Při zpětném protočení se zasekává řetěz, nezapadá plynule na zuby. Viz video.
https://youtube.com/…/Xem4vX-hTbY?…
Co je špatně?
Měnil jsem ořech a kazetu, tak nevím, jestli to nebude mít něco společného.
Při zpětném protočení se zasekává řetěz, nezapadá plynule na zuby. Viz video.
https://youtube.com/…/Xem4vX-hTbY?…
Co je špatně?
Měnil jsem ořech a kazetu, tak nevím, jestli to nebude mít něco společného.
Video není k dispozici
Opraveno
Jaký máš řetěz a kolik máš na řetězu najeto a máš doma měrku
Nezasekává se, má tendenci naběhnout na vedlejší pastorek, protože se na spodních pastorcích řetěz kříží. Je to normální. (předpokládám, že máš převodník se správným offsetem a tedy ok řetězovou linku)
Hm, tak tam tuším problém, který vznikl výměnou kazety. Offset převodníku zjistím jak? Ve specifikaci kola ho nevidím :/
Mělo by to na něm být napsané z vnější nebo vyražené z vnitřní strany. Nevíme, jaký máš převodník. Ale převodník je původní ne? Měnil si kazetu a ořech. Je pořádně utažená?
Nenašel jsem to tam. Je to Sram 40T X-SYNC. Kliky jsou SRAM Rival 1 Wide. Přehazka GX AXS na UDH patce. Kazeta XX1 12s 10–50. Původní kazeta byla NX 12s 11–50. A musel jsem měl ořech z HG na XD.
Nehledej souvislosti kde nejsou. Tvoje nova kazeta s tim nema nic spolecnyho. To krizeni je u 12s proste extrem na tech krajnicj pastorcich. Kolega hore uz ti to vysvetloval. Kdyz prehodis na nejlehci prevod a zopakujes svuj pokus, tak ten retez zase bude mit tendenci padat dolu. Dela to na hodne kolech a cim kratsi zadni stavba, tim vic se to projevuje. Jezdi dopredu a netrap se
Měl jsem 12s i na HT a nikdy to nedělalo, tak mě to překvapilo no… A taky jsem to řešil v kontextu toho, že po změně kazety slyším při šlapaní na cca 5 nejmenších pastorcích takové křupavé zvuky, přitom přehazka je seřízená a patku jsem taky rovnal. Což by taky mohlo ukazovat na tu řetězovou linku.
5 hrkajících pastorků určitě neukazuje na špatnou řetězovou linku. Ta se pohybuje v řádu jednotek milimetrů, tedy se týká jednoho jediného pastorku. Buď největšího nebo nejmenšího. Nešmrdláš náhodou novou kazetu starým řetězem?
Řetěz měl před výměnou kazety najeto 300km
Když se mění kazeta, tak se sluší a patří dát i nový řetěz. Pak to obvykle nevyluzuje žádné pazvuky.
Tu teorii jsem slyšela taky, ale pak v diskuzi o dvojích zápletech, každý s jinou kazetou a na jednom řetězu, jsem se dozvěděla, že to vůbec ničemu nevadí, když má kazeta najeto míň jak řetěz ;-) K tomu vždy u dvojích zápletů se dvěma kazetama na jednom řetězu dojde a těch 300km bude tak akorát odpovídat první výměně zápletu.
a HT bolo na Shimane?
UDH patka na Divergi?
Asi slušnej oddíl. =)
Není tam? Jsme myslels, že to dávat už na všechny modely. Patku jsem neměnil, takže je tam původní, pokud to není UDH, tak omluva za mystifikaci.
Bude.
Divas se casto, pri slapani dozadu, na kazetu?
Všiml jsem si toho, když jsem tlačil kolo pozadu do garáže…
Měnil jsem mladému kazetu 9s za kazetu s větším rozsahem a dělá to to samé. Prostě dětské kolo 20" má krátkou stavbu a moc se to kříží. S předchozí kazetou to tolik nedělalo, ale všiml jsem si, že ta měla užší ta ozubená kolečka, tak to přisuzuji tomu. Řešit to nebudu, ono si to nějak „sedne“.
Ne tohle si nesedne.
Problém je v rozsah kazety, jestli bude nová nebo ojeta rozsah nezmění.
proč by měl být v rozsahu kazety? Oboje jsou 9s a dělá to na malém kolečku, které je stejné. To že velké pastorky mají více zubů než původní na to vliv mít nemůže… Jak jsem psal, tak „chybu“ spatřuji tam, že původní kazeta měla jakoby tenčí kolečka. Řešit to nebudu a počkám, co se bude dít…
Jen taková úvaha. Když je kolo pro nejlehčí převod větší, tak se tím zkrátí délka volného řetězu mezi kazetou a převodníkem. Bude ho bude méně a tak proto se to více kříží.
Ne, vzdálenosti mezi horními tečnami všech pastorků a předního kotouče bude vždy stejná.
přesně jak píše Slavik – vzdálenost od osy klik po osu zadní kazety je stejná. Navíc to nezlobí na horním (velkém) kolečku, ale na spodním – na tom nejmenším, který je totožný s tím původním (11 zubů)
Spíš si myslím, že to záleží na rozdílu sousedních pastorků. U krátké stavby se řetěz hodně na krajním pastorku kříží a při větším rozdílu pastorků to už může škrtnout o vedlejší pastorek. Při jízdě dopředu, kde je řetěz v tahu, to jen trochu chvěje řetězem, při šlapání dozadu, kdy to není na tažné straně, se to může zachytávat až tak, jak je vidět na videu..
ano, souhlasím, přesně toto se evidentně děje.
Setkala jsem se s tím na silničním kole u pastorků 11–13. Ne, že by se to zachytávalo, ale chvění v řetězu tam bylo cítit. S patorkama 12–13 to přestalo, teď tam mám nejmenší 13–15 a to už je v pohodě. Ale toto zachytávání by mohl udělat trochu víc vyčnívající nýtek, zkontrolovala bych i řetěz.