Tak po pár týdnech s novým AM kolem jsem zjistil pár věcí:
- Lockout vidlice jsem nepoužil ani jednou. Při jízdě nějaké
pohupování vidlice nepozoruju (TALAS 150 mm zdvih), tak proč bych to zamykal. Možná kdybych do toho dupal vestoje, ale proč bych to dělal, když nezávodím.
- Snižování zdvihu. Při výjezdu do kopce jsem nezaznamenal výrazný
rozdíl, kromě toho, že mi pozice s plným zdvihem 150 mm přišla tak nějak přirozeněji napřímenější než při snížení na 120 mm. Použil jsem to asi 2× a zdá se mi to naprosto zbytečné.
- 15 mm pevná osa. I s ní pozoruju, že se vidlice kroutí. Krásně to
jde demonstrovat třeba na hladkém asfaltu když rychle zatáčím zleva doprava – kotouč (203 mm) si vždycky cinkne. Ok, tady uznávám, že nevím, jak by se 150 mm vidlice s velkým kotoučem chovala bez té pevné osy.
- Propedal na tlumiči (fox RP2) – Rozdíl je celkem mizivý. S propedalem
je to při šlapání do kopce o fous lepší ale rozdíl je celkem mizivý a klidně bych se bez toho obešel.
Proč to píšu: zajímalo by mě, jestli jsou tyhle „vychytávky“ jen marketing, aby výrobce přišel každý rok s něčím novým, lepším, skvělějším, atd. nebo tyhle věci na AM fakt využíváte a oceňujete.