• APEiRON

    Zdarec,

    sundávam pevnou osu zadního kola, je to osa bez páčky, čistě na inbus. Osu jsem měl asi moc utáhlou a tu hlavu inbusu jsem strhl, a teď tu osu prostě nemám za co chytit a vytáhnoout.

    Co mi teď zbývá? Bude se to dat nějak odvrtat? Mám to v podstatě na novém kole, jsem z toho docela špatný…

    0 0
    • Pain  

      Ja mel podobný případ. Doma mi to nešlo, tak jsem jel ke kamošovi do dílny ten to taky nedostal ven. Nakonec do servisu kde se jim to taky nepovedlo. Ty to dali nekam do kovovyroby, kde to z toho nakonec dostali. Měl jsem ji tam nejak kouslou :-( Nejspíš to asi odvrtali. Než něco podělat asi bych dal do servisu.

      0 0
    • jardalee  

      hodne teoreticky sadu na vytahovani zalomenych sroubu ,trochu odvrtat do kulata a zariznout tam vytahovak on ma opacnej zavit a modlit se :) mozna maj v servise dokonce neco uz udelanyho :) ale asi stejne proste servis nebo nakyho zamecnika :)

      0 1
      • APEiRON  

        pochybuju, že by to tím šlo. Před stržením jsem za to docela tahal a nepustilo to

        0 0
        • jardalee  

          njn je to asi jedina takova ne moc invazivni metoda ,samozrejme jeste prostrikat wdckem aby to cely trochu povolilo

          0 0
          • APEiRON  

            ja jsem tak ********, krásný víkend a ja si maximálně můžu koupit pár lahváčů a čumět na nepojízdné kolo

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • michomin  

              Budeš pít lahváče a koukat na Eurosportu na cyklistiku.

              0 0
      • Markony  

        .

        0 0
    • PENE  

      Zahrat ram u zavit a pouzit neopotrebovany inbus, nebo naklepnout torx. A treba to povoli.

      1 0
    • Kouba_2005  

      Já bych vrtnul dírku co nejblíž kraji, stranu se závitem pořádně prolil WDčkem, a pak přes tu dírku do toho jebal vyrážečem nebo velkým šroubovákem. Osa to ale asi v použitelným stavu bez další úpravy nepřežije.

      0 0
      • APEiRON  

        S osou už nepočítám, ta je jasná, budu rád když to z toho dostanu, aniž bych porušil ostatní díly. Pak bych si raděj koupil osu s páčkou, teď mi to už přijde jako bezpečnější řešení

        0 0
    • Markony  

      Do dílny a vyvrtat díru zavařit šroub M 8 povolit a povolit pomoci golovky s trhákem.

      1 0
      • APEiRON  

        Máte zajímavé nápady, určitě to všechno navrhnu v servisu. Já možnost vaření doma nemám

        0 0
        • Markony  

          Takhle to děláme normálně v práci ale nevím jeli v cykloservisu budou mít nato vybavení

          0 0
          • APEiRON  

            Nějaké kontakty v místní kovovýrobě mám, ale bojím se jak by tam s tím zacházeli, ale samozřejmě pokud nebude zbytí, obrátím se na ně

            0 0
            •  

              V kovovýrobě to vyřeší takto:

              • vystříhají paprsky na jedné straně výpletu
              • náboj rozřežou flexou i s pevnou osou.
              0 1
              • APEiRON  

                To zrovna mému uchu nelahodí

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Markony  

      Pokud to budou vařit musí se to omotat vše mokrým hadrem

      0 0
      • APEiRON  

        To případné odvrtání možné je? Jestli je totiž možné, že se to tím vařením teplotně naruší a pak se třeba zvýší možnost prasknutí rámu, raděj bych se tomu vyhnul…

        0 0
        • Markony  

          No navrtaní ano ale pochybuji že by se to při vrtaní udržíš v ose .Jak psal kolega o par řádku výše použít vytahovak většího průměru. Ty male moc nevydrží Nebo úplně šálená myšlenka říznout to fleksou ale to podle naboju .

          0 0
          • APEiRON  

            NO uvidim co mi reknou v servisu a ve zminovane vyrobe. Tohle mi byl cert dluzen..

            0 0
    • Jakobo  

      Neco podobneho jsem uz taky resil, kousla miska v hlinikove klice. Ostrym jehlakem napilovat hrany do hvezdy, strelit torx a v pohode osu vytocis.

      0 0
    • duk  

      Jestli je to klasicka 12mm osa, pak nevidim problem s navrtanim a vytahnutim vytahovakem vetsiho prumeru. Ten vyvine rozhodne vetsi moment, nez jaky je schopen vyvinout v hliniku 5mm imbus. Razovym utahovakem to pujde pravdepodobne naprosto hladce. Nebo v domacich podminkach bez naradi muzes zkusit ten nastreleny torx co pise vys Jakobo, tam je taky sance na uspech.

      Chtel bych videt toho smelce, jak tady mnozi radi vyse, co bude na hlinikovou osu ktera skoro nekouka ven neco navarovat, aniz by nezkurvil vse okolo. Tudy cesta nepovede.

      1 0
      • APEiRON  

        Toto řešení by bylo ideální

        0 0
      • tsunami  

        S navařením problémy nejsou, dělá se to běžně. Ale v první řadě bych také zkusil naklepnout torx nebo použít vytahovák. Každopádně doporučuji do osy trochu praštit ať se odrazí ten kousnutý závit. Pokud je rám hliníkový, tak před vytahováním ohřát třeba horkovzdušnou pistolí – i poměrně malá teplota pomůže (která rám ani lak nepoškodíú.

        0 0
        • MirosPikos  

          Vůbec nemusí být kouslý závit, ale může to být tak nešťastně udělaný do konusu, že to funguje jako hlava vrtačky. Zafixuje se to snadno, ale povolit to jde nesnadno.

          0 0
    • antt  

      je to na to přetažení háklivé :( Může za to ta zubatá podložka.. Je tam tuším 6nm a to je docela málo… Zkus tam naklepnout ten torx, vytahovák nebo ten inbus odvrtat, osou provlect závitovou tyč, dát z obou stran matky (pokud to rám umožňuje), matky pevně utáhnout a pak to celé i s osou, dvěma klíčema za matky povolit.

      Další možná finta.. když něco nejde povolit, protože je to zarostlé, zkus to ještě vic utáhnout a ono to pak většinou po sleze povolit jde (:

      0 0
    • Jáchym 1  

      Tohle jsem vyřešil,jak už tady někdo psal,natlučením torxu a pak jsem to golou úplně v pohodě povolil.Ono i to mlácení přes torx tu osu může lehce uvolnit.Neboj se přiměřeného násilí.

      Pokud má ta osa dost materiálu v tom čele,kde je šestihran a máš to stržený jen částečně,tak se tam dá namlátit i ten původní imbus.Oboje jsem s úspěchem provedl.

      0 0
    • kOmE  

      Neni ta osa z druhé strany dutá?

      0 0
    • Markony  

      Ještě mne napadla jedna věc vyvrtat díru vyřezat do ní zavít a zalepit cca 20 mm závitové tyče a dat dvě matky zakontrovat a normálně ji vyšroubovat .

      0 0
    • APEiRON  

      Chlapi, díky za pomoc, osa je venku. Proběhlo mlácení kladivem, navrtání, nabouchnutí torxu a nakonec ta ***** šikmooká povolila pod sikovkama. Teď musím sehnat novou osu, ale to už snad bude menší problém :)

      0 0
    • Markony  

      A přišel jsi na něco ?

      0 0
    • 1.IvanHorseman  

      Nevím zdali jste použil drážku / na fotu/, ale mně jednou na motorce pomohlo na šroubu se strženým imbusem vyříznout opatrně drážku pomocí dremel frézky s malým řezacím kotoučkem / je na hřídelce, tlošťka cca 0,5 až 0,7 mm, průměr cca 25 mm/. Pak plochým šroubovákem vytočit nebo u osy si vyrobit širší plošku na hřídelce a tím osu vyšroubovat.

      0 0
    • APEiRON  

      Tak už dorazila náhrada, tentokrát i s páčkou :)

      0 0
    • Tomcuska  

      Ahoj, jdu si pro radu/nápad. Mám problém se zadní pevnou osou; nedaří se mi ji povolit, a to jsem za ni rval. Osa viz foto. Děkuji za jakoukoliv radu.

      0 0
      • rejdy  

        A rval jsi doleva na straně kotouče, doufám, nikoliv na straně kazety za UDH patku?

        0 0
      • Tomcat  

        Napadá mě podržet na straně UHD a na straně kotouče povolit s vetší pákou. Ještě že karbonová zadní stavba Orbea Oiz tak pruží dural by asi už byla destrukce.

        0 0
    • Dvojan1  

      Podepřít osu o něco pevného a narazit místo inbusu torx, ale ten z jemnýma drážkama. To zabere vždy.

      1 2
      • plzakj  

        Tak ja bych do toho sel bud tou delsi pakou nebo razovym utahovakem :) Je to kouslej hlinik do hliniku, ne? Dira na inbus vypad OK. Torx IMO netreba. To az po tom razaku :)

        0 0
        • Tomcuska  

          Razak jsem už taky zkoušel. Mám strach, abych si nezlomil zadní stavbu. Asi ještě zkusím delší nástavec na ten imbus. Jinak to asi odvezu do servisu

          0 0
          • jIrI___  

            Zkus to ještě prostříknout uvolňovačem šroubů, mám zkušenosti že často pomůže.

            https://www.briol.cz/…roubu-400-ml

            1 0
            • Tomcuska  

              Díky to vyzkouším.

              0 0
              • va-bo  

                Jak to dopadlo?

                0 0
                • Tomcuska  

                  Ještě nijak… není na to bohužel teď čas. Dám vědět, co a jak se povedlo.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    tak už ?…

                    0 0
                    • Tomcuska  

                      Klucí ještě ne… ????‍♂️ V neděli jsem se domluvil s kamarádem, co má silný rázový utahovák, tak to zkusím tím a pak už nevím, no.

                      0 0
                      • va-bo  

                        Hlavně aby to nenamotalo zadní část rámu :-)

                        0 0
                      • Tomcat  

                        Achjo trpím za to kolo

                        0 0
                      • Kouba_2005  

                        Tak zrovna u tohoto bych volil plynulý konstantní tah. Z rázového utahováku může v mžiku vzniknout vrtačka a místo otvoru pro imbus budeš mít jen ďouru. K rázovému utahováku patří kované bity/nástavce, hliník nemá šanci ty rázy přežít.

                        6 0
                        • va-bo  

                          Pak to řeší vytahovák na šrouby.

                          0 0
                        • Tomcuska  

                          Jo, máš pravdu… taky jsem si to rozmyslel. ???? Odvezu to do servisu. Kolo mám od loňska, tak ať něco nepokazím.

                          0 0
                          • Dvojan1  

                            Nějak se mi to nezdá. Pokud máš dobrý neožvýkaný inbus a nasadíš ho pořádně do osy. Na inbus nasadíš trubku nebo prodloužíš očkovým klíčem, tak to musí povolit.

                            4 0
                            • Tomcuska  

                              Máš pravdu… dneska mi to nedalo vzal jsem trubku a pořádně zabral 2× v tom luplo a bylo povoleno

                              3 0
                              • Baroninakolech  

                                Příště ten závit trochu mázni vazelínou a máš klid. Co je namazané, to ti nezaroste.

                                1 0
                              • Dvojan1  

                                Tak to jsem rád, že to zabralo. Dobře, že jsi nešel do toho rázoveho povolováku.

                                1 0
                            • jeniiiik  

                              Jednou to se mnou vydrbalo taky. Po závodě v totálním marastu. Pomohla až metrová tyč a čekal jsem co povolí. Inbus a klíč ani prd.

                              1 0
    • melda  

      Nedávno jsem řešil tento problém u zákazníka, navíc osa byla nesehnatelný atyp. Vnitřní šestihran si strhnul (on by ho strhnul každej, kdo by se to snažil povolit) a s tím přišel ke mně. Jedinej rozumnej postup, kterej mě napadl bylo vyvrtat místo šestihranu díru 6,5mm, vyříznout do ní závit M8, zalepit na červenej Loctite šroub M8 s válcovou hlavou a druhej den povolit. Moc hezky to sice nevypadá, ale funkční to je.

      4 0
      • va-bo  

        Řešil jsem podobný problém, závit a šroub z druhé strany osy.

        2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.