• Avy

    Ahoj Všem, potřebuji poradit :D.

    Chci si koupit nové kolo, aktuálně se naskytla možnost za luxusní cenu koupit Trek Fuel EX 9.8 GX AXS Gen 6 ve 29 ideálně mullet, ale zdvihy jsou jen 150/140. a zadní zvih už upravit nejde :-/.

    Jezdim převážně bikeparky červená např. dolní morava, Tošovice, občas si střelím černou, když je dobrá nálada. Ale taky jezdím se synem po cyklostezkách apod. Aktuálně mám canyon strive AL XS (2016) 160/160 – v bikeparku bomba, ale na ježdění po cyklostezce nebo někde do kopce je kolo strašně krátké (měřím 163cm, 58kg) a je to jen utrpení.

    Takže hledám nějaký univerzál, na druhou stranu bych si ráda za rok/dva zkusila sjet enduro serii a mám strach, že zdvih 150/140 nemusí stačit. V cykloshopu mají názor, že je to více o správném nafoukání tlumiče a geometrii než o zdvihu, tedy by tento trek měl být dostačující.

    Nechci si teď koupit kolo za 100k a pak zjistit, že to nestačí a za 3 roky kupovat jiné :D.

    Můžu poprosit o další názory zkušenějších? Díky moc !

    0 0
    • černápole  

      řešením mohou být dvě kola, jedno na to a druhé na cyklostezku-)

      0 0
    • novas752  

      150/140 s 29" na český endura neni problém a jak to jede po cyklostezce ovlivňují zejména pláště, speciálně ten zadní.

      V terénu to nejspíš zvládne víc než 10 let starej Strive.

      4 0
    • krabica  

      Nebo vzít třeba Scor 4060, ten se dá předělat mezi 150/140 a 170/160. Teď jsou na netu výprodeje, tedy v Německu, k nám se nevozí.

      0 0
    • krabica  

      Nebo vzít třeba Scor 4060, ten se dá předělat mezi 150/140 a 170/160. Teď jsou na netu výprodeje, tedy v Německu, k nám se nevozí.

      0 0
    • skaj  

      Presel jsem z 170/160 29” endura na 150/130 mulleta (Santa 5010). Jsem ze zmeny nadsenej, kolo je hravejsi, lepe se mi skace, mistni “nudne” traily zase ozili. Bez problemu jsem na tom byl v Saalbachu, dam cerne na Plesivci ale i objedu za svoje apod. V tom, co jezdim ja, me to neomezuje, a prave naopak pridava na zabave. Ja velike veci objedu, a jsem spis team zaprcavky nez team hulba (definice viz Radio Peloton). A prekvapive jsem i skoro vsude dolekopcom zrychlil, pokud se vybicuju a snazim se. Potud ta pozitiva.

      Ale – pri palbe bordelem je to docela poznat. Dtto pri jezdecke chybe, enduro proste odpustilo vic… Takze na zavodni enduro bych si nechal vetsi kolo. Proc – protoze jsem lempl a budu potrebovat aby mi kolo spis odpustilo az na nem budu vlat na konci pate RZ. I kdyz se skillem a cerstvy bych mozna byl rychlejsi na necem mensim…

      2 0
      • Avy  

        Díky moc za feedback – co jsou dle tebe velké věci ? já jen ať mám představu :D

        Kdyby mi ten strive nebyl malý (stará geometrie canyonu + horní hranice XS, bohužel jsem to podcenila při výběru) , tak bych ani neměnila, ale potřebuju delší reach..

        Ta nabídka na Trek Fuel EX 9.8 GX AXS Gen 6 mě za tu výprodejovou cenu fakt zaujala, takže teď jen řeším zda to prostě bude stačit nebo ne.. přední zdvih kdyžtak do budoucna upravit jde, ale zadní bohužel..

        0 0
        • skaj  

          Treba tohle je pro me velka vec https://youtu.be/T5BdbK_0QnY?…

          Ale uz kus mensi by mi nechutnal. Jeste dodam, ze jsem na enduru bez nejake ujmy jezdil cyklostezkove vylety s partou a deckama cca 40km. Jasne, neco jineho jede lepe, ale na to sudlani bych osobne druhe kolo nekupoval.

          0 0
          • Lister  

            To je přesně to co 99.99% lidi nikdy nebude zkoušet.

            Je jezdit v parku a jezdit v parku. Pro majoritu bude ježdění v parku znamenat modrý maximálně červený trail a skoky na lavicích dlouhých pár metrů. A to pak můžeš jezdit na čemkoliv.

            1 0
            • skaj  

              Tak dotaz znel co mi prijde velke – tak treba tohle (ale objizdim i mensi veci nez tohle, aby nedoslo k mylce). A videl jsem video pana, nejakej Fabio, ci co, co tohle dropoval snad na mestskym kole z pujcovny. Ale nedopadlo to dobre – pro to kolo:)

              Jinak za me 5010 totalne mate telem. Papirove 140/130, ale ne nahodou tomu rikaji „downhillers xc bike“. To kolo je bestie, mel to byt bike na lokaly, ale uz jsem zjistil, ze vetsi na to moje jezdeni nepotrebuju… Ale jestli to same „dokaze“ Trek Fuel netusim. Ale mam tuseni – nepujcujou prave Santy 5010 v Tosovicich? To by mozna byla cesta pro tazatelku kouknout, co dokaze nizkosdvihove kolo s dobrou geo.

              0 0
              • Atilla  

                No jo, ale ten zdvih rychle dochází, kámoš jí má. Pokud trochu dropuješ atd, tak zdvih prostě nenahradíš. To samé jsem měl na Spectralu 125. Ted jezdím převážně na sentinelu a doraz jsem nedal. Na spectralu jsem byl v dorazu pořád i s HBO, všemi tokeny a přefoukaným tlumičem.

                0 0
                • skaj  

                  Souhlasim, pokud potrebujes, tak zdvih nenahradis. Proto to uz pisu v prvnim pripevku. Klicova otazka je, zda ho potrebujes. A to tezko bez vyzkouseni zjistit…

                  Jinak se Spectralem 125 bych to nesrovnaval, ten jsem mel pujceny a 5010 je o notny kus schopnejsi kolo.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Kámoš jí má nafoukanou tak na 95kg váží 70kg a stejně když jede za mnou, tak na tom řeže dorazy. Zase tak super schopný kolo to není.

                    0 0
                  • mirorek2  

                    Schopnější asi jo, mám Tallboye (5010 na 29) ale absolutně to není kolo na rychlý bordel, velmi razantně tomu dochází dech, když trochu zatlačím. Jak je člověk zvyklý na větší bajky, neřkuli enduro, rozštípe to brzy. Na normální ježdění kolem baráku geniální

                    0 0
                    • acidb  

                      Pod to se můžu podepsat, mam úplně stejný pocit se svým Tallboyem.

                      0 0
                    • skaj  

                      Souhlasim, rychly bordel je velky rozdil. (a proto o tom pisu hned v prvnim prispevku:)

                      Tallboy moc neznam, zkousel jsem jen dve vyjizdky a prijde mi jako Spectral 125. Neni to kosmicky rozdil, ale 5010 vnimam nekde mezi nimi a Bronsonem, spise vic k Bronsonovi. Kde casteji potkam doraz, ale subjektivne mi prijdou stejne schopne. Bronsona jsem ale taky jezdil jen tri dny, ne vic. A srovnavam s 5010 na 150 vidlici.

                      0 0
                      • feuerman  

                        Měl sem 5010 a potvrzuju tvé dojmy. Samozřejmě, záleží co kdo jezdí, jak tady padlo. Já poměrně často potkávám lidi, kde „každý“ musí mít ostré enduro na 180/170 a používají max 50% zdvihu. 5010 dostala kotel v Trutnov Trails a projela vše. Pokud se bajk dobře nastaví na všech frontách, člověk nepotřebuje vždy velké zdvihy, nebo ano, ale ve 20% ježdění? K čemu to pak je.. :)

                        0 0
              • TK75  

                To si pletes…Downhillers XC je pro Santu jejich Tallboy https://www.santacruzbicycles.com/…ions/tallboy

                0 0
          • černápole  

            Ta zatáčka, která zpomalit 10m nebo kolík před můstkem by tam teda být nemusela-)

            0 0
      • embi  

        Cernou na plesivci dam na XC, ale nejrychlejsi kolo to fakt na podobny teren neni;) A k tem zaprcavkam – kdyz dropujes velky veci na placku v pomaly technice, tak je taky fajn 170 mm zdvihu.

        0 0
    • Lister  

      Zcela upřímně. Přijde mi to ideální,

      V terénu to pojede podle schopností jezdce, na cyklostezce podle noh a pláštů a enduroserii na tom sjedeš úplně bez potíží. Pokud se nebavíme o 15 letém synovi, ale menšímu dítěti, tak ho musíš uviset na na plnohodnotném enduru.

      0 0
      • Avy  

        Fakt? já upřímně neumím posoudit, jak velký vliv ve zdvihu těch 20mm vlastně na skoky má.. Jezdila jsem sjezdy na ghostovi se 130mm a zvládala jsem to, teď mám 160 a sviští to krásně. Vím, že prostě potřebuju větší kolo, jen si nejsem jistá, zda dělám dobře, když jdu do menšího zdvihu. Jestli si nemám v tom rozmezí 100k raději koupit třeba spešla status 160 a nějaký HT na ježdění s malým.

        Prcek má rok a půl, takže flixflox na rámu a fičíme.

        0 0
        • černápole  

          Obvyklá rada zde je půjčit si několik testovacích kol nebo od kámošek pro referenci…

          1 0
        • Baba-Ji  

          Než 2 cm zdvihu udělá víc kinematika/fun­gováí/progresi­vita zaní stavby.

          Lineární 160mm zdvih toho zvládne míň, než 140 mm s dobře zvládnutou progresivitou, pocitově.

          Měl jsem třeba kdysi Spešla, který byl poměrně hodně lineární a tam člověk chodil k dorazům skoro na obrubníku (samozřejmě přeháním), pak jsem měl NS bikes a to byl zase druhý extrém, to bylo skákací kolo a progresivní hodně, člověk mohl plackovat dropy skoro libovolné velikosti a nikdy to nebyl super tvrdý dopad.

          Pak je ještě rozdíl, jestli máš 140 mm zdvihu na 27,5 kolech nebo na 29 kolech. 29 ti pocitově přidají 1–2 cm zdvihu, přejede to prostě víc.

          Takže bych úplně nehrotil ty zdvihy, podle tvého popisu 140–180 mm může být OK, bude spíš záležet na konkrétním modelu kola a hlavně geometrii.

          Pokud chceš ZKUSIT závodit, 140 na 29 kolech v českých podmínkách bude vpoho stačit, stejně tak může sloužit i nějak vysokozdvihovější kolo, pokud má vhodnou kinematiku.

          Optimum podle popisu vidím tak 150–160 mm na 29 kolech, nebo 160–170 na mulletu.

          Já jsem zastánce kultivovaných vysokozdvihů :) kdy víš, že můžeš zkoušet takřka úplně všechno, posouvat se bez strachu, jestli si už neničíš kolo, jestli to na něj není „moc“, prostě řešíš jen sebe, ne vercajk :).

          Viz Propain Spindrift, na svůj zdvih 180 mm jede prej fakt pěkně, líp než leckteré 160 mm endura.

          No a teď do takového ranku spadla i nová Poacha od Ghostu, aspoň podle Keliho – https://dolekop.com/…ne-rychlosti

          0 0
          • krabica  

            Jj, s Forbiddnem Druid (zadek 130mm) předloni odjel tovární tým svěťák EWS. Českou enduroserii v hobících vede 15 letá dcera od kámoše, taky na Druidovi.

            1 0
            • Baba-Ji  

              Neobjeli to EWS spíš na té variantě s vyššími zdvihy, Dreadnough, nebo jak se to jmenuje?

              Linky v zadní stavbě mělí standardní, nebo custom (čili potenciálně i jiné zdvihy)?

              0 0
              • krabica  

                Ne, měli v té sezoně k dispozici Druid V2 a Dreadnought V1, Rhys Verner jezdil Druida a nějaký svěťák na něm i vyhrál.

                https://www.pinkbike.com/…e-build.html

                https://mtbdata.com/…/rhys-verner

                1 0
                • Baba-Ji  

                  nj, ale ten borec je (puvodem) XC chrt :), zbytek lidi a top elita jezdi 150–180 mm dle lokace zavodu

                  0 0
                • Atilla  

                  Taky se dá do druida dát tlumič s větším zdvihem a dohnat to myslím na 147mm. Kamarádova dcera to tak taky má.

                  0 0
                  • krabica  

                    Starý jde na 140mm, nový na 138mm pomocí Cascade linku, nicméně, pokud se s Druidem neskáčou velké věci, nejezdí ultrabordel, tak zdvih fakt nechybí.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Normálně tam dáš delší zdvih tlumiče. Nepotřebuješ nic dokupovat.

                      0 0
                      • krabica  

                        Jaká verze? U V1 není kam jít, ten má tlumič 210/55, u V2 teoreticky trošku možná jo, ale 147mm určitě ne, teoreticky 143mm, když se dá 55mm tlumič místo 50mm, ale to je fakt už tvrdý doraz, jakože kontakt. Těch 52,5mm by prakticky asi šlo, ale to bude nějakých cca 137mm, nemyslel toto? Akorát pak budou rizikové kameny, jek se tam dostanou, tak chudák rám…

                        0 0
                        • Atilla  

                          V2 55mm a prý tam jde dát i 57.5mm

                          0 0
                          • mirorek2  

                            210/57.5 tlumák jaksi není a řekl bych, že krabica asi ví, co tam jde, když to má doma

                            1 0
                            • krabica  

                              Sice je to trunion 185, ale jinak máš pravdu. :-)

                              0 0
                              • černápole  

                                Můžeš prosím poreferovat, jak to pojede po cyklostezce?

                                0 0
                                • krabica  

                                  Zamkneš tlumič a jede to jak silnička. :-) Jinak je to hlavně o pláštích, ale to řeší 2. kola ( 2. kolo :-)…

                                  0 0
                            • Atilla  

                              Tak ona na tom jezdí a konzultovalo se to i s Krabem, tak se aspoň Krabica něco přiučí.

                              0 0
                              • krabica  

                                Jako, že si budu dojebávat rám… :-D Vím jak to chodí, když se ti tam dostane kamínek, půjde to v podstatě na doraz jak v lisu, dvě karbonové plochy proti sobě, tak rám v řiti a že je to zrovna v místech, kde chodí bordel… Navíc ten rám nepotřebuje vyšší zdvih, s pružinou a HBO chodí fajnově.

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Jako, že ti zrovna při dorazu vlítne kamínek :) Tak to bude určitě rozdíl ,když se ti to místo zmenší o pár mm. To je lepší nejezdit aby se to náhodou nestalo, co kdyby tam spadnul kamínek o průměr 2,5cm místo 1,5cm:)

                                  0 0
                                  • krabica  

                                    U předchozího Druida, kde mezera byla minimální, s tím byl problém, i mně tam kámen skončil a dojebal lak, jiní borci na netu skončili hůř. Řešilo se to vložkou z pěny a Forbidden nakonec zákazníkům zdarma rozesílal inovovaný větší blatníček s pěnovou vložkou.

                                    Samozřejmě, když jim pak Krab uzná reklamaci na své náklady, tak proč ne, Forbidden to přímo zakazuje…

                                    0 0
                              • mirorek2  

                                ukaž mi odkaz na ten tlumič s 57 zdvihem pístnice pls, co se vleze do druida

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Sorry 57mm je na 190mm ne na metrickém. Každopádně na 55mm to funguje na pohodu, rezerva tam je, takže proč ne.

                                  0 0
    • embi  

      Jakykoliv kolo pripraveny na jizdu v bikeparku nebo na enduro zavode bude uplne nahovno na jizdu po cyklostezce. A nezalezi na zdvihu.

      Do bikeparku a na zavody bych nechtel kolo Fuel EX. Ackoliv to spousta lidi vozi. Kdyz obcas neco poseru, jsem rad za progresivni ram a zdvihy 170/170.

      1 0
      • novas752  

        Jenže na takový kolo musí bejt síla to pilotovat. Plnotučný enduro má 16,5kg a víc + je v malý rychlosti dost neobratný, nic moc pro někoho kdo má sotva 60kg a sjezdovou na DM s tim hned tak drtit asi nebude.

        1 0
        • Avy  

          no, ještě jsem si do výběru přidala rose root miller 160/150, ale teda je dost na nic, že tady ho nikde neodzkouším a do mnichova se mi úplně nechce :D . Anebo počkat na Canyon torque.

          FUEL EX je váhově super, má transmisson AXS, takže mi to přišlo zajímavé. Koukala jsem na nějaká testovací videa a lidi to chválí, ale je pravda, že spousta lidí psala, že občas tlumiče nadoraz.. zase na druhou stranu, psali to chlapi v jiné váhové kategorii :D.

          Nějak se neumím rozhodnout, co vlastně koupit.. :D

          0 0
          • Baba-Ji  

            ten Root Miller a Torque jsou trochu jiné kategorie (AM/EN versus EN/FR u Torqua), tak čekej, že každé kolo ti dá trochu něco jiného, resp. jejich silné stránky jsou u každého trochu jinde

            0 0
          • Baba-Ji  

            Co takovy Propain Tyee?

            Enduro na 160 mm (zadek), možnost mít čistě ve 29 rozměru kol nebo mulletu, na svou kategorii je to jedno z těch jezdivějších kol, je tam možnost nějaké komponentové a barevné customizace,…

            2 0
          • novas752  

            Trek by nemělo být problém vyzkoušet u jakéhokoliv prodejce.

            Že by to bylo málo progresivní si nemyslím, kámoš to bez problému vozil na pružině a dával tomu slušnou sodu…

            https://www.instagram.com/p/Cs9IoNasoFT/?…

            0 0
    • AleZ80  

      Měl jsem Trance X se 135 mm zadního zdvihu a při rychlejším vjetí do nějakého většího bordelu to bylo nekomfortní, ale to mohlo být i vlastnostmi jejich zadního odpružení a Fuel EX se 140 mm se může chovat úplně jinak.

      0 0
      • Venda  

        Mam stejne kolo a furt mi prijde, ze jsem spis limitovany svoji hlavou a dovednostmi nez kolem. Na Peklaku prostredni mlym dropnu, kolo s tim problem nema. Letec nejsem ani malicko, takze vetsinu gapu objedu, ale drncani me bavi. Enduro na DM me vylozene bavi a je to trat presne pro me. Moje nejčastější vvyjizdky jsou na TT a tam je to asi ideal. A jak neskacu, tak mozna nejsem ani rychly, to uz neposoudim.

        A mam to kolo postaveny na jezdeni z kopce jako mullet a na vylety, cykloztezky a tak mam druhy zadni 29 kolo obuty do lehciho pláště.

        0 0
    • scret  

      Vykaslal bych se na jedno univerzalni kolo, prtze to bude ve vysledku voser vsude…

      A radsi to rozdelit mezi dve kola… na cyklostezku neco jezdivyho, klidne gravel nebo HT… a na enduro proste endurko…

      Uz kvuli obuti, geometrii atd. atd.

      Vyreseno.

      0 0
    • RttB  

      150/140 na nějaký trail na DM vyjma DH lajn je v pohodě. Koneckonců na tom Oakley trailu by se to dalo pálit i na pevňáku.

      Jinak slovo „univerzál“ ve volném překladu znamená, že je to na všechno vlastně na prd. Pořádný gumy do bikeparku budou hroznou přítěží na cyklostezku a naopak – a tak je to se vším – s geometrií, odpružením, pevností a tuhostí rámu a s tím spojenou hmotností.

      Ale osobně si myslím, že na tom Trek Fuel EX 9.8 GX AXS Gen 6 se dá sjet všechno, co CZ bikeparky nabízí – vyjma teda těch DH lajn v palbě.

      0 0
      • novas752  

        Cyklostezka je v poklidném tempu na enduro pláštích v pohodě. Když jako nejedeš 70km vejlet a nemusíš jet průměr 29… Akorat si ojíždíš ty měkký gumy no.

        0 0
      • skaj  

        Tak vylet s detma a nasima objedu po cyklostezce snad i na sjezdaku pozadu:) Podle toho bych kolo vubec nevybiral a ve sklepe se posadil na to, co tam stoji nejbliz.

        2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.