostě koupil toto kolo.O kolech do té doby nic nevěděl, přečet si pár příspěvků od pádlisty-ještě na starém foru a sám si zvýšil zdvih a doladil vidli na měkčí charakteristiku(to už si vykoumal sám). Jinak já u toho jeho ladění ani zvyšování zdvihu nebyl.

              No ještě je tu opravdu možnost, že třeba třeba začal Rock Machine ke konci roku montovat novější model vidlic Marzocchi EXR-třeba jim staré došli a Marzocchi začalo dodávat novější typ, který přestavět nejde. Jiné vysvětlení mě teď zrovna nenapadá. Tvoji vidlici jsem neviděl, tak nemohu říct, která z těch dvou typů to je, zda ta která jde přestavit a nebo ta která nejde. Metronom měl štěstí, má RM Tsunami 2003 a vidle mu přestavět šla.Tím bych to asi zkončil a nechápu proč se kvůli tomu chce někdo hádat(nemyslím tebe). Ať ti bajk slouží a nové vidla taktéž.

              0 0
          • kolda  

            čoveče, ty ses teda rozjel…

            já jsem se nevyjadřoval k ladění vidlic, protože vidlice neladím, ale raději na nich jezdím.

            spíš jsem měl na mysli některá témata o ježdění jako takovém, tam jsi mě někdy fakt pobavil a taky jsem ti to řekl. tam jsi občas plácl pi..vinu a za tím si stojím. dohledávat, kde to bylo se mi fakt nechce.

            nenapadal jsem tě osobně, nic špatného si o tobě rozhodně nemyslím. ale mohl bys trochu ubrat plyn, tu odpověd milanovi jsi trochu přehnal. navíc je argumentačně na úrovni malého děcka, nezlob se na mě…

            0 0
            • vlk  

              jj tak v některých jsem občas mimo, přiznávám, však tahé hned měním tón na vyptávacím. JJ vím že ta reakce byla přehnaná, ale když on mě fakt vždy strašně naštve, mě bude ještě přesvědčovat, že prostě Metronom na vidli zdvih nemoh zvýšit. To už je na mne prostě moc. Sem s ním jezdil na kole a vidím, co s tou vidlí udělal a jak chodí. Nechápu proč se do mne vždy zbytečně obouvá. Já už mám na něj prostě alergii. Tak se všem omlouvám zase za své bránící se příspěvky, už to tu nebudu zaspamovávat. Dopředu lituji všech, kteří se někdy Milanovi postaví. Dokud s ním budeš souhlasit tak to budeš mít dobrý. Biku zdar

              0 0
              • kolda  

                proč bych s ním nesouhlasil, když mám dobrou zkušenost? až bude důvod nesouhlasit, nemám problém.

                on ti nic takvého neřekl, přečti si to prosím tě pořádně.

                0 0
                • milan1  

                  On má Vlk takové své vnímání a když uplyne ještě více času, tak se změní význam ještě o hodně víc. nikdy nemám problém s lidmi, co opravdu vnímají a nepřekrucují, tohle ale enní Vlkův případ.

                  0 0
                • vlk  

                  OK tak to naposledy rozeberu

                  „Vlku, normálně na kupu tvých poskládaných omylů nereguju ale tady se zase snažíš podsouvat falešné informace, jak jednoduše dosahuju prý svých výsledků.“

                  • já neposkytoval v příspěvku žádné falešné informace a už vůbec nepadla zmínka o tom, že by tyto úpravy dělal Milan.

                  Napsal jsem jen co s tím Metronom dělal.

                  „Kdybys byl jenom zčásti tak zběhlý, jak se tváříš, předložil bys graf charakteristiky toho, co dosáhl (jistě za tvé vydatné pomoci) Metronom.“

                  • Jak jsem řek Metronomovi jsem s tím neradil, zvládl to sám od sebe, nechápu proč bych sem měl dávat nějaký graf, s tou úpravou nemám nic společného, jen dávám odkaz na někoho, kdo před koupí nové vidle si s tím trochu pohrál a nakonec si ji nechal.

                  „Principy tebou popisované nejsou tajemstvím ovšem závěry jsou opět nesmysl.“

                  • jaké závěry, žádné nezveřejňuji. Jediný závěr je ten, že má Metronom vidli se zdvihem 10cm a o něco s lepším chodem než byla nastavená výrobcem.S Epiconem neporovnávám.

                  „Při srovnání, metodikou, kterou považuju za svůj přínos, bys vše porovnal a bylo by ti jasno, že to je poněkud jinak než předkládáš. A jistě by tě už víc nenapadlo psát své omyly a vydávat je za fakta.“

                  • o čempak to píše. Tou metodikou právě asi myslí grafy, hm-ale že je dělají časopisy odjakživa, kde kdo si strká váhu pod kolo už dávno, i když ho zajímá třeba jen jedna hodona po nasednutí, či hodnoty v kopci a ne celý graf to asi nepostřehl.Rád bych věděl jakého omylu jsem se v původním příspěvku dopustil.

                  „To, že nejde zvednout zdvih je vztaženo k jedné konkrétní vidlici, kterou jsem měl k dispozici, tys neviděl nic, slyšel jsi o Metronomově a máme tady další ze závěrů Brouka Pytlíka. Není totiž stále jedno provedení a taková délka plunžrů bývá různá a je pro změnu zdvihu celkem rozhodující.“

                  • já nic o vidli co on měl v ruce nepsdal. Zmiňuji se že vidlici co dal výrobce metronomovi na jeho kolo (stejný model a rok výroby) přenastavit jde. Nic víc neříkám.

                  „Už jsem psal mnohokrát co mi na tobě vadí. Ty sbíráš a nasáváš informace, tvé stálé dotazy na zcela základní věci nemají konce a o praxi nesvědčí vůbec.“

                  • Ano sbírám informace, on taktéž aspoň některé někde přečet, nebo se už narodil jako zázračné dítě a hned v kolébce o vidlích vše věděl.

                  „Ptáš se pořád dokola na věci již dávno řešené a nakonec je předáváš dál jako závěry tebe, velkého ladiče.“

                  • No ono ohledně vidlic se teda skoro na nic neptám, maximálně tak na některé parametry u nových modelů Suntour vidlic.Za žádného velkého ladiče se nepokládám. Ladím si vidle jen pro sebe a když někdo požádá, tak se snažím poradit, s tím co vím. Nechápu proč se mě stále snaží jistí lidé shazovat nikomu práci neberu. Nevím samozřejmě vše. Předkládám dál vše co jsem se dozvěděl a i to na co jsem sám přišel. Nikdy netrdím, že jsou to mé vynálezy apod. Vždy jen informuji co vím.

                  „Bohužel je to vždy zatíženo faktickou neznalostí a překroucením.“

                  • Svoji neznalost či znalost nemohu soudit sám, to ať si posoudí ostatní. Když si myslí, že jsou moje rady nesmysl, tak ať se nimi neřídí, já je nikomu nenutím.

                  „Ještě se dobře bavím z toho, jak na tebe nedávno bafnul někdo na tvojí radu a tys třikrát odvolal a zase vráti své tvrzení. Nevím, kde to přesně bylo.“

                  • zrovna nevím o čem mluví, možná kdyby dal odkaz. Netuším. O tom je ale debata uvažovat i nad názory ostatních a případně scvůj změnit. Na to má každý právo, zjistí li, že se mýlí svůj názor změnit a to i několikrát.Ne­považuji se za člověka co ví vše.

                  „Ale tvojí nejistotu v tom, co tvrdíš a jak radíš to jenom ukázalo zase v plném světle i pro méně vnímavé a méně sledující čtenáře.“

                  • V tom co tvrdím si jsem v danou chvíli jist,ale i přesto naslouchám názorům ostatních a v případě, že mi někdo ukáže, že nemám pravdu, tak svůj názor změním. Nejsem žádný učitel přispivovatelů bike-fora. Jsem jeden z nich jeden z debatujích.

                  Tak asi takhle bych mu měl odpovídat, když bych nebyl rozčílen-no je to pěkně vyčerpávající a zbytečně dlouhé. Však on si to přečet stejně jen Milan a tak je stejně jedno, co v tak dlouhém příspěvku napíši.

                  0 0
        • cabbage  

          jen dvě věci jsou nekonečné: vesmír a milanovy příspěvky – a tím prvním si nejsem jist…

          0 0
        • poiko  

          musím se rychle zeptat, dokud tu jsi milane. mám duka s verzí U-turn. momentálně mi přestal stírat jeden stírák a musím ho dát do opravy na výměnu gufer. je možné to vyměnit u tebe a hnedka s vidlí něco udělat? nelíbí se mi moc její citlivost. děkuji

          0 0
    • Hejdik  

      Letos jsem pořídil nové kolo s vidlicí Marzocchi MX pro Race 85.říkal jsem si ,že jelikož jezdíme docela v tempu,tak to bude OK.Po krátké době mě ale díky nižší progresivitě chodu 85" začaly docela bolet ruce,takže jsem ji vymě nil za MX comp 105 a rozdíl byl díky 2cm zdvihu obrovský.Kolo klidnější a bolest rukou a ramen zmizela.Takže změnu můžu vřele doporučit.

      0 0
      • Andrew  

        Jen nerozumím „díky nižší progresivitě chodu 85“ mě začaly docela bolet ruce". Můžeš mi to prosím vysvětlit. Progresivita chodu znamená, že chod není lineární, ale jak to souviselo s bolestmi?

        0 0
        • Hejdik  

          Sorry nějak jsem se špatně vyjádřil,zase jsem myslel na něco jiného. Chtěj jsem říct že ta 85" měla při 25% sagu chod nějakých 4–5cm,což bylo pri nastavení této tuhosti docela dost málo. Takže jsem byl vytřepanej jako sulc.

          0 0
          • Lone1  

            Nezlob se.ale 25% sag,je důkazem,že jsi jezdil na prázdné vidlici!Se nedivím,že tě bolely ruce.

            0 0
            • Lone1  

              P.S. A nebo je možné,že ti to „ladil“ Milan 1.To bych se nedivil.Člově­če,sice neví,jaký je rozdíl mezi SV a SSV ventilem,ale jinak by mohl radit celému výzkumáku! Hele,koupil jsem ve výprodeji pikslu vazelíny a mám i nějaký vyjetý olej.Nechceš za 1000kč „poladit“! vidli?Jestli ne,tak sorry,on se nějaký dub vždycky nachytá.

              0 0
              • Lišák  

                Ty jsi na nějaké Milanem upravené vidli jezdil, nebo jenom tak plácáš moudra?

                0 0
            • Hejdik  

              Nezlobím se,na prázdné vidlici jsem nejezdil,měl jsem ji nafoukanou dle předpisu a tomu ,že mě mě bolely ruce se teď taky už nedivím. Naštěstí jsem dostal rozum a přezbrojil na 105mm zdvihu.

              0 0
    • cabbage  

      mam katastrofu 2001 a rebu u turn – s 115mm zdvihem je to hodně příjemná geometrie směrem dolu a po rovině – do prudkýho kopce to už neni ono, 100mm je imho ideální nastavení.

      0 0
    • poiko  

      jen pro info. mam spydera dělaného na 80mm zdvih. koupil jsem duka s měnitelným zdvihem (63–108), nejdřív sjem to i šteloval, ted to mám permanentně na max zdvihu, a zádnou větší změnu geometrie jsem nezpozoval

      0 0
    • favorit.  

      Mel jsem 80mm Toru, ted mam 100mm R7 a kolo se mi zda drobet klidnejsi. Nezatoci treba tak rychle, ale porad je to supr (Mongoose Meteore). Za to v prudcim sjezdu se kolo chova lepe. A za to ma u mne velke plus.

      Proste, mirne zklidneni kola a lepsi ovladatelnost v prudsim sjezdu, aniz by bike ztratil nejak vyrazne ze svych ostatnich schopnosti

      0 0
    • kolobrnda  

      vejs, vejs, vejs ..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.